Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Sander »

Nog een reactie op Mark uit het vorige dagtopic. Ik ken Wouter als iemand die veel ballonnetjes oplaat en erg scherp kan spelen. Zijn opmerking over de Oerwolf strookt dan ook totaal niet met zijn normale scherpte…
Dat was voor mij een reden om op hem te stemmen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Bert »

Edy schreef:
24 mei 2020, 10:36
3. De theorie van Edy over de moord op Lola vond ik opvallend. Ze noemt expliciet dat Lola op háár stemde en zegt daarbij in één adem dat zij, als ze titaan zou zijn, niet de noodzaak zou zien om Lola er nu uit te stemmen, omdat Lola niet echt argumenten tegen haar had en ze zich dus ook niet bedreigd zou voelen door Lola. Toen ik dit las moet ik zeggen dat het door me heen flitste dat de mogelijkheid bestaat dat dit een vooropgezet argument is. Daarmee bedoel ik: wat als Edy van tevoren beraamd heeft dit te kunnen zeggen in het titanenhol met de andere titanen? Ik zeg niet dat het zo is, maar om de een of andere reden schoot het me wel te binnen bij het lezen van haar post.
Ja Bert, absoluut. En als ik in mijn post over Lola helemaal niet had genoemd dat Lola op mij had gestemd, dan had je dat vast ook verdacht gevonden. Zo van "wel heel vreemd dat Edy zegt geen reden te zien waarom iemand op Lola zou stemmen, terwijl Lola toch op haar gestemd heeft".

Wat mij in die posten van jou over mij opvalt, is dat je de beweringen elke keer als een ideetje oppert. "iets waar mensen eens over na kunnen denken" (of soortgelijke woorden) had je eerst en nu weer '" het schoot me zo te binnen".
Allemaal alsof je eigenlijk niet kwaad van iemand wil spreken, maar het toch maar even doet. Beetje schijnheilig en vooral bedoeld om mij zwart te maken overdag, omdat het misschien zo opvallend is als je mij er 's-nachts uithaalt?

Ik ging eigenlijk een beetje twijfelen of ik nu nog vast moest houden aan mijn lichte verdenking van jou, omdat eigenlijk niemand dit ook zo ziet, maar die post van jou geeft me dan toch weer de kriebels.
@ Edy: Als je het taalgebruik in mijn post (die jij hierboven gequoot hebt) en in je eigen post vergelijkt, zie ik in ieder geval wel een duidelijk verschil. Ik benoem inderdaad zaken die me opvallen en te binnen schieten. Volgens mij is dat ook het doel van het spel. Ik wil juist géén overhaaste conclusies trekken en niemand onterecht in het beklaagdenbankje plaatsen. Degene die aanvallende taal gebruikt, die mijn woorden omvormt alsof ik jou zwart maak (zo noem je het), ben jij. Er is dus, om ook op Hugo te reageren, er maar één van ons tweeën die de ander in de haren vliegt, en ik ben dat niet. Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik zaken die me opvallen en me te binnen schieten niet meer mag benoemen. Sterker nog, als je dat zou willen bepleiten, zou je met stip bovenaan mijn verdachtenlijstje prijken, want de enigen die iets opschieten met een angstcultuur waarin burgers geen ideeën meer mogen/durven te opperen, zijn de titanen, niet waar?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Bert »

@ Hugo: De 'd' van Sander had ik kennelijk inderdaad gemist! Vreemd! :$ Al maakt het het verhaal niet heel anders, want zoals al gezegd: de geest mag met de letters niet naar namen/personen verwijzen.
Dat Kayan nu door de Bezweerder getroffen is maakt haar toch niet meer of minder betrouwbaar?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

:|... :mayor: :arrow: :clown

:cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing: :cursing:
Laatst gewijzigd door Kayan op 24 mei 2020, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

Afbeelding ... :confused: :arrow: :arrow: :ghost: AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Edy »

Sander, de D van Drie kon ik nog wat bij bedenken. Maar dertien, of dertig, of driehonderddrieendertig, ik kan me daar weinig bij voorstellen.
Evenmin kan ik mij iets voorstellen bij de cryptische info van Kayan. Maar een groot zwart kruis en mijn naam eronder ziet er niet goed uit,🙄 en dan Floris? Ja Floris de ridder is dood. Maar de echte Floris niet toch? Dus ik kan er geen wijs uit eigenlijk.


Edit autocorrect onzin

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Matthijs »

Trouwens, @iedereen. Ik wil jullie ruiten niet ingooien met theorieën en dergelijke wat betreft de geest maar ik wil toch wat ophelderen. De geest mag niet op namen of initialen hinten. Dus ook niet op een slinkse manier. Ik heb een gesprek met Wessel over wat hij wil doorgegeven, dus ik keur goed wat er doorgestuurd wordt of niet.

Verder qua bezweerde/Kayan: omdat je in het echt mag wijzen en gebaren, sta ik wel toe dat je de namen van de spelers mag gebruiken (in plaatjes vorm) maar natuurlijk geen volzinnen kan uiten in plaatjes (door te typen in plaatjes of plaatjes met tekst e.d. ) :lol:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Mark »

Renate schreef:
23 mei 2020, 21:33
Mark, waarom zou de bezweerder bang kunnen zijn van iets wat Kayan gezegd heeft? Als Kayan een wolfachtige opmerking heeft gemaakt, had de bezweerder dat toch prima in de groep kunnen gooien?
@renate
nou ik heb nog steeds niet gekeken naar Kayan haar berichten. maar een bezweerder probeert toch mensen stil te houden zodat andere mensen kunnen praten. als ik wordt besweerd en mensen vinden mij verdacht dan kan ik er niets terug over zeggen. maar ik kan dit alleen beter onderbouwen als ik terug ga lezen :party:

Sander schreef:
24 mei 2020, 13:41
Nog een reactie op Mark uit het vorige dagtopic. Ik ken Wouter als iemand die veel ballonnetjes oplaat en erg scherp kan spelen. Zijn opmerking over de Oerwolf strookt dan ook totaal niet met zijn normale scherpte…
Dat was voor mij een reden om op hem te stemmen.
@sander
Thank you om nog uit te legen precies waarom je er op stemde. vind door dit jouw stem wat meer rechtvaardiger voor jouw kant van het verhaal.


dan het bericht van Kayan
Floris ... confused naar dood
fout
koelkast/vriezer

Kayan
bedoel jij dat Floris fout zit met zijn gedachte en het in de vriezer moet stoppen ?
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

👩 ❌Afbeelding
🤓❌Afbeelding



Afbeelding 🗳️🔙👩 :arrow: Afbeelding :confused: :confused:

📆Afbeelding🔇👩 :arrow: :shrug:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: O.E.D. (ὅπερ ἔδει δεῖξαι)

Bericht door Kayan »

Afbeelding 🔀👥 :arrow: :arrow: :arrow: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”