Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Ik vind van alles een beetje mis met deze post eigenlijk.
Ten eerste, er zijn een hoop mensen in dit spel die de laatste potjes van Mark, online of levend, niet meegemaakt hebben en er dus ook niets van weten. Grofweg 2/3 uit het spel eigenlijk. Worden die hiermee dan maar meteen vrijgewaard omdat ze geen Mark ervaring hebben? De wolven zijn dus per definitie diegenen die Mark recentelijk hebben meegemaakt in een spel? Zou handig zijn, want zoveel zijn dat er niet dus maakt de keus lekker makkelijk!! Maar een beetje kort door de bocht is het wel.
Ten tweede, wat is er sociaal aan een slachtoffer kiezen omdat die wat mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd? Dat lijkt toch meer op een wraakactie dan sociaal gedrag?
Volgens mij ga vooral jij gigantisch kort door de bocht, Edy. Ofwel je leest niet goed, ofwel je trekt conclusies voor/namens anderen, die anderen (in mijn ogen althans) helemaal niet trekken. Volgens mij maakte Nick vooral een grapje t.a.v. de sociale weerwolven (zie ook de smiley erachter), zoals ook t.a.v. Jeska's lunch. Mariska gebruikt vervolgens de door hem gebruikte term 'sociaal' in haar post die erop volgt, maar volgens mij haakt Mariska inhoudelijk meer aan bij wat ik daarvoor al gezegd heb over de keuze van de weerwolven voor Mark als maaltijd.
Enfin, tot aan dat punt is er nog weinig aan de hand met jouw post, maar de theorie die je vervolgens optuigt, over hoe belachelijk het is dat nu de mensen die vorige potjes meegespeeld hebben verdacht zijn en het andere deel van de groep meteen gevrijwaard wordt... Waar haal je het vandaan? Niemand zegt het, behalve jij. Het klinkt mij allemaal èrg defensief in de oren. Heb je misschien het gevoel dat je je moet verdedigen omdat er een kern van waarheid in zit?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

Inge schreef:
22 jul 2019, 13:54
Ik vind heus niet dat je per se je drankje al in zou moeten zetten in nacht 1. In tegendeel. Maar ik ben het gewoon niet eens met mensen die het een bespottelijk idee vinden als iemand dat wel zou doen.
Fair enough, maar het is nog steeds wel duidelijk dat Mark gewoon is opgegeten - daar begon dit draadje mee dankzij de opmerkingen van Bert. De verwondingen waren duidelijk. En niet alleen zou de heks dan iemand hebben moeten redden maar ook nog eens Mark moeten doden. Dat zou sowieso een verspilling zijn van een drankje.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Pffff rustig maar Bert! Denk aan je hart :o :o
Ik vind dat je wel heel hard van leer trekt. Ik trek helemaal geen conclusies voor anderen! Ik vertel hoe ik het lees van Nick, met of zonder smiley. En jij doet nu precies hetzelfde door mij nu te vertellen hoe jij denkt dat Nick het bedoelde! Waarom laat je dat niet gewoon aan Nick over om te vertellen of te reageren?
En als je mijn post goed leest, dan zou je kunnen zien dat mijn 'theorie' vooral een beetje spottend is bedoeld. En ik zou al helemaal niet weten waarom ik iets niet zou mogen noemen omdat "niemand dat zegt". Vooral alleen maar meelopen met anderen is de bedoeling Bert? Volgens mij is dat wel een heel wolfs trekje :)

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

Edy schreef:
22 jul 2019, 14:12
Hetzelfde geldt in zekere zin ook voor Wouter, zij het ietsjes minder. Wouter heeft wat recentelijker (november als ik mij goed herinner) en vaker met Mark irl gespeeld, maar onvoldoende denk ik om te weten dat wat Nick zegt ook klopt.
En wellicht heeft hij wel e.e.a. van Hugo gehoord, maar aangezien Hugo niet eens wist dat Wouter meedeed aan het huidige spel, schat ik de kans van weerwolven chitchat tussen de twee erg klein in! :D :D
Ik vind Mark superlief! Mij heeft hij iig niet in het harnas gejaagd ... Laatste keer irl was idd november of zo, bij mij thuis. Daarna is het weerwolven bij mij wat minder geweest. Ik hoor af en toe wat van Hugo, maar ook weer niet zoveel :).

