Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Nick schreef:
22 jul 2019, 12:54
Jeska schreef:
22 jul 2019, 12:52
Mijn pauze op het werk zit er alweer op, heb ik besteed aan eten
En hoe smaakte Mark?
Nick is duidelijk op oorlogspad. Nadat Pascal en ik het in de nacht al moesten ontgelden, zijn vervolgens Mariska, weer ik en Jeska (wellicht gekscherend) aan de beurt. Ik ga er maar vanuit dat het uit de tent lokken is, want steekhoudende argumenten worden er niet genoemd. En ja, ik had me blijkbaar vertypt, maar zò onduidelijk was het ook weer niet wat ik bedoelde (aangezien Marieke en Inge het wel begrijpen). Is dit een kwestie van niet willen begrijpen?

Fijn dat Wouter klaar is met enkel loze opmerkingen over matjes en tenten, maar ook inhoudelijk mee gaat spelen. Ik heb nog weinig aan wat hij zegt, maar elke poging telt ;).

En verder schittert Renate nog steeds in afwezigheid... Waar blijf je nou met je fantastische theorie? Of anders Floris, die andere 'bronnen' heeft dan wij?

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Wouter schreef:
22 jul 2019, 13:23
Zie nu dat Inge het met Marieke eens is. Kan natuurlijk, maar hoe kun je in de eerste nacht weten wie een speciale rol heeft? Zoveel info geeft de BM-verkiezing ook weer niet.
Dat Kun je volgens mij inderdaad niet echt weten, hoogstens een vermoeden hebben.
Iemand die veel bijdraagt aan het spel, Kun je daarentegen natuurlijk wel herkennen.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Bert schreef:
22 jul 2019, 13:35
Nick schreef:
22 jul 2019, 12:54
Jeska schreef:
22 jul 2019, 12:52
Mijn pauze op het werk zit er alweer op, heb ik besteed aan eten
En hoe smaakte Mark?
Nick is duidelijk op oorlogspad. Nadat Pascal en ik het in de nacht al moesten ontgelden, zijn vervolgens Mariska, weer ik en Jeska (wellicht gekscherend) aan de beurt. Ik ga er maar vanuit dat het uit de tent lokken is, want steekhoudende argumenten worden er niet genoemd. En ja, ik had me blijkbaar vertypt, maar zò onduidelijk was het ook weer niet wat ik bedoelde (aangezien Marieke en Inge het wel begrijpen). Is dit een kwestie van niet willen begrijpen?

Fijn dat Wouter klaar is met enkel loze opmerkingen over matjes en tenten, maar ook inhoudelijk mee gaat spelen. Ik heb nog weinig aan wat hij zegt, maar elke poging telt ;).

En verder schittert Renate nog steeds in afwezigheid... Waar blijf je nou met je fantastische theorie? Of anders Floris, die andere 'bronnen' heeft dan wij?
Ik vond Nick z’n opmerking eigenlijk wel grappig. Zag er niet echt een aanval in.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

Wouter schreef:
22 jul 2019, 13:23
Zie nu dat Inge het met Marieke eens is. Kan natuurlijk, maar hoe kun je in de eerste nacht weten wie een speciale rol heeft? Zoveel info geeft de BM-verkiezing ook weer niet.
Nee klopt. Maar het hangt er voor mij ook heel erg van af welke persoon het is. Als bijvoorbeeld Hugo zou worden opgegeten, dan denk ik dat het voor mij als heks echt wel zin kan hebben om hem dan te redden, aangezien ik hoogstwaarschijnlijk wel aan Hugo duidelijk zou kunnen maken dat ik heks ben en hem gered heb, zonder dat anderen het doorhebben. En ik denk dat het zeker nuttig kan zijn als burgers van elkaar weten dat ze goed zijn.
Ik vind heus niet dat je per se je drankje al in zou moeten zetten in nacht 1. In tegendeel. Maar ik ben het gewoon niet eens met mensen die het een bespottelijk idee vinden als iemand dat wel zou doen.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Mag ik iedereen even een compliment geven? Er wordt leuk actief gespeeld (door de meesten althans)!
Wel een crime voor de mensen die straks alles terug moeten lezen...

En Bert: oorlogspad? Dat pad bewandel ik pas als ik echt iemand in het vizier heb ;)

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1

Bericht door Bert »

Nick schreef:
22 jul 2019, 13:59
Mag ik iedereen even een compliment geven? Er wordt leuk actief gespeeld (door de meesten althans)!
Wel een crime voor de mensen die straks alles terug moeten lezen...

