Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

:lol: :lol: ✔️
🔉🤫🤐😪

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Edy »

Ik vind dat Willemijn het nog het slimste aanpakt met haar 3 directe vragen aan Kayan. Helaas begrijp ik niet alle antwoorden.
1 is duidelijk dat 21 niet van belang is.
2 ze is duidelijk in de war van Floris, of ze vindt Floris verdacht. Maar van die pijltjes heen en weer begrijp ik niets. maar net als Renate ben ik nooit een held geweest in rebussen en dat soort dingen.
3 :lol: :lol: :lol: :lol: dat we Bert niet serieus moeten nemen moet ze hard om lachen. En ik moet daar weer hard om lachen.

Mark denkt maar dat ze wil aangeven dat de bezweerder nacht 1 niet aanwezig was. M.a.w. dat de bezweerder Floris is. Maar waarom zou Kayan dat nu op dit moment zo duidelijk willen aangeven? We hebben al eerder gezegd, de bezweerder is een goeie rol, dus het belang om dat met ingewikkelde emojis aan te geven ontgaat mij. Bovendien strookt dat niet met antwoord 2 op de vraag van Willemijn. Als Floris de bezweerder zou zijn, dan is ze niet in de war, noch is hij dan verdacht.

Ik ben het een beetje eens met Wouter dat ik niet zeker weet of het heel productief is die emojis te willen ontcijferen. Ja, Kayan doet erg haar best om wat te zeggen, maar dat kan ook zomaar zijn omdat ze het onwijs leuk vindt om te spelen met die emojis en dat de boodschap wat minder belangrijk is dan de lol. :banana: :banana:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Renate »

Wouter schreef:
24 mei 2020, 20:35
(...) behalve dan dat ze het veel over Floris heeft (terwijl ik dit type hoor ik de melodie weer, voor mijn generatiegenoten: https://www.youtube.com/watch?v=W-oiHUKfGUE).
Als generatiegenoot van Wouter: mijn zus en ik waren dol op Floris! We wisten dat hij eigenlijk Rutger Hauer heette, dus we zochten in het telefoonboek van Jutphaas naar "Hauer" We hadden blijkbaar nog geen idee dat de wereld groter was dan Jutphaas. Er woonde slechts een "Houwer" maar dat was goed genoeg. Ik belde het nummer en vroeg: "Spreek ik met Floris? De man hing woedend op. Wij heel teleurgesteld natuurlijk.

Sorry voor de anekdote. Maar 't is weer eens iets anders een rebus.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Edy »

Ik geloof dat Floris de allereerste beginselen van verliefdheid heeft opgeroepen in mij. Niet dat ik verliefd was op hem, maar meer dat ik het zo romantisch vond van Floris met die jonkvrouwe (weet haar naam niet meer). Maar de allereerste jongen waar ik wel verliefd op werd (in het huidige groep 8) leek wel verdacht veel op Floris!! :)

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Bert »

Ik heb ook nog geprobeerd chocola te maken van Kayans boodschap, maar ik kom er ook niet helemaal uit. Het lijkt iets te maken te hebben met Floris' stem op Edy van dag 1, maar wat ze er precies over wil zeggen snap ik niet. Daarnaast lijkt in één van haar laatste berichten Nemo ook nog voor te komen (de vis). Ik heb ook nog een directe vraag aan Kayan, voor mij het interpreteren van wat ze wil zeggen. Misschien kan ze mij antwoorden met :mayor:, zodat ik weet dat het een reactie op mijn vraag is. Is dat vrouwpoppetje in je berichtgeving met blond/oranje haren steeds Edy? En is de smiley met bril Mark (en wilde je dus aangeven dat hun interpretaties niet klopten)?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

:mayor: ✔️✔️✔️

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Floris1987 »

Goede avond.

ik ben een dagje weg en er word opeens heel veel over mij gepraat.
Ik snap Kayan wel en Bert kwam al in de buurt

Ik had een post op dag 1 waaruit ik Edy verdacht vond. Kayan mening was dat ze dit maar raar vond en mij niet snapte en mij dus een beetje verdacht vond. Nu op dag 2 moet kayan opeens haar mond houden en noem ik edy geheel niet meer.

de conclusie kan ik ik hier niet uit halen of ze mij verdacht vind of de bezweerder. Bijde ben ik trouwens niet.
Kayan net zoals iedereen moest ik op dag 1 iets. Edy kwam toen bij mij het verdachts over en daarom stemde ik op haar.

Nu we iets meer info hebben probeer ik me daar op te focussen. Ik vind het jammer dat jij zo op mij focus want ik vind jouw helemaal niet verdacht op dit moment. ik moet nu gaan slapen morgen werken, mijn stem komt morgen ochtend of middag

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Floris1987 »

vorige post aangepast. of middag erachter gezet dag dat de deadline op 12:00 lag bleek 23:00 te zijn

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

Afbeelding✔️🙏

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Hugo »

Kayan schreef:
24 mei 2020, 23:35
Afbeelding✔️🙏
Aangezien iedereen het doet, zal ik dit bericht vertalen:
Floris heeft het goed; laten we samen gaan bidden.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”