Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Hugo »

Goed, eventjes gewacht met posten, en er is gezellige content om op te reageren :D
Geen slachtoffer is denk ik maar matig nieuws, maar goed, in elk geval mag iedereen stemmen op rando's, in plaats van iedereen min één. Dus heel veel verschil maakt het niet.
Wat wel verschil kan maken is de mogelijkheid van een Vervloekte. Dat Mark die niet in eerste instantie noemde vind ik opvallend, maar eigenlijk ten (heel licht) positieve van Mark: ik denk dat je daar als Wolf meer mee bezig zou zijn.
Edy schreef:
19 mei 2020, 13:47
Maar, daar los van, fascinating stuff hoor Bert, maar hoe precies gaat dit helpen de Titanen te spotten op aarde?
Dit berichtje gaf me wel wat kriebels. Ik bedoel, dat Bert met zijn Griekse les geen Titanen op heeft gespoord is nogal wiedes. Dus waarom moet dat nog uitgewezen worden.

Dat Willemijn nu al heel veel dingen verdacht of minder verdacht vindt gaat een beetje langs me heen eerlijk gezegd. Maar de link tussen Wessel en Wouter is nog best redelijk te verdedigen - alhoewel Wessel in het algemeen bekender is (al eerder bijvoorbeeld op meetings geweest) dan bijvoorbeeld Nynke (hai!).

@ Nemo
Nemo schreef:
20 mei 2020, 15:30
Ik denk dat Bert hoog waarschijnlijk is vermoord en is geheeld door een heks of tovenaar.
Ten eerste, het is niet zo netjes je post te veranderen en daarbij ook de inhoud significant te veranderen. Het is niet erg als je iets post en later bedenkt dat het niet je beste post was; maar zet dit even in een aparte post. Voor spellingsfoutjes kan je natuurlijk wel je post even aanpassen. In het algemeen @ All: graag bij je post vermelden wát je hebt aangepast als je iets aanpast, zodat dat duidelijk te lezen is :-)

Ten tweede, er zijn al meer hierover begonnen, maar dit is een heeeeel rappe conclusie. Het is zeker één van de mogelijkheden, maar ik vind het persoonlijk wat onwaarschijnlijk dat de Heks/Magiër haar/zijn drankje in nacht 1 gebruikt als hij of zij niet zelf aangevallen wordt. Ik weet dat er anderen zijn die dat wel eens doen, maar ik heb het nooit heel snugger gevonden :angel: Wat wél zou kunnen is dat de Lijfwacht Bert beschermd heeft (ervan uitgaande dat de Lijfwacht dacht dat de Wolven de BM zouden aanvallen). Maar dat is eigenlijk moeilijk met zekerheid te zeggen - en ook niet súperrelevant op dit moment.

@ Wouter
Wouter schreef:
20 mei 2020, 16:22
Mark schreef:
20 mei 2020, 13:09
Ik merk dat ik er een heb gemist.

10. het slachtoffer is de vervloekte
dus is die nu een weerwolf.
Poe, wat een lijst, en dan is er ook nog de mogelijkheid van Oerwolf geloof ik. Weinig aanknopingspunten dus.
Uhm.. Verkeerde variant. In UW is er geen Oerwolf.

@ Bert
Bert schreef:
20 mei 2020, 19:43
Even een gedachte-experiment: Wat zou er gebeuren als we gewoon besluiten op niemand te stemmen? Dus als we het democratisch eens worden dat we niemand elimineren? De kans dat we een burger lynchen bij deze stemmingsronde i.p.v. een titaan is procentueel gezien groter, dus wellicht is het een beter idee dan maar niemand uit het spel te halen? Zou Matthijs dat accepteren? :tooth:
De regelvraag is natuurlijk @ Matthijs, maar ik kan wel ingaan op de praktische implicaties. Aangezien jij bij een gelijkspel 'de doorslaggevende stem' hebt, kunnen we dit niet orkestreren - immers, als wij een gelijkspel zouden maken zou jij alsnog moeten kiezen. Daarnaast vereist dit medewerking van iedereen, maar er zitten verraders tussen ons. Dat is zeg maar de definitie van het spel ;-)
En ik weet dat je het niet heel serieus bedoelde, maar het is ook een best wel dom idee - het geeft de Wolven een gratis nacht, en we hebben morgen niet veel meer informatie (we missen namelijk de stemming van de eerste dag, iets waar we op ons kunnen baseren morgen).

