Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Michelle »

Ik stem op Mariska

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Willemijn »

@Ida
Ik wilde reageren op jouw post, maar ik zie dat Maaike me al voor is geweest. Ik sluit mij aan bij wat Maaike daar in antwoord op zegt.

Ik wil daarbij nog wel aanvullen dat ik het overigens apart vind dat je Lola niet noemt. Lola reageerde namelijk ook op de post van Mariska en haar sla je daarbij totaal over.

Wat ik vreemd vind is het volgende:
Ik reageer op Mariska haar post (post 23 april, 17.23 uur)

Vervolgens reageert Lola met haar post van 23 post 17.31 daar vrij snel op:
Lola schreef:
23 apr 2020, 17:31

Of nog iets semi-zinnigs, nu Willemijns post is verschenen: ik ben het met haar eens dat Michelles opmerking hoogstwaarschijnlijk niet spelinhoudelijk was, en het lijkt me een slecht idee om verdenkingen te baseren op 'roleplay'-uitlatingen.
Lola spreekt uit dat ze het met mij eens is en dat Michelle haar opmerking hoogstwaarschijnlijk niet spelinhoudelijk was.

Mariska reageert op met haar post van 23 april 19.02 dan weer op die van mij.

En dan komt Lola tot mijn verbazing ineens met onderstaande post:
Lola schreef:
23 apr 2020, 20:41
Ik vatte Mariska's opmerking in eerste instantie ook niet op als grapje, maar nu ze het gezegd heeft zie ik het wel. Dat is het probleen met online; intonatie komt niet over. Emoji helpen daar een klein beetje bij, dus misschien voortaan die eentje toevoegen bij een grap?

Het kan natuurlijk ook nog dat Mariska het wel serieus had bedoeld en nu terugkrabbelt, maar dat zullen we dan nooit weten denk ik.
Hoe zo dat dan Lola? Eerst was je het nog met mij eens, en dus dacht je dat het ook een komische niet spel-inhoudelijke opmerking was. Om vervolgens weer te switchen en te zeggen dat je het toch in eerste instantie niet opvatte als grapje.

@Hugo
Waarom jij je geroepen voelt om vragen aan Mariska te beantwoorden, weet ik niet :chinrub:

Ik denk dat wanneer Emma wolf is, zij inderdaad haar moeder eruit zou willen en kunnen bijten. Maar of dat meteen in nacht 1 zou gebeuren? Mwah, lijkt me niet.

Voor nu krijg zijn mijn verdachten: Ida, Mariska en Lola. Kriebels bij alledrie. Mijn stem gaat naar Ida.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Willemijn »

Ik stem op Ida

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Bert »

Ik snap dat er mensen zijn die 'vielen' over mijn eerste post. Het was een wellicht ietwat onhandige poging van mij om op een leuke manier aan te sluiten bij het verhaaltje van Mark, die zijn best doet om het spel wat meer te maken dan alleen stemrondes en uitslagen (maar dus een thema/verhaaltje). Met het 'hervonden/gevonden' bedoelde ik dat ik na de eerste spellen nu een paar spellen gemist/overgeslagen heb, omdat ik te druk was met andere zaken. Ik snap als geen ander dat iedere getypte letter hier 'gewogen' wordt, dat doe ik zelf ook altijd bij andere spelers. Doe dus vooral met mijn uitleg wat je wilt.

Wat me verder opgevallen is:
Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Wel echt super naar dat ze burger is en er nu al een burger uit ligt. Dit maakt weer dat we op zoek moeten gaan naar de kannibalen.
R.I.P. Edy.
Deze opmerking van Michelle blijft wel bij me opspelen. 'Wel echt super naar dat ze burger is en dat er nu al een burger uitligt'... Tja, wat had je anders verwacht? Dat er een kannibaal/weerwolf uit zou gaan in nacht 1?

Daarnaast vind ik de opmerkingen over het feit dat de weerwolven graag naast elkaar willen komen op de spelerslijst gezien de Berentemmer een goede. Een speler die dat bij uitstek zou kunnen bedenken (behalve degene die hierover begon, te weten Ineke), is Hugo. En laten Hugo en Michelle nu door de dood van Edy naast elkaar gekomen te zijn op de spelerslijst. Het is weinig, dat weet ik zelf ook wel, maar je moet toch wat op dag 1?

