Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Loop mee naar Santiago voor geestelijke rust en fysieke inspanning
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Kayan »

Edy schreef:
15 jun 2020, 12:31
Tja, dit vind ik nu weer een beetje kort door de bocht. Ik vind dat ik daar best een klein plusje bij mag geven als ik denk dat iemand als Bert of Floris door de keuze van het slachtoffer niet in het hol zitten. Ik denk namelijk dat zij best in staat zijn om de wolven in de eerste nacht te overtuigen niet op Mark te gaan omdat zij misschien zelf verdacht worden daardoor. En dat er dus genoeg slachtoffers over zijn om te kiezen. En wolven overleggen niet voor niets in een hol. Dat iemands inbreng niet meegewogen zou worden lijkt me stug. Bovendien kan je je altijd van stem onthouden.

Dus ik vind het een beetje slap argument, zowel van jou als ook een beetje van Wessel, dat het geen zin heeft. Harde conclusies nee, ben ik eens. Maar een dooddoener als het heeft allemaal toch geen zin, vind ik niet pleiten voor Bas en ook niet voor Wessel.
Wat een onzin. Waarom zou je als BG aan stemonthouding doen? Tenzij het een geliefde is, of dat je een andere motief hebt om de aanslag tegen te gaan, heeft het totaal geen zin om iemand 'een klein plusje' te geven op basis van de eerste slachtoffer. Zeker als je dan ook nog eens kijkt naar de gehele spelerslijst, dan zou je eigenlijk bijna iedereen een plusje kunnen geven omdat er "sociaal" is gegeten.

Je hebt gelijk, het zijn dooddoeners, maar met (in mijn ogen) een terechte reden. Over het algemeen zijn wolven gewoon meelopers, er hoeft er maar één te zeggen "kom, we pakken die, want vorig spel of blabla", en de rest vindt het allemaal maar best. Kan jij die éne persoon die zoiets zou kunnen zeggen eruit pikken? Ik ben van mening dat dat, in ieder geval op dag 1, niet gaat lukken.

Laat ik het er voor maar op houden dat ik meer vertrouwen heb in Bas, dan in jou.

Willemijn zegt:
Er zou zomaar sprake kunnen zijn van sociale wolven. Mark heeft er inderdaad het vorige spel tot het einde toe ingezeten. En zo ook Edy en Hugo. Dit zegt overigens nu niets over hun rol in dit spel. Het kan zo zijn dat ze nu zelf (in geval van Edy wéér) wolven zijn die nu, door burger Mark op te eten, het gevoel willen creëren dat ze goed zijn omdat de blijkbaar (?) sociale wolven eerst spelers eruit happen die er het vorige potje lang in hebben gezeten. En daardoor dus de illusie scheppen dat ze goed zijn.
Aan de andere kant kan het ook gewoon zo zijn dat Mark eruit is gehaald gewoonweg omdat hij er in het vorige potje lang in heeft gezeten.
@Willemijn, volgens mij belicht je twee dezelfde kanten? :') Het hele idee van een sociale wolf, is toch juist iemand eruit werken die er in het vorige potje lang in heeft gezeten. Overigens, wat Renate zegt (en Bas in zekere zin ook), ben ik het mee eens. Het gegeven dat Mark is opgegeten, pleit op dit moment niemand vrij in mijn hoofd. Als ik wolf was, en het volgende potje weer, en mijn maatje van pot 1 is géén wolf, dan zou ik zeker weten mijn maatje opeten. Puur en simpel om het feit dat het wat makkelijker is om risico's te herkennen/erkennen bij een ex-maat.

Hugo zegt:
Overigens, verschillende mensen hebben al iets 'verdachts' genoemd, en iedereen komt op Matthijs uit. Zeer typisch. Nou weet ik geen ene reet over Matthijs, dus hij kan prima slecht zijn, maar dan heeft hij nog niet bijzonder veel vrienden (behalve Lola dan).
Ik ben je even kwijt, waarom is Lola een van Matthijs vrienden? :') Of ging dat nog over het hemelcommentaar?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Edy »

Moet je helemaal zelf weten Kayan. Laten we het er maar op houden dat je mijn post niet erg goed leest, want ik trek een andere conclusie dan jij schetst. Maar ik heb niet zo’n zin om er op door te blijven gaan.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Djamila »

Druk druk druk, hier was ik weer.
RIP Mark ☹ ligt het aan mij of ga je er redelijk vaak en snel uit??

Willemijn was dus al beetje zoekende tijdens de BM-stemming, ikzelf haal er niet zoveel uit.
Bas heeft Matthijs hierdoor op een minnetje.

