Dag 4 - een aparte ochtend

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
03 mei 2020, 18:17
Maar 6 burgers ?? Die kunnen wel in het spel zitten, maar onmogelijk achter mekaar het spel verlaten. Als dit een officiële variant is, dan heb ik er nog nooit van gehoord.

Waarom denken we eigenlijk dat de drie gebroeDers erin zitten, Belle lijkt me tw vertrouwen vanwege haar ferme stemwisseling gister en Inge vertrouwde ik omdat ze zo gedreven op zoek was, er van wakker lag en zich zelf liet vervangen. Als wolf kon ze gewoon achterover leunen. Mirjam kun jij hier iets over zeggen?
Nou, even een paar dingen om hierop aan te merken:
Het kán natuurlijk, 6 Burgers. En het kán dat die er allemaal als eerste uitgaan. Onwaarschijnlijk is het wel (zeker aangezien Sander zo duidelijk Ziener claimde).
Het is geen officiële variant in WvW, maar wel in UW: team-only-reveal. Hierbij maak je alleen bekend dat iemand bij het 'burgerteam', 'weerwolventeam' of, in dit geval, 'sektariërteam' hoorde. Het probleem hiermee is dat Mark dat niet echt aan het doen is; hij laat zelfs rolkaartjes zien. En dus dat Matthijs doodging als Oerwolf, dat slaat dan ook nergens op. Dus: :huh:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Belle »

Ik ben nu ook erg verward. Huh, Sander was geen ziener en huh, er zijn alleen burgers uitgegaan?

Ondanks dat ik gister nog op Wouter heb gestemd is hij niet mijn hoofdverdachte, die stem was meer in de hoop te voorkomen dat Bert gelyncht zou worden. Ik verdenk hem wel een beetje, dus daarom dat ik hem op mijn geparkeerde verdachtenlijstje had staan, samen met Bert.

Dan blijven er weer Lola, Bas, Emma en Maaike over. Maaike is langzaamaan richting mijn parkeer/neutraal lijstje aan het kruipen en ook Emma vind ik voor nu niet heel verdacht. Lola en Bas zouden dan mijn hoofdverdachten moeten zijn, maar iemand merkte terecht op dat Lola op dag 1 op Bas stemde, wat ook niet heel logisch is. Aaaaah, zoveel verwarring.

Ik denk dat mijn stem vandaag naar Lola of Bas zal gaan, maar ik blijf eerst even kijken wat ieder nog te zeggen heeft.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Emmiee »

Applaus Sander,
Ik was er helemaal van overtuigd dat je de ziener was :clown

Theorie: wat nou als er geen speciale burgers in het spel zitten? Ik vind het dan wel raar waarom we wel een besmettelijke wolf in het spel hadden. Misschien zitten er dan inderdaad 3 wolven in? :mayor:

Ik heb geen tunnelvisie naar Wouter. Ik weet gewoon al vanaf het begin dat hij slecht is. Ik heb ook mijn mening geuit over Bas en andere mensen. Ik was er niet van overtuigd dat Willemijn en Bert slecht waren en toen we bij de 2e stemming een Sander hadden die op Wouter ging stemmen, had ik hoop dat we eindelijk een wolf eruit zouden sturen. Wel ontzettend jammer trouwens dat we er 2 burgers uit hebben geworpen. :

Ik zit nu niet met mijn notities voor me, dus ik kom later nog wel met wat slimmers dan dit :chinrub: :-p

