Dag 3 - Een Heldere Dag

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

Ik ga nu ook vast stemmen, omdat ik bang ben dat ik mogelijk niet meer voor de deadline online kan komen. Ik besluit Sander maar te volgen, aangezien ik het zelf nog steeds allemaal niet zo goed weet.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

Ik stem op Bas

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

@Willemijn2

Ja snap ik. Ik zat sowieso net te denken dat Willemijn1 natuurlijk ook direct die nacht het slachtoffer was. Dus dat zou dan op zich weer voor je pleiten.
[Ik wil trouwens wel zeggen dat ik het heel mooi vind hoe je als Willemijn2 de stem van Mariska verdedigt!]

Edit: oh sorry, ik kraam onzin uit. Ik was in mijn hoofd er nog heel erg mee bezig, en had het stemlijstje er niet meer bij toen ik het zei. De stem op Renate was op dag2, dus was wel van Willemijn2 en niet van Mariska.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Renate »

Ik loop enorm te dubben. Het verhaal van Sander in combinatie met de uitleg van Hugo maakt me nog steeds niet alles duidelijk. Dus hoe Sander nou zóveel mensen kan vrijpleiten: echt snappen doe ik het niet. Maar gezien Sanders' rol en zijn wolvenradar ga ik dus zeker niet op Ida, Bert, Ineke, Hugo, Inge of Belle stemmen.

Jammer dat Sander Willemijn niet noemt als verdachte. Want Willemijn vertrouw ik nog steeds niet. Emma vindt dat Willemijn goed zoekend bezig is, dat zie ik helemaal niet zo. Als zij burger is, is zij veel speurender en - excusez le mot - drammeriger. Gebeurt - sinds ze Mariska's rol heeft overgenomen - helemaal niet. Willemijn speelt veel afstandelijker. Dat doe ik ook als ik wolf ben. Omdat ik het een stomme rol vind.

Mijn andere verdachte is Bas. Niet omdat hij (tijdelijk) een inactieve burger zou zijn, want zelfs die kunnen we er nu beter inhouden. Maar vooral door die slachtofferloze nacht. Iedereen roept dat de heks dat gedaan heeft, maar als Bas inderdaad al een paar dagen niet gepost heeft in dit spel, kan ik me heel goed voorstellen dat hij wolf is en de wolvenstemming gemist heeft. Dan is de heks er niet eens aan te pas gekomen.

En Emma zit me ook nog steeds niet lekker. Door die stem van Matthijs op haar, vlak voor hij er uit zou gaan.

Ik denk dat het dus een van deze drie wordt.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

@Renate
Renate schreef:
01 mei 2020, 17:44
Jammer dat Sander Willemijn niet noemt als verdachte. Want Willemijn vertrouw ik nog steeds niet. Emma vindt dat Willemijn goed zoekend bezig is, dat zie ik helemaal niet zo. Als zij burger is, is zij veel speurender en - excusez le mot - drammeriger. Gebeurt - sinds ze Mariska's rol heeft overgenomen - helemaal niet. Willemijn speelt veel afstandelijker. Dat doe ik ook als ik wolf ben. Omdat ik het een stomme rol vind.
Ik heb geen zin om het ergens terug te gaan zoeken, maar eerder heb je wel over mij gezegd dat ik maar doorgraaf. Dat vat ik ook op als zoekend. En nu is dat ineens niet meer het geval? :S

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Oké, wat ontzettend irritant dat er nog vrijwel niemand gestemd heeft, want ik moet weg en heb een andere afspraak, en kan nu moeilijk dingen afstemmen of afleiden uit stemgedrag.

Ik heb het idee dat mensen die door niemand vertrouwt worden/door iedereen verdacht worden iets minder kans hebben om wolf te zijn misschien. Al kan je natuurlijk je medewolven wel op je verdachtenlijstje zetten, alleen dan iets lager en steeds op iemand anders stemmen. Maar ik heb het idee dat er te veel mensen op Bas zitten? Dus dat maakt hem dan minder verdacht.

Ik vind Willemijn2 ergens wel weer oprecht overkomen nu, dus ik weet het gewoon niet.

Voor mij blijft eigenlijk Bert een beetje over, omdat die wat mij betreft wel voor onverklaarbare redenen vertrouwd wordt. Al is Sander er daar 1 van, maar ook Sander kan onterecht mensen vertrouwen. Dus ik ga denk ik toch maar op Bert stemmen.

Ik zal proberen of ik nog een mogelijkheid heb om voor de deadline online te komen om waar nodig mijn stem te wijzigen. Maar ik acht de kans niet heel groot dat dat nog gaat.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Ik stem op Bert.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Wouter »

Actieve spellen zijn heel leuk, maar na een dag werken is er altijd veel bij te lezen en het is dan aardig om te zien hoe de theorien groeien en bloeien. Het is lastig daar nog wat aan toe te voegen, maar ik doe een poging.

