Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Inge »

@Matthijs
Inge lijkt in een goede bui.
Wat bedoel je daar mee..? :chinrub:

@All
Ik ben het ermee eens dat vroeg stemmen mensen absoluut niet vrijpleit. Je kan je aan de ene kant makkelijk buiten de stemming houden, en aan de andere kant ook de stemming heel erg sturen. En je hebt de mogelijkheid om te wisselen waar nodig.

Beetje raar contrast misschien na mijn laatste opmerking, maar ik ga dus ook maar alvast stemmen. Ik heb niet echt de mogelijkheid meer om uitgebreid online te komen voor de deadline vrees ik. Ik ga denk ik op Wouter stemmen. Op de vorige dag vond ik zijn stem heel raar overkomen, maar toen ik dat probeerde uit te leggen, toen leek alsof ik het me had ingebeeld. Als in, bij het teruglezen dacht ik dat het allemaal toch wel weer meeviel. Maar later merk ik nu dat meer mensen erover vallen, en dat het dus toch niet alleen ingebeeld was. Ik denk dat het meer gevoel is, dan echt aanwijsbare rare dingen. Behalve dat ik dus het idee had dat zijn stem uit het niets kwam en erg slecht onderbouwd was - in de zin dat hij er eigenlijk gewoon niet zo veel over leek te zeggen. Een beetje alsof het niet zo veel uitmaakt op wie hij stemt? En dat is wel kannibaalachtig gedrag.. Al ben je als kannibaal misschien juist weer zorgvuldiger in proberen je stem te beargumenteren.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit, is juist dát andere mensen er ook over vielen. Ik weet alleen uit mijn hoofd even niet meer of dat dat mensen waren die ik al wel enigszins vertrouwde of niet.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Inge »

Ik stem op Wouter.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

Gelukkig is er inmiddels weer wat 'materiaal' om op te reageren, al vind ik het redelijk 'rustig' op dag 2. Opvallend hierin is dat mensen die mij eerder passiviteit verweten (waaronder met name Lola) zelf in geen velden of wegen te bekennen zijn. Ook spelers die eerder aangaven geen verdenkingen in de nacht te willen uiten (waaronder Renate) hoor je nu overdag ook niet met verdenkingen en theorieën. Op zijn minst curieus te noemen. Tot slot valt het op dat er nog weinig stemmen uitgebracht zijn, terwijl de deadline al vanavond is (en we hadden best veel tijd, maar er is nog weinig gestemd). Goed, dan nu naar de inhoud:

Leuk dat iedereen, zoals Ida het zegt, ‘op de kar’ springt betreffende de Titus-theorie, maar laten we niet vergeten dat niet alle slachtoffers op volgorde van de lijst puur kannibalenslachtoffers geweest zijn; de middelste persoon, te weten Michelle, was slachtoffer van dagstemming 1. Daar kunnen de kannibalen aan bijgedragen hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn. Nu het zo expliciet benoemd is dat op Renate stemmen op dag 2 je onder een spreekwoordelijke loep plaatst, onder andere bij Ida, kunnen de kannibalen in ieder geval niet meer klakkeloos op Renate stemmen. TENZIJ (omgedraaide psychologie) dit ‘all along’ al de bedoeling van de kannibalen was! Dat wij dit patroon gingen zien/doorzien en het dus al van tevoren uitgedacht was dat het patroon dus bij Renate zou stoppen. Dan zou Renate wellicht een kannibaal zijn en er een plannetje gesmeed zijn in het kannibalenhol… Interessante theorie, al zeg ik het zelf. Ik zeg overigens niet dat het waar is, ik opper maar gewoon wat er in mijn brein bedacht wordt. Ik vind, onder andere om wat ik in de vorige alinea al over Renate schreef, Renate wel verdacht. Ook ik vind haar, zoals al door meerderen benoemd, heel defensief en 'bijtend' spelen (pun intended :lol:)

@ Matthijs: ik heb erg genoten van de bite-size lijst van jouw hand! Buiten dat het een prettig formaat was, vond ik de inhoud leuk (en grappig) en overzichtelijk. En daarnaast is het godswonder inmiddels eindelijk geschied: ik word eindelijk eens NIET als jouw hoofdverdachte aangemerkt (there’s a first for everything! ;-)).

