Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Sander schreef:
24 apr 2020, 17:25
Sander schreef:
24 apr 2020, 17:24
Nog een verdachte opmerking: ik heb ergens gelezen dat iemand een link naar de rollen van karakters postte, maar ik kan het nu niet meer vinden (nu mag je beschuldigen van slecht lezen :mrgreen: ). Iemand weet waar het staat? Kan het ook niet vinden van het algemene topic van de rollen van weerwolven.
Foei, wat lees jij slecht Sander.
(heb het al gevonden...)
Het is dat je het zelf zegt :angel:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

@lola, wat jij een onzin-argument vindt hoeft niet te betekenen dat iedereen dit vindt he...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ida »

Nadat ik alles nog eens goed heb gelezen (ipv op een mini schermpje zonder bril) heb ik toch een paar opmerkingen te maken.
het is weinig, maar je moet wat.

Edy was het slachtoffer: dat kan omdat ze er de vorige spellen lang in zat, maar daar kan ik geen wolf uit halen. Dat Emma mogelijk als wolf haar moeder er meteen uitstemt, dat geloof ik niet. Edy zal nooit haar dochter in het begin vh spel aanvallen, dus Emma heeft geen enkel belang om haar moeder er op dag 1 al uit te knikkeren. Wat wel opviel was, dat Hugo en Belle door Edy in de schijnwerper werden gezet. Kàn zijn dat 1 vd 2 wolf is en helemaal niet in de schijnwerper gezet wil worden, zeker niet door Edy, want er schapen nog wel eens wat spelers met haar mee. Het woordje tenzij...leidt mischien naar iets wat het daglicht niet kan verdragen.

Bert is wat opzichtig in zijn zoektocht naar het forum, alsof hij wil benadrukken, dat hij niet actief was i de nacht. dat vind ik wat tè.

Sander houdt van een spel op het scherpst van de snede, zijn 'overboord kieperen' vond ik al een ongepaste opmerking en nu met zijn laatste opmerking over dat Edy zo lekker was, denk ik dat Sander een wolf is. Ik ben het wel met Sander eens, dat grapjes en onzin argumenten in dit spel wel degelijk mogen en nuttig zijn, want anders kun je je rol niet spelen. Juist hiermee, druk je de discussie in een richting of kun je verborgen boodschappen kwijt. Dàt is nu juist het belang in dit spel. Prima Lola als jij dat anders ziet, maar ik zie het anders.

Dan de opmerkelijke discussie over Michelle haar post. Het was overduidelijk, dat het eerste deel van haar opmerking over het verhaaltje van Mark ging en wie vielen daarover: Mariska, Willemijn en Maaike deed ook nog een duit in het zakje. De meest opmerkelijke vond ik Willemijn, zij nam het een soort van 'op' voor Michelle. Maaike ook, maar dat zou ze niet gedaan hebben als ze samen met Willemijn èn Michelle in een hollteje zouden zitten. Wat ik wel raar vond aan de post van Michelle is haar burger slachtoffer opmerking, dàt ging wat overdreven, alsof ze wilde omkeren, dat ze het burgeslachoffer in het hol juist jammer vond. en het nu probeerde om te keren.

Dus ik heb best wel wat verdachten eigenlijk. maar 1 met stip bovenaan:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ida »

Ik stem op Sander

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Dank voor je stem Ida :banana:

Ik ga er verder inhoudelijk niet echt op reageren, dat jij het een ongepaste opmerking vindt kan ik weinig aan doen. Ik vond het wel in de stijl van het verhaal passen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

En terwijl ik op verzenden druk bedenk ik me het volgende: ik denk niet dat Ida slecht is, anders zal ze (is mijn inschatting) nooit als 1e stemmen.
Op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, maar in ieder geval niet op Ida
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ida »