Enneh,
@ Matthijs

We gebruiken dus de officiële UW-Lijfwacht regels? Hij mag zichzelf niet beschermen?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Ik wou het gewoon duidelijker maken en de reacties waren ook niet verschillend van elkaar ;-)

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Ik heb niet van ons allemaal een mening of opmerking gezien dus misschien kan iemand iets nog toe voegen?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Edy »

Nou Nemo, dat komt omdat ik eigenlijk nog niet zo'n enorme mening heb op dag 1 normaal gesproken, en dat is in dit spel niet anders. Een slachtofferloze nacht maakt het er niet makkelijker op. Ik snap dat jij een bepaalde redenering hebt waarom het potentiële slachtoffer Bert had kunnen zijn, maar je brengt het met een stelligheid die me wel verbaasd en waar ik niet perse een positief gevoel bij heb. Maar ik laat dat toch nog even rusten voor nu.

Hugo schreef:
Edy wrote: ↑
19 May 2020, 13:47
Maar, daar los van, fascinating stuff hoor Bert, maar hoe precies gaat dit helpen de Titanen te spotten op aarde?
Dit berichtje gaf me wel wat kriebels. Ik bedoel, dat Bert met zijn Griekse les geen Titanen op heeft gespoord is nogal wiedes. Dus waarom moet dat nog uitgewezen worden.
Nou, dat zal ik je vertellen. Als er nu 1 persoon is waar ik niet een heel goed gevoel bij heb, dan is het Bert. Hij kreeg heel veel BM stemmen, dus het zal wel aan mij liggen, maar ik vond (zo schreef ik ook eerder) zijn BM speech wel erg over the top
- Wie kun je beter als gids hebben voor in spel dat zich afspeelt in de klassieke oudheid dan een docent klassieke talen?
- Wie is een betere leider dan hij die zelf niets te verbergen èn niets te verliezen heeft en enkel het burgerbelang dient?
- Wie is er meer geschikt dan hij die kritisch kan luisteren/lezen, samenvatten en zorgen dat iedereen zijn bijdrage kan/mag leveren/gehoord wordt?

(Hier zou ruimte zijn om mijn 'tegenstanders' in deze verkiezing 'af te kraken', een wezenlijk onderdeel van campagne voeren, maar ik vind dat niet stroken met het laatste punt, ieder zijn bijdrage laten leveren; ik zal me daar dus niet aan schuldig maken)

Overigens denk ik dat zeker de Lieveling zich als Leider zal aanmelden, aangezien hij niet 'ontmaskerd' kan worden door een Ziener (Pythia?) en zo de Titanen een flinke stem extra kan geven (om in te zetten op onschuldige burgers)! Pas daar dus voor op en stem op mij!
Nu, dat hele verhaal kreeg ik nu de kriebels van. Dat enorme onschuldige gedoe en dan op het laatst nog het fijntjes noemen van de Lieveling enz enz. Ik zie Bert wel degelijk in staat om een enorme bluf te doen als hij zelf de Lieveling is.

En dan is het natuurlijk superhandig als Lieveling of als wolf om je kennis van de Griekse taal te benutten om iedereen te voorzien van leuke weetjes over oud en nieuw Grieks en dan in feite niet heel veel te zeggen verder over het spel zelf en je dus redelijk neutraal te houden. En ja ik weet dat het nog maar in het begin van het spel is en dat ook de BM nog niet veel kan zeggen. Maar, het gaf me, samen met zijn speech, een gevoel dat er iets niet klopte. En ik wilde daarom vast aangeven dat ik ook spelinhoudelijk wat verwacht van hem.

Maar, ik zit er wel vaker gigantisch naast met dat gevoel van mij, dus ik ga niet iedereen aanraden met mij mee te gaan. Desondanks vertrouw ik Bert het minst tot dusver.

