Dag 1

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 1

Bericht door Jeska »

RIP Mark, en gecondoleerd met dit verlies kampgenoten. Mijn pauze op het werk zit er alweer op, heb ik besteed aan eten en teruglezen. Ik zal bij thuiskomst inhoudelijk reageren!

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Mariska schreef:
22 jul 2019, 12:45
Ik had graag gezien dat hij inhoudelijk wat had gezegd, ook al was hij een gewone burger. Gedachten, verdenkingen.

Dat is toch logisch?
In nacht 1? :lol:

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Bert schreef:
22 jul 2019, 12:33
de wolven hebben naar ik aanneem weinig reden gehad om Mark op te eten (niet omdat hij naar iemand was, of, als omgekeerde psychologie, omdat hij naar een verkeerd iemand wees, want hij wees naar niemand).
Is de geest van Mark in je gevaren of ben ik de enige die jouw tekst niet begrijpt? :P

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 1

Bericht door Nick »

Jeska schreef:
22 jul 2019, 12:52
Mijn pauze op het werk zit er alweer op, heb ik besteed aan eten
En hoe smaakte Mark?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

En wat meer inhoudelijk:

Inderdaad 'sociale' weerwolven, voor zover je iemand opeten sociaal kunt noemen. En uit de teksten van Mark kunnen we niet veel opmaken. Maar dat is omdat hij als burger niets wist. Veel info hebben we dus niet.

Overigens:
Bert schreef:
22 jul 2019, 12:33
En ja, ik ga er wel vanuit dat hij door de wolven opgegeten is, want ik zie bijv. geen reden voor de Heks om iemand anders te redden en dan Mark te vergiftigen bijvoorbeeld...
Duh Bert, de beschrijving van Lola laat weinig twijfel over de doodsoorzaak. Bij een vergiftiging zijn er in de regel geen grote happen uit het lichaam genomen. Waarom zo'n opmerking? Maar inderdaad, in de eerste nacht heeft de Heks geen reden iemand te redden, behalve zichzelf.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

Nick schreef:
22 jul 2019, 12:53
Bert schreef:
22 jul 2019, 12:33
de wolven hebben naar ik aanneem weinig reden gehad om Mark op te eten (niet omdat hij naar iemand was, of, als omgekeerde psychologie, omdat hij naar een verkeerd iemand wees, want hij wees naar niemand).
Is de geest van Mark in je gevaren of ben ik de enige die jouw tekst niet begrijpt? :P
Nee, je bent niet de enige :)
Ho ho ho :xmas:

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1

Bericht door MMarieke »

Ik was ook iemand die heeft zitten loeren maar niks meldde, om de reden dat ik met de kids thuis zat en niet uitgebreid kon reageren op de dingen die zijn gebeurd.
Dus allereerst: RIP Mark!

Verder merk ik ook dat ik het lastig vind om alles bij te houden. Probeer het op m'n telefoon in notities te zetten maar er komen zoveel posts! :o
Wouter schreef:
22 jul 2019, 13:01


Duh Bert, de beschrijving van Lola laat weinig twijfel over de doodsoorzaak. Bij een vergiftiging zijn er in de regel geen grote happen uit het lichaam genomen. Waarom zo'n opmerking? Maar inderdaad, in de eerste nacht heeft de Heks geen reden iemand te redden, behalve zichzelf.
Wouter, ik kan wel een reden verzinnen waarom de Heks in de eerste nacht iemand zou willen redden. Het is ten slotte meer informatie want de vermoorde persoon is zeker geen wolf... Dus ben het hier totaal niet met je eens.
Het is natuurlijk wel zo dat ze daarna zichzelf niet meer kan redden, maar als Heks hoop je dan dat je meer info hebt en op het moment dat je zelf het loodje gaat leggen, een goede keus kan maken om je vergif in te zetten.
Nick schreef:
22 jul 2019, 12:53
Bert schreef:
22 jul 2019, 12:33
de wolven hebben naar ik aanneem weinig reden gehad om Mark op te eten (niet omdat hij naar iemand was, of, als omgekeerde psychologie, omdat hij naar een verkeerd iemand wees, want hij wees naar niemand).
Is de geest van Mark in je gevaren of ben ik de enige die jouw tekst niet begrijpt? :P
Ik verwacht dat dit een typefout is en dat Bert bedoelt: 'niet omdat hij naar iemand wees'...
Maar Bert, verbeter me maar als dit niet klopt.