@ Maaike (en anderen): Dat Inges stemwissel in stemming dag 1 haar ‘pluspunten’ oplevert, volg ik eigenlijk niet. Ja, je kunt zeggen dat ze ‘oprecht zoekend’ overkomt, maar het kan net zo goed zijn dat ze ‘oprecht zoekend’ wil overkomen en daarom haar stem wijzigt. Deze stemwisseling maakt voor het spel/de stemmingsuitslag bovendien niets uit, ze houdt zich in feite totaal buiten de daadwerkelijke stemming/beslissing en daarmee behaalt ze dus een ‘wit voetje’ bij enkele spelers. Ik zeg hiermee niet dat ik het superverdacht vind, ik zeg eigenlijk dat het niets zegt over Inges rol voor mij. Inge komt op mij ook oprecht zoekend over, maar ook dàt is nergens een garantie voor...

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

Dan door naar mijn verdachtenlijstje:

Ik heb - andere spelers geven dat ook al aan - nog niet echt hele concrete verdachten/verdenkingen. Dat is ook lastig op dag 2, weinig informatie etc. Ik sluit dus niemand als mogelijke verdachte/kannibaal uit, maar er zijn wel spelers die ik meer verdenk dan andere. Komt 'ie:

- Lola: vind ik verdachter worden naarmate ze meer afwezig blijft. Natuurlijk kan daar een reden voor zijn, ook in 'real life' (hopelijk horen we dat dan snel), maar het feit dat ze een 'uitgebreide verdenkingslijst' belooft en met niets komt, pleit niet in haar voordeel. Bovendien zou die geopperderde 'Titus-theorie' kunnen betekenen dat de spelerslijst tot aan Renate 'uitgeroeid' kon worden als Lola kannibaal is. In dat geval is Hugo waarschijnlijk GEEN kannibaal.

- Renate: vind ik, zoals in mijn vorige post uitgelegd, redelijk verdacht door haar manier van reageren en doen. Echter, als ik nu zou moeten kiezen, zou ik Renate liever in het spel houden, ook om te kijken wat er gebeurt het met ook op de 'Titus-theorie'. Als die klopt/daar een kern van waarheid in zit, bevindt het merendeel van de kannibalen zich waarschijnlijk wat meer in de onderste regionen van de spelerslijst, en in dat geval kan Titus ons wellicht gaan helpen als we een speler ergens in de onderste regionen lynchen (al lynchen we het allerliefst natuurlijk gewoon een kannibaal!!)

- Hugo: staat bij mij voorlopig op neutraal. Hugo speelt niet heel anders dan ik van hem gewend ben, maar goed, dat zegt dan tegelijkertijd ook niets over zijn rol. Ik heb er momenteel geen oordeel of gevoel over.

- Wouter: vind ik niet heel 'burgerachtig' spelen, maar goed, dat vind ik tot nu toe in elk spel dat ik met Wouter gespeeld heb. Het zegt dus in die zin niet zo veel. Echter, wanneer je niet echt met theorieën komt, wel commentaar hebt op suggesties van andere spelers, maar zelf eigenlijk weinig hypotheses deelt (en bovendien je eigen argumenten ook zwak vindt/ontkracht), hebben we ook niet veel aan je. In dat opzicht stem ik dan liever op een speler die mogelijk slecht is en verder toch niet bijdraagt aan de kannibalenjacht dan op een speler die in mijn ogen niet veel verdachter is en wel met van alles komt.

- Ida: vertrouw ik zeker niet, al vind ik haar laatste posts wel beter te volgen en kan ik me er inhoudelijk beter in vinden dan in haar eerdere posts. Ik denk dus niet dat ik op Ida ga stemmen vandaag.

- Matthijs: de wollige post vond ik inderdaad, zoals ook al door anderen benoemd, eerder contraproductief dan productief. Daar had ik niet veel aan, en in die zin zou het zand in de ogen strooien kunnen zijn (geweest). Zijn vorige post vond ik daarentegen wel leuk en nuttig (zoals reeds benoemd) en hielp mij ook wat losse gedachten van mezelf te ordenen. Ik laat Matthijs dus ook even met rust voor nu, al weet ik niet of hij goed is of niet.

- Ineke: komt niet 'slecht' op mij over, maar ik wil wel iedereen waarschuwen: het feit dat iemand met verdachtenlijstjes komt en naar mensen durft te wijzen, hoeft niets te zeggen. Zoals Hugo al eerder beschreef (en een aantal van jullie al heeft meegemaakt) is dat ook een speelstijl die ik gebezigd heb toen ik weerwolf was: gewoon vol naar iedereen wijzen, iedereen beschuldigen en op zijn/haar woorden pakken/aanvallen, en zo de aandacht van jezelf steeds afleiden. Je lijkt dan voor de burgers oprecht te zoeken, vooral voor die burgers die je in je beschuldigende posts NIET noemt.

