Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Renate »

Ik ben echt zó slecht in rebussen!

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Wouter »

Floris1987 schreef:
23 mei 2020, 21:33

Ik hoor graag van Nynke/Nemo en wouter een reactie. Van Nynke en Nemo waarom ze zo hard duiken op zijn rede voor het stemmen om Wessel zo vlak voor de deadline.
En van mij, Floris? Ik zie geen vraag.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Wouter »

Bert schreef:
23 mei 2020, 19:19
RIP Lola!
Het verhaal van de titanen is dus toch waar (roleplay ;-)).

Het zou inderdaad mogelijk zijn dat de titanen Lola hebben gekozen omdat ze het vorige spel er lang in heeft gezeten/is gebleven. Daar komt wellicht bij dat ze niet veel gezegd/bijgedragen heeft. Alle spraakzame burgers opeten zorgt voor een saai/stil spel, dus wellicht dat daar ook een kern van waarheid in schuilt. Hoe dan ook, heel jammer, maar wel een verdachte minder. ;-)

Dan wil ik toch vast iets opperen over de geest. Alvorens ik mijn suggestie(s) doe, alvast de disclaimer dat we al vastgesteld hebben dat:
A. we de geest niet per definitie kunnen vertrouwen
B. het, zeker met maar één of twee letters, vaak heel erg speculeren is wat de geest bedoelt.

Dan de suggesties. De letter 'D' is opvallend, want er is maar één spelersnaam met een D (Edy). Echter, de geest mag niet naar namen van spelers verwijzen, dus het kan eigenlijk volgens de reglementen niet op Edy slaan.
Wat zou dan kunnen? Als we nu eens van letters cijfers maken, dan is de D 500 in Romeinse cijfers (zou wel enigszins passen in het thema, haha), maar wat we met 500 moeten is me niet duidelijk. Als we aanhouden: A = 1, B = 2, C =3 dan is D dus 4. En als we dàn de spelerslijst erbij pakken, dan zou de D naar Hugo kunnen verwijzen. Betekent dat dan dat Hugo slecht is?

Nogmaals, ik wil en ga me hier niet blind op staren, want disclaimers, maar het was toch iets wat me opviel/te binnen schoot en ik met de burgers wilde delen.
De D=500 zou vreemd zijn, we zijn in een Griekse context, geen Romeinse. Mark was wel trots op zijn 500e post, maar zo ver zou ik het niet zoeken. ZOu het mogelijk zijn een vraag aan de geest te stellen? Op een verborgen wijze?
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Wouter »

Sander schreef:
24 mei 2020, 13:41
Nog een reactie op Mark uit het vorige dagtopic. Ik ken Wouter als iemand die veel ballonnetjes oplaat en erg scherp kan spelen. Zijn opmerking over de Oerwolf strookt dan ook totaal niet met zijn normale scherpte…
Dat was voor mij een reden om op hem te stemmen.
Huh? Dan ken je me niet zo goed. Ik ben niet van de ballonnetjes.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Wouter »

Poe eerst wat korte reacties op het noemen van mijn naam door anderen. En nu even denken (RIP Lola).

Ik ga een beetje met Edy mee in haar reactie op Bert. Maar Bert speelt wel altijd zo, meen ik me te herinneren, lange verhalen met een relatief lage informatiedichtheid. Om die reden ben ik niet zo heel blij met hem als leider. Je wil tenslotte graag weten wat iemand met een dubbele en een beslissende stem denkt.

En ik vind puzzels leuk, maar de D-puzzel en de rebussen van Kayan vind ik nog te moeilijk, behalve dan dat ze het veel over Floris heeft (terwijl ik dit type hoor ik de melodie weer, voor mijn generatiegenoten: https://www.youtube.com/watch?v=W-oiHUKfGUE).

Ik kan er eerlijk gezegd nog niet veel van maken. Morgen overdag heb ik misschien betere ideeen tussen mijn videovergaderingen door.
Ho ho ho :xmas:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Willemijn »

Geen idee wat Kayan allemaal probeert te zeggen. Het heeft sowieso met Floris (duh) te maken, ook met Bert volgens mij en Edy gezien haar naam op de vriezer. Ik denk alleen dat dit genegeerd moet worden, gezien de aanvullende informatie vanuit Matthijs.

Als ik naar de emoji's kijk die ze bij Bert heeft gezet, lijkt het erop dat ze ermee wil zeggen:

neutraal emoji, onze BM is een clown. Zou je het grofweg kunnen vertalen als een grapjas die niet serieus genomen kan worden"? Ze windt zich in ieder geval enorm op. Ik begrijp de neutrale emoji dan niet helemaal.
Kayan schreef:
24 mei 2020, 14:31
:|... :mayor: :arrow: :clown

:cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing:
Misschien moeten we vragen stellen waarop Kayan met een simpele emoji kan reageren?

Ik zie bij een van de plaatjes van Floris een klein extra plaatje staan met 21 erop met nog er iets boven. Ik kan het niet goed lezen.
1. Is die toevoeging belangrijk Kayan?
2. Ik begrijp nu uit je emoji's dat je geen idee hebt/in de war bent over Floris. Vind je Floris verdacht?
3. En is jouw visie dat Bert niet serieus genomen moet worden?

Kun je proberen (als het lukt met emoji's) in antwoord op deze vragen de emoji's onder elkaar zetten in volgorde van de vragen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

❌
✔️ ➡️ 🗳️🔙
:lol: 💁

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Mark »

ik denk te begrepen het gedeelte wat ze bedoelt van kayan en floris.

Kayan bedoelt dat er 1 persoon niet was bij de Burgemeesterverkiezing en in nacht 1. dus is daardoor het mogelijk de bezweerder die persoon is.

Bedoel je dat @kayan
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

❌

Afbeelding🗳️👩
Afbeelding🗣️🔀👧🧓🐠
:shrug: 🔀❓

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Wouter »

Grappig, doordat ze niks mag zeggen krijgt Kayan juist de meeste aandacht. Ik weet niet of dat wel productief is.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”