Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

@ Janneke: Je gaat bewust niet op mijn vragen aan jou in, of...?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

@ Willemijn:
Later zegt Floris ook nog dit:
Het maakt me aan het twijfelen
Enderzijds had ik het vorig spel met Edy met mijn guts goed.
Kan toch niet ontkennen dat ik Mathijs zijn bm actie gewoon heel twijfelachtig vind.
Mijn stem zal gaan naar Mathijs.
Hier doet Floris of hij aan het twijfelen is tussen zijn 'harde' bewijs tegen Matthijs of zijn 'gut feeling' over Renate.

Want hoe zo gut feeling over Renate? Floris spreekt toch over guts met betrekking tot jouzelf?
Nee Willemijn, hij zegt in de eerdere post die je zelf quote van Floris, dat hij een 'slecht gevoel' bij Renate heeft en dat ze onecht klinkt. En daarna post hij (waarom is het belangrijk wanneer dat was? Ik kopieer de quote toch? Die is heus van Floris hoor!) het bovenstaande.
Wat hij hier zegt is (in mijn eigen woorden): oh oh, wie zal ik nu kiezen? Bij Matthijs heb ik een harde actie (onzin, maar dat was zijn excuus) en bij Renate heb ik alleen maar een gut feeling, maar ja, het vorige spel bij Edy had ik ook een gut feeling (dat ze slecht was) en dat was toen goed. m.a.w. moet hij hier nou op zijn gut feeling vertrouwen, of voor de harde feiten over Matthijs gaan.
Wij weten dat Floris wolf is, en ik ga ervan uit dat Renate ook wolf is. Floris speelt hier dus alsof hij een serieuze afweging aan het maken is, maar dat is hij helemaal niet. Hij stemt de burger eruit en uiteraard gaat hij niet op Renate stemmen.

Wessel heeft hier helemaal niets mee te maken. Die staat in het eerste verhaaltje voor de show een beetje maar wordt hier helemaal niet genoemd. Het is wat mij betreft dus geen kwestie van Wessel buiten beschouwing laten. Wessel heeft niets met dit 1-2tje van Floris te maken.

En Willemijn, omdat ik Renate helemaal niet vertrouw, ga ik natuurlijk terug kijken of ik bepaalde dingen kan herkennen als slecht/verdacht of vreemd. En ja, dan kom ik hier uit. Het is jammer dat je mij dan weer meteen niet te vertrouwen vindt. Renate is gewoon slecht. Ze mag het dan aardig verbergen voor velen, maar ze heeft voor mij zichzelf echt een beetje verraden met haar speelwijze.

Janneke speelt dan meteen in op jouw twijfel door te suggereren dat het vreemd is dat ze veel stemmen kreeg. Nee, dat is helemaal niet vreemd. Dat gebeurt in een spel, waar iemand zich verdacht gedraagt. Dan stemmen er meer mensen op. Die laatste zin van Janneke is ook weer redelijk bizar:
Bovendien: stel dat Renate goed is en we lynchen haar nu, dan is Nemo's dood ook nog voor niets geweest
;
Nu suggereer je dat op dit moment, als we Renate erin laten, Nemo voor een reden gestorven is? Welke dan? Als Renate goed is, dan is Nemo nog steeds voor niets gestorven inderdaad. En als Renate een wolf is, dan is Nemo net zo goed voor niets gestorven, want we hadden er vorige dag een wolf uit kunnen halen en vandaag kunnen focussen op de volgende wolf.
Maar hoe dan ook is Nemo's dood is altijd voor niets.
Deze laatste opmerking, samen met Janneke's bizarre suggestie over de ziener die de wolven zouden laten zitten en wel Matthijs eruit halen (zie mijn eerdere post), en nog het feit dat ze ook stelselmatig weigert vragen van Bert te beantwoorden, zeggen mij dat we aan de woorden van Janneke niet al te veel waarde moeten hechten als burger.

Maar goed Willemijn, ik wil niet op Renate stemmen om te bewijzen dat er wolven zitten bij de Nemo stemmers. Ik wil op Renate stemmen omdat ik denk dat ze wolf is. En die wil ik eruit hebben. Simpel.

Janneke
Wolvenjong
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:19

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Janneke »

Jemig, Edy, wat heb je tegen me?

Bert postte zijn vragen vanmiddag om 14.51 uur. Ik ben een werkende vrouw met – goddank – ook nog een sociaal leven. Als ik dan om 22.41 nog niet op zijn post ben ingegaan, dan ‘weiger ik stelselmatig vragen van Bert te beantwoorden’!?

Ga liever wolven zoeken!

Mijn wat uitgebreidere posts zijn sowieso meestal pas laat op de avond. Ik ben al blij als het me overdag in mijn pauzes lukt om op mijn telefoon een beetje bij te houden wat er gebeurt. Het echte schrijfwerk bewaar ik liever voor mijn laptop.