Mijn idee over waarom Mark: hij was blijkbaar in het testspel er lang bij. Hij is meestal actief maar ook weer niet overdreven. Hij had geen duidelijke theorieën (maar dat waren er meer). En ook de weerwolven hebben in de eerste nacht geen idee natuurlijk. Dus er zit ook wat willekeur in.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1

Bericht door Floris1987 »

Goede middag,
Bert Had gelijk wat en bij leeswerk.
voor de duidelijkheid zullen jullie in de nachten niet veel van mij horen, behalve als er interessante info is.
Die was er voor mij gevoel afgelopen nacht niet en zodoende mijn stilte.

Daarnaast mijn wat mysterieuse bm post. Leuk om te lezen hoe bepaalde mensen hier over denken en mogelijke conlcusie trekken. Dit was natuurlijk geheel de bedoeling. Het heeft echter geheel niets met mijn rol te maken of andere bronnen( zoals Bert vermoed) De bronnen die ik bedoel zijn ervaringsbronnen. :D

Maar nu even verder, altijd lastig zo,n eerste dag omdat niemand het achterste van zijn tong laat zien.
De discussie over wat zou de heks doen en wat zou de heks niet doen zou heel nuttig kunnen zijn niet te min het 100 Procent duidelijk is ( ook al door 3 man gezegd) dat het een wolven slachtoffer is.

Ik vind nick zijn reactie terecht ( over mark en waarom hij er al uit is) en edy,s antwoord daarop heel kort door de bocht. 1 ww die in Frankrijk is geweest is genoeg om de andere mee te laten gaan. Om meteen terug te counteren nee , ik zeg nu niet dat er minimal 1 ww inzit die in Frankrijk is geweest maar het kan.

Ook het gehele sociale weerwolven idee van Mariska ( die zegt dat alles er op wijst dat dit zo is) vind ik heel erg uit de bocht. Ik ben het hier zelf geheel mee oneens. Hiermee zeg ik niet dat het niet zo is maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Een echte conclusie kan ik helaas nog niet trekken. Nick heeft een klein plusje ( naast het al genoemde punt is hij vaak aanwezig en probeert hij dingen) en Edy en mariska een - maar op wie mijn stem zal gaan moet ik nog in beraad.
Het zou zo maar kunnen dat deze gebaseerd gaat worden op mijn ervaringsbronnen.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

Floris1987 schreef:
22 jul 2019, 15:48
Ik vind nick zijn reactie terecht ( over mark en waarom hij er al uit is) en edy,s antwoord daarop heel kort door de bocht. 1 ww die in Frankrijk is geweest is genoeg om de andere mee te laten gaan. Om meteen terug te counteren nee , ik zeg nu niet dat er minimal 1 ww inzit die in Frankrijk is geweest maar het kan.
Wat wil je eigenlijk wel zeggen Floris?
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Oké, jullie zijn lekker losgeslagen zo te zien. Goed bezig! Even kijken wat er allemaal te zeggen is:

RIP Mark, natuurlijk, om mee te beginnen. Altijd rot om er als eerste uit te vliegen, maar gelukkig voor ons geen bijzondere rol (je bent wel zelf bijzonder natuurlijk Mark <3)

Over de keuze van de Weerwolven voor Mark als slachtoffer is heel veel gezegd. Mijn eerste ingeving was dat Mark meedeed in het vorige (test)spel, dus dat het wat dat betreft een 'sociale' keuze was. Ik denk niet dat er veel mensen zo'n wrok zouden koesteren van zijn 'Levend Weerwolven'-prestaties, en daarnaast zou iedereen dat kunnen zijn, dus heel relevant is dat nu ook weer niet.