Ten slotte wil ik opmerken dat ik de stem van Ida vreemd vind. Ik denk niet per definitie dat zij slecht is, maar het voelt voor mij als een ongefundeerde stem. Ik denk niet dat Sander per definitie goed is, maar ik denk zeker niet dat hij slecht is om de uitspraken waar Ida haar stem op baseert. De stem van Michelle op Mariska vind ik ook zwak en slecht gefundeerd. Als optelsom van alles hierboven kom ik tot het volgende:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Bert »

Ik stem op Michelle

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Bert schreef:
24 apr 2020, 21:38
Ik denk niet dat Sander per definitie goed is
Nou ja zeg :shrug:
Bert schreef:
24 apr 2020, 21:38
maar ik denk zeker niet dat hij slecht is

Zo klinkt jouw post wel een stuk leuker Bert :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Maaike »

Michelle schreef:
24 apr 2020, 21:21

Mariska schreef:
23 apr 2020, 16:10
Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Iewlll! Ik vond het echt zo'n naar gezicht hoe Edy erbij lag. Ik moest echt heel hard huilen. Heb de rest van de nacht ook echt niet kunnen slapen hoor!
Ik zou toch denken dat het slachtoffer in de ochtend wordt gevonden. Ik weet niet wat jij doet in de nacht, Michelle, maar ik slaap dan...
Ja je hebt helemaal gelijk Maaike. Ik had haar ook in de ochtend gevonden, maar doordat ik zo van slag was op wat ik zag raakte ik zo van in shock dat ik dus dacht dat ik haar in de nacht vond. Ik kan je vertellen, ik sliep gewoon in de nacht.
Ik neem aan dat je het hier over Mariska hebt??
Verder geef ik mijn stem ook al. Omdat ik weet dat ik die morgen ga vergeten.
Aangezien ik te enthousiast meeging in het verhaal van Mark. Omdat ik het thema gewoon echt heel leuk vind. Raakte ik een beetje te ver in waardoor ik me inderdaad versprak. Dat Mariska degene was die er gelijk, al dan niet een grap, op in ging. Want ja ik schreef nacht en de kannibalen hebben een nachtrol. Wat er dus op kan duiden dat ik een kannibaal ben, maar geloof me ik wil mijn bed echt niet uit in de nacht.
Gaat mijn stem naar Mariska.

Als ik nu versprekingen heb dan spijt me dat, maar ik heb nogal een zware avond achter de rug. Wie dat niet geloven die mogen dat aan Mark vragen. Want die was er bij.
Ik snap dat het je tweede spel is en spannend is, het is ook prima dat je een zware dag had en vandaag even wat minder hebt gepost, maar ik vind het echt heel verdacht dat je jezelf blijkbaar zo hard moet indekken, dat je daar de onpartijdige spelleider bij moet betrekken. Daarnaast stem je dus alleen op Mariska, omdat zij iets over jou zei? Heb je verder nog iets inhoudelijks toe te voegen? Je post gaat meer over jezelf indekken dan over andere spelers... (Dat vind ik opvallend, omdat ik verwacht dat burgers vooral bezig zijn met wolven zoeken, en wolven vooral bezig zijn met zelf een wit voetje halen, en jouw post van vandaag past daarmee meer in de wolven-categorie).

Ik ben nog niet van plan op je te stemmen trouwens, ik geef spelers die ik nog niet ken liever op dag 1 het voordeel van de twijfel...