Bert deed ook al zo ongeduldig – terwijl de meeste spelers nog helemaal niets hebben gezegd, vandaag (gisteren alweer).
Van Janneke snap ik nog steeds niets. Waarom zij vindt dat Sander 'oprecht' overkomt?
@Bert
Jij snapt niets van mij. Misschien snap ik wel niks van dit spel. ;-) Die opmerking was vooral gebaseerd op zijn post van 21 juni, 19.49 uur. Ik las die post en ik dacht: Sander is goed. Dat heb ik niet zo vaak (in dit spel tot nu toe alleen bij Matthijs in het begin).* En ik weet ook niet hoe goed of slecht dat gevoel gaat uitpakken in online spellen, maar IRL helpt het me echt. Helaas niet zozeer bij het aanwijzen van slechteriken, maar wel geregeld bij het vinden van good guys. Het werkt het beste bij mensen die ik goed ken (mijn zus, mijn dochters), maar soms ook bij anderen. Toegegeven, objectief gezien is het niet sterk, maar het is wel de reden dat ik hem wil sparen van de lynch.

* In iets mindere mate heb ik het ook bij Bas en – sinds haar post van 18.38 uur vandaag – bij Renate. Al kan het natuurlijk ook zijn dat Renate gewoon geniaal speelt.
En waarom vind je dat ik draai? Noem eens een voorbeeld concreet voorbeeld?
Die is lastiger, Bert. Het is een gevoel dat ik bij je heb gekregen, dat moeilijk te benoemen is. Uiteindelijk koos ik voor ‘draaien’. Misschien omdat je wat opportunistisch overkomt. Alsof je redeneert in de richting van wat je op dat moment het beste uitkomt. Ik weet het niet. Misschien zit ik er helemaal naast, misschien ook niet.

Zoals het er nu voor staat, neig ik naar een stem op Edy of Bert. Bert omdat het me allemaal niet lekker zit. Of Edy, omdat daar geen Hugo-een-tweetjes-twijfel in een mogelijk andere richting wijst. Ik vind het vreemd dat ze zulke zware bewoordingen kiest bij haar beschuldigingen in mijn richting. Nog los van mijn ‘stelselmatige weigering’: nooit geweten dat ik zo BIZAR ben!

@Edy. Pas maar op. Je gaat nog excuses aanbieden als mijn rol straks bekend wordt. 😉

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Edy »

Nou nou Janneke, tekstboek verkeerde interpretatie van mijn woorden hoor! Ik zeg niet dat je bizar BENT, ik zeg dat je bizar DOET! :D
En ik heb helemaal niets tegen jou, maar je speelt nogal verdedigend, zelfs eerder in het spel toen je nog niet aangevallen werd. En "stelselmatig" Bert negeren is misschien wat zwaar, maar dat je stelselmatig andere opmerkingen richting jou negeert klopt wel. Althans, ik voel nu niet dat ik enige inhoudelijke reactie van jou heb gekregen op posten van mij.
En laat ik je vertellen dat je 'gevoel' waar je nu op denkt te vertrouwen je danig in de steek laat. Ik zeg het maar even.

Ik vind het een beetje teleurstellend hoe weinig mensen online komen deze dag. Dat brengt niet echt discussie op gang. Met name mis ik wel Hugo en Lola dit spel. Hugo, ik vind deze nieuwe rol die je jezelf aanmeet om wat rustiger te doen helemaal niks! Doe maar gewoon lekker normaal wat mij betreft.

Ik hoop in ieder geval dat er wijs gestemd wordt vandaag en dat is op Renate. Laten we er weer een wolfje uithalen zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Bert »

@ Janneke: Laten we het vooral niet (te) persoonlijk maken allemaal, het blijft een spelletje dat we allemaal voor onze lol spelen namelijk. Dit zeg ik overigens niet 'voor mezelf', maar omdat mogelijk jij en mogelijk anderen denken dat het er te hard aan toe gaat? Hoe dan ook: dank voor je reactie op mijn vragen. Ik heb niet het idee dat ik heel 'ongeduldig' deed of was, maar in mijn ogen is het best vreemd om niet op expliciet aan jou gestelde vragen in te gaan/te reageren als je wèl een post plaatst. Ik zou zelf op zo'n moment - ik snap dat je liever inhoudelijk post vanaf een laptop i.p.v. een telefoon, dat doe ik zelf ook! - in ieder geval aankondigen dat/wanneer ik op de gestelde vragen zou reageren later die dag, zodat men weet dat ik de vragen niet 'ontloop' of niet doe alsof ik ze niet gezien heb.
Dank verder voor je uitleg over mijn 'draaien'. Fijn dat je toegeeft dat je geen concreet voorbeeld hebt en dat het vooral een gevoel is. En laat ik zeggen: een gevoel telt òòk, dus je mag mij zeker verdacht vinden. Bij mij begint het ook vaak met een gevoel, waardoor iemand onder een loep komt te liggen, en daarna ga ik feiten verzamelen. Ik snap echt dat mijn stem op Nemo op een verdacht moment in de stemming kwam, al had ik op dat punt ook mijn stem op Bas kunnen zetten, van wiens goedheid ik ook nog niet overtuigd ben. Anyhow, zoals gezegd weet ik zèlf wat ik ben, dus ik snap dat mensen dit verdacht vinden, maar ik wèèt dat die mensen fout zitten.

