Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Matthijs schreef:
28 apr 2020, 01:05
Bas blijft bij Ineke,
Bert is goed bezig,
Belle is lekker aan het zoeken,
Emma glipt er wat tussendoor,
Hugo zoekt en blijft vinden,
Ida kan ik niet echt peilen,
Ineke gooit alle haken uit,
Inge lijkt in een goede bui,
Lola valt wat stil erbuiten,
Maaike begon prikkend en is nu weer stil,
Renate lijkt aangevlogen,
Sander blijft Sander,
Willemijn 2 is nog wat schichtig,
Wouter belooft wel, maar laat op zich wachten.
Als je mijn posts al vaag vindt, dan geldt dat ook zeker voor bovenstaand lijstje.
Wat kan iemand met opmerkingen als:
- Inge lijkt in een goede bui
- Renate lijkt aangevlogen
- Sander blijft Sander
:?: :?:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Bert schreef:
28 apr 2020, 12:54
Voor de spelers die géén zin hebben (ik kan het me haast niet voorstellen ;-)) in mijn hele uiteenzetting hier de samenvatting: ik stem vandaag denk ik op Lola of Emma, afhankelijk van wat zij nog gaan bijdragen/inbrengen vandaag.

P.S. Wie nu nog durft te zeggen dat ik 'te weinig actief ben' of 'niet genoeg bijdraag', krijgt ook mijn stem ;-)
Ik weet niet hoe vaak jij mag stemmen? Ik (helaas) maar 1 keer...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Renate »

Puur uit lijfsbehoud zal ik waarschijnlijk op Matthijs stemmen. Burgers die graag nu op mij willen stemmen geef ik het dringend advies even de nacht af te wachten. Iedereen die dát aanleiding vindt om te zeggen: "o, dan is Renate vást een wolf": daar ga ik niet eens op reageren.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Matthijs »

Oké hier komt deel 2 van mijn post. Ietsjes later dan ik had gezegd, maar ik ben al blij met de positieve feedback :banana:

De mensen die ik in dit bericht behandel zijn Hugo en Inge. Renate, Willemijn en by popular demand Sander ga ik in mijn volgende bericht (die ik meteen hierna schrijf) behandelen. (Ik had gister al aangekondigd nog een post te schrijven, maar blijkbaar ben ik niet snel genoeg. Dus stuur ik deze alvast op.)

Hugo:
Hugo schreef:
27 apr 2020, 21:30
@ Matthijs

Voor de duidelijkheid: bij het stukje stemanalyse ging ik er een soort van vanuit dat je kwade bedoelingen had; dit strookt niet met mijn daadwerkelijke gedachten over je. Het was dus meer een gedachtenexperiment, een mogelijkheid om een connectie te zien, zonder dat het je meteen verdachter maakt.
Doe ik nog even een korte reactie hierop: uit jouw manier van schrijven haalde ik niet echt dat het een gedachtenexperiment was, maar dat het daadwerkelijk je gedachten waren. Maar fijn dat je het even opheldert dan.
Ook deel ik je mening over Renate en dat ik haar defensieve gedrag en misschien wat harde reacties als verdacht bestempel. Daarmee heb ik mij de vorige keren ook in mijn voet geschoten. Zoals je zelf al opmerkt vind ik haar best wel zoals altijd spelen, en tot nog toe is ze daarmee altijd burger gebleken, dus ik geef haar ook het voordeel van de twijfel. Het kan net zo goed een ultieme misleiding zijn, maar ik houd het op oprecht gedrag.