Welkom Mirjamm!! :disco:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Ida schreef:
03 mei 2020, 18:17
Fijn dat Maaike weer actief is! Kan me er aaardig in vinden. Maar ik denk niet dat Emma samen met Wouter in een hol zit. Lijkt me een tè gewaagde wolvenactie vanaf dag 1
Het was vanaf dag 2 Ida; dag 1 heeft Emma namelijk de deadline gemist. Dus dat is eigenlijk ook pas 2 dagen achter elkaar, dat ze op Wouter zit. Maar goed, het lijkt mij ook niet héél waarschijnlijk dat ze samen wolf zijn. Ik sluit me voor nu bij Ineke aan dat er hopelijk inderdaad nog maar 2 wolven zijn, en dat dit dan waarschijnlijk Lola en Wouter zijn. Maar als we die twee eruit hebben en er dan tóch nog een 3e wolf in blijkt te zitten, dan wil ik niet uitsluiten dat Emma dat zomaar gewoon zou kunnen zijn :S Maar Hugo heeft ook een punt, dat Lola's stem op Bas het ook niet uitsluit dat die twee samen wolf zijn, dus dan zou de 3e wolf ook nog Bas kunnen zijn...

Ik moet mijn "6 burgers"-telling trouwens corrigeren; ik vergat even dat er nog een 3e team was, de sektariër, en dat die er ook al uit is - ik dacht heel even dat Michelle óók gewoon burger was :$
Dan zijn er volgens mij 5 burgers uit. Nog steeds onwaarschijnlijk veel, vooral als ze er zo achter elkaar uit gaan, maar maakt de kans dat Mark iets raars aan het uithalen is nét iets kleiner en dus de kans dat niet Mark, maar Sander het was die ons voor de gek aan het houden is weer wat groter.

@ Emma, er zit minstens een heks in, want er is een slachtofferloze nacht geweest. Óf de wolven zijn incapabel bezig geweest... Maar dan zou ik het ook gek vinden dat de 3 'broers' niet hebben ontkend dat ze broer zijn.

Je spreekt jezelf trouwens behoorlijk tegen in je post Emma. Eerst zeg je dat je gewone burger bent, en vervolgens zeg je dat je 'weet' dat Wouter wolf is. Dat zou je dan alleen kunnen weten als je zelf ook wolf bent (of toevallig Sanders wolvenradar hebt geleend). Dit komt op mij over als een behoorlijke verspreking :|

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Renate »

Ik moet zeggen dat ik het heel bijzonder vind dat juist Maaike als eerste met de suggestie komt dat Mark gewoon de bijzondere rollen van de doden niet vertelt. Maaike stond nl. op Sanders lijstje als iemand waarbij hij een "minder goed gevoel had". Ze had het feit dat Sander een gewone burger is ook kunnen aangrijpen om zijn buikgevoel jegens haar onderuit te halen.
Het feit dat ze dit niet doet, geeft mij meer vertrouwen in Maaike dan ik eerst had.

Ik geloof gewoon niet dat Mark wél vertelt dat Matthijs de Oerwolf is, maar van de burgers de bijzondere rollen verzwijgt. Ik zou dit echt heel nadelig voor de burgers vinden. Je kunt op die manier zowat geen enkele gevolgtrekking meer maken. Ik vind het dus het meest waarschijnlijk dat de overledenen toevallig allemaal gewone burgers waren.
Emma veronderstelt dat er misschien wel helemaal geen bijzondere rollen in zitten, maar ik weet dat dát niet waar is.

Dat Sander ziener claimde maar burger was, heeft hij in een eerder spel ook gedaan. Toen haalde hij de ene wolf na de andere eruit. Ik denk dat anderen zich dit ook nog wel herinneren.

Ik vind Maaikes theorie dat Ida - hoewel Sander geen ziener was - nog steeds vrijgepleit is, wel heel plausibel. In feite heeft iedereen die door Sander werd vrijgepleit een streepje voor (ja, ik dus ook). De wolven zouden immers - als er binnen die groep wolven zaten - er alle belang bij gehad hebben Sander in leven te houden (en intussen proberen de échte ziener eruit te eten).