En Bert: oorlogspad? Dat pad bewandel ik pas als ik echt iemand in het vizier heb ;)
Ad1: Dan moeten ze maar vaker online zijn ;)
Ad2: Je bent in ieder geval lekker aan het rellen ;)

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Nick schreef:
22 jul 2019, 13:59

En Bert: oorlogspad? Dat pad bewandel ik pas als ik echt iemand in het vizier heb ;)
Ja, dat heb ik gemerkt in het testspel :lol:
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

[Het zat er ook wel aan te komen. Mark heeft in zijn laatste paar potjes weerwolven (online en levend) flink wat mensen tegen zich in het harnas gejaagd. Om met de woorden van Renate te spreken: Het zijn dus sociale weerwolven! ;)
Ik vind van alles een beetje mis met deze post eigenlijk.
Ten eerste, er zijn een hoop mensen in dit spel die de laatste potjes van Mark, online of levend, niet meegemaakt hebben en er dus ook niets van weten. Grofweg 2/3 uit het spel eigenlijk. Worden die hiermee dan maar meteen vrijgewaard omdat ze geen Mark ervaring hebben? De wolven zijn dus per definitie diegenen die Mark recentelijk hebben meegemaakt in een spel? Zou handig zijn, want zoveel zijn dat er niet dus maakt de keus lekker makkelijk!! Maar een beetje kort door de bocht is het wel.
Ten tweede, wat is er sociaal aan een slachtoffer kiezen omdat die wat mensen tegen zich in het harnas heeft gejaagd? Dat lijkt toch meer op een wraakactie dan sociaal gedrag?

Hoe dan ook, ik zou dat sociale wolven maar met een korreltje zout nemen.
Nick spreekt misschien vanuit de (onbewuste) positie van deelnemer aan de laatste spellen van Mark. Wat ik dan verdachter vind is Mariska, die daar dankbaar op aanhaakt en het ook zo'n enorm duidelijk geval van sociale wolven vindt.
Maar zij heeft naar mijn weten helemaal niet meegedaan aan de laatste WW potjes van Mark, noch heeft ze enige reden om te weten waar Nick het over heeft. Waarom zou zij het een sociale wolven actie vinden dan? Wellicht omdat het haar wellicht goed uitkomt? Want als dat de theorie is die overgenomen gaat worden en mensen dan gaan kijken wie er zoal in de laatste potjes met Mark heeft gespeeld, dan kan zij haar handen in onschuld wassen.

Hetzelfde geldt in zekere zin ook voor Wouter, zij het ietsjes minder. Wouter heeft wat recentelijker (november als ik mij goed herinner) en vaker met Mark irl gespeeld, maar onvoldoende denk ik om te weten dat wat Nick zegt ook klopt.
En wellicht heeft hij wel e.e.a. van Hugo gehoord, maar aangezien Hugo niet eens wist dat Wouter meedeed aan het huidige spel, schat ik de kans van weerwolven chitchat tussen de twee erg klein in! :D :D

ik weet niet wat ik van de hele korte postjes van Jeska moet denken. Enerzijds laat ze tenminste iets van zich horen, maar aan de andere kant is het weer zo miniem dat het ook aanvoelt als bewust zo kort houden. Ik zou idd wel een langere post van je willen zien Jeska.

En uiteraard ook van Floris, Elrike, Kim, Melanie en Matthijs. Laat eens wat horen nu het weer dag is!!
Laatst gewijzigd door Hugo op 22 jul 2019, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gewijzigd voor Edy, zodat hij beter leesbaar is (zie volgende post)

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1

Bericht door Edy »

Oh, de quote ging een beetje verkeerd zie ik. Alleen de eerste alinea is een quote.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1

Bericht door Mariska »

Edy schreef:
22 jul 2019, 14:12

Hoe dan ook, ik zou dat sociale wolven maar met een korreltje zout nemen.
Nick spreekt misschien vanuit de (onbewuste) positie van deelnemer aan de laatste spellen van Mark. Wat ik dan verdachter vind is Mariska, die daar dankbaar op aanhaakt en het ook zo'n enorm duidelijk geval van sociale wolven vindt.
Maar zij heeft naar mijn weten helemaal niet meegedaan aan de laatste WW potjes van Mark, noch heeft ze enige reden om te weten waar Nick het over heeft. Waarom zou zij het een sociale wolven actie vinden dan? Wellicht omdat het haar wellicht goed uitkomt? Want als dat de theorie is die overgenomen gaat worden en mensen dan gaan kijken wie er zoal in de laatste potjes met Mark heeft gespeeld, dan kan zij haar handen in onschuld wassen.
Om maar even uit te leggen wat ik onder sociale wolven versta, zodat daar geen misverstanden over gaan bestaan.

Een sociale wolf is voor mij een wolf die iemand opeet die niet super actief is, en ervaren genoeg om beter te weten. Een wolf die "nieuwelingen" een kans geeft en niet meteen de meest actieve spelers eruit haalt, omdat dan het spel mineer actief gaat worden.

Dat is mijn visie op "sociale wolven".
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”