En kijk, daar is Sander weer, met een nietszeggende post :P Ik moet toegeven dat het het wel wat gezelliger maakt hier, maar toch valt het me op dat hij er wel veel is, maar niet heel veel inhoudelijk reageert.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Goed, er wordt nog altijd niet bijzonder veel gezegd, maar inmiddels zijn er toch wel wat tongen meer losgekomen :-)

@ Michelle
Michelle schreef:
24 apr 2020, 21:21
Whaha, wat grappig. Dit was precies waar ik vorig spel in het begin ook tegenaan dacht te lopen. Echter ben ik er achter, nu ikzelf ook een tweede keer speel, dat elk spel om een andere tactiek vraag. Vorig spel hadden we het over speelstijlen namelijk en die kan echt elk spel anders zijn.
Bij deze opmerking van Michelle gaan bij mij de nekharen toch wel een beetje overeind staan. De vorige keer was je Burger, dus waarom die noodzaak tot een andere tactiek? Tenzij je nu Wolt bent? Ik bedoel, ik geloof nooit zo in 'versprekingen', maar een beetje vreemd is deze opmerking wel. Tegelijkertijd klopt het natuurlijk dat elk spel anders is, de kaarten (en spelers) zijn immers anders verdeeld. Blijft kriebelachtig.
Michelle schreef:
24 apr 2020, 21:21
Raakte ik een beetje te ver in waardoor ik me inderdaad versprak. Dat Mariska degene was die er gelijk, al dan niet een grap, op in ging. Want ja ik schreef nacht en de kannibalen hebben een nachtrol. Wat er dus op kan duiden dat ik een kannibaal ben, maar geloof me ik wil mijn bed echt niet uit in de nacht.
Gaat mijn stem naar Mariska.
Dit is wel heel zwak Michelle (ik bedoel, het is dag 1, maar toch). Ik wil het niet nogmaals voor Mariska opnemen (het kan me geen ene moer schelen wat er met haar gebeurt), maar ze is nu in jouw ogen verdacht omdat ze op een opmerking van jou inging? Ik bedoel, dat is het hele spel zo'n beetje. Ironisch genoeg zeg je nog eerder bij Renate te hebben gedacht dat ze mogelijk verdenkingen ging vangen voor haar ideeën. Blijkbaar gebeurt dat bij jou met name als iemand iets over jou zegt?

@ Willemijn
Willemijn schreef:
24 apr 2020, 21:36
@Hugo
Waarom jij je geroepen voelt om vragen aan Mariska te beantwoorden, weet ik niet :chinrub:
Omdat ik het niet kan laten dit spel om overal op te reageren :-P Ik ben volgens mij een beetje te veel online in vergelijking met de meesten.

@ Bert
Bert schreef:
24 apr 2020, 21:38
Daarnaast vind ik de opmerkingen over het feit dat de weerwolven graag naast elkaar willen komen op de spelerslijst gezien de Berentemmer een goede. Een speler die dat bij uitstek zou kunnen bedenken (behalve degene die hierover begon, te weten Ineke), is Hugo. En laten Hugo en Michelle nu door de dood van Edy naast elkaar gekomen te zijn op de spelerslijst. Het is weinig, dat weet ik zelf ook wel, maar je moet toch wat op dag 1?
Dus ik en Michelle zijn nu samen Wolf? Voelt wel heel makkelijk. Ik ben eigenlijk meer analytisch vermogen van je gewend...

@ All

Het valt me op dat een aantal mensen schitteren in afwezigheid... Emma en Wouter hebben allebei slechts één bericht geplaatst, Belle slechts twee (maar goed, eerste spel), Bert is minder actief dan ik hem eerder kende en voelt een beetje low-energy (maar ja, toen was hij twee keer Wolf, dus ik weet niet wat dat zegt). Mariska en Renate lijken ook weer verdwenen... Misschien komt het door de deadline (die is 's middags, dus we hebben pas één avond gehad (waarin meer mensen actief zijn), en liggen de roosters van mensen niet helemaal goed. Nah ja, ik hoop jullie morgen allemaal gezien te hebben :-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Maar even een eerste stemoverzichtje:

Deadline: Morgen, 12:00
Sander 1× (Ida (1))
Mariska 1× (Michelle (2))
Ida 1× (Willemijn (3))
Michelle 1× (Bert (4))


Nog te stemmen:
Bas, Belle, Emma, Hugo, Ineke, Inge, Lola, Maaike, Mariska, Matthijs, Renate, Sander en Wouter
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Lola »