Een streepje voor dus ook voor Hugo. Dat zit me dan toch niet helemaal lekker. Enerzijds speelt Hugo echt als een heel goed zoekende en actieve burger, en vertrouw ik hem ook. Maar bij de Bert-stemming had hij als burger zéker moeten begrijpen dat dit een gerichte actie van de wolven was, hij had alle tijd zijn stem te wijzigen, is tussentijds op het forum geweest, maar liet het gewoon gebeuren.
Maar ja, stel dat hij bijvoorbeeld zus of broer is met Wouter, dan had hij met een reddingsactie van Bert indirect Wouters dood veroorzaakt, dus tja.

Wat me ook niet lekker zit bij Hugo is dat hij een heel verhaal heeft opgehangen over dat Sander Ineke gezien had als een van de drie broers, en omdat Ineke duidelijk samenwerkte met Belle en Inge, die twee wel de andere broers zouden zijn.
Wij accepteerden die uitleg allemaal, maar nu 1. blijkt dat Sander de ziener niet was, en 2. Mark verteld heeft dat de ziener alleen maar "goed" of "slecht"' ziet, komt dat verhaal op losse schroeven te staan.

Belle komt door haar stemwijziging (van Bert naar Wouter) positief bij mij in beeld.
En als gezegd: Maaike ook.
Ida's aanname dat Inge wel goed zal zijn geweest, en dus ook Mirjam geen wolf is, klinkt mij ook logisch in de oren.

Degenen die ik nu verdenk zijn: Wouter (maar hij zóu zussen met Hugo kunnen zijn dus) en Lola, met name door de manier waarop zij steeds last minute stemt, zonder (veel) uitleg: net of het haar om het even is welke burger eruit vliegt.
En Bas, omdat er een slachtofferloze nacht was toen hij twee dagen afwezig was.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Wouter »

RIP Sander,

Dat is verrassend! Werkelijk iedereen was er van overtuigd dat hij ziener was. Maar het is niet meer dan een goede wolvenradar blijkbaar. Wil wel zeggen dat we over eerdere conclusies op basis van zijn uitspraken niet meer zeker kunnen zijn. Poe, wat een raar spel weer.

Iemand die ik nu wel rare dingen vind zeggen is Emma:
Emmiee schreef:
03 mei 2020, 19:21
Theorie: wat nou als er geen speciale burgers in het spel zitten? Ik vind het dan wel raar waarom we wel een besmettelijke wolf in het spel hadden. Misschien zitten er dan inderdaad 3 wolven in?
Zoals Maaike zei, een heks is er minimaal en we hadden ook al een sekteleider en hoogstwaarschijnlijk broers. Dus dit klopt niet.
Emmiee schreef:
03 mei 2020, 19:21
Ik heb geen tunnelvisie naar Wouter. Ik weet gewoon al vanaf het begin dat hij slecht is. Ik heb ook mijn mening geuit over Bas en andere mensen. Ik was er niet van overtuigd dat Willemijn en Bert slecht waren en toen we bij de 2e stemming een Sander hadden die op Wouter ging stemmen, had ik hoop dat we eindelijk een wolf eruit zouden sturen. Wel ontzettend jammer trouwens dat we er 2 burgers uit hebben geworpen.
Vanaf het begin "weten" dat iemand slecht is zonder duidelijk bewijs is precies de definitie van tunnelvisie. Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen weten, tenzij je zelf wolf of ziener bent. In het eerste geval kunnen we je het beste elimineren, in het tweede geval had je wel wat meer informatie kunnen delen, zodat we niet twee burgers er uit hadden gewerkt. Dus vanaf nu ben je bij mij verdacht.

Laten we ervan uitgaan dat de broers er inzitten zoals we denken. Dat pleit Belle, Mirjam (Welkom!) en Ineke vrij. Blijven over Lola, Renate, Wouter, Ida, Bas, Maaike en Emma. 7 waarvan denk ik drie wolven.

