Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Luilekkertijd op een tropisch eiland!
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Bas »

@Edy
Ik denk dat in mijn warrigheid mijn punt verkeerd is overgenomen. Ik nam bij mijn post twee hypotheses aan.
1. De wolven wilden kosten wat kost beul worden.
2. De wolven maakten het niet uit wie de beul is.
Jij bent uiteindelijk de beul geworden, als ik uit ga de eerste hypothese ben jij vrijwel zeker slecht. Als ik uitga van de tweede, sta je wat positiever in mijn ogen.

Welke van de twee ik uitga weet ik niet zo goed. Het feit blijft wel dat het lastig is deze hypotheses goed te testen, als de eerste waar is en jij, als beul, slecht bent. Want dan krijgen we geen goede informatie. Het maakt bij deze niet zoveel uit wie er beul was geworden, en gaat dus niet zo zeer om het feit dat ik jou niet kan peilen. Maar meer om het feit dat de beul een hele krachtige positie heeft met zo weinig spelers.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is dan mijn post van gisteravond.
Kijkend naar de stemmen valt Wessel’s stem nu toch ook wel op. Hij stemt zeer vroeg, op een moment dat alleen Inge en ik wat van zich hebben laten horen. Waarbij Inge zei dat ze geen beul wilde worden en toch stemt hij op haar. Hij houdt zich daarmee erg buiten de stemming en zelfs nadat hij door heeft dat Inge eigenlijk geen beul wil worden houdt hij zijn stem. Gekoppeld met het feit dat hij zich erg op de achtergrond houdt, vind ik dat op z’n minst opvallend.

Ik ga maar is een lijstje maken:
Inge
Staat op dit moment richting vertrouwen, ik heb het idee dat ze echt bezig is een discussie op te starten en daarbij zichzelf dus in de spotlight zet.

Floris, Mark, Wessel
Neem ik gezellig samen, staan richting verdacht. Alle drie houden ze zich vrij stil en hun stemmen op dag een waren of buiten de stemming, of zonder goede reden. (Kleine noot, dat ik Floris’ stem wel past, mij hij houdt zich verder erg op de achtergrond.)

Wouter
Staat op neutraal. Ik weet niet zo goed wat ik van Wouter vind. Ik vind niet dat zijn post Djamila heel erg aanvalt. Het feit dat hij niet gestemd heeft voor beul, is daarbij ook negatief, omdat het lastig is om te peilen wat hij echt gedaan zou hebben.

Edy
Staat op neutraal. Edy haar posts komen op zich positief over, het probleem is vooral dat ik voorzichtig ben met de beul status. Omdat die vrij krachtig is en ons makkelijk kan manipuleren.

Belle
Staat ook op neutraal. Haar post is op zich niet verkeerd, maar zou graag meer willen horen, gezien zij toch de doorslag gaf op Edy als beul.

Lola
Zou ik graag meer van horen. Ze heeft mij op een voorsprong gebracht in de beul race, wat op zich wat positiever is, maar verder heb ik toch info nodig om haar echt op neutraal/positief/negatief te kunnen zetten.

Djamila
Staat op neutraal richting negatief. Dit is vooral een gevoel. Er voelt gewoon iets niet goed aan haar stem. Ik ben ook iets terughoudender om te zeggen dat Edy wolf is als Djamila wolf is. Maar ik blijf haar stem op beul zo vroeg, vaag vinden, ondanks haar logische uitleg. Dus ik hoop ook graag wat meer van haar te horen.

Edit: Ik was bezig met opmaak en heb te vroeg verstuurd.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Bas »

Kortom: Ik wil op dit moment vooral nog horen van de mensen die weinig van zich hebben laten horen, om aan de hand daarvan een uiteindelijke beslissing te maken.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Mark »

hoi iedereen.

okee wat ik zie hebben we een gebeurtenis dus dan maar anders doen.

Over de beul is veel te zeggen wie op wie heeft gestemd en willen de wolven de beul zijn. de beul was in spel 3 heel goed doordat ik hem toen was. en ik was op dag 1 direct gezien door de ziener en daarnaast door een gebeurtenis wist iedereen wat ik was.

Nu kunnen we niet helemaal het zelfde zeggen over edy doordat zij wel beul is maar we niet haar rol nu weten en we niet weten of de ziener haar heeft gezien. (of ze is zelf de ziener XD) maar dan kan altijd. daardoor is het nu belangrijk om te zien of iemand op edy gaat stemmen vandaag en wat de reden daar voor is.

voor de rest heb ik geen informatie ja mijn stem op edy was misschien raar maar ik gunde edy de beul kracht. en vind haar daarin denk ik wel goede keuzes mee kan maken.... (geen idee of ik duidelijk ben.

We zijn nu met 10 mensen daardoor is er grote kans dat het 3 wolven zijn of misschien 3 wolven en dan kan er natuurlijk ook nog een stelletje in zitten. maar zoals ik hugo ken wilt hij met weinig spelers een normaal lang potje maken niet een spel die binnen 2 nachten af is. dus kunnen we bepaalde rollen wegstreepen misschien die er voor zorgen dat er meer slachtoffers worden gemaakt.

daar bij moet je dus denken
Cupido,
jager,
Heks
Geen idee of er nog andere zijn.

tuurlijk is het dan mogelijk dat er 1 in zit maar hoe ik hugo ken denk ik dat hij max 1 van die rollen er in heeft zitten. zodat er in prencipe altijd maar 1 slachtoffer valt.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Djamila »

Ah, geen quoten dus, irritaaaant.

@ Inge
Ik ben het eens met je theorie dat een wolf zich naar waarschijnlijkheid minder snel kandidaat zou stellen. En inderdaad, veel niet-enthousiaste kandidaatstellingen.