Vind verder Renate haar 'info' over een 'zeker' iemand ook bijzonder. Ben benieuwd of Mark het 'zeker' iemand was en of we nu meer van haar gaan horen daarover.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1

Bericht door Inge »

R.I.P. Mark. Altijd jammer om er als eerste uit te gaan. Sociale weerwolf is mogelijk (ik schrijf enkelvoud, omdat ze natuurlijk niet allemaal sociaal hoeven te zijn). Ik heb even teruggekeken en zag dat Mark ook meegedaan had aan het testspel en dat overleefd had - al was dat spel vrij kort. Ik heb verder ook geen idee hoe dat spel gelopen is. Maar ik denk dat er op zich niet bijster veel uit het slachtoffer af te leiden is op dit moment.

Verder las ik in Lola's stukje dat ik iets moordlustiger ben dan ik me bewust van was. Maar goed, de lynch.. Ik moet zelf bekennen dat ik nog geen flauw idee heb. Ik vind het wel moeilijk met een dubbele stem. Ik wil niet te vroeg stemmen en daarmee sturen en wolven een makkelijk slachtoffer geven (mocht ik per ongeluk op een burger stemmen). Maar ik wil ook niet te laat stemmen dat ik zelf opeens alle macht ga hebben. Dus lastig. Gelukkig hebben we nog even...
Nick schreef:
22 jul 2019, 12:53
Bert schreef:
22 jul 2019, 12:33
de wolven hebben naar ik aanneem weinig reden gehad om Mark op te eten (niet omdat hij naar iemand was, of, als omgekeerde psychologie, omdat hij naar een verkeerd iemand wees, want hij wees naar niemand).
Is de geest van Mark in je gevaren of ben ik de enige die jouw tekst niet begrijpt? :P
Volgens mij moest er gewoon ook wees in plaats van was staan..
Wouter schreef:
22 jul 2019, 13:01


Duh Bert, de beschrijving van Lola laat weinig twijfel over de doodsoorzaak. Bij een vergiftiging zijn er in de regel geen grote happen uit het lichaam genomen. Waarom zo'n opmerking? Maar inderdaad, in de eerste nacht heeft de Heks geen reden iemand te redden, behalve zichzelf.
Niet eens. Ik red als heks zonder moeite wel eens iemand in nacht 1. Bijvoorbeeld als ik denk dat deze persoon een speciale rol heeft, of een belangrijke toevoeging is aan het spel. Plus je krijgt zelf meer informatie en in sommige gevallen is dat erg handig. Zeker als je aan de persoon in kwestie duidelijk kan maken dat jullie elkaar kunnen vertrouwen.

Extra toevoeging: ik drukte op posten en zag toen het bericht van Marieke, dus sorry voor de dubbele dingen.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

MMarieke schreef:
22 jul 2019, 13:11

Wouter, ik kan wel een reden verzinnen waarom de Heks in de eerste nacht iemand zou willen redden. Het is ten slotte meer informatie want de vermoorde persoon is zeker geen wolf... Dus ben het hier totaal niet met je eens.
Het is natuurlijk wel zo dat ze daarna zichzelf niet meer kan redden, maar als Heks hoop je dan dat je meer info hebt en op het moment dat je zelf het loodje gaat leggen, een goede keus kan maken om je vergif in te zetten.
Ja, je weet dat het geen wolf is, maar dat is ook het enige. Je geeft in de eerste nacht je mogelijkheid weg om b.v ziener of genezer te redden. Zou ik als heks nooit doen.
MMarieke schreef:
22 jul 2019, 13:11
Vind verder Renate haar 'info' over een 'zeker' iemand ook bijzonder. Ben benieuwd of Mark het 'zeker' iemand was en of we nu meer van haar gaan horen daarover.
Omdat Mark gewone burger was, denk ik niet dat Mark die iemand was. Maar ben net als jou benieuwd wie dat wel is. Dus Renate, vertel!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1

Bericht door Wouter »

Zie nu dat Inge het met Marieke eens is. Kan natuurlijk, maar hoe kun je in de eerste nacht weten wie een speciale rol heeft? Zoveel info geeft de BM-verkiezing ook weer niet.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”