Nacht 3 - een heldere lucht

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Inge »

Poeh fijn zeg!
Dat maakt voor mij Hugo nog wat positiever (vanwege het initiëren, ik weet niet voor hoeverre mensen dit aanzagen komen voordat Hugo los ging). En ik zal Sander ook maar aan mijn vertrouwenslijstje toevoegen. Al kan alles nog een super elaborate witte weerwolf actie zijn ofzo, maar dat zou wel erg geavanceerd zijn.
Ik neig overigens nu ook naar dat Titus niet in het spel zit, want anders heb je wel veel zienerachtige rollen denk ik. Of anders gezegd, ik zou als spelleider niet de ziener, de vos, en Titus erin doen. Plus Titus is sowieso echt way overpowered, dus voelt prima dat die er niet inzit.

@ Renate
Inge: hoewel zij mij verdenkt, verdenk ik haar evenmin. Dit lijkt me de burger Inge.
Ik verdenk jou niet hè Renate! Ik heb je juist genoemd op mijn vertrouwenslijstje!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Hugo »

Goed, nog een paar dingetjes waar ik op wilde reageren:
Ida schreef:
28 apr 2020, 18:56
Willemijn: ik heb de karakter rollen ook moeten opzoeken! gelukkig had Hugo al een paar keer een link gemaakt... Het staat wel ergens, maar een link is handig.
Trouwens is op nacht 1 een spelerslijst en een link naar de rollen (ingeval van bijzondere rollen) wel heel handig heb je alles bij elkaar.
Wel ergens = het topic 'Regels en Rollen'. Heel veel makkelijker kunnen we het niet maken (alhoewel die link het misschien nóg makkelijker maakt) ;-)
Ineke schreef:
28 apr 2020, 20:28
Dan wil ik ook nog even mijn vermoeden uitspreken over dat er helemaal geen Berentemmer inzit! Voor mijn gevoel leent zo’n rol zich namelijk helemaal niet voor een online spel. Ik vind het dus wel interessant en misschien zelfs verdacht dat hier nu wel heel veel waarde aan wordt gehecht door sommige spelers. Ook hier ga ik me nog even verder in verdiepen, al begrijp ik dat dit ook een aanname is.
Alhoewel ik het eens ben met je idee dat de Berentemmer er wel eens helemaal niet in kan zitten (ik zou ergens denken dat Mark dan had gezegd dat er niet gegromd werd, maar ja, aan-dingen-die-de-spelleider-doet-of-laat-kan-je-nooit-conclusies-verbinden), vind ik het wat overtrokken om te zeggen dat de rol zich niet leent voor online spel. De spelerslijst als instrument om 'buren' te definiëren is best een klassieker, dus ik snap je probleem niet helemaal?
Renate schreef:
28 apr 2020, 22:00
Sander schreef:
28 apr 2020, 21:33
Als Titus meespeelt is Ineke ook goed!
Sander, hoe dat zo?
Inderdaad.. Que?!
Renate schreef:
28 apr 2020, 21:58
Jaja.
Gelukkig post je daarvoor zelf iets dat ik niet begrijp Renate; tegen wie is dit? (Of een foutje en wilde je in het wolvenhol posten? ;-) )
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
28 apr 2020, 22:10

Renate schreef:
28 apr 2020, 21:58
Jaja.
Gelukkig post je daarvoor zelf iets dat ik niet begrijp Renate; tegen wie is dit? (Of een foutje en wilde je in het wolvenhol posten? ;-) )
Dat "jaja" was bedoeld voor Belle, die naar mijn mening wat onoprecht reageerde.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Belle »

Renate schreef:
28 apr 2020, 22:17
Hugo schreef:
28 apr 2020, 22:10

Renate schreef:
28 apr 2020, 21:58
Jaja.
Gelukkig post je daarvoor zelf iets dat ik niet begrijp Renate; tegen wie is dit? (Of een foutje en wilde je in het wolvenhol posten? ;-) )
Dat "jaja" was bedoeld voor Belle, die naar mijn mening wat onoprecht reageerde.
Oh, dat was zeker niet de bedoeling. Ik was juist oprecht in dat ik fout lijk te zitten met al mijn vorige verdenkingen en dat ik dit allemaal weer opnieuw moet gaan uitzoeken.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Willemijn »

Tjonge Matthijs, en ik nog zeggen dat ik twijfelde en vond dat je gefrustreerd klonk. Maar goed dat er nog spelers zijn die het wel snappen en dat je daardoor te grazen bent genomen:-)

@Ineke
Misschien is Willemijn dan toch wolf :shrug:

