Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Omdat genezer een van de opties was voor de toneelspeler, lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat de 'volledige' rol er ook nog in zit. Maar ik geloof ook best dat een wolf de stemming gemist kan hebben.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Maaike »

@ Mirjam,

Omdat de genezer een optie was voor de toneelspeler om uit te kiezen, zijn we er met zijn allen een beetje het hele spel vanuit gegaan dat er dan wel geen echte genezer in zou zitten. Maar het feit dat de heks nu geen dodendrankje gebruikt, lijkt inderdaad toch wel in de richting van een eventuele genezer te wijzen. Die heeft dan wel een enorm amusant spel beleefd, met al die focus op de heks 'want er is toch geen genezer' :P
De inactieve spelers is ook een punt - ik vind het zelf altijd minder leuk om 'meta' te spelen en ga er daarom in eerste instantie wel altijd vanuit dat de wolven gewoon een poging hebben gedaan, ook omdat de kans dat de wolven echt geen slachtoffer hebben gekozen meestal vrij klein is. Maar ja, dat betekent inderdaad niet dat er echt geen kans is dat het toch gewoon niet is gelukt in het hol.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Ik denk niet dat er naast de toneelspeler die een nacht als genezer kan optreden ook nog een gewone genezer in zal zitten.
In dat geval zou er ook nog een Cupido en een jager in moeten zitten.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Ik zie nu dat Maaike hetzelfde zegt. Over de mogelijkheid van inactieve wolven: daarover heb ik al eerder gezegd dat de nacht dat er geen slachtoffer viel, Bas al heel lang niet online was geweest en dat was voor mij een reden om Bas verdacht te vinden

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Ahja, ik was toen nog Inge en heb dit stuk vluchtig doorgelezen toen ik in een trein zat.

Dit staat er bij de toneelspeler:
Als de Toneelspeler in het spel zit, kiest de spelleider drie rollen met speciale gaven uit (geen Weerwolven), en maakt deze aan alle spelers bekend. Iedere nacht kiest de Toneelspeler één van deze rollen uit, om die deze nacht en aankomende dag te spelen. De gekozen rol wordt daarna uit het spel verwijderd, en dit wordt aan alle spelers bekend gemaakt.
De rol wordt uit het spel verwijderd.. Hmm.

En de dorpsoudste?

Enfin. Het lijkt er dan wel sterk op dat de heks verliefd is en haar drankje bewaart of dat er geen heks in zit en er een inactieve wolf was.
Hear me roar

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ida »

Ik geloof er niet in, dat er slechts 2 wolven en een oerwolf in dit spel zouden zijn. Wel es waar geen ziener, maar de 3 broers is ook wel heel sterke aan de burger kant. De kleine wilde is ook nog en optie.

Dus tussen Lola, Bas en Maaike zit in ieder geval 1 wolf, mogelijk 2. Lola stemt op Bas, maar wil ook wel op Maaike stemmen. Ik heb de neiging om Lola te vertrouwen, want ze heeft nu echt grondig onderzoek naar Maaike gedaan. Dat ze Bas niet vertrouwde was al eerder duidelijk. Bas stemt op Lola en Maaike denkt na. Maaike is erg zoekende naar omliggende, afleidende, flut argumenten, dàt gevoel heb ik al vanaf het begin. Ik kan haar niet echt betrappen op overduidelijke fouten, maar Maaike is normaal veel scherper dan nu. Gezien het voorstel gister bij de stemming, dat Maaike deed aan Lola om allebei op Bas te gaan stemmen, denk ik niet dat ze dat zo had gespeelt als ze beide in het hol zouden zitten.

Daarom sluit ik niet uit, dat er slechts 1 van dit drietal in het hol zit en dan staat Maaike bij mij bovenaan. Want Maaike stemde gister op Lola en wilde samenspannen met Lola ten koste van Bas en om Wouter te sparen?

Ik sluit ook niet uit, dat Emma mogelijk de kleine wilde zou kunnen zijn, die nu mogelijk ook wolf is. Of er is een burger gesneuveld, die de kleine wilde was. (Ik zal nog even nazoeken of de kleine wilde als burger dood gaat of als kleine wilde)

Verder moet mij nog wel even van het hart, dat de geneesheer ééntje is met ongeduld, dubbele stemming was gewaagd. Als er een heks inzit, heeft die duidelijk meer geduld.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

RIP Belle! Goed gespeeld voor je eerste keer. Wel een wat aparte keuze van de Wolven inderdaad. Dat Renate had verwacht dat ze mij zouden opeten, snap ik niet geheel; ik ben volgens mij nog niet zeker Burger, in tegenstelling tot anderen in het spel. Dus éen van hen pakken lijkt me logischer.