Lola vind ik wel verdacht, ze houdt zich een beetje afzijdig en stemt wel trouw.
Van Renate heb ik een idee van haar rol, en dat is geen wolf.
Hugo vertrouw ik nog steeds, hij speelt zoals hij altijd speelt, en is serieus in zijn redeneringen. Ik heb geen verdacht gedrag bij hem gezien.
Ikzelf ben natuurlijk goed :angel:
Ida werd steeds goed gevonden op basis van de opmerkingen van Sander. Daar mogen we dus weer aan twijfelen, maar ik heb daar niet direct een reden voor. Zie ook Maaike's redenering hieronder.
Bas weet ik zo net niet. Hij is moeilijk te peilen en in de regel is dat wolfs
Maaike zit niet op mijn verdachtenlijstje. Haar redenering over Ida is een reden waarom ik nu nog niet op Ida zou gaan.
Maaike schreef:
03 mei 2020, 17:20
Pfft, ja, oke, dan moeten we er inderdaad maar gewoon vanuit gaan dat inderdaad iedereen inclusief Sander gewone burger was, of zo. Ida is nog steeds wel redelijk vrijgepleit, tenzij ze kleine wilde is - als Ida wolf was dan wisten de wolven dat Sander niet de ziener was, en zouden ze Sander ook in leven houden, denk ik zo... Laat ik zeggen dat ik Ida nu nog 70% durf te vertrouwen, in plaats van 90%, of zo
Over Emma heb ik het hierboven gehad.

Nadeel van deze redenering is dat ik maar twee mensen echt verdacht vind en er drie wolven moeten zijn naar mijn idee. Maar we kunnen er maar 1 tegelijk uithalen, dus even kijken wat deze dag verder brengt.

Voorlopige conclusie: Lola of Emma.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

@ Emma
Emmiee schreef:
03 mei 2020, 19:21
Applaus Sander,
Ik was er helemaal van overtuigd dat je de ziener was :clown

Theorie: wat nou als er geen speciale burgers in het spel zitten? Ik vind het dan wel raar waarom we wel een besmettelijke wolf in het spel hadden. Misschien zitten er dan inderdaad 3 wolven in? :mayor:

Ik heb geen tunnelvisie naar Wouter. Ik weet gewoon al vanaf het begin dat hij slecht is. Ik heb ook mijn mening geuit over Bas en andere mensen. Ik was er niet van overtuigd dat Willemijn en Bert slecht waren en toen we bij de 2e stemming een Sander hadden die op Wouter ging stemmen, had ik hoop dat we eindelijk een wolf eruit zouden sturen. Wel ontzettend jammer trouwens dat we er 2 burgers uit hebben geworpen. :
Oké, deze post maakt dat er toch wel wat alarmbellen bij Emma af beginnen te gaan.
Ten eerste: Nee, geen applaus Sander. Als hij niet de Ziener was, heeft hij de Burgers misleidt en meer verwarring veroorzaakt en schade opgeleverd aan kennis in dit spel. Moet je voorstellen dat er een echte Ziener in zat, en dat die zich had geuit om Sander verdacht te maken; dan hadden we de Wolven de overwinning zo wat kunnen geven. Serieus, een beetje doen alsof als Burger is een goed idee, doen zoals Sander deed (als hij daadwerkelijk gewone Burger was), is gewoonweg gevaarlijk.
Ten tweede: Er zitten speciale Burgers in Emma. De Raadsheer zit er 100% zeker weten in; hij heeft immers gisteren zijn gave gebruikt (moet ik eigenlijk gaan terugzoeken naar de codezin...). Dus nee.
Ten derde: 'Weten" dat iemand slecht is als je een gewone Burger bent (je claimt immers dat er helemaal geen speciale Burgers inzitten, dat impliceert dat jij er geen bent) is, zoals alle anderen ook al zeiden, dé definitie dat je in een tunnel zit. Geen probleem, ik zat er gisteren in eentje op Bert (heel eventjes, maar helaas op het cruciale verkeerde moment). Dus, kijk vooral breder (alhoewel Wouter niet 100% goed is fuck waarom verdedig ik hem nog eens ik zou mijn les toch moeten hebben geleerd shit).