Sander: succes met het alweer: je aanpassen aan de manier van het te geven lesmateriaal, een heel gedoe :confused: ! Maar je hebt in ieder gaval een inkomen, laat dat een steun zijn :party:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Ida schreef:
24 apr 2020, 19:39
Sander: succes met het alweer: je aanpassen aan de manier van het te geven lesmateriaal, een heel gedoe :confused: ! Maar je hebt in ieder gaval een inkomen, laat dat een steun zijn :party:
Ik heb inderdaad gewoon een inkomen, dat scheelt! Ik vind ook niet dat ik mag klagen hoor, er zijn genoeg mensen die het momenteel zwaarder hebben... Maar ik wilde het gewoon gezegd hebben, dat ik momenteel niet de meest actieve persoon ben op dit forum.

:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Maaike »

Ida schreef:
24 apr 2020, 19:10
Nadat ik alles nog eens goed heb gelezen (ipv op een mini schermpje zonder bril) heb ik toch een paar opmerkingen te maken.
het is weinig, maar je moet wat.

Edy was het slachtoffer: dat kan omdat ze er de vorige spellen lang in zat, maar daar kan ik geen wolf uit halen. Dat Emma mogelijk als wolf haar moeder er meteen uitstemt, dat geloof ik niet. Edy zal nooit haar dochter in het begin vh spel aanvallen, dus Emma heeft geen enkel belang om haar moeder er op dag 1 al uit te knikkeren. Wat wel opviel was, dat Hugo en Belle door Edy in de schijnwerper werden gezet. Kàn zijn dat 1 vd 2 wolf is en helemaal niet in de schijnwerper gezet wil worden, zeker niet door Edy, want er schapen nog wel eens wat spelers met haar mee. Het woordje tenzij...leidt mischien naar iets wat het daglicht niet kan verdragen.
Wat bedoel je hier mee? De discussie over Hugo en Belle ging volgens mij over het stelletje. Het stelletje heeft waarschijnlijk ook pas ergens vannacht te horen gekregen dat zij het stelletje zijn, dus ik vond Hugo's opmerking over Belle aan het begin van de nacht totaal geen aanleiding om aan te nemen dat er wel iets aan de hand zou zijn. Daarnaast zijn we ook op zoek naar wolven, en niet per se naar het stelletje, en vond ik Edy's opmerkingen in nacht 1 dan weer wél best duidelijk grapjes. Dus ik snap niet helemaal waar jij nu op doelt?

Het schiet me nu te binnen dat er natuurlijk ook een vrij reële kans is dat cupido z'n lolbroek aan heeft getrokken en nu júist Hugo en Belle heeft gekoppeld. Maar dat zou natuurlijk wel een beetje voorspelbaar zijn :lol:
Sander houdt van een spel op het scherpst van de snede, zijn 'overboord kieperen' vond ik al een ongepaste opmerking en nu met zijn laatste opmerking over dat Edy zo lekker was, denk ik dat Sander een wolf is. Ik ben het wel met Sander eens, dat grapjes en onzin argumenten in dit spel wel degelijk mogen en nuttig zijn, want anders kun je je rol niet spelen. Juist hiermee, druk je de discussie in een richting of kun je verborgen boodschappen kwijt. Dàt is nu juist het belang in dit spel. Prima Lola als jij dat anders ziet, maar ik zie het anders.
Ik kan absoluut niet zeggen dat ik Sander vertrouw want ik vind zijn speelstijl tot nu toe ook erg opvallend (veel posten om 'aanwezig' te zijn, maar eigenlijk niks zeggen). Maar hoe jij nu al zo zeker van je zaak lijkt, verbaasd me toch. Ik twijfel nog... Het zou toch juist ook wel weer gewaagd zijn van een wolf om dit soort berichtjes te plaatsen... :chinrub:

Overigens ben ik op dit moment van plan wat beter naar de wat inactievere spelers te kijken, ik vind het toch altijd jammer om op dag 1 op een speler die wel al iets heeft bijgedragen te stemmen.

