Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Ik zie het voor me hoe Renate achter de computer zat: met een rood aangelopen hoofd, stoom uit d'r oren en al stampvoetend en vloekend haar post aan het typen.

Lucht het op, Renate?
Haha, ja, dat zie ik ook! :lol: Weet niet op wie ze bozer is: op Bert op of al die medespelers die luizenbaantjes hebben waar ze lekker tussendoor kunnen spelen, of maar tot 15.00 uur werken, of gewoon vakantie van school, uni etc. :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Hell hath no fury like a Renate accused of having an amazing theory
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Nick schreef:
22 jul 2019, 20:31
Ik zie het voor me hoe Renate achter de computer zat: met een rood aangelopen hoofd, stoom uit d'r oren en al stampvoetend en vloekend haar post aan het typen.

Lucht het op, Renate? :)
Haha, jawel hoor, maar het is superfrustrerend om je uit de naad te werken met die hitte, en dan ook nog eens in deze mate gespamd te worden 😉

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Edy schreef:
22 jul 2019, 20:36

Haha, ja, dat zie ik ook! :lol: Weet niet op wie ze bozer is: op Bert op of al die medespelers die luizenbaantjes hebben waar ze lekker tussendoor kunnen spelen, of maar tot 15.00 uur werken, of gewoon vakantie van school, uni etc. :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben gewoon strontjaloers 😈😈😈

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Zo Renate, dat was fijn of niet? Maar zo erg hoefde je je, wat mij betreft, niet aangevallen te voelen hoor, ik was gewoon erg benieuwd naar je redenatie. Zo aanvallend was het nou ook weer niet, dus ik vind je reactie enigszins overtrokken.

Een verdere inhoudelijke reactie komt morgen van mij in mijn pauze, aangezien ik zo ga slapen. Dit omdat ik een luizenbaantje heb, zoals Edy het zegt, waardoor ik om 1500 vrij ben, maar wel om 600 s ochtends bij mijn werk moet zijn ;)
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

:shock: :shock: :shock: :shock: Dat 15.00 uur Mariska sloeg op mijzelf hoor! Geen idee dat jij tot 15.00 uur werkte. Dat luizenbaantje ook trouwens. Alhoewel: Nick die vooral overdag tijdens werktijd wil posten (maar nu soms in de avond ook meedoet. Leuk!!!)
En Pascal die bij de belastingdienst werkt. Tja, wat moet ik daarvan zeggen :?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Rustig Edy, het was een schertsende opmerking! Vandaar ook de knipoog :)
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Dan nu de inhoudelijke reactie (Renate, brace yourself. Adem in. Adem uit. Ik vind je een leuk persoon. En niet eens heel verdacht eigenlijk.)

@ Renate
Renate schreef:
22 jul 2019, 20:16
Wat ik gisteren bedoelde: ik meen van speler X een signaal opgevangen te hebben over diens (goede) rol. Als de wolven dat nu ook gedaan hebben, kunnen ze twee dingen doen: diegene alvast een beetje gaan aanvallen (en dat is gebeurd), om de geesten al rijp te maken voor het lynchen van die persoon. Of ze eten diegene gelijk op. Zou speler X zijn overleden vannacht, dan zou ik de spelers die X probeerden verdacht te maken, aangevallen hebben. Maar X is niet overleden. En dan is het toch heel raar als je probeert die informatie uit me te trekken, zelfs nog vóór de deadline van de wolven?
Oh zeker, als dat duidelijk was geweest was dat best verdacht geweest. Maar wat je zei was (#modpowers dus ik kan quoten uit de afgelopen nacht):
Renate schreef:
21 jul 2019, 20:59
Ik vind dat lastig Inge. Ik heb al een paar uitspraken gezien waarvan ik overdag zou zeggen dat ik ze verdacht vind. Maar als ik dat nú doe en ik wijs daarbij naar een wolf, dan ben ik misschien in nacht 1 de pineut. Blijkt degene waarover ik het had, de volgende dag dood te zijn en een eerzaam burger, dan ben ik ook de pineut. Dus ik wacht nog even met mijn observaties.
en
Renate schreef:
21 jul 2019, 22:11
Hugo schreef:
21 jul 2019, 21:38
Dus Renate, wie vind je verdacht? De Wolven hebben nu toch al (over anderhalf uur) hun keuze moeten doorgeven ;)
Precies Hugo, over anderhalf uur pas.
Dus.