Zitten we nu in dit spel of in alle afgelopen spellen? Vind het toch soms lastig zoals mensen nu terug refereren naar voorgaande spellen; ik snap dat bepaald gedrag gekoppeld kan worden aan bepaalde rollen, maar de ‘sociale wolf’ theorie kunnen we niet zoveel mee denk ik.
Edy denkt hetzelfde en geeft Bas een minnetje

Willemijn vind ik op zich neutraal overkomen, snap ook niet dat mensen zo ontzettend veel achter haar post op bij de bm-verkiezing zochten.

Edy en Matthijs lijken een 1-2tje te doen… Vooral met verwijzing naar het vorige spel… hmm.
Kayan schreef:
14 jun 2020, 22:04
Lekker jezelf weer vastbijten op iets onbenulligs, Edy :). En fijn dat je de statistieken erbij hebt gepakt, maar dat iets in het verleden niet is gebeurd, is geen zekerheid voor de toekomst. Ik geloof er geen donder van dat een bm-spot géén risico's met zich meebrengt. Wellicht wat minder online, maar offline is dat toch altijd wel een dingetje.

Ook fascinerend dat je dit nu hebt uitgezocht, terwijl het blijkbaar wel vaker in (online) spellen werd/wordt geopperd.

@matthijs, ik vind het ook frappant dat jij Renate in dit verhaal 'simpel' ontziet. En dat jij, Renate, dat ook niet benoemt/benoemde.

Als het echt rancune is van het vorige spel, dan zijn er veel meer mogelijkheden, en wellicht dat het ook een optie is om daarin expres Edy en Hugo erin te laten, gezien die zich vroeg of laat toch wel weer verdacht maken 😂😂😂. Of wat ik probeer te zeggen; ik vond/vind het eigenlijk altijd irritant als voorgaande spellen (en gedrag) tegen elkaar wordt vergeleken. Je komt er niet verder mee en trekt soms ook de zotste conclusies (bijv. Een Wouter die verdachter doet dan voorgaande spellen (waar hij wolf was) en daarom wel slecht moet zijn)
Precies dat dus…
Heb echt geen tijd (of zin) om de afgelopen spellen nog een keer terug te lezen. Helemaal voor nieuwere spelers is dit gewoonweg vervelend.

Heb het idee dat Edy weer van alles aan het uitlokken is (jegens Bas en Wessel).

Kayan is precies zo scherp en precies zoals ik me kan herinneren, niet dat ik daar verder conclusies uit kan trekken, maar toch.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Kayan »

Ik lees je post prima. Mijn standpunt is juist dat het voor de eerste nacht niet echt opgaat. Ik kan me echt moeilijk inbeelden dat er bij de eerste nacht (en dag) al associaties gemaakt worden voor een slachtoffer op basis van voorgaande spellen en dat dát zo erg gaat meespelen, dat en daardoor iemand kan vrijwaarden (of pluspunten kan geven)

Als de nachten/dagen verder vorderen, ja. Dan zou ik er wel meer achter kunnen staan dat overleg en onthouding een rol gaan spelen. Maar nogmaals, we hebben het hier over een. Eerste nacht slachtoffer.

Prima als je jezelf wil onttrekken van een discussie met mij (en met Matthijs deed je dat ook), maar wees dan zelf ook consequent door dat te doen met een Wessel en een Bas, want het begint er sterk op te lijken dat je gewoon discussie-slachtoffers probeert te maken, en dat maakt je wat mij betreft verdacht.

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Nemo »

RIP mark

Na het lezen van alle berichten zijn er wat vreemde berichten en opmerkingen over de berichten om de ander te concluderen als weerwolf of ander slecht karakter. Ik moet wel zeggen dat er in de eerste dag natuurlijk niet al te opmerkelijke dingen gebeuren hoewel er toch mensen zijn die een beetje verdacht zijn. Op dit moment denk ik dat edy zich gedraagt als een weerwolf in het dag licht door steeds opmerkingen te maken over een aantal berichten wat niet al te erg is maar toch vind ik het een beetje lijken op jagen.

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Jorn »

Rip Mark, arme wandelaar :(

Aangezien het vorige potje wat ik speelde in de ruimtereis ik de 1e dag veel te chaotisch vond en mensen veel te paniekerig om zich heen kijken en bijna paranoïde naar alles kijken hoop ik dat het vandaag de 1e dag wat rustiger zal blijven. Het heeft geen zin om je direct kapot te staren op ieder klein ding in mijn optiek, al koste deze mening mij de vorige keer ook al heel snel de kop. Maar ik hoop dat jullie allemaal nog in het achterhoofd hebben hoe dat potje verliep.

Natuurlijk moet je scherp blijven en kijken naar hoe mensen reageren op elkaar, maar verlies niet je hoofd al op de eerste dag en staar je daarna kapot op spelers (waar ik zelf die ronde ook schuldig van was achteraf).