@ Renate
Renate schreef:
03 mei 2020, 21:00
Een streepje voor dus ook voor Hugo. Dat zit me dan toch niet helemaal lekker. Enerzijds speelt Hugo echt als een heel goed zoekende en actieve burger, en vertrouw ik hem ook. Maar bij de Bert-stemming had hij als burger zéker moeten begrijpen dat dit een gerichte actie van de wolven was, hij had alle tijd zijn stem te wijzigen, is tussentijds op het forum geweest, maar liet het gewoon gebeuren.
Maar ja, stel dat hij bijvoorbeeld zus of broer is met Wouter, dan had hij met een reddingsactie van Bert indirect Wouters dood veroorzaakt, dus tja.
IK BEN GEEN BROER OF ZUS VAN WOUTER. IK WEET NIETS OVER WOUTER EN IK HEB NU AL SPIJT DAT IK HEM OOIT VERDEDIGD HEB DIT SPEL. (Serieus, hoe vaak moet je dit blijven zeggen voordat mensen je geloven XD)

Zo. Dat Bert eruit ligt is mijn fout, dat klopt. Maar zie mijn uitleg van vannacht. Ik vond Bert verdachter dan Wouter, waarom moet ik hem dan redden? Ook het argument dat ik 'wist dat de Wolven het op hem gemunt hadden' slaat nergens op - immers, zoals ik vannacht uiteenzette, spreidden de vertrouwde Burgers hun stemmen over meerdere kandidaten. Dat jij hieraan vasthoudt, en nog niet doorhebt dat ik te vertrouwen ben, is erg jammer ;-) (Ik ben met name te vertrouwen door mijn actie rondom Matthijs en mijn post van gisteren, waar ik alle onduidelijkheid voor Burgers weg wilde halen, zoals anderen al noemden.)
Renate schreef:
03 mei 2020, 21:00
Wat me ook niet lekker zit bij Hugo is dat hij een heel verhaal heeft opgehangen over dat Sander Ineke gezien had als een van de drie broers, en omdat Ineke duidelijk samenwerkte met Belle en Inge, die twee wel de andere broers zouden zijn.
Wij accepteerden die uitleg allemaal, maar nu 1. blijkt dat Sander de ziener niet was, en 2. Mark verteld heeft dat de ziener alleen maar "goed" of "slecht"' ziet, komt dat verhaal op losse schroeven te staan.
Maar, zoals Maaike zei, de drie aangesprokenen spraken het ook totaal niet tegen. Conclusie: óf ze zijn alledrie Wolf, en zaten te genieten in het holletje. Óf ik had gelijk. Want als één van hen een Burger zou zijn, en ik had geen gelijk, dan hadden we het gehoord. Of Ineke, Belle en Inge hadden echt nergens meer zin in, maar dat geloof ik niet.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
03 mei 2020, 22:47