- Bas: heb ik nog weinig mening over/gevoel bij.

- Inge: lijkt goed bij te dragen aan het spel, maar ik wil hier ook graag opmerken dat Inge in haar posts vooral mensen noemt die ze wèl vertrouwt (dat is niet zo moeilijk/levert je geen 'strijd' op, want die mensen denken: 'o, super fijn'; kan ook een 'pleasing kannibaal' zijn) en dat ze behalve Wouter eigenlijk niet over 'verdachten' spreekt.

- Sander: ik heb een idee van waar Sander mee bezig is en wat hij beoogt. Of ik daarmee op het juiste spoor zit, weet ik niet, maar voor nu wil ik het/dat nog even aankijken. Ik zal dus vooralsnog niet op hem stemmen.

- Maaike: vond ik, toen ze maar op mij bleef 'zitten' (voor mijn gevoel), steeds verdachter worden, want daarmee zat ze niet op het juiste spoor. In haar laatste posts vind ik haar echter reeël en ze doet in mijn optiek ook een aantal juiste/treffende observaties. Haar wil ik er graag nog even bij houden dus.

- Emma: vind ik tot nu toe weinig nieuws bijdragen. Ik vind ook dat ze niet echt argumenten heeft voor de dingen die ze doet. Ik ben inderdaad ook benieuwd op wie ze op dag 1 gestemd zou hebben, als ze op tijd was geweest. Natuurlijk kan ze nu van alles beweren, maar ik zou het toch graag even van haar horen! Ook ben ik benieuwd of ze vandaag op tijd is. :wink:

- Willemijn2: ik vind de manier waarop ze schrijft (met de ziel van Mariska nog ergens aanwezig en dan terugblikkend op dat verleden) wel erg grappig, al zegt dat niets over haar rol en of ze verdacht is of niet (maar ik vond het toch leuk om even te melden/op te merken). Hoe dan ook, ik weet het nog niet zo goed met haar... Ik denk, maar dat is een beetje 'gut feeling', dat Mariska zich niet had laten vervangen als ze kannibaal/weerwolf zou zijn geweest, want dan hoef je wellicht/eigenlijk niet heel veel goed te lezen en hard te speuren... Dat hoeft dus niet veel tijd te kosten. Om die reden krijgt Willemijn in ieder geval vandaag nog het voordeel van de twijfel (maar niet per se voor de rest van het spel!).

- Belle: kan ik weinig over zeggen, heeft nog niet veel laten zien (ik begrijp dat wel, in het eerste spel). Ik gun haar ook nog wat spelervaring, dus ook vandaag niet mijn stem.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

Voor de spelers die géén zin hebben (ik kan het me haast niet voorstellen ;-)) in mijn hele uiteenzetting hier de samenvatting: ik stem vandaag denk ik op Lola of Emma, afhankelijk van wat zij nog gaan bijdragen/inbrengen vandaag.

P.S. Wie nu nog durft te zeggen dat ik 'te weinig actief ben' of 'niet genoeg bijdraag', krijgt ook mijn stem ;-)

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Willemijn »

@Matthijs
Ik? Schichtig? Leg eens uit waarom je dat vindt.

@Maaike

[i]by Maaike » 28 Apr 2020, 10:58
Willemijn 2 staat ook nog even op neutraal met een klein minnetje. Ik vind haar nog even lastig te peilen (door de wissel). Wel kunnen we kijken naar haar stemgedrag op dag 1 - Toen Willemijn 2 nog Mariska was, stemde ze op Willemijn 1 (die burger bleek), met een niet echt sterk argument - daarmee hield ze zich buiten de stemming, 4 anderen hadden al een stem op dat moment. Dit vind ik niet voor Willemijn 2 pleiten.

Bert lijkt zijn draai in het spel wat meer gevonden te hebben en komt scherper/actiever op mij over als op dag 1. Ik vind hem daardoor ook een stuk minder verdacht dan op dag 1.

[/i]
Meen je dit serieus Maaike? Hield jij jezelf ook niet buiten de stemming door als 8e op Bert te stemmen? Mijn stemgedrag pleit naar jouw mening nu niet voor me, terwijl je eigenlijk hetzelfde stemgedrag hebt vertoond?