Wat Kayan verder zegt;
Je hebt gelijk, het zijn dooddoeners, maar met (in mijn ogen) een terechte reden. Over het algemeen zijn wolven gewoon meelopers, er hoeft er maar één te zeggen "kom, we pakken die, want vorig spel of blabla", en de rest vindt het allemaal maar best. Kan jij die éne persoon die zoiets zou kunnen zeggen eruit pikken? Ik ben van mening dat dat, in ieder geval op dag 1, niet gaat lukken.
Sta ik dus ook best wel achter, op dag 1 heb je gewoonweg te weinig informatie om echt hele sterke verdenkingen te hebben tenzij mensen zich echt domweg verspreken of vollebak gaan beschermen wat op een rol zou kunnen suggureren.

Al met al fijn weer terug te zijn en hopelijk halen we allemaal het einde van deze (aldus mn ma) prachtige wandeling naar Santiago de Compostella!
~Hertog Jorn~

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Wessel »

Edy schreef:
15 jun 2020, 12:31

Huh Wessel? Het is toch de bedoeling, ook op dag 1, om te zoeken of je argumenten kan vinden op basis waarvan je die dag iemand moet lynchen? Anders is het helemaal ogen dicht en prikken maar. En het geldt het hele spel door dat alleen de ziener daadwerkelijk iemand gezien heeft. Dus dan zou niemand in dit spel wanneer maar ook iemand verdacht mogen vinden, tenzij de ziener daar iets over zegt? Lekker lang leven zal die ziener hebben dan!! :roll: :roll:
Je zal het vast niet zo bedoelen, maar ik vind het wel een beetje vreemde uitspraak. Ben dan wel benieuwd op basis waarvan jij vandaag je 1e stem gaat baseren.
Enkel de ziener, cupido en andere dergelijke rollen hebben nu eenmaal informatie. Aangezien de ziener nog weinig heeft gezien zal hij of zij nog weinig kunnen melden. We weten niet wie de ziener is.
Ik probeer tussen de regels door te zoeken naar subtiele hints waar ik mogelijk wat aan heb. Aan de hand van die subtiele hints bouw ik mijn argumenten. Let daarbij op, ik heb in mijn vorige post nog niemand als verdacht gelabeld.

Waar ik mijn eerste stem op ga baseren is simpel onderbuikgevoelens en raddraaiers. Mensen die zonder gegronde reden, andere mensen gaan labelen als verdacht.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Willemijn »

Renate schreef:
14 jun 2020, 21:11
Het gaat om deze zin van Willemijn: "Het kan zo zijn dat ze nu zelf (in geval van Edy wéér) wolven zijn die nu, door burger Mark op te eten, het gevoel willen creëren dat ze goed zijn omdat de blijkbaar (?) sociale wolven eerst spelers eruit happen die er het vorige potje lang in hebben gezeten."

Willemijn bedoelt - denk ik - dat het vooral de gedupeerden uit het vorige spel zullen zijn die als eerste Mark, Hugo of Edy eruit zouden halen. Dat het minder logisch is dat Team weerwolf uit het vorige spel elkaar in het volgende spel als eerste opeet. Maar dat - als Hugo en/of Edy nu wolf zou zijn, dat ook weer een staaltje omgekeerde psychologie zou kunnen zijn, in de hoop dat iedereen dan denkt dat zij het niet kunnen zijn.

Maar misschien begrijp ik het verkeerd, gelukkig zal Willemijn ongetwijfeld zelf toelichting willen geven. In ieder geval vond ik het gek dat jij het leek te zien als een vrijpleitactie door Willemijn.
Ik hoef geen toelichting meer te geven Renate. Je hebt het goed begrepen en verwoord wat ik bedoelde. Ik vond zelf dat het er duidelijk stond, maar blijkbaar toch niet helemaal, aangezien zowel Hugo als Kayan er vraagtekens bij plaatsten.

En geloof het of niet Renate, maar tot nu toe vind ik je niet verdacht overkomen en kan ik me wel vinden in hetgeen je post. :-) De wonderen zijn de wereld nog niet uit haha

@all
Iemand iets van Nynke vernomen, of is zij verdwaald? Sowieso apart dat niemand haar tot nu toe heeft benoemd c.q. gemist.

@Hugo
Tja, je mag dan van mening zijn dat ik deze keer minder scherp overkom, maar het ligt niet altijd voor het oprapen hè. Daarbij vind ik de BM-verkiezing geen grap. En, zoals ik al eerder heb gezegd, ook geen spelletje in een spelletje.

Voor wat betreft het terugkijken naar een vorig spel/vorige spellen. Mij biedt dat soms houvast, zeker als er weinig tot geen houvast is in het huidige spel. Dan kijk ik o.a. bijvoorbeeld waarom het kan zijn dat iemand als eerste slachtoffer is gekozen. Daarom kwam ik onder andere ook op mijn post, die Hugo niet geheel begreep (ik vond dat het er best duidelijk stond) en waar Edy (of ik moet het gemist hebben) zich overigens niets van aantrok.