Inge:
Ik begrijp dat je graag wilt weten waarom ik je in een goede bui zet. Ik zal mijn best doen om mijn sluier op te lichten (en het in een behapbaar stuk te zetten).
Voor mij zet je, ondanks je drukke schema, toch wel de druk op de juiste punten. Je uitleg over Ineke richting Renate was voor mij in elk geval duidelijk te volgen, alleen ik zit toch een beetje met die woordkeuze.
Inge schreef:
26 apr 2020, 20:29
Gewoon typisch Ineke.
Over het algemeen lees ik de berichten van mensen op de manier en in de stem van hoe ik die mensen ken. In jouw geval zie ik dan twee manieren waarop ik het kan lezen. Een uitleggende/nadrukkende manier, of een verdedigende manier. De eerste is eentje die ik van jou ken als burger, maar de tweede zie ik wel voor jou als verdediging van Ineke. Of dat ik nu te ver doordenk? Waarschijnlijk wel.
Inge schreef:
27 apr 2020, 22:45
- Bas: gisteren had ik in eerste instantie op Bas gestemd, maar nu ik wat meer posts van hem gezien heb, voelt het eigenlijk wel wat beter aan. En eerlijk is eerlijk, zo goed beargumenteerd was die stem nou ook weer niet. Ook een reden waarom ik mijn stem had gewijzigd was dus omdat ik Sander begon te verdenken en Sander op Bas stemde, dus dat gaf dan weer een streepje voor voor Bas. Ik weet overigens niet precies voor hoeverre ik Sander nu verdenk, maar vertrouwen doe ik zeker nog niet.
Deze quote sluit hier op aan: je wantrouwde Sander, die stemde op Bas dus je switchte naar Sander? Ondanks dat je ook wel wantrouwen had richting Bas. Aan de ene kant zeg je dat de stem niet goed beargumenteerd was op Bas, maar het lijkt me dat je hem wel verdacht? Maar dan blijkbaar zo weinig dat een stem van Sander je laat denken dat Bas weer goed is. Ik raak zelf al in de war van het te moeten typen om eerlijk te zijn. Ik zou graag nog wat opheldering willen als je het niet erg vindt? Maar dus vandaar "lijkt in een goede bui": je uit zeker goede punten, maar ik raak er wel ook wat door in de war.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Renate schreef:
28 apr 2020, 14:05
Puur uit lijfsbehoud zal ik waarschijnlijk op Matthijs stemmen. Burgers die graag nu op mij willen stemmen geef ik het dringend advies even de nacht af te wachten. Iedereen die dát aanleiding vindt om te zeggen: "o, dan is Renate vást een wolf": daar ga ik niet eens op reageren.
Doen, kan geen kwaad :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Emmiee »

Maaike schreef:
28 apr 2020, 09:52
Emmiee schreef:
26 apr 2020, 12:46
Ik ga niet teveel dingen herhalen want daar hadden we de samenvatting van Matthijs al voor.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Matthijs verwerkt namelijk heel stiekempjes wel zijn mening over en interpretatie van bepaalde zaken in zijn samenvatting (ik vind het overigens wel heel gevaarlijk om een bericht dat ook interpretatie bevat een samenvatting te noemen, vooral omdat door de lengte van het bericht die interpretatie er dus moeilijk uit te filteren is).
Maar wat ik bedoel, is dus dat we die interpretatie en mening dus nu deels missen van jou, Emma. Maar goed, bedankt voor je inhoudelijke reactie, en je hebt beloofd vanaf nu actiever te worden, dus ik ben benieuwd! :) Ik vraag me wel af op wie je zou hebben gestemd, als je nog op tijd was geweest voor de deadline.
Ik bedoelde hier niet heel serieus te zijn toen ik dit typte, maar bedankt voor nog aangeven :D
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:51

- Emma: vind ik tot nu toe weinig nieuws bijdragen. Ik vind ook dat ze niet echt argumenten heeft voor de dingen die ze doet. Ik ben inderdaad ook benieuwd op wie ze op dag 1 gestemd zou hebben, als ze op tijd was geweest. Natuurlijk kan ze nu van alles beweren, maar ik zou het toch graag even van haar horen! Ook ben ik benieuwd of ze vandaag op tijd is. :wink:
I’m trying okayy!! Dit is de eerste keer dat ik online weerwolven op deze manier aanpak en het is trickyyy!!
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:54
Voor de spelers die géén zin hebben (ik kan het me haast niet voorstellen ;-)) in mijn hele uiteenzetting hier de samenvatting: ik stem vandaag denk ik op Lola of Emma, afhankelijk van wat zij nog gaan bijdragen/inbrengen vandaag.