Inmiddels nog maar drie kwartier, zie ik.
Dit klinkt (hoe ik het toen, en nu nog steeds lees) als "Ik ben bang een Wolf aan te wijzen en dan zelf dood te gaan, want straks heb ik gelijk, maar nadat ze een keuze hebben gemaakt, wil ik het best zeggen."

Vervolgens (hoe ik het nu, maar toen niet per se lees) claim je inderdaad dat het gaat om info die pas te delen is bij het overlijden van een zekere persoon. Met deze uitleg (die je toen dus niet gaf) erbij, snap ik je reactie - alhoewel ik daar niet in het openbaar over zou gaan hinten, maar da's een tweede.

Ik maak dan een paar opmerkingen, bedoeld om je te betrekken bij het spel en je mening te horen, die je blijkbaar (in mijn ogen toen) niet wilde delen uit angst voor de Wolven.
Omdat Bert en later Mariska je weigering om ná 23:00 iets te zeggen verdacht vinden (ik heb daar niets over gezegd bij mijn weten), noem je vervolgens ons gedrieën Wolf?! Dat is wel een beetje snel, en behoorlijk jij-stemt-op-mij-dus-ik-op-jou-gedrag (serieus, kan iemand hier een kort woord voor bedenken?).

Enneh, je hebt mij niet beledigd (over de arrogantie), maar ik maakte me zorgen dat ik jou eerder beledigd had ;)

Je argumenten richting Mariska vind ik overigens niet bijster sterk; waarom is het fout dat ze zich bemoeit met de Sociale-Wolven-Theorie? Zoals ik eerder zei:
Hugo schreef:
22 jul 2019, 16:08
(..) je weet toch ook dat er slechts één iemand Wolf hoeft te zijn die ook meedeed in het testspel om door te kunnen geven dat Mark (en nog wel wat anderen die hier meedoen) er tot het einde in zat? Daarnaast, het is ook weer niet zóveel moeite om snel even te zien hoe dat spel verliep, daar heb ik nou net een hele mooie Spoilerpost voor in de Hemel gemaakt; iedereen kan daar in één oogopslag zien wie er in het spel zaten en hoe het verder liep.
Waar met name het tweede ook van toepassing is op Mariska; die kan prima hebben opgezocht hoe en wat met betrekking tot het vorige spel, en natuurlijk leest zij ook het topic hier en ziet ze dat er schijnbaar iets gebeurd is met Mark in Frankrijk de afgelopen twee jaren, dus dat ze dat gebruikt in haar theorievorming vind ik niet verkeerd.
Mariska kan nog steeds Wolf zijn, maar niet hierom.

Mijn belangrijke andere vraag: Ik weet dat het heel leuk is om het over jezelf te hebben (zonder je aanval denk ik niet dat ik deze post had gemaakt ;) ), maar ik wil graag ook horen wat je van de rest van het spel vindt, want er is wel wat meer gepraat dan alleen over jou, hoe leuk en belangrijk je ook bent natuurlijk :)

@ Melanie en Kim

Inderdaad, online vind ik zelf ook veel lastiger - je mist de clues van lichaamshouding.
Ik snap dat het moeilijk is om wat te zeggen in al dit geweld, zeker als je denkt dat het altijd origineel is; maar toch moet ik vragen om meer input van jullie kant. We zeggen zoveel dingen, er zit vast wel wat tussen waarvan je denkt 'huh, wtf lult die gast nou'.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
22 jul 2019, 21:05