Dat anderen aangeven dat Renate het laatste potje ook een beetje zo speelde, vind ik lastig - ik heb dat potje namelijk niet meegespeeld en kan het dus niet vergelijken.

Beetje slap argument. Je had het even kunnen teruglezen in het vorige spel. Daarbij heeft Renate in nacht 1 zelfs nog aangegeven dat ze in het vorige potje er snel uitlag, dus veel bij te lezen was er sowieso niet.

door Renate » 22 apr 2020, 17:45
Hoi! Ik ben Renate en hoop vooral op een lekker lánge vakantie aan boord van dit schip. En dat ik niet al na 1 dag van het schip gegooid word door mijn medeburgers, zoals me de vorige keer overkwam. Toen ik notabene de zíener was.


@Ineke
Waarom stem je niet meteen op Renate, zoals je aangaf te willen gaan doen? Je kunt toch wijzigen, als dat na het lezen van posts van anderen noodzakelijk zou zijn?


by Renate » 27 Apr 2020, 13:11
Er begint zich hier iets heel vreemds af te spelen. Er worden in dit spel doorlopend mensen beschuldigd, maar nu ik Ineke beschuldig, word ik ineens aan alle kanten aangevallen:
Door Ineke zelf natuurlijk, maar dat is om obvious redenen.


Wat ik vreemd vind Renate is, dat eerst Willemijn1 én later ook Willemijn2 zich al eerder kritisch naar je hebben uitgelaten. Je doet nu voorkomen alsof – doordat jij Ineke beschuldigt - je daardoor ineens aan alle kanten wordt aangevallen. Maar uiteindelijk was het al eerder eerst Willemijn1 die een kritische noot richting jou uitte. Wat er met Willemijn1 is gebeurd, dat weten we inmiddels. Willemijn2 heeft je ook ‘aangevallen’, maar dat weet je blijkbaar nog niet zo goed te plaatsen in verband met de rolovername?


by Emmiee » 27 Apr 2020, 13:49
Ik wil meerdere mensen hun mening hier nog over horen, maar het lijkt er nu op dat Renate verdacht wordt gemaakt voor het verdenken van Ineke.


@Emma
Zoals gezegd, is mijn visie daarop dus anders. In jouw bovenstaande post proef ik wat een beschermend iets naar Renate toe.

Ik ben het met Bert wel eens dat het redelijk 'rustig' is. Stilte voor de storm waarschijnlijk. En Bert, dank je voor het compliment. Ik vond het zelf ook wel grappig haha.

Mijn keuze is gemaakt en ik ga stemmen, ook omdat ik vanmiddag nog plannen heb en vanavond een eerste zoomsessie van mijn koor.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Willemijn »

ik stem op Renate

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Matthijs schreef:
27 apr 2020, 19:39
Wat een interessante keuze sander *scribbles furiously*. Dat je het blijkbaar nodig vindt om Ida te verdedigen ondanks dat ze dat zelf best goed kan? Ik heb zelf nog geeneens een stem uitgebracht of je gaat al los :lol:
Een interessante keuze? Vind ik niet.... zoals ik al eerder heb aangegeven twijfel ik niet over de goedheid van Ida. Dat jij daaraan dus wel twijfelt is voor mij reden genoeg om op jou te stemmen
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Hugo schreef:
27 apr 2020, 21:45
En dan los maar even een iets bredere beschouwing, en niet alleen een reactiepost.

@ Sander

Ik wil graag van je weten wie je, naast Ida, nog meer vertrouwt, of juist verdenkt. Daar blijf je wat mij betreft te veel op te vlakte over. Tenzij je nu Matthijs wilt beschuldigen? Aangezien ik je toon niet in je teksten kan aflezen, zou ik graag willen weten hoe serieus je aanval op Matthijs is.
Dat is een kort lijstje Hugo
Ida vertrouw ik
Matthijs vertrouw ik NIET
Daarnaast heb ik een slecht gevoel over Wouter, maar dat is tot nog toe puur een gevoel.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Hugo schreef:
27 apr 2020, 21:45

@ Ida

Is het heel gek dat mensen een één-tweetje tussen jou en Sander zien? Jullie spelen sinds half dag 1 samen. Is het niet mogelijk dat Sander je bij de neus neemt? Of is dat wat jou betreft uitgesloten?
Eigenlijk wil ik dit ontkrachten. Ida speelt niet samen met mij, maar ik (doe een poging) om samen te spannen met Ida.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”