Ow, ik ben wel aan het stunten met het stem-overzicht en het spelersaantal, mijn fout dus. 3 op 11 vind ik vooralsnog erg veel, of niet? :chinrub:

Verder: ik vind mijn Beul-stem helemaal niet zo verdacht als jij en Bas, vooral als je kijkt naar de redenen waarmee anderen hebben gestemd. Nogmaals, ik wilde niet weer een bm/beul verkiezing missen, en Edy was de enige kandidaat die toen enthousiast op me over kwam. Kan me niet herinneren dat er in het verleden zo erg is gepinpoint op een snelle stem…

@ Bas
Daarom snap ik niet, na samen in een paar spellen notabene in het hol te hebben gezeten, je nu denkt dat ik als wolf-zijnde zo’n snelle, vage, misschien wel makkelijke stem uit zou brengen?

Fijn dat Wessels je stem nu opvalt.. Die is in in lijn met jouw EN Inge’s redenatie, naar mijn mening veel verdachter.

En ja, ik vind de keuze van de wolfjes niet echt bepaald sociaal en daarnaast denk ik dat ze niet voor het beul-schap gegaan zouden zijn, mits het dus een soort kandidaatstelling is die roept: ik wil doe het maar, maar éigenlijk wil ik het niet, want dan val ik wellicht door de mand. Ik vind hen dit dat zeiden + een verspreide stem uitbrachten ietwat opvallender dan anderen.
Volgens deze redenatie zijn dat:

Wessel - met een stem zonder uitleg (net als ik, maar dan nóg sneller én nadat Inge zelf heeft aangegeven geen Beul te willen zijn. Apart dat dit zowel Inge als Bas niet is opgevallen en erg hameren op mijn stem.

Bas - stemde op Jorn, terwijl Jorn nog niets geplaatst had + een verspreide stem, maar ietwat minder opvallend dan opvolgende stemmen

Floris - stemde op Wouter, expliciet met de reden dat hij nog geen stem had en Floris' kans groter zou zijn

Belle - hoewel niet verspreid, wel een stem om ervoor te zorgen om als wolf-zijnde, zeker te stellen dat het beul-schap in de handen van een goedje komt en dus niet het risico loopt om gecheckt te worden


Ben het eens met Edy dat er een vorm van stemmingmakerij gaande is, maar misschien ook gewoon goed-bedoeld zoeken. Inge is denk ik gewoon zoekende, maar het zet Wouter en Bas in een ander daglicht.

Ben benieuwd wat Wessel te zeggen heeft.
Voor mij vallen Wessel (ook door zijn beul-stem) ietwat op, en Wouter vanwege het klakkeloos meegaan in Inge’s theorie.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Belle »

Ik ben ondertussen niet heel veel wijzer geworden, maar ik moet wel gaan stemmen, want morgen ga ik daar geen tijd voor hebben. Mocht ik het nodig achten, kan ik altijd nog een stemwissel uitbrengen, maar ik zal dan waarschijnlijk niet in staat zijn deze dan al te onderbouwen.

Ik twijfel momenteel tussen Wouter en Wessel, dit omdat zij mij het meest opvallen. Wouter omdat hij heel erg de aandacht trekt naar Edy (en haar stemmers) op een negatieve manier. En Wessel zijn stem is inderdaad ook wel een beetje opvallend. Nu is er ook wel meer aan de hand, maar ik heb zelf momenteel geen nieuwe inzichten en de andere dingen vind ik persoonlijk wat minder opvallen.

Nu, als ik het me goed herinner, is Wessel er wel al meerdere spellen vroeg uitgegaan, deels omdat hij zich (per ongeluk) verdacht maakte. Dus vind ik het sneu om nu al op hem te stemmen. Daarnaast heb vind ik beiden ongeveer even verdacht, dus zal mijn stem uitgaan naar Wouter.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Belle »

Wouter zal ter dood gebracht moeten worden

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Wouter »

Ha fijn, ik kom even kijken om te lezen en te posten en zie dat ik al een stem te pakken heb. Waarom vinden jullie me altijd verdacht???

Anyway ik ga lezen of er goede argumenten zijn en hoop dan wat zinnigs bij te dragen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Edy »

Misschien omdat je je zo vaak verdacht gedraagd? :D :D :D

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Wouter »

Ha, zit ik net quotes te verzamelen om op te reageren, realiseer ik me dat dat vandaag niet mag 😉 . Toch helpen ze wel.

Het valt me op dat mij woorden in de mond worden gelegd. Ik heb gezegd dat ik Edy en degenen die op haar stemden in de gaten ga houden. NIET dat ze in mijn ogen verdacht zijn. Het valt me op dat Edy, Inge en net ook Belle daar meteen opspringen. Wat een onzin, en voor mij werkt mijn uitspraak dus onbedoeld als lokaas. Als wolf heb je het zeker op de eerste dag moeilijk. Omdat je weet wie de wolven zijn is het echt zoeken naar wie je verdacht kunt maken omdat je nu eenmaal weet dat niemand die je verdacht wil maken slecht is (OK, dit geldt alleen in een spel zonder vampieren, maar dit is zo'n spel). Dus grijp je een strohalm makkelijk aan om daar een niet-wolf verdacht mee te maken. En als je geluk hebt gaan er wat mensen met je mee en is er een onschuldige gelyncht.

Kortom, verdacht zijn die zich haasten dat ze het niet met mij eens zijn. Er is een uitspraak gedaan die ik niet kan quoten waardoor er een iemand voor mij verdacht is geworden. Daar gaat dus mijn stem heen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Een Gruwel in het Zwembad

Bericht door Wouter »

Zie je wel Edy, met een T trouwens. Toch stem ik nog even niet op jou
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 10 - All-Inclusive”