Ida schreef:
24 apr 2020, 19:10
Ik ben het wel met Sander eens, dat grapjes en onzin argumenten in dit spel wel degelijk mogen en nuttig zijn, want anders kun je je rol niet spelen. Juist hiermee, druk je de discussie in een richting of kun je verborgen boodschappen kwijt.
Vooruit, je kunt in grapjes en dergelijke eventueel een verborgen boodschap kwijt. Maar als je die gaat gebruiken om aan te geven dat je wolf bent, ben je toch wel of erg stom, of erg arrogant.
Niet alles is wat het op het eerste gezicht lijkt, dat klopt. Maar je moet het wel inhoudelijk kunnen maken. Íédereen kan grappen over het opeten van mensen, en velen doen dat ook best wel eens. Op Sander stemmen (mede) omdat hij zegt dat Edy lekker was, vind ik echt een beetje van de zotten.
Maaike schreef:
24 apr 2020, 20:33
Ida schreef:
24 apr 2020, 19:10
Nadat ik alles nog eens goed heb gelezen (ipv op een mini schermpje zonder bril) heb ik toch een paar opmerkingen te maken.
het is weinig, maar je moet wat.

Edy was het slachtoffer: dat kan omdat ze er de vorige spellen lang in zat, maar daar kan ik geen wolf uit halen. Dat Emma mogelijk als wolf haar moeder er meteen uitstemt, dat geloof ik niet. Edy zal nooit haar dochter in het begin vh spel aanvallen, dus Emma heeft geen enkel belang om haar moeder er op dag 1 al uit te knikkeren. Wat wel opviel was, dat Hugo en Belle door Edy in de schijnwerper werden gezet. Kàn zijn dat 1 vd 2 wolf is en helemaal niet in de schijnwerper gezet wil worden, zeker niet door Edy, want er schapen nog wel eens wat spelers met haar mee. Het woordje tenzij...leidt mischien naar iets wat het daglicht niet kan verdragen.
Wat bedoel je hier mee? De discussie over Hugo en Belle ging volgens mij over het stelletje.
Over het stelletje??? Volgens mij ging dat over 'het echte leven'. Niemand heeft cupido of het stelletje genoemd.
En, om ook op Ida te reageren, Hugo en Belle werden (wat mij betreft) dus ook helemaal niet spelinhoudelijk in de schijnwerpers gezet, en daarnaast sprak Hugo zelf specifiek Edy (en Renate) aan over dit onderwerp.
Willemijn schreef:
24 apr 2020, 21:36
Hoe zo dat dan Lola? Eerst was je het nog met mij eens, en dus dacht je dat het ook een komische niet spel-inhoudelijke opmerking was. Om vervolgens weer te switchen en te zeggen dat je het toch in eerste instantie niet opvatte als grapje.
Willemijn, ik wil je even vragen om de quotes van mij in jouw post nog eens te lezen. De eerste gaat namelijk over Michelle, en de tweede over Mariska. Dus ik spreek mezelf helemaal niet tegen.
Hugo schreef:
24 apr 2020, 22:07
Bert is minder actief dan ik hem eerder kende en voelt een beetje low-energy (maar ja, toen was hij twee keer Wolf, dus ik weet niet wat dat zegt).
Dit viel mij inderdaad ook al op. Ik vind hem vooral ook minder scherp. Maar zoals je zegt kan hij dat als wolf zeker ook prima zijn, dus een reden om hem te verdenken is het niet per se.

Ik mag het dan totaal niet eens zijn met Ida, ze lijkt me vooralsnog wel oprecht op zoek en ik verdenk haar dus niet.

Ik val om dezelfde redenen die anderen al genoemd hebben ook een beetje over Michelle, maar voor nu vergeef ik dat als onhandigheid.

Gevoelsmatig zou ik misschien op Bert willen stemmen, maar zoals ik al zeg heb ik geen echte reden om dat te doen, dus het lijkt me niet verstandig. Ik heb echter ook geen andere verdachten op het moment, dus ik ga straks nog wat teruglezen en zal later op de avond mijn stem uitbrengen. (Ik ga morgen voor de deadline nog niet helder genoeg zijn om zo'n besluit te maken, en/of de tijd vergeten.)

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”