Dan de opmerkelijke discussie over Michelle haar post. Het was overduidelijk, dat het eerste deel van haar opmerking over het verhaaltje van Mark ging en wie vielen daarover: Mariska, Willemijn en Maaike deed ook nog een duit in het zakje. De meest opmerkelijke vond ik Willemijn, zij nam het een soort van 'op' voor Michelle. Maaike ook, maar dat zou ze niet gedaan hebben als ze samen met Willemijn èn Michelle in een hollteje zouden zitten. Wat ik wel raar vond aan de post van Michelle is haar burger slachtoffer opmerking, dàt ging wat overdreven, alsof ze wilde omkeren, dat ze het burgeslachoffer in het hol juist jammer vond. en het nu probeerde om te keren.
Dit wil ik ook nog even verhelderen, want het staat er niet heel duidelijk nu. Het was inderdaad overduidelijk dat Michelles post over het verhaaltje van Mark ging. Maar Willemijn en ik vielen daar niet over: wij vielen er juist over dat Mariska er iets over zei. Al bleek later dat Mariska dit waarschijnlijk als grapje had bedoeld (hier heeft ze zelf helemaal niet meer op gereageerd, overigens, alleen Hugo heeft er nog iets over gezegd). Jij zegt hier zelf ook dat Michelles post overduidelijk over het verhaaltje van Mark ging. Waarom vindt je het dan opvallend dat Willemijn en ik dat ook vinden, en iets over Mariska's post zeggen?

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Michelle »