Op basis van de informatie van Sander (ik ga er even vanuit dat die klopt, maar dat is wel de consensus) kan ik dus niet op Sander, Ida, Bert, Ineke, Hugo, Inge of Belle stemmen. Drie van hen had ik al eerder op mijn verdachtenlijstje dus dat kan de prullenbak weer in. Mensen die voor mij nog zeker niet vrijgepleit zijn, zijn Willemijn, Emma, Bas en Renate. Over Renate is het een en ander gezegd en weer ontkend, en ik snap die opmerkingen niet, behalve dan die dat ze geen heks is. Ze hint (een paar dagen geleden) wel op een goede rol, maar welke is niet duidelijk. Geen heks, geen genezer in elk geval. Voor mij blijft ze een potentiele verdachte.

Bas zegt niet veel (geldt ook voor mij) en maakt zich daarmee wel verdacht (dat vinden veel mensen ook van mij :-p). Als hij wat zegt zijn het vaak van die lange posts waar je ook niet veel mee kunt. Dat maakt het lastig om hem niet verdacht te vinden.

Emma, tsja Emma, wat moeten we hiermee:
Emmiee schreef:
30 apr 2020, 21:16
Mijn lijstje van verdachten is veel kleiner geworden. Dit komt vooral omdat de mensen in mijn neutraal lijst nog veel twijfel geven:
Belle: ik vind het bij nieuwe spelers altijd lastig te zien of ze nou verdacht doen of niet omdat ze een bepaalde rol zijn, of omdat ze nieuw. Ik heb haar eerlijk gezegd niet genoeg onderzocht, dus dat ga ik na deze post als eerste doen.
Maaike: lola en ida hebben opgemerkt dat jouw (en ineke’s verhaal en conclusie niet klopt. Ik wil hier graag een reactie op zien.
Lola: veel verdediging en een intense toon komt bij mij over in je posts. Het zet je niet perse aan de goede kant bij mij.
Willemijn: erg zoekend. Probeert iemand verdacht te maken die ik eigenlijk wel vertrouw (Bert). Ik neig naar de goede kant, maar ik moet eerst wat dieper kijken.

Mijn verdachten zijn nog steeds Wouter en Bas.
Tenzij iemand me iets ground breakings verteld, ga ik vrijdag stemmen op een van deze twee.

De rest denk ik wel dat ze goed zijn, maar er zitten er een paar tussen die me ook kunnen bamboozelen. :idea:
Ik vind bamboozelen wel een leuk woord. Maar overall zegt deze post niet veel. "Op zoek zijn" vindt ze blijkbaar een positieve eigenschap, maar dat blijkt niet uit deze post.

Willemijn. Over haar heb ik het idee dat ze met zand probeert te strooien met ideeën over een stelletje en een al dan niet goede heks. Maar ze zegt zelf dat ze een bijzonder brein heeft, dus wellicht ligt daar de verklaring.

Blijven over Bert, Lola en Maaike. Geen van drieen vertrouw ik helemaal. Bert niet om zijn quasi-onwetendheid over de spelregels. Ideaal om het daarover te kunnen hebben zodat je niet verdacht hoeft te zijn. Lola en Maaike spelen zoals ik wel van ze gewend ben. Dus dat zegt niet veel. Kortom, het wordt Emma, Willemijn, Bas of Renate. Gevoelsmatig kies ik voor Willemijn, maar dat kan ik nog veranderen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Wouter »

Ik stem op Willemijn
Ho ho ho :xmas:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ineke »

Ik ga ook maar eens een keertje op tijd stemmen…

Willemijn komt een gefrustreerd over en zegt dat ze het spel te moeilijk vindt. Ze gebruikt (onbewust) die emotie om mensen te overtuigen om niet op haar te stemmen. Bert zegt dat hij liever met actieve mensen speelt, ook al zijn ze verdacht, dan met mensen die niets zeggen. Daarmee zegt hij (onbewust) ook dat we niet op hem moeten stemmen. Het zijn allebei emotionele argumenten en hoewel ik zowel Willemijn als Bert begrijp, ga ik dit mijn stemkeuze niet laten beïnvloeden. Ik vind het de eigen verantwoordelijkheid van iedere speler om je laten vervangen als het niet lukt om actief mee te doen, of de taak van de spelleider om tijdig in te grijpen. Ik vind zowel Willemijn als Bert verdacht. Bert vind ik het meest verdacht, om eerder genoemde redenen. Mensen van wie ik denk dat ze goed zijn, zetten nu ook hun vraagtekens bij Bert, waardoor ik nu minder twijfel. Daarom gaat mijn stem naar Bert.

Maar ook ik zal de stemming in de gaten blijven houden om nog eventueel te wisselen.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”