Nope

Misschien is Ineke dan toch wolf? :confusion:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Ida »

Yep, daar zijn we vanaf, ver irritant karakter, lijkt me.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Lola »

Goed. Ik zie dat ik bij een aantal mensen in verdenking ben gestegen. Dat kan. Je mag mij verdacht vinden. Het is niet slim, maar wel je goed recht. Maar als de reden daarvoor is dat ik afwezig ben omdat ik een verneukt incapabel brein heb, vind ik dat een beetje oneerlijk. En ik snap dat jullie dat natuurlijk niet weten, maar dan weet je het nu, dus bedenk alsjeblieft een andere reden om me te verdenken. Daarnaast is het niet bepaald ongekend gedrag van mij om plotseling van de radar te verdwijnen, en in de spellen waarin dat is gebeurd was ik ook gewoon goed. En ook... serieus, hoe ongelooflijk intens stom moet je zijn als wolf om meermalen te zien dat je wordt verdacht omdat je niks zegt, en dan alsnog je bek te houden. Dat zou echt bezopen zijn. Ik ga echt niet beloven om met een langere post te komen en er dan expres geen maken. Dat is echt fucking dom.
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:24
Opvallend hierin is dat mensen die mij eerder passiviteit verweten (waaronder met name Lola) zelf in geen velden of wegen te bekennen zijn.
Ik heb jou nergens van passiviteit beschuldigd. Ik heb gezegd dat ik je minder scherp vond, maar dat heb je daarna keurig verklaard, en dat vond ik allemaal logisch. En inmiddels vind ik je ook wel weer een stuk scherper.
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:51
- Lola: vind ik verdachter worden naarmate ze meer afwezig blijft. Natuurlijk kan daar een reden voor zijn, ook in 'real life' (hopelijk horen we dat dan snel), maar het feit dat ze een 'uitgebreide verdenkingslijst' belooft en met niets komt, pleit niet in haar voordeel.
Er worden mij wel allerlei woorden in de mond gelegd zeg. Wat ik gezegd heb is 'langere post'. Nergens heb ik beweerd dat die post per definitie verdenkingen zou bevatten, laat staan in lijstvorm. Dat is ook totaal niet hoe ik speel. En ik bedoel, de kans dat er in die post wat verdenkingen voorbij zullen komen is natuurlijk aanzienlijk, maar ik vind het vervelend dat je aanhalingstekens gebruikt alsof ik letterlijk die term heb gebruikt, terwijl dat dus echt absoluut niet zo is. Ik val hier wat harder over dan misschien nodig is, maar ik moet het wel even kwijt.

En nogmaals, je bent echt een idioot als je zegt een bepaalde post te gaan maken en dat dan opzettelijk niet doet.
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:51
- Maaike: vond ik, toen ze maar op mij bleef 'zitten' (voor mijn gevoel), steeds verdachter worden, want daarmee zat ze niet op het juiste spoor.
Dit vind ik echt geen soort van logica. Alsof burgers niet op het verkeerde spoor kunnen zitten? (Dat kan wel degelijk, zie bijvoorbeeld spel 6 😂)
Wouter schreef:
28 apr 2020, 19:40
Hugo is volgens mij goed, gebaseerd op de Titus-theorie. Spelers boven hem zijn geëlimineerd, en als hij wolf was zou er zeer waarschijnlijk gegromd zijn. Dat is geen zekerheid maar wel een grote kans. Hij kan zelf ook Titus zijn, net als Renate.
Er zijn drie van de achttien spelers verdwenen boven Hugo. Hoe maakt dat een grote kans? Ik heb het tijdens weerwolven überhaupt liever niet over kansberekening, maar dit klopt niet eens. Ik denk dan weer wel dat Hugo waarschijnlijk geen wolf is, omdat het met (kans op) de berentemmer het verstandigst is om je buren intact te houden.

Verder denk ik niet dat de berentemmer-theorieën relevant zijn. Ik vind ze allemaal vrij vergezocht, en daarbij weten we niet eens of de rol er wel in zit.

Dan wil ik nog even kwijt dat ik (zoals echt altijd) geen flauw benul heb naar welke rol(len?) er is gehint. Ik denk echter niet dat het verkeerd is om dat niet uit te spreken, dus dit is geen verzoek om toelichting, maar ik zeg het even zodat jullie in ieder geval niet aannemen dat ik ook maar enig idee heb waar jullie het over hebben. (Ik weet ook niet wat het is, maar ik vang hints echt nooit op. Alleen als het er extréém dik bovenop wordt gelegd is er een kansje.)