Dan zeggen een aantal mensen (Bert, Pascal, Mariska) dat Mark een logische keuze was omdat hij relatief weinig zei. Ik denk dat Mark echt heel erg druk was de afgelopen dagen, en we vandaag een (traditionele) stormvloed aan posts van hem hadden kunnen verwachten; zo ken ik Mark tenminste online. Er zijn ook mensen die online altijd wat stiller spelen, daar hoort Mark wat mij betreft niet bij.

/terzijde
Bert schreef:
22 jul 2019, 12:33
Met andere woorden, de wolven hebben naar ik aanneem weinig reden gehad om Mark op te eten (niet omdat hij naar iemand was)
Ik las hier overigens "niet omdat hij een naar iemand was", wat toch een wat andere lading heeft ^^
/terzijde

Vervolgens beginnen Wouter, Marieke en Inge over de Heks en drankjes in nacht 1 gebruiken. Omdat ik het niet kan laten geef ik graag ook mijn mening hierover (niet dat het echt spelrelevant is, maar hé, je moet wat op dag 1).
Als Heks je drankje in nacht 1 gebruiken, buiten om jezelf te redden, lijkt mij in ieder geval zeer riskant. Tien tegen één eten de Wolven namelijk de nacht erna nog een keer dezelfde op, en heb je niet zo bijzonder veel aan je 'zekere Burger' gehad... En je Levenselixer kan juist heel veel goeds doen later in het spel, gezien het feit dat dan een slachtofferloze nacht (en dus praktisch gezien een extra lynchpoging vóór de Wolven weer aan zet zijn), je meer kan opleveren, omdat er meer bekend is over wie er Weerwolven zouden kunnen zijn.
Natuurlijk staat iedereen het vrij om te spelen zoals ze willen, en ik kan me voorstellen dat juist die info snel hebben goed kan zijn. Persoonlijk zou ik denk ik het alleen nooit doen.
Daarnaast, wat Wouter ook al opmerkte, is het wel heel raar om als Heks dan ook meteen je Vergif op hoop van zegen in te zetten. Dan heb je wel een beetje nergens meer zin in als Heks :P
Inge schreef:
22 jul 2019, 13:54
Wouter schreef:
22 jul 2019, 13:23
Zie nu dat Inge het met Marieke eens is. Kan natuurlijk, maar hoe kun je in de eerste nacht weten wie een speciale rol heeft? Zoveel info geeft de BM-verkiezing ook weer niet.
Nee klopt. Maar het hangt er voor mij ook heel erg van af welke persoon het is. Als bijvoorbeeld Hugo zou worden opgegeten, dan denk ik dat het voor mij als heks echt wel zin kan hebben om hem dan te redden, aangezien ik hoogstwaarschijnlijk wel aan Hugo duidelijk zou kunnen maken dat ik heks ben en hem gered heb, zonder dat anderen het doorhebben. En ik denk dat het zeker nuttig kan zijn als burgers van elkaar weten dat ze goed zijn.
Awwwwwwwwwh <3 (#teamgroenpaars)
Ik denk niet dat ik dat per se door zou hebben hoor :lol: (IRL kunnen we dat veeeeel beter ;) )

Over Nicks gedrag is veel gezegd, maar ik wil daar niet veel woorden aan vuil maken. Hij gooit wat lijntjes uit, en mensen struikelen er nogal over. Ik denk dat het meer een Burger-Nick-actie is dan een Wolf-Nick-actie, maar wie weet. Het maakt 'm in ieder geval niet verdacht bij mij. Dat Bert er zo op door gaat, suggereert dat hij in elk geval fanatiek is, wat past bij zijn actieve houding vorige dagen (serieus, je wordt snel mijn nieuwe favoriete medespeler Bert, ga zo door)