Tot slot: ik vind het ook heel jammer dat er veel spelers feitelijk weinig bijdragen. Sander zit te wachten op Hugo, wat ik al een stomme reden vind, zeker wanneer Hugo ook niet komt, dus Sander, als je dit leest: kom gewoon met je eigen bevindingen, dan kunnen wij er ook naar kijken, wel zo leuk. Ik stem al niet graag op Lola als burgermeester omdat in mijn ervaring dit elk spel dat ik met Lola speel gebeurt: ze verdwijnt en zegt niets meer. Toegegeven, vaak komt ze dan x-dagen verderop in het spel wel ineens met allerlei dingen, maar dat vind ik niet leuk spelen. Juist in deze fase van het spel is het nog heel moeilijk en moet dus iedereen zijn/haar bijdrage leveren. Als iedereen zijn/haar mond zou houden, is er ook over x-dagen weinig te zeggen of naar terug te kijken, want dan is er bijna niets gezegd. Ik ben blij dat Edy gewoon lekker doorgaat zoals ik dat van Edy gewend ben (en dit is geen sarcasme maar oprecht!). Ook een unicum dat Edy en ik elkaar dit spel nog HELEMAAL NIET in de haren gevlogen zijn. Hopelijk zit je me niet weer te bedonderen Edy, want dan vertrouw ik je NOOIT meer. ;-)

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Oorspronkelijke spelerslijst:
1. Sander
2. Lola
3. Matthijs --> zieke
4. Wessel
5. Mark --> burger
6. Floris --> weerwolf
7. Renate
8. Willemijn
9. Edy
10. Nynke
11. Hugo
12. Kayan
13. Bert
14. Mariska
15. Nemo --> burger
16. Djamila
17. Jorn
18. Bas
19. Janneke

Dag 1: Lola tot gids gekozen
Nacht 1: Mark opgegeten (burger)
Dag 2: Mariska ziek, Floris gelyncht (weerwolf)
Nacht 2: Matthijs opgegeten (de zieke)
Dag 3: Sander ziek, Nemo gelyncht (burger)
Nacht 4: Kayan ziek
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Wat ik bijzonder vind aan de vorige dag, is dat Jorn zichzelf tegenspreekt in zijn posts. Hij is onzorgvuldig en "vergeet" dingen.
Later geeft hij aan dat online weerwolven voor hem niet is weggelegd, en dat hij vrede heeft als hij eruit gestemd wordt.

Ik vind hem niet perse heel verdacht, maar met zo'n persoon in het spel is het niet leuk spelen....

@ Jorn, kan je je niet beter later vervangen door iemand die het wel leuk vindt?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Wat me verder opvalt is dat Bert een één-tweetje aan probeert te gaan met Hugo, maar Hugo ontkent vervolgens alles.
Wat moet ik hier van denken?

Er zijn, als ik de rollen goed doorneem, een aantal opties.
Eén van de opties is dat ze samen weerwolf zijn, maar dan zou - zeker - Bert in dit geval erg hoog spel spelen. Ik ken Bert ondertussen een beetje, en ik verwacht niet dat hij zulk hoog spel zou spelen. Ik schat de kans dat Bert een wolf is erg laag in, eigenlijk nihil.
Dit is ook gelijk de reden dat ik met smart aan het wachten ben op Hugo, omdat ik wil testen hoe het precies zit tussen die 2.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Op dag 2 krijgt Renate al snel een heleboel stemmen. Rond kwart over 17 heeft ze er al 4, terwijl er verder niet echt een "tegenkandidaat" is.
Bas brengt dit aan het licht, zet vraagtekens bij de stem van Bert en Djamila en besluit vervolgens te zeggen dat hij zeker nog van stem wil wisselen om Renate hiermee te redden.

Later zegt hij ook nog dat Hugo ook op een gevoel afgaat.
Hij concludeert hiermee dat 3 van de 4 Renate-stemmers niet met argumenten komen, maar gevoelsmensen zijn. Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want ze hebben ook wel redenen gegeven waarom ze Renate niet vertrouwen (o.a. door haar niet rechtsgeldige stem op mij)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Périgueux - la Réole - van witte naar rode wijn

Bericht door Sander »

Kayan komt vervolgens ook met een hele rare opmerking: ze verandert van stem om te voorkomen dat er een succesvolle Floris gedaan wordt.
Huh? Kayan? Huh?
Mocht je het gemist hebben leg ik het graag nog een keer uit: Floris was een weerwolf, dus een slechterik in dit spel. We zijn namelijk op zoek naar de weerwolven.
Floris is op de eerste dag gelyncht, de eerste dag is altijd een stemming zonder al te veel goede argumenten. Maar een succesvolle Floris doen, is dan toch "per ongeluk" een weerwolf eruit werken? Dat is toch wat we willen?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”