Nu ben ik moe. Ik kom morgen weer terug met een frisse blik, en dan zie ik misschien nog meer dingen waar ik op wil reageren. Dit waren denk ik wel de belangrijkste.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Sander »

Renate schreef:
28 apr 2020, 22:00
Sander schreef:
28 apr 2020, 21:33
Als Titus meespeelt is Ineke ook goed!
Sander, hoe dat zo?
Niet, dit was even een zeer domme gedachte... Klopt dit, verkeerd, fout, dom, oeps...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Bert »

Sander schreef:
28 apr 2020, 21:19
Wie zonder zonde is, werpe de eerste kokosnoot
@ Sander: hmnm, dan klopt er ergens iets niet :lol: ;-) ; anyway, goed gedaan!

Door wat opmerkingen over de rollen door enkelen van jullie, o.a. over Titus en de rol van Matthijs, heb ik de rollen nog eens doorgenomen. Ik kom tot de volgende conclusies:

Titus zal er inderdaad niet in zitten; dan zouden we elke ochtend van de spelleider gehoord moeten hebben of de beer gegromd heeft of niet (volgens uitleg), maar Mark heeft daar ’s ochtends nog nooit iets over gemeld.
De Vos zit er òf ook niet in, òf heeft zijn gave nog (anders zouden we gehoord hebben dat deze zijn gave verloren was).
Qua slechteriken hoop ik alleen maar dat we er vanuit kunnen gaan dat de Grote Boze Wolf er niet in zit, want we hebben al 2x geen dubbel slachtoffer gehad (en waarom zou de GBW geen extra slachtoffer maken als hij dat wel kan?), tenzij er 2x iemand op miraculeuze wijze gered is. Maar wacht! Nu lees ik de beschrijving van de Oerwolf, en dan kan het eventueel toch! Want dan zou in nacht 1 of 2 Matthijs zijn gave gebruikt hebben en er iemand naar het kannibalenkamp overgegaan zijn; dat verklaart dan waarom er in 1 van de 2 nachten maar 1 slachtoffer bekend was ’s ochtends, aangezien het andere slachtoffer (Grote Boze Wolf zorgde voor 2) niet dood ging, maar naar de kannibalen. In de andere nacht is er dan iets anders gebeurd (Genezer/Hekstechnisch)? We kunnen dus niet zeker weten dat Matthijs zijn gave nog niet gebruikt heeft/had (als reactie op Lola).

Verder wil ik nog even kort reageren op de andere post van Lola: ik zie dat ik het mogelijk wat 'gehyped' heb, wat jij gezegd hebt. Dat gebeurt/overkomt me wel vaker, niet altijd met slechte bedoelingen (in dit geval ook niet). Ik snap dat je het gevoel kreeg dat je woorden in de mond gelegd werden (al is dat soms ook onderdeel van dit spel juist!), maar in dit geval was het onbedoeld van mijn kant, dus sorry daarvoor. Als ik er zelf nog iets aan toe mag voegen: ik heb liever dat me woorden in de mond gelegd worden dan een bitchy comment van Renate. Die lijkt de ene na de andere speler even door de verbale mangel te halen, gewoon voor de lol?

Dan over naar de verdachten en minder verdachten op basis van de stemming. Behalve de persoon met de credits voor de dood van Matthijs, krijgt Hugo vertrouwen voor zijn vroege stem (ook van mij). Dat geldt natuurlijk ook voor mij. De goede lezer heeft namelijk gezien dat ik al van plan was de aanzetter tot stemmen op Matthijs te volgen voordat Hugo dat deed. Ik ga dit niet verder toelichten, lees gewoon goed als je eraan twijfelt. Hierna volgde Inge, die krijgt dus wat mij betreft ook nog een plusje achter haar naam. Vooruit, Maaike ook nog. Bij Bas vind ik dat al iets minder het geval, want toen begon de balans al zo erg door te slaan naar Matthijs dat het reeds een aflopende zaak/zinkend schip was. De stemmen van Wouter, Renate, maar vooral van Ineke en Lola zeggen in mijn optiek niets over hun rollen, hier kunnen makkelijk kannibalen tussen zitten.