@ Edy
Edy schreef:
22 jul 2019, 14:12
[Het zat er ook wel aan te komen. Mark heeft in zijn laatste paar potjes weerwolven (online en levend) flink wat mensen tegen zich in het harnas gejaagd. Om met de woorden van Renate te spreken: Het zijn dus sociale weerwolven! ;)
Ik vind van alles een beetje mis met deze post eigenlijk.
Ten eerste, er zijn een hoop mensen in dit spel die de laatste potjes van Mark, online of levend, niet meegemaakt hebben en er dus ook niets van weten. Grofweg 2/3 uit het spel eigenlijk. Worden die hiermee dan maar meteen vrijgewaard omdat ze geen Mark ervaring hebben? De wolven zijn dus per definitie diegenen die Mark recentelijk hebben meegemaakt in een spel? Zou handig zijn, want zoveel zijn dat er niet dus maakt de keus lekker makkelijk!! Maar een beetje kort door de bocht is het wel.
Ten tweede, wat is er sociaal aan een slachtoffer kiezen omdat die wat mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd? Dat lijkt toch meer op een wraakactie dan sociaal gedrag?
Maar Edy, je weet toch ook dat er slechts één iemand Wolf hoeft te zijn die ook meedeed in het testspel om door te kunnen geven dat Mark (en nog wel wat anderen die hier meedoen) er tot het einde in zat? Daarnaast, het is ook weer niet zóveel moeite om snel even te zien hoe dat spel verliep, daar heb ik nou net een hele mooie Spoilerpost voor in de Hemel gemaakt; iedereen kan daar in één oogopslag zien wie er in het spel zaten en hoe het verder liep.
Hetzelfde geldt in zekere zin ook voor Wouter, zij het ietsjes minder. Wouter heeft wat recentelijker (november als ik mij goed herinner) en vaker met Mark irl gespeeld, maar onvoldoende denk ik om te weten dat wat Nick zegt ook klopt.
En wellicht heeft hij wel e.e.a. van Hugo gehoord, maar aangezien Hugo niet eens wist dat Wouter meedeed aan het huidige spel, schat ik de kans van weerwolven chitchat tussen de twee erg klein in! :D :D
Nou, ik doe het niet vaak, maar hier wil ik het even voor mijn vader opnemen. Of eigenlijk niet. Nou ja, ik zeg in elk geval dingen over hem.
Mijn vader is zéker één van de mensen die, als hij heel graag iemand wilde uitschakelen die meedeed in het eerste spel en dan het liefst eentje die het overleeft heeft, gewoon even in dat spel zou hebben gekeken. Dus dat hij Marks dood een sociale wolvenactie vindt (vanuit het argument 'lang in vorig spel gezeten'), is voor mij totaal niet gek.
Hij kan het dus ook zelf gedaan hebben, maar datzelfde geldt voor zovele anderen (en nogmaals, maar één Wolf hoeft iets te weten over het testspel om dit door te kunnen geven aan de overige Wolven!)

@ Inge
Inge schreef:
22 jul 2019, 13:20
Verder las ik in Lola's stukje dat ik iets moordlustiger ben dan ik me bewust van was. Maar goed, de lynch.. Ik moet zelf bekennen dat ik nog geen flauw idee heb. Ik vind het wel moeilijk met een dubbele stem. Ik wil niet te vroeg stemmen en daarmee sturen en wolven een makkelijk slachtoffer geven (mocht ik per ongeluk op een burger stemmen). Maar ik wil ook niet te laat stemmen dat ik zelf opeens alle macht ga hebben. Dus lastig. Gelukkig hebben we nog even...
Is dit het nieuwe Jagerzijn voor je? ;)

@ Floris
Floris1987 schreef:
22 jul 2019, 15:48
Daarnaast mijn wat mysterieuse bm post. Leuk om te lezen hoe bepaalde mensen hier over denken en mogelijke conlcusie trekken. Dit was natuurlijk geheel de bedoeling. Het heeft echter geheel niets met mijn rol te maken of andere bronnen( zoals Bert vermoed) De bronnen die ik bedoel zijn ervaringsbronnen. :D
Kom op, maak het niet zo overduidelijk.

