Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ida »

Jammer Edy!
Ik ga morgen terug lezen, mischien is er te vinden waaeom jij .

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Lola »

Ik vatte Mariska's opmerking in eerste instantie ook niet op als grapje, maar nu ze het gezegd heeft zie ik het wel. Dat is het probleen met online; intonatie komt niet over. Emoji helpen daar een klein beetje bij, dus misschien voortaan die eentje toevoegen bij een grap?

Het kan natuurlijk ook nog dat Mariska het wel serieus had bedoeld en nu terugkrabbelt, maar dat zullen we dan nooit weten denk ik.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Ben ik werkelijk de enige die dacht dat Mariska, een ervaren online-WW-ster, niet serieus in zou gaan op of iemand nou 'nacht' zei als verspreking? :huh:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Ik bedoel, jullie kunnen onmogelijk állemaal Wolven zijn, maar... Huh?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Renate »

He verdorie, Edy eruit. Jammer! Ik ben blij dat Lola al over sociale weerwolven begon, want dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Edy zat er in het vorige spel nogal lang in. Ik hoop maar dat dat het was, en niet iemand die het op dames-van-zekere-leeftijd heeft gemunt...
Wat ook kan, is dat Emma wolf is en haar moeder er gelijk uit gewerkt heeft, zodat ze thuis vrijelijk over het spel kan praten. Emma werkt IRL Edy er vaak snel uit, als ik het goed heb.
En met dat ik dit typ denk ik: ah, nu krijg ik de hele meute vast weer over me heen. Omdat ik gelijk met een beschuldiging kom. En dat mij blijkbaar altijd erg verdacht maakt. Vorige keer heeft me dat ook genekt. Maar ik pas er voor om dan nu alle gedachten maar voortaan voor me te houden. Dan vind ik er ook echt geen zak aan.

Ik vind het trouwens bewonderenswaardig dat Matthijs precies weet wat welke Cupido in elk spel heeft gedaan. En blijkbaar heb ik mijzelf nog nooit gekoppeld? Zou best kunnen. Is niet dat ik daar principieel op tegen ben hoor, zoals op burgemeestersverkiezingen. De laatste keer leek het me gewoon hilarisch om twee bekvechtende spelers aan elkaar te koppelen. Maar heb ik Floris nou meerdere malen in een stelletje gezet? Ik zou het zelf niet weten hoor.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
23 apr 2020, 23:21
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig dat Matthijs precies weet wat welke Cupido in elk spel heeft gedaan. En blijkbaar heb ik mijzelf nog nooit gekoppeld? Zou best kunnen. Is niet dat ik daar principieel op tegen ben hoor, zoals op burgemeestersverkiezingen. De laatste keer leek het me gewoon hilarisch om twee bekvechtende spelers aan elkaar te koppelen. Maar heb ik Floris nou meerdere malen in een stelletje gezet? Ik zou het zelf niet weten hoor.
Sterker: je hebt Floris en Lola beide keren gekoppeld dat je Cupido was. Kan je hier nalezen (tab Cupido-Resultaten :cupid:).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Matthijs »

Renate schreef:
23 apr 2020, 23:21
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig dat Matthijs precies weet wat welke Cupido in elk spel heeft gedaan. En blijkbaar heb