P.S. Wie nu nog durft te zeggen dat ik 'te weinig actief ben' of 'niet genoeg bijdraag', krijgt ook mijn stem ;-)
Dus je plaatst 7 mensen in je post waar jij de kriebels van krijgt (en ook aangeeft dat je niet op ze wil stemmen, om het aan te zien) en dan wil je misschien op mij stemmen, want ik werd later actief en zeg niet veel nieuws? In mijn mening heb ik details naar boven gebracht die niemand genoemd had (bijv. Renate die wat defensief werd).
Dit betekent niet dat ik op jou ga stemmen, want je begint namelijk te slingeren tussen neutraal en vertrouwd bij mij.
Willemijn schreef:
28 apr 2020, 13:49
by Emmiee » 27 Apr 2020, 13:49
Ik wil meerdere mensen hun mening hier nog over horen, maar het lijkt er nu op dat Renate verdacht wordt gemaakt voor het verdenken van Ineke.


@Emma
Zoals gezegd, is mijn visie daarop dus anders. In jouw bovenstaande post proef ik wat een beschermend iets naar Renate toe.
Gelijk heb je wel. Toen ik dit postte vond ik Renate nog wel erg zoekend en toen ik dieper keek naar de reacties waren het vooral Willemijn en Ineke die Renate aanvielen. Intussen is Renate wel meer verdacht bij mij, want haar reacties op argumenten tegen haar geven mij echt de kriebels.

@All
Ik denk dat ik niet over veels te lang ga stemmen, om te compenseren met de laatste stemming :$

Op wie had ik gestemd op dag 1? Ik denk dat ik doen zat te twijfelen tussen Wouter, Bas en misschien Michelle, maar ik wou Michelle benefit of the doubt geven, omdat het in mijn mening bleek uit haar posts dat ze online ww wat lastig vond.
Bas: het enige wat hij echt had gezegd op dat moment was dat hij het eens was met Ineke.
Wouter: 2 dingen gezegd en hij had gestemd met halve argumenten.

Maar NU, de mensen die op mijn lijstje staan:

Wouter: ik krijg nog steeds de heebijeebies van je. Zoals mensen al eerder hadden aangegeven, hou jij je erg afgezonderd van de rest en in mijn mening niet erg zoekend.

Sander: je hebt 1 post gemaakt met inhoudelijke meningen en informatie en voor de rest veel: i don’t care what people say!!’. Ik denk niet dat ik op je ga stemmen vandaag, vanwege mogelijk andere rollen die beschikbaar zijn voor jouw gedrag, maar je staat wel in het rood bij mij.

Renate: erg defensief gedrag en daarbij meteen gestopt met zoeken, maar vooral aanvallen. Ik twijfel of ik zou stemmen, want je hebt die titus-theorie, maar je zit onder de rode vlaggen.

Matthijs: je vindt Ida verdacht, want je hebt geen idee.... en? Ik heb iets sterkers nodig dan dit. Normaal ben je beter dan dit.

Ik denk dat mijn stem uitgaat naar Wouter, renate en sander wil ik even bekijken en twijfelend tussen Wouter en Matthijs, heb ik meer nare gevoelens naar Wouter dan Matthijs. Dus ik ga op Wouter stemmen.

Ps: sorry als mijn posts niet perfect zijn :tooth:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Emmiee »

Ik stem op Wouter
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

Sander schreef:
28 apr 2020, 14:02
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:54
Voor de spelers die géén zin hebben (ik kan het me haast niet voorstellen ;-)) in mijn hele uiteenzetting hier de samenvatting: ik stem vandaag denk ik op Lola of Emma, afhankelijk van wat zij nog gaan bijdragen/inbrengen vandaag.