@ All

Ik zie ten slotte nog veel mensen over het feit dat er nog wat mensen missen uit deze discussie; dat klopt, maar vergeet niet dat het slechts 4 uur dag is, en veel mensen waarschijnlijk op werk/school zitten. Dus, ik geef ze nog tot vanavond om iets zinnigs te zeggen ^^
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Wouter schreef:
22 jul 2019, 15:19
Inge schreef:
22 jul 2019, 13:54
Ik vind heus niet dat je per se je drankje al in zou moeten zetten in nacht 1. In tegendeel. Maar ik ben het gewoon niet eens met mensen die het een bespottelijk idee vinden als iemand dat wel zou doen.
Fair enough, maar het is nog steeds wel duidelijk dat Mark gewoon is opgegeten - daar begon dit draadje mee dankzij de opmerkingen van Bert. De verwondingen waren duidelijk. En niet alleen zou de heks dan iemand hebben moeten redden maar ook nog eens Mark moeten doden. Dat zou sowieso een verspilling zijn van een drankje.
Oh zeker. Het was verder ook niet per se de meest relevante discussie. Ik werd alleen even getriggerd tot reageren (;

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
22 jul 2019, 16:12
Oh zeker. Het was verder ook niet per se de meest relevante discussie. Ik werd alleen even getriggerd tot reageren (;
Same <3
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1

Bericht door Matthijs »

Aah, even lekker uitslapen na zo'n lange busrit! ;-) En R.I.P. Mark! Alhoewel het natuurlijk nooit leuk is om iemand te verliezen, mogen we denk ik nog wel een beetje blij zijn dat het geen speciale rol is die er meteen uitvliegt. En op aanraden van Edy zal ik dan ook maar een iets langer bericht sturen :D De reden trouwens waarom ik nu pas iets stuur is omdat ik vanmiddag lekker aan de high tea zat en nu pas weer terug ben, dus ik heb ondertussen wel de berichten bestudeerd en dus zal ik ook een beetje mijn duit in het zakje doen.

Allereerst ben ik het op zich wel eens met het "sociale wolven"-idee. Zoals sommige weten zou ik zelf Mark kiezen als ik verder niemand anders zou weten om te kiezen, maar in dit geval zou ik dat bewaren tot de dagstemming (omdat er dan meestal niet heel veel clues zijn, of in ieder geval in het real-life weerwolven). Niet dat nu iedereen mij moet gaan verdenken omdat Frankrijk misschien nog een beetje bij mij speelt van twee jaar geleden, maar ik wilde wel mijn mening hierover delen voordat het in mijn mond wordt gelegd door een ander ;-)

Verder over het niet verkiesbaar willen worden gesteld als burgemeester. Persoonlijk voel ik eigenlijk nooit de drang om burgemeester te worden omdat ik meestal niet echt een idee heb over wie er moet worden uitgestemd en mijn discussieleid-skills zijn ook wat matig. Ja ik doe het nu onderhand al wel een tijdje, maar ik ben nog wat slecht met het opletten op wat mensen zeggen/typen (zeker in zo'n vakantiestemming als nu ^^) Daarnaast ben ik nu nog nieuw op dit forum: überhaupt nog niet eerder online weerwolven gedaan, dus tja ik dacht ik wacht even van een afstandje toe en ik laat meer ervaren mensen de taak op zich nemen.

Tenslotte heb ik over het hele Heks-gebruikt-drankje-op-nacht-1 niet een erg sterke mening ofzo. Ik zou het zelf niet gek vinden in kleine spellen (want dan heb je meteen info over wie burger is) maar in zo'n relatief groot spel als deze zou ik het wel een tweede keer overwegen, gezien het feit dat er nu ook vrij weinig was op te merken over of Mark iets speciaals te doen had. Maar ja, desalniettemin tragisch.

Voordat er vanavond weer op mijn reactie wordt gewacht geef ik nu alvast aan dat ik vanavond ook een deel van de avond niet aanwezig zal zijn helaas. Mijn inbox wordt onderhand al wel een beetje volgespamd met al die "er is een nieuw bericht sinds je weg bent" berichten maar ach, dat hoort erbij hahaha

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”