Aangezien ik vandaag het eiland heb verkend en ik zoveel bijzondere dieren en plantsoorten tegen kwam. Ben ik mezelf daarin helemaal verloren en niet meer aan het spel gedacht. Nu het langzaamaan nacht begint te worden moet ik nu echt even gaan kijken wat er vandaag allemaal is gebeurd bij de andere spelers. (Lees: ik had vandaag even een hele andere dag waarin ik niet echt aan het spel heb gedacht of een momenten vond om te spelen)
Matthijs schreef:
23 apr 2020, 14:13
...
Ik ga er daarnaast wel vanuit dat cupido zich aan zichzelf koppelt, gegeven dat Renate niet cupido is ;-) (In de data van vorige spellen is te zien dat alleen Renate zichzelf niet gekoppeld heeft als cupido dus vandaar :p )
Waarom zou Renate steeds dezelfde manier van spelen vertonen, misschien denkt ze nu wel dat het tijd wordt om zichzelf te koppelen. En wie zegt er uberhaupt dat cupido zichzelf heeft gekoppeld. want dat weten alleen cupido en het stelletje.
Emmiee schreef:
23 apr 2020, 14:47
Ik zit in cabine 7 (natuurlijk mag je mijn roomie zijn michelle! Gezellig -kuch als je me niet opeet kuch-) en ga even rouwen voor een minuutje en zien hoe deze eerste dag zal verlopen. :snorkle:
Gezellig... Of ik je niet opeet? Nee hoor. Dan ben ik een maatje kwijt om mee te kletsen over de dieren op het eiland, want ook ik ben enorm gek van dieren.
Mariska schreef:
23 apr 2020, 16:10
Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Iewlll! Ik vond het echt zo'n naar gezicht hoe Edy erbij lag. Ik moest echt heel hard huilen. Heb de rest van de nacht ook echt niet kunnen slapen hoor!
Ik zou toch denken dat het slachtoffer in de ochtend wordt gevonden. Ik weet niet wat jij doet in de nacht, Michelle, maar ik slaap dan...
Ja je hebt helemaal gelijk Maaike. Ik had haar ook in de ochtend gevonden, maar doordat ik zo van slag was op wat ik zag raakte ik zo van in shock dat ik dus dacht dat ik haar in de nacht vond. Ik kan je vertellen, ik sliep gewoon in de nacht.
Hugo schreef:
23 apr 2020, 16:22
Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Wel echt super naar dat ze burger is en er nu al een burger uit ligt. Dit maakt weer dat we op zoek moeten gaan naar de kannibalen.
Oké, ik weet dat in real life het erg naar zou zijn als er zomaar iemand doodging, maar in dit spel is dat wel een beetje ingecalculeerd ;-) Het feit dat Edy 'slechts' een gewone Burger was, is eigenlijk best een goede uitslag (ze is immers niet de Ziener, of iets dergelijks).
Elke nacht gaat er natuurlijk iemand dood, dat weet ik.. Dat het een burger is en geen ziener of andere belangrijkere rol voor een burger is natuurlijk ook wel beter. Daar moet ik je helemaal gelijk in geven.
Hugo schreef:
23 apr 2020, 21:26
Ben ik werkelijk de enige die dacht dat Mariska, een ervaren online-WW-ster, niet serieus in zou gaan op of iemand nou 'nacht' zei als verspreking? :huh:
Nou ik las het ook best serieus hoor, maar net wat Lola voor deze quote zei, het is best lastig om uit te maken of het een grapje is of niet.
Renate schreef:
23 apr 2020, 23:21
He verdorie, Edy eruit. Jammer! Ik ben blij dat Lola al over sociale weerwolven begon, want dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Edy zat er in het vorige spel nogal lang in. Ik hoop maar dat dat het was, en niet iemand die het op dames-van-zekere-leeftijd heeft gemunt...
Wat ook kan, is dat Emma wolf is en haar moeder er gelijk uit gewerkt heeft, zodat ze thuis vrijelijk over het spel kan praten. Emma werkt IRL Edy er vaak snel uit, als ik het goed heb.
En met dat ik dit typ denk ik: ah, nu krijg ik de hele meute vast weer over me heen. Omdat ik gelijk met een beschuldiging kom. En dat mij blijkbaar altijd erg verdacht maakt. Vorige keer heeft me dat ook genekt. Maar ik pas er voor om dan nu alle gedachten maar voortaan voor me te houden. Dan vind ik er ook echt geen zak aan.
Whaha Renate, Bij de tweede alinea dacht ik precies wat je in je derde alinea schreef. Namelijk dat dit je duur komt te staan als je nu al beschuldigingen uit. Maar niets is leuker om je gedachtes al gelijk te quoten. Dus de zogenaamde balletjes van Ida, zijn nu gewisseld van eigenaar.. :-p
Belle schreef:
24 apr 2020, 12:09
Oké, ik heb het gevoel dat ik een kleine achterstand heb, doordat ik de speltacktieken van jullie nog niet ken, haha. Ik heb dus nog geen enkel idee wie een weerwolf zou kunnen zijn, al moet ik zeggen dat ik de theorie dat Emma haar moeder zou vermoorden nog iets hebben. Al is dat misschien ook weer niet heel slim voor een wolf om te doen. Oftewel, ik heb geen idee.
Whaha, wat grappig. Dit was precies waar ik vorig spel in het begin ook tegenaan dacht te lopen. Echter ben ik er achter, nu ikzelf ook een tweede keer speel, dat elk spel om een andere tactiek vraag. Vorig spel hadden we het over speelstijlen namelijk en die kan echt elk spel anders zijn.

Verder geef ik mijn stem ook al. Omdat ik weet dat ik die morgen ga vergeten.
Aangezien ik te enthousiast meeging in het verhaal van Mark. Omdat ik het thema gewoon echt heel leuk vind. Raakte ik een beetje te ver in waardoor ik me inderdaad versprak. Dat Mariska degene was die er gelijk, al dan niet een grap, op in ging. Want ja ik schreef nacht en de kannibalen hebben een nachtrol. Wat er dus op kan duiden dat ik een kannibaal ben, maar geloof me ik wil mijn bed echt niet uit in de nacht.
Gaat mijn stem naar Mariska.

Als ik nu versprekingen heb dan spijt me dat, maar ik heb nogal een zware avond achter de rug. Wie dat niet geloven die mogen dat aan Mark vragen. Want die was er bij.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”