IK BEN GEEN BROER OF ZUS VAN WOUTER. IK WEET NIETS OVER WOUTER EN IK HEB NU AL SPIJT DAT IK HEM OOIT VERDEDIGD HEB DIT SPEL. (Serieus, hoe vaak moet je dit blijven zeggen voordat mensen je geloven XD)
Renate schreef:
03 mei 2020, 21:00
Wat me ook niet lekker zit bij Hugo is dat hij een heel verhaal heeft opgehangen over dat Sander Ineke gezien had als een van de drie broers, en omdat Ineke duidelijk samenwerkte met Belle en Inge, die twee wel de andere broers zouden zijn.
Wij accepteerden die uitleg allemaal, maar nu 1. blijkt dat Sander de ziener niet was, en 2. Mark verteld heeft dat de ziener alleen maar "goed" of "slecht"' ziet, komt dat verhaal op losse schroeven te staan.
Maar, zoals Maaike zei, de drie aangesprokenen spraken het ook totaal niet tegen. Conclusie: óf ze zijn alledrie Wolf, en zaten te genieten in het holletje. Óf ik had gelijk. Want als één van hen een Burger zou zijn, en ik had geen gelijk, dan hadden we het gehoord. Of Ineke, Belle en Inge hadden echt nergens meer zin in, maar dat geloof ik niet.
Oké, duidelijk Hugo. Jij bent geen broer of zus. En ik ben het eigenlijk wel met je eens dat als je een burger bent zonder broers of zussen, het heel tricky is om je die rol dan fijn te laten aanleunen. De kans dat een van de anderen wél wolf is of dat een van de anderen het ontkent, is levensgroot.
Dus als Ineke, Mirjam en Belle niet alledrie wolf zijn, zijn ze te vertrouwen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Renate »

Ik heb bij de post van Wouter van vanavond overigens voor het eerst het gevoel dat Wouter best wel eens een burger zou kunnen zijn.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Mirjamm »

Renate schreef:
03 mei 2020, 16:24
Dit is wel heel bizar. We dachten allemaal dat hij de ziener was toch? Dit heeft hij dus een keer eerder in een spel gedaan. Hij heeft gewoon een geweldige wolvenradar.
Iedereen dacht ineens dat hij ziener was? Dat is mij dan tijdens het bijlezen compleet ontgaan hoor. Daarnaast was er door Renate blijkbaar ook al eerder een rol geclaimd en ik hoop niet dat dat de tendens wordt want dan krijgen we tunnelvisie én worden we blijkbaar alsnog om de tuin geleid. Ik ben in ieder geval geen fan.
Ida schreef:
03 mei 2020, 18:17

Waarom denken we eigenlijk dat de drie gebroeDers erin zitten, Belle lijkt me tw vertrouwen vanwege haar ferme stemwisseling gister en Inge vertrouwde ik omdat ze zo gedreven op zoek was, er van wakker lag en zich zelf liet vervangen. Als wolf kon ze gewoon achterover leunen. Mirjam kun jij hier iets over zeggen?
Daarom kan ik hier niet veel mee. Wat wil je van me horen? Als wolf zou ik juist niet achterover leunen, integendeel! Als burger speelt het altijd relaxter omdat je dan geen dubbelrol hebt en je anders voor hoeft te doen. Als wolf moet je drie stappen vooruit denken en tactische beslissingen over je slachtoffer maken. Ik denk dat het eigenlijk vooral een persoonlijk dingetje is, iedereen speelt het spel anders, zelfs als je dezelfde rol hebt ;).
Renate schreef:
03 mei 2020, 21:00

Ik vind Maaikes theorie dat Ida - hoewel Sander geen ziener was - nog steeds vrijgepleit is, wel heel plausibel. In feite heeft iedereen die door Sander werd vrijgepleit een streepje voor (ja, ik dus ook). De wolven zouden immers - als er binnen die groep wolven zaten - er alle belang bij gehad hebben Sander in leven te houden (en intussen proberen de échte ziener eruit te eten).
De wolven konden toch ook denken dat hij ziener is? Dat een gewone burger iemand vrijpleit betekent echt helemaal niks en daar krijg je bij mij ook geen streepjes voor voor.

Oh wacht. Ik lees nu je laatste zin nog eens. Dan snap ik beter wat je bedoelt maar ik denk niet dat de wolven dan per se hem er in wilden houden. Het kan ook juist zorgen voor meer tumult en mensen die minder verdacht worden, en dat kan goed uitkomen voor de wolven.

Ik denk dat Mark er gewoon niet veel speciale rollen in heeft gestopt om ons te verwarren. Ik zoek er tot nu toe in ieder geval niet veel achter.
Hear me roar

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”