Bert, ik wil nog even gezegd hebben dat ik, los van het spel, de weetjes die je ons geeft echt wel leuk en interessant vindt hoor!!! Ergens met mijn eerdere reactie ging het mis geloof ik en wekte ik de indruk dat ik het maar niks vond. Maar dat bedoelde ik dus niet en ik hoop niet dat je nu beledigd bent. Was niet de bedoeling.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Matthijs »

Hugo schreef:
20 mei 2020, 21:41
Enneh,
@ Matthijs

We gebruiken dus de officiële UW-Lijfwacht regels? Hij mag zichzelf niet beschermen?
Inderdaad, de lijfwacht volgt de normale UW regels dus mag zichzelf niet beschermen
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Willemijn »

door Kayan » 18 mei 2020, 03:38
Het is altijd een risico om jezelf zo in de schijnwerpers te zetten de eerste dag…


Je hebt het zeker wel gezegd… ik quote je wat dat betreft wel correct. Dat kun je niet ontkennen. En Ik probeer helemaal geen woorden in je mond te stoppen.
We interpreteren elkaars posten en de reacties daarop waarschijnlijk op een verschillende manier dan dat ze bedoeld zijn.
Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om dingen te verdraaien of zo.

@Mark
Waarom niet bij je voornemen blijven? Edy vraagt en jij doet meteen? ;-)
Super dat je bent uitgenodigd voor het tweede gesprek. Top !
Ik zie dat jij nu wat moeite hebt met Bert zijn naam. Eerst Floris en nu jij:
@bart
Ik vind het een leuke gedachte……


Bert zijn antwoord op Wouter zijn vraag vind ik apart en vreemd geopperd. Niet stemmen?

door Hugo » 20 mei 2020, 21:41
Dat Willemijn nu al heel veel dingen verdacht of minder verdacht vindt gaat een beetje langs me heen eerlijk gezegd. Maar de link tussen Wessel en Wouter is nog best redelijk te verdedigen - alhoewel Wessel in het algemeen bekender is (al eerder bijvoorbeeld op meetings geweest) dan bijvoorbeeld Nynke (hai!).


Ach Hugo, waarom bekruipt mij nu het gevoel dat, wanneer jij een van mijn posts aan het lezen bent (of een poging daartoe onderneemt), jij eerder je vlinderstrikje goed doet, dan dat jij je aandacht vast kunt houden voor de inhoud van mijn betreffende post :-p
En hoe zo vind ik nu al heel veel dingen verdacht of minder verdacht? Dat valt toch wel mee dacht ik. Ik heb een opmerking over Kayan gemaakt, waarvan ik vond dat zij zich in de schijnwerpers zette, ik ben en was het eens met Lola dat de stemmen op Renate (door Kayan en Wouter) eigenaardig waren, en die van Wouter vreemder overigens. En daarbij dat Wouter Wessel vergat te begroeten.
Zo gezegd niet eens grote verdenkmakingen, maar dingetjes die mij waren opgevallen, waarbij de helft gebaseerd was op datgene wat Lola ook van mening was.

De reactie van Renate was bijna slijmend lovend te noemen  Toch denk ik dat Renate wel degelijk op de 'vindingrijke vondst' had kunnen komen. Om eerlijk te zijn kreeg ik een beetje de kriebels van Renate haar reactie. Ook Edy proefde de slijmerij eruit.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Wouter »

Bert's idee is inderdaad heel slecht, en kan vooral de informatiepositie van de wolven verbeteren. Hoe lullig ook voor degene die er als eerste uitgaat, het geeft informatie, ook al is diegene geen wolf. Dit suggereren geeft je hem voor mij een minpunt. Maar het kan ook onwetendheid en goed bedoeld zijn. Aristoteles heeft dan wel de logica min of meer uitgevonden, maar niet iedere classicus beheerst die even goed. :-p .
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

@Willemijn dat had ik inderdaad niet zo bedoeld. Wat ik ermee bedoel is dat de keuze om BM te willen zijn tegenover de keuze om géén BM te willen zijn, een fascinerende stap is. Hoe dan ook, zodra je die rol wordt toegewezen, is het bijna logisch dat de speciale rollen (incluis titanen) er wat speciale naar kijken. Meer in de schijnwerpers dus. Dit is overigens maar één van de zoveel redenen om BM (niet) te willen worden. Dubbele blufs daar gelaten.