P.S. Wie nu nog durft te zeggen dat ik 'te weinig actief ben' of 'niet genoeg bijdraag', krijgt ook mijn stem ;-)
Ik weet niet hoe vaak jij mag stemmen? Ik (helaas) maar 1 keer...
@ Sander: dit was uiteraard een 'figure of speech'. Wat betreft jouw stem: ik meen je te begrijpen, maar is jouw vastberadenheid helemaal terecht of bestaat er ook gewoon de mogelijkheid dat Matthijs jou niet begrijpt en daarmee gewoon een in het duister tastende burger is die om die reden Ida wantrouwt?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Matthijs »

Dan Renate, Willemijn en Sander. Oh en Emma want die schreef ook al tijdens het schrijven van dit bericht :shrug:

Renate:
Sidenote: ik wilde eigenlijk nog je mening horen over mijn vorige bericht, maar gezien het feit dat je uit lijfsbehoud op mij van plan bent te gaan stemmen (met nog maar 2 stemmen op de lijst) vind ik het noodzakelijk je nog maar een keer aan te kaarten.
Zoals ik in het stuk over Hugo zei, en in mijn vorige post lijkt het alsof je zeer vluchtig leest en niet helemaal de zinnen goed uit elkaar houdt. Er lijkt wat miscommunicatie te ontstaan en daardoor vallen er mensen over elkaar heen (jij, Ineke en Willemijn).
Allereerst is al aangekaart over in hoedanig Ineke het met Willemijn (1) eens was. Dan zeg je over Inge dat ze jouw verdenking richting Ineke heel opmerkelijk vindt. Ik zie het deze laatste dagen al wel vaker verschijnen: mensen vertrouwen iemand en degene die deze aanvallen worden dan gewantrouwd. Ligt het aan mij, of is het nog wat vroeg in het spel om dát lijntje al te trekken? Er is nog niemand bewezen goed of slecht te zijn, hoogstens een vermoeden. En dan zeggen sommigen dat ik niet mijn eigen inbreng genoeg geef in deze verhalen, maar dan vraag ik mij toch af waarom dit zo gebeurt. Maar goed, ik snap dus je vraagtekens wel (waarvan ik denk dat je ze hebt?).
Tenslotte geef je nog aan dat Bas zijn theorie over jouw stem op dag 1 wat gammel is. Inekes stem zat helemaal achterin het lijstje. Zij had op geen enkele manier meer de stemming kunnen beïnvloeden, waar jij dat wel kon en deed.
Kortom, Renate lijkt aangevlogen omdat ze dat zelf aankaart:
Renate schreef:
27 apr 2020, 13:11
Er begint zich hier iets heel vreemds af te spelen. Er worden in dit spel doorlopend mensen beschuldigd, maar nu ik Ineke beschuldig, word ik ineens aan alle kanten aangevallen:
Dus Sander, hopelijk kan je hier iets mee. Zelf vind ik net als ik bij Ida gister had, dat je onzorgvuldigheden je niet in een positief daglicht stellen bij mij. Het is niet helemaal de Renate die ik me kan herinneren, maar dat kan aan mij liggen. Of ik op jou wil gaan stemmen, durf ik nog niet te zeggen. Lijfsbehoud blijft een makkelijke oplossing, zeker als jij ermee begint te dreigen, maar ik denk toch zeker wel dat we ook samen tot een oplossing kunnen komen.

Willemijn:
Misschien was schichtig niet het juiste woord. Ik dacht dat je meer had geschreven vandaag maar als ik het terugzoek kan ik het niet meer vinden. Het komt denk ik door het stukje tussen jou, Renate en Ineke. Tijdens het schrijven was ik enorm aan het multitasken en zoals dat gaat ben ik daar niet heel goed in. Daarom wil ik graag mijn statement over jou intrekken. Het kwam voornamelijk over hoe anderen over je schreven, over hoe de overdracht van zielen wat raar overkomt (dat je huidige zelf op je vorige zelf stemde). Dus mijn nieuwe mening is dat ik je op neutraal zet.