Goed, even alles op een rijtje.

Eerst mijn excuses, ik heb jullie een beetje verwaarloosd. Mijn (afstands)onderwijs is eindelijk weer verder gegaan, dus ik moet nu ineens allerlei colleges thuis volgen. Maar goed, geen excuus natuurlijk. In elk geval nog even het stemoverzicht van gisteren:
Uitslag:
Wouter 8× (Renate (2), Emma (4), Bas (5), Mirjam (9), Ida (10), Lola (11), Hugo (12) en Maaike (13))
Bas 2× (Hugo (1), Belle (6), Ida (8) en Wouter (14))
Lola 1× (Maaike (3) en Ineke (7))

Dan even per persoon:
Ineke is goed, maar mogelijk verliefd op Bas. Ze kwam gisternacht wel heeeeeeel snel tot de conclusie dat Lola de laatste Wolf moest zijn, las daarbij een stemming verkeerd... Heel netjes is het allemaal niet. Nou heb ik iedereen al verliefd gemaakt dit spel, maar het was iets om even rekening mee te houden nu de laatste fase is begonnen.
Mirjam is goed, maar helaas heeft ze soms een achterstand omdat ze niet alles heeft meegekregen.
Ida is ook goed; zie de theorie de vorige dag. Mocht er nog eentje van de 'zekere Burgers' Wolf of Kleine Wilde zijn, dan is zij het (immers, we weten de rol van de anderen, en niet van haar), maar we kunnen haar hoe dan ook nog even in het spel laten ;-)
Renate is ook goed, alhoewel ze soms wat gekke invalshoeken lijkt te hebben.
Renate schreef:
07 mei 2020, 12:59
In dat geval zou er ook nog een Cupido en een jager in moeten zitten.
Hoe kom je daar dan bij? Er zijn nog twintig andere rollen die in het spel kunnen zitten, niet alleen basisrollen.
Lola is ineens lekker actief aan het meedoen, en geeft eigenlijk heel goede vibes af. Ze staat zeker bij de laatste vier (het gaat hard), maar dat maakt haar voor vandaag absoluut geen stemkandidaat wat mij betreft.
Emma... Ik weet het niet. Ik denk niet dat ze zo op Wouter zou zijn gegaan vanaf dag 1 als Wolf. Het voelt niet des Emma's voor mij (het is ook pas haar tweede spel online, en het is een gewaagde strategie). Het pleit haar absoluut niet vrij, maar het maakt haar minder verdacht. Emma-als-Kleine-Wilde vindt ik zeer interessant, en zeker een mogelijkheid als we door blijven spelen.
Maaike speelt eigenlijk al het hele spel zoals ik haar ken. Als ze Wolf is, is ze een goede. Als ik niet zoveel wist over de anderen, zou ik Maaike vertrouwen. De links die Mirjam en Ida graag tussen haar en Lola maken zie ik eigenlijk niet. Als Maaike en Lola Wolven zijn, dan zouden ze nooit zo openlijk in het spel bespreken op wie te stemmen. Je hebt immers daar het Wolvenhol voor, en dit trekt wel heel erg de aandacht. Dat argument alleen al vind ik het erg onwaarschijnlijk maken dat Maaike en Lola sámen Wolf zijn.
Bas blijft over, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen moeite mee. Ik vind zijn laatste posts hem niet minder verdacht maken. Dat dat laatste met name gevoel is, dat vind ik zelf ook jammer, maar als ik weg blijf strepen is hij toch echt de meest verdachte.

Ik wil zelf nog wel even opperen dat er mogelijk nog maar 1 Wolf inzit, hoe weinig ik dat ook zou vinden. Een Kleine Wilde is dan wel vrijwel gegarandeerd, maar met een Oerwolf en een Sektariër (die ook beter is voor het WW-team), zou je zo nog op 2+1,5 (oerwolf) + 0,5 (KW) + 0,5 (sektariër) = 4,5 Wolf uitkomen. Wat precies gelijk is aan 18/4. Dus waar ik Mark best voor aanzie. (En ja, zo rekent Mark.)
In dat geval zou Bas (waarschijnlijk) alleen Wolf zijn, eventueel vannacht gejoined door Emma. Ik ga er even vanuit dat dat zo is; in elk geval stem ik op Bas.