Janneke spreekt zich uit dat ze één speler in het bijzonder een oprechte indruk vind maken. Het al dan niet noemen van de naam moet toch geen verschil maken Janneke? Het simpele feit dat je het al benoemt, zou eigenlijk toch al voldoende aanleiding kunnen zijn om de bad guys te doen vermoeden dat je bijzondere krachten hebt. Ik vond het een beetje apart.

De post van Wessel (15 juni, 09.09) vind ik echt vreemd. Waarom zou je sowieso op dit stadia van het spel al mensen verdacht gaan maken

??? Uh, omdat we,in de jacht naar de slechterikken, toch wel argumenten moeten hebben om iemand te kunnen lynchen.
Ik lees dat Edy dit ook vind. Ik ben ook benieuwd waar Wessel zijn stem op gaat baseren.

Al met al moeilijk naar wie mijn stem zal gaan.

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door NynkeB »

Sorry, sorry, sorryyy! Echt excuses, de afgelopen dagen liepen ff net wat anders dan gehoopt... oeps, maar k ben er weer! :roll:

RIP Mark..

Oke, mijn bevindingen. (Valt allemaal vies tegen, ik ga er nog wel ff een nachtje over peinzen)
-Dat geratel over de sociale wolven theorie, logisch dat daar naar wordt teruggegrepen (ik bedoel, veel houvast is er eigenlijk nooit op de eerste dag), maar het is vanuit werkelijk elk perspectief (terugpakken, toeval/random, voorbedachte rade, sociaal wenselijke, etc etc) te bekijken. Wat het voor mij een beetje 'blind staren' maakt.
Wat wel heel interessant is aan deze 'discussie', zijn de wijzende vingertjes. Sommigen lieten vrij direct zien dat ze 'x' verdacht (/opvallend) vinden door het feit dat Mark de eerste overledene is. Ik snap dat er een keuze voor de lynch gemaakt moet worden (en ben daarnaast van mening dat het voor het spel ook heel goed is), maar het viel me wel op. Deze directe opmerkingen kunnen of course ook uit de mond van de ziener komen, echter denk ik dat hij/zij dit subtieler zou doen, immers denk ik dat je dan bij de weerwolven snel de klos bent (of je bluft je natuurlijk alle kanten op, ook leuk).
Duidelijk aangeven wat jij van mening bent is daarnaast wel de ultieme manier om te kijken wie er zich (makkelijk?) bij je aanschuift...

Pfff, oke, al met al; het zijn meer de reacties/wijzende vingers van mensen die mij een keuze zal doen maken, dan het volgen van de sociale wolven theorie. Hierbij bekruipt mij wel een beetje de angst dat ik mijn keuze zal daarmee deels zal baseren op (wat Wessel ook al aangeeft) onderbuikgevoelens. Hoewel, dat is of course altijd wel een beetje het geval in dit spel, maar nu is t toch net een tikkie meer.

Ahhh help, ik ben het spoor bijster.. Hopelijk krijg ik vannacht/straks nog een wonderlijke ingeving...!

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Bourges - Bénévent-l'Abbaye. We gaan door!

Bericht door Floris1987 »

Goede Avond.
Er is al veel genoemd en herhaald maar zal zelf nog een aantal dingen aanstippen.

De eerste dag blijft altijd de lastigste.Wat ik van mij zelf op zo,n dag meestal merk dat ik probeer alle post zo goed mogelijk te lezen en te kijken of mij iets bijzonders opvalt en zodoende te stemmen. Mijn eerste stem was vorig spel( ja ik haal het even aan) op Edy wat uiteindelijk raak bleek te zijn ( helaas haar nooit eruit gehaald maar toch)

Edy is elk spel weer scherp/tik veel en zegt nuttige dingen ( al zijn ze niet altijd waar) maar op dit moment komt ze voor mij heel betrouwbaar over.

Wessel reactie is erg over de top. het zou me verbazen als hij wolf zou zijn. Hij trekt op deze manier wel heel erg de aandacht wat ik niet wolf vind.

Ik ga niet alle 17 spelers hier benoemen want om over iedereen al een mening te hebben, dat kan nog niet in deze fase van het spel.

Op dit moment vallen Mathijs ( Het BM verhaal ) en Renate mij negatief op. Ik heb alle post nog een keer zitten lezen en daarna per persoon de post en het gevoel bij Renate is niet goed. Op 1 of andere manier komen haar post niet oprecht ver.
ik ga nog even in de denktank wat ik ga stemmen.

Gesloten

Terug naar “Spel 9 - voettocht naar Santiago”