Sander:
Met de uitspraak "Sander is sander" duidde ik erop dat je nog steeds hetzelfde deed als dat je voorheen deed: een beetje overal tussendoor lopen en niet echt veel argumenteren. Ik ben niet de enige die over Ida's in jouw ogen goedgeaardheid valt, maar blijkbaar zit ik wel als enige in jouw vizier.
Jouw rapid-fire posts zijn in contrast met mijn wat uitgebreidere posts waardoor ik ze ook nog wel eens over het hoofd zie. Dat is dan ook een reden dat ik jou niet helemaal goed kan begrijpen denk ik. Je hebt enkele inhoudelijke posts gehad tot nu toe, maar naar verhouding zou ik toch liever er wat meer zien. Verder wilde ik deze statement nog even oplichten, ondanks dat die al door Emma zelf is beantwoord.
Sander schreef:
26 apr 2020, 21:13
Emmiee schreef:
26 apr 2020, 12:46
Wouter is niet volledig veilig bij mij, want zijn stem op Ida was matig beargumenteerd.
Dus als iemand zijn stem goed beargumenteerd (in jouw ogen), dan is die volledig veilig bij jou?
Je gebruikt hier namelijk een verkeerde als-dan relatie. Zij zegt: Als iemand iets slechts beargumenteerd, dan is die verdacht. Als je het om zou keren, zou het zijn Als iemand niet verdacht (/slecht) is, dan zal deze goed beargumenteren. En dus niet dat een goed beargumenteerde stem volledig veilig zit. Ik denk dat je niemand wijs zal maken dat goed beargumenteerde stemmen automatisch garant staan voor de goedheid van de schrijven.

Emma:
Emmiee schreef:
28 apr 2020, 14:36
Matthijs: je vindt Ida verdacht, want je hebt geen idee.... en? Ik heb iets sterkers nodig dan dit. Normaal ben je beter dan dit.
Volgens mij lees je een dag-oude versie, want op het moment heb ik meer gezegd dat ik "geen idee" heb. En ik wil niet veel zeggen, maar normaal ben ik ook niet veel beter dan dit hoor. Soms kom ik pas als het te laat is op gang :$ (In dat spel waarbij dat gelijkspel kwam en het uiteindelijk mijn inzicht te laat binnenkwam om ons te redden). Als je mijn redeneringen nog niet begrijpt, dan zou ik ze graag voor je willen uitleggen, maar je komt hierdoor niet per se positief bij mij over.

Oké, als het goed is heb ik nu iedereen behandeld die behandeld wilde of moest worden. Zelfs mét de tussentijdse berichten die doorkwamen en de lay-out wat door elkaar haalden. Voor nu zit ik denk ik toch meer op Renate. Dit wordt een beetje nauw gevolgd door Bas en Emma, waarbij Ida er ook nog tussenzweeft. (Na de laatste berichten die je gestuurd hebt ben jij ten opzichte van de rest meer gedaald) Ik houd mijn ogen geopend, maar helaas is één oog nu weer gefocust op werken (want ik heb toch wel iets meer tijd hierin gestoken dan ik verwacht had te doen).

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Bert schreef:
28 apr 2020, 15:00
@ Sander: dit was uiteraard een 'figure of speech'. Wat betreft jouw stem: ik meen je te begrijpen, maar is jouw vastberadenheid helemaal terecht of bestaat er ook gewoon de mogelijkheid dat Matthijs jou niet begrijpt en daarmee gewoon een in het duister tastende burger is die om die reden Ida wantrouwt?
mijn vastberadenheid is terecht, ik ga dus ook zeker niet van stem wisselen (behalve misschien als ik daardoor Ida kan redden)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”