Aan de andere kant hebben we de spelers die NIET op Matthijs gestemd hebben. Hier zitten zeker ook kannibalen bij, zo lijkt mij. Renate laat ik maar even met rust, ook uit angst voor een volgende uitbrander. Het enige dat ik tot nu toe met Renate eens ben, is dat Belle verdacht op me overkomt. Zij is in mijn optiek een mogelijke kannibaal. Ida is dat niet, dus Wouter wel (want Ida stemt op Wouter). Willemijn2 wordt ook verdachter door deze stemming. Ik blijf overigens bij mijn punt over Mariska (@ Lola is dit): het ging er bij mij niet om dat een wolf zich niet KAN laten vervangen, het ging erom dat ik denk dat specifiek Mariska zich niet zou laten vervangen als ze weerwolf/kannibaal zou zijn geweest. Ik vermoed namelijk dat Mariska dit wel leuk zou vinden. Maar zoals ik al zei - ook toen -, dat was een aanname voor dat moment, en niet iets waar ik het hele spel aan vast wilde blijven houden. Nu Willemijn2 door de stemming in een kwader daglicht komt te staan, laat ik het ook los. Tot slot hebben we nog Emma, die om de een of andere reden door Ida (nu) meer vertrouwd wordt, mogelijk omdat ze op Wouter stemt? Hoe dan ook, ik vind Emma niet minder verdacht dan ik eerder al vond, EN ik vind het feit dat Matthijs, toen hij al wist dat hij eraan ging, nog op Emma gestemd heeft, niet per se voor haar pleiten. Het kan goed dat Matthijs dacht: ik stem nu maar even op een medekannibaal die er dan toch niet uit gaat, zodat diegene 'vrijgepleit' wordt omdat ik op diegene gestemd heb. Daar trap ik dus in ieder geval niet in.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Renate »

Bert maakt twee opmerkingen waaruit blijkt dat hij vindt dat ik fel ben geweest:
Bert schreef:
29 apr 2020, 07:54
ik heb liever dat me woorden in de mond gelegd worden dan een bitchy comment van Renate. Die lijkt de ene na de andere speler even door de verbale mangel te halen, gewoon voor de lol?
en:
Bert schreef:
29 apr 2020, 07:54
Aan de andere kant hebben we de spelers die NIET op Matthijs gestemd hebben. Hier zitten zeker ook kannibalen bij, zo lijkt mij. Renate laat ik maar even met rust, ook uit angst voor een volgende uitbrander.
Het taalgebruik is hier heftig en fel, en af en toe ronduit onbeleefd. Ik ben bepaald niet de ergste. Qua opmerkingen richting jou kan me alleen herinneren dat ik gepost heb dat jij jezelf lekker bezig hield met een theorie die je zelf erg interessant vond. Ja, dat was kattig. Andere opmerkingen zou ik zo gauw niet weten, maar hierbij alvast excuses daarvoor. Het is niet de bedoeling dat je je nu gaat inhouden. Ik betwijfel overigens ook of je dat écht zult doen.

Nu iets over de inhoud van je post:
Bert schreef:
29 apr 2020, 07:54
Dan over naar de verdachten en minder verdachten op basis van de stemming. Behalve de persoon met de credits voor de dood van Matthijs, krijgt Hugo vertrouwen voor zijn vroege stem (ook van mij). Dat geldt natuurlijk ook voor mij. De goede lezer heeft namelijk gezien dat ik al van plan was de aanzetter tot stemmen op Matthijs te volgen voordat Hugo dat deed. Ik ga dit niet verder toelichten, lees gewoon goed als je eraan twijfelt. Hierna volgde Inge, die krijgt dus wat mij betreft ook nog een plusje achter haar naam. Vooruit, Maaike ook nog. Bij Bas vind ik dat al iets minder het geval, want toen begon de balans al zo erg door te slaan naar Matthijs dat het reeds een aflopende zaak/zinkend schip was. De stemmen van Wouter, Renate, maar vooral van Ineke en Lola zeggen in mijn optiek niets over hun rollen, hier kunnen makkelijk kannibalen tussen zitten.
Hier ben ik een beetje verbaasd over. Op 27/4 om 19:28 wees Sanders opmerking duidelijk in een richting. Ik heb die opmerking toen al opgevat zoals uiteindelijk iedereen hem opvatte, maar het leek mij niet verstandig daar iets over te zeggen. Hugo was inderdaad de eerste die daar iets over postte (om 21:45). Dat deed hij overigens subtiel, waardoor het nog steeds niet voor iedereen duidelijk was. Ida deed dat daarna ook, ook subtiel. De volgende dag, 28/4 om 13:58 is Sander nog duidelijker. Om 14:05 kondig ik aan dat ik “uit lijfsbehoud” op Matthijs zal stemmen.
Natuurlijk kan ik in deze optiek nog steeds wolf zijn, die wel ziet welke kant het uit zou gaan, na de opmerkingen van Sander. Maar dat geldt dan ook voor Inge, Maaike en Bas, die pas daarna over Matthijs begonnen en op hem stemden.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”