@ Lola

Trouwens, nog even over of Sander Ziener 'claimde' of dat wij een 'leap of faith' deden: de waarheid ligt in het midden. Ik vroeg expliciet aan Sander of hij nog anderen vertrouwde (lees: BEN JIJ DE ZIENER SANDER?!?!) en hij beantwoordde dat met een bericht over 'Ida is goed, Matthijs is slecht'. Dat maakte dat ik mijn leap of faith maakte. Vervolgens bleek hij gelijk te hebben - dan ben je wel ongeveer klaar met je zoektocht. Láter zei ik nog explicieter 'Sander is de Ziener en heeft Ineke gezien'; hij ging daar niet tegenin. Hijzelf heeft nooit geroepen 'ik ben Ziener', maar hij heeft ook niets gedaan om de Burgers te weerhouden hem te geloven (bad play).

@ Mirjam nog even tussendoor

Dorpsoudste is onwaarschijnlijk, omdat iedereen (wolven incluis) dacht dat Sander de Ziener was, en hij dus waarschijnlijk is aangevallen die nacht. Of niet, als er iemand inactief was (maar... meh).

Oh, en @ Ida

De drie Broers zijn helemaal niet zo sterk. Nu kwam het toevallig zo uit dat ze bijzonder nuttig waren, maar zonder Sanders gekut waren we daar nooit achter gekomen.
En de Raadsheer met ongeduld? Je moet je gave ook inzetten vóór je zelf de pijp uitgaat hè ;-)

En @ Sander

Ik geloof dus volgend spel echt totaal niets meer van wat je zegt hè. Als je Ziener bent ook niet. Boy who cried Wolf one too many times.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Ik stem op Bas
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Mirjam schreef:Ik vind het leuk dat er nu een lekkere discussie is. Maar Bas, doe nou niet alsof je zo naïef bent. Jij en Sander kunnen als geen ander gaan dollen en expres balletjes gaan opgooien en zomaar random uitspraken doen om vervolgens samen in jullie knuistjes te gniffelen.
Ik denk dat je een andere Bas in je herinnering hebt. En ja ik was zo naïef dat ik echt dacht dat Sander ziener was, en nogmaals ik was niet de enige.
Lola schreef:Maar: zoals ik eerder in deze post noem, is mijn verdenking richting Maaike gebaseerd op de aanname dat jij ook wolf bent. Jij komt misschien niet heel expliciet aan bod, maar je zit er echt wel in. En vergeet ook niet dat ik op dag 1 al op jou heb gestemd met een fatsoenlijke argumentatie.
Maar als je dat graag wil, wil ik ook nog wel een aparte post aan jou weiden hoor. Ik ben de beroerdste niet.
Je zegt nu dus dat je op dag 1 al zeker wist dat ik wolf was? Dat klinkt als een tunnelvisie. Oftewel iets wat niet heel gezond is, en vaak (zoals ook nu) fout is. Dus ja ik wil graag jou post ten aanzien van mij wel zien, want ik vind het best knap dat je zoveel hebt, aangezien ik, net als jij, niet heel actief ben geweest het spel.

@Hugo
Op zich snap ik dat het een wegstreep spelletje is, maar het blijft jammer dat je bij mij uitkomt zonder verder daar echt argumenten voor te hebben. Het zou fijn zijn als je op z’n minst kan teruglezen en kijken of je echte argumenten kan vinden.
Daarbij vind ik ook je vertrouwen in Lola wel wat snel gaan, terwijl Lola ook geen enkele echte argumenten voor haar stem op mij aandraagt.

Maar ja, op zich is een stem op mij niet heel slecht, gezien het feit dat er zo weinig mogelijke slechteriken in zitten en we dus vrij gemakkelijk gaan winnen. Maar als je goed wilt zitten zou ik toch nog even gaan nadenken.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Geen genezer, geen heks. Dan gok ik dat de slachtofferloze nacht kwam door een inactieve wolf en stem ik dus op Bas.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”