Mijn excuus in ieder geval voor mijn geïrriteerde post. Punt blijft dat die post (half) gebaseerd was op Lola's opmerking(en), die ik al had (geprobeerd) uit te leggen en het me irriteerde dat dáár dan weer niet op ingegaan wordt. Sterker nog, gelijk halen om de quote en de rest negeren... Dat blijft me storen. Een BM stem is voor een individuele burger op dag 1 kiezen met een blinddoek op. Er zodanig een stempel op zetten dat het 'vreemd gedrag' is van zowel mij als Wouter... Dat vind ik op mijn beurt weer vreemd, gezien jij ofwel iets meer weet dan ik (en dan is dit logisch gedrag) ofwel je weet net zoveel als ik (en grijpt maar wat aan wat je kan). Het is in ieder geval iets wat ik van jou ga onthouden...

Ik vind het trouwens echt hilarisch dat Bert Bart (omdat mijn huisgenoot Bart heet en steeds Bert werd genoemd) genoemd wordt, en vooral kenmerkend voor in ieder geval Floris en Mark.... Iets met streken van een vos.

@Nemo, ik ben het er niet helemaal mee eens dat je je post hebt aangepast. De toon is wezenlijk anders dan hoe je het eerst had opgeschreven. Dat had je uiteraard ook in een 'nieuwe' post kunnen verbeteren. Verder vind ik het nog steeds raar dat je zomaar beweert dat ik zei dat Bert titaan was en krijg ik bij elke post van jou alleen maar meer vraagtekens.

Ik ben het wel met je eens dat we lang nog niet alle verhalen van onze mede-Athenen hebben gehoord/gelezen, maar dat geldt zeker ook van jou. Goed gedrag doet goed volgen zeggen ze dan ;).

@Bert, ik neem aan dat het een geintje van je was... We moeten nu doorgaan! :cry: als onze burgervader kan je geen slappe verhoudingen aantonen hoor! In alle serieusheid, ik geloof idd dat als we zoiets zouden doen, er waarschijnlijk consequenties aan vast zitten (o.a. dat je stem 2,5 zou kunnen meetellen of als je niet tussen die twee stemt, herstemming tussen de twee meeste namen en dan heb je alsnog de 2,5e stem). Het leidt ons naar een makkelijke stemming voor de bad guys, gezien ze a. Domweg mensen kunnen volgen in hun stemmen 'want dat hadden we afgesproken' en b. De kans dat we daardoor een good Guy lynchen is toch aanzienlijk?!

@Hugo, omdat jij dat hele gebeuren rondom vervloekte benoemde, betekent dit dat er bij jou een minpunt is volgens jouw redenatie? XD overigens kwam Mark er later nog mee, dus is het dan een plusminus punt geworden voor je?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Oja @Edy, ik snap en deel je gevoelens over de gekke stemronde rondom Bert voor BM. Maar het kan dus ook best zijn dat het afgesproken werk is door de bad guys, omdat ze hem de nacht erna op zouden eten. Dat zou betekenen dat ze dan al een halve (schijn)veiligheid hadden binnengehaald, want 'yay, we hadden op een goede BM gestemd'. Of het is gewoon echt totaal random geweest.. dat kan natuurlijk ook gewoon :shrug:. Om wie is de mol maar eens te quoten 'niets is wat het lijkt... Trust nobody' :lol:

edit: I'm veranderd naar Om...
Laatst gewijzigd door Kayan op 21 mei 2020, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Nemo
Wolvenjong
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mei 2020, 20:48
Favoriete Weerwolfrol: Weerwolf

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Nemo »

Wat als Sander is vermoord door de weerwolven? want aan het begin van het wie leidt ons zei hij dat hij een radar kon zijn voor weerwolven als titaan. :chinrub:

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”