Je argumenten richting Mariska vind ik overigens niet bijster sterk; waarom is het fout dat ze zich bemoeit met de Sociale-Wolven-Theorie? Zoals ik eerder zei:
Hugo schreef:
22 jul 2019, 16:08
(..) je weet toch ook dat er slechts één iemand Wolf hoeft te zijn die ook meedeed in het testspel om door te kunnen geven dat Mark (en nog wel wat anderen die hier meedoen) er tot het einde in zat? Daarnaast, het is ook weer niet zóveel moeite om snel even te zien hoe dat spel verliep, daar heb ik nou net een hele mooie Spoilerpost voor in de Hemel gemaakt; iedereen kan daar in één oogopslag zien wie er in het spel zaten en hoe het verder liep.
Waar met name het tweede ook van toepassing is op Mariska; die kan prima hebben opgezocht hoe en wat met betrekking tot het vorige spel, en natuurlijk leest zij ook het topic hier en ziet ze dat er schijnbaar iets gebeurd is met Mark in Frankrijk de afgelopen twee jaren, dus dat ze dat gebruikt in haar theorievorming vind ik niet verkeerd.
Mariska kan nog steeds Wolf zijn, maar niet hierom.

Haha, het idee dat mensen die dat spel niet gespeeld hebben, dat allemaal gaan lopen doornemen. Da's net zoiets dat je de powerpoint gemaild krijgt van presentaties waar je heul niet bij geweest bent. Ik ken geen hond die dat dan nog eens uitgebreid gaat lopen doornemen. Maar misschien zijn medici wel heel anders ;)

Ik blijf erbij dat ik Mariska's blije aangrijpen van de sociale wolven theorie verdacht vind.
Hugo schreef:
22 jul 2019, 21:05

Mijn belangrijke andere vraag: Ik weet dat het heel leuk is om het over jezelf te hebben (zonder je aanval denk ik niet dat ik deze post had gemaakt ;) ), maar ik wil graag ook horen wat je van de rest van het spel vindt, want er is wel wat meer gepraat dan alleen over jou, hoe leuk en belangrijk je ook bent natuurlijk :)
Wat een mal, vilein opmerkinkje maak je daar nou toch. Het is onzin dat ik het alleen maar over mezelf gehad heb in mijn post van zojuist.

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 1

Bericht door Gerry »

Even voor de duidelijkheid, ik hou er niet van om iemand te lynchen zonder keiharde bewijzen dat diegene schuldig is. Ik heb geen zin om onschuldige burgers op te hangen alleen maar omdat ze verdacht zijn. Dat staat mijn gevoel van rechtvaardigheid niet toe.

Na alles nog een keer gelezen te hebben (vanaf het begin dus) vallen me de volgende dingen op:
Het eerste is dat Mark de eerste persoon op de lijst is. Misschien is dat wel de reden van de keuze voor Mark. Gewoon omdat het de bovenste persoon op de lijst was. De keuze voor de eerste nacht (en dag) is vaak random en dit is imho net zo'n goede reden als ieder andere reden (zoals sociale wolven of wraak voor Frankrijk of zo).

Floris negeert mijn kandidaatstelling (bewust of onbewust). Maar goed, ik had zijn kandidaatstelling ook in eerste instantie gemist, dus daar zie ik nog niet veel kwaads in.

Bert en Hugo, die Renate bijna smeken om informatie over een zeker persoon. Renate die daar dan weer fel op reageert.

Iets anders wat me opvalt is dat Pascal eerst op mij stemt omdat hij denkt dat ik wel een goede kampleider kan zijn omdat ik de consensus zoek en mij vervolgens verdacht maakt omdat ik laat op Inge (die toen al zeker was) gestemd zou hebben. Vervolgens anderen hier niet op wijzen, die hetzelfde deden. En vervolgens als ik antwoord geef, daar weer niet op reageer. Maar wel reageren op wat anderen hierover zeggen en ze er op aanvallen. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Nick's opvallende gedrag ben ik wel gewend. Dat heeft hem al vaker tijdens een spel zijn leven gekost. Maar dit doet hij imho zowel als wolf als burger, dus ik zoek hier nog niets achter. Doet hij dit niet, zou juist verdacht zijn imho.

Dus eigenlijk heb ik tot nog toe geen echte verdachten, maar komen Bert, Hugo en Pascal op mij niet heel erg positief over.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”