Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

@ Wouter: Fijn, ik ben benieuwd. Overigens klopt het dat er van veel meer mensen superinhoudelijke posts missen met hele theorieën, maar aangezien jij nogal redelijk onder vuur lag de vorige dag (en nog steeds ligt), ben ik extra nieuwsgierig naar jouw overwegingen en neem ik die ook mee in mijn uiteindelijke stem.

@ All: Jammer dat er dus nog zo weinig geopperd is. Tot nu toe alleen een stem van Edy, die waarschijnlijk nog gaat veranderen, zo heeft ze zelf aangekondigd. Zelf wil ik nu echter wel gaan stemmen vast, om de boel op gang te brengen èn omdat ik straks (van 17-20 uur) vergadering heb en dan dus niet veel tijd heb.

@ Sander: Jij bedoelt te zeggen dat jij op Wouter wilt stemmen (of dat tenminste overweegt)?

Mijn overweging blijft dat de kans groter is dat zowel Nemo als Wouter burger zijn dan dat Wouter een titaan is: ik kan anders de vele stemmen op Wouter (in eerste instantie) niet verklaren. Ik ben wel benieuwd wie Wouter als verdachten aanwijst, dat maakt wel echt uit voor mijn definitieve keuze. Niemand aanwijzen is geen optie.

Als ik niet op Wouter stem/als Wouter geen titaan is, dan vind ik Edy ook minder verdacht en zal ik ook niet op haar stemmen. Ik heb in dat scenario het gevoel dat ik de titanen in een heel andere hoek moet zoeken.

Dan neig ik meer naar bijvoorbeeld Floris, die in beide stemmingen extreem vroeg stemde (om niet van titanengedrag beschuldigd te kunnen worden?). Echt hele goede argumenten van zijn stem had hij in mijn ogen niet en verder heeft hij ook niet bijzonder veel 'nieuwe inzichten' voor de burgers bijgedragen. Willemijn begon het spel sterk vond ik, maar ik vind haar laatste posts echt minder bijdragen, minder scherp. Hugo houd ik ook in de gaten, maar aangezien hij nu niet mag spreken, vind ik het niet fair om op hem te stemmen.

Voorlopig houd ik het dus op Floris.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Bert »

Floris moet het dorp verlaten!

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Floris1987 »

Goede middag Bert

grappig dat je mij beschuldigd op basis van een feit wat mij ook was opgevallen was maar ik juist heel anders zie
waarom stemt iedereen juist zo ongelofelijk laat. ik heb 2 keer als 1 van de eerste gestemd. dat klopt maar ik vond beide stemmen al vrij laat maar de rest deed maar niets. Bij de eerste stemming miste we nog 8 stemmen 2,5 uur voor het einde en bij de 2 stemming zo rond de 10. Ik wilde juist vragen waarom iedereen zo laat stemt. Dus meteen mijn vraag aan de mensen die zo laat stemmen. Zijn jullie bang om te vroeg te stemmen en waarom ?

Ik ben erg verbaasd dat Bert zo van mening veranderd, via nacht 3 ( Edy verdacht vinden) na begin dag 3 ( beetje verdacht begrijpt haar) nu dag 3 ( wouter is waarschijnlijk geen titaan dus edy ook niet) edy niet meer verdacht vind.

En zover ik kan terugvinden komt jouw stem op mij uit het niets. je hebt niet eerder je op mij gericht.
Jouw mening is dat ik weinig toevoeg. Ik heb even veel/even weinig of juist weinig toegevoegd als zomaar 8 andere spelers hier.

IK ga nu ook maar alvast stemmen want al die andere spelers zullen waarschijnlijk wachten tot 20 of 21 uur en dat komt mij niet uit en vind ik veel te laat.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Floris1987 »

Edy moet het dorp verlaten.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Grappig Floris dat Bert beschuldigt van stemmen op jouw zonder enige aanleiding en dat je dan precies hetzelfde doet, maar dan op mij? Die stem op dag 1 was ook maar een gok gaf je zelf toe, dus dat begreep ik nog, maar nu zou ik toch wel eens wat inhoudelijks daarover horen.

Overigens had ik net een heel stuk geschreven, dat weggevallen is omdat ik niet meer ingelogd was. Nu een verkorte versie dan.
Ik acht de kans dat Floris als wolf de 1e nachtstemming gemist heeft even groot als bij ieder ander. Floris heeft de BM stemming gemist, maar is in de nacht wel online geweest. Hij heeft daardoor evenveel kans als ieder anders om degene te zijn die het vergeten is. Maar ja, onmogelijk is het ook niet.
Floris ontkent zelf niet de bezweerder te zijn, en niemand anders claimt de rol tot nu toe. Maar, ook dat kan zijn omdat ze dat nog te vroeg vinden.
Echter, de keuze van Kayan en Hugo als zieken is wel iets voor Floris, alhoewel dat ook niet in beton gegoten is.
Al met al kan het dus wel, maar acht ik de kans meer niet dan wel (dat hij wolf is).

Ik neig meer naar Nynke, die steeds eerst meestemt, en dan achteraf probeert een plausibel verhaal ervan te maken. Dat doet ze me eigenlijk net iets te vaak in mijn gevoel. Ik ga dit nu posten en dan vervolgens checken of dit laatste ook echt klopt of dat het weer zo'n gevoel is ala bij Wouter :lol:
Maar ik wil niet een 3e keer dit verhaal moeten typen.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

Afbeelding = 👴🏻

Afbeelding :arrow:
:huh: 👆🏻🧐👔🐺 :?:
⏪👆🏻🧐👴🏻❌🐺 :arrow: 👔 :confused:


Afbeelding👨‍👨‍👧‍👦 :arrow:
👔🧐Afbeelding :arrow: 🐺
1️⃣⏪🔀
2️⃣👨🏻‍🏫🧐👍🏻👴🏻 :guillotine: :arrow: 👨🏻‍🏫❌🧐👴🏻 :arrow: 🐺 :!: :!:


Afbeelding👨‍👨‍👧‍👦 :arrow:
👔 :cry: 👨‍👨‍👧‍👦🧐 🚣🏻‍♀️😎, :arrow: 👨‍👨‍👧‍👦🧐👔😐
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

Sander zal het dorp moeten verlaten!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Edy »

Nee, het klopt niet helemaal wat ik zeg. Ze post wel vlak voordat ze stemt een uitleg, maar dat is meestal meer een herhaling van wat iemand anders al gezegd heeft. En de stem op Wouter en dan weer de wisseling naar Nemo vond ik erg onoprecht overkomen.

Ik ga denk ik o Nynke stemmen, maar ik wacht nu bewust wel even om te zien of er argumenten zijn om iemand anders te kiezen als dat in het belang van de groep is. En ik heb al 1 x gestemd, dus moet het nu wel zeker weten.

uhhhm, Hugo denkt dat er een stelletje in zit, maar wie?
Hij denkt dat Sander een wolf is en wellicht Bert ook? Ik zoek nog even door wie ook al weer die Griekse adonis is.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Hugo »

Afbeelding :arrow:
1️⃣👎🏻
2️⃣👍🏻
3️⃣👎🏻
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 3: τῃ σοφώτατῃ

Bericht door Belle »

Ik ben momenteel gewoon ernstig verward. Ik vind Wouter, maar ook Bert momenteel dus het meest verdacht, maar aan de andere kant zijn er, na alles van deze dag nog even goed gelezen te hebben, weer goede redenen waarom zijn geen wolven zijn. En huh. Ik weet het niet meer.
Nu ik Bert en Wouter dan even parkeer, begint Nynke toch wel een beetje op te vallen. In mijn vorige post benoemde ik geloof ik ook al dat ze telkens laat stemt (of ik noemde niet specifiek haar, maar wel mensen met dit gedrag), wat ik toch een beetje verdacht vind. Floris valt ook op, maar niet per se negatief voor mij, ik weet het niet zo goed met hem.
Maar oké, dus, Nynke. Ze stemt telkens laat, verandert laat haar stem, en dekt zich telkens in, maar ik geloof vaker achteraf dan vooraf. Dit zou ik op zich zowel als wolf als burger doen, maar misschien toch iets meer als wolf in de hoop dat mensen je niet meer verdacht vinden. Ik weet het niet zo goed, maar ik denk dat ik voor nu op haar ga stemmen en dan nog even aankijk hoe de rest van de dag verloopt en of het nodig is toch mijn stem te wijzigen.

Ik ben me ervan bewust dat mijn mening ook weer continu aan het veranderen is, maar dat gebeurt helaas als alles zo vaag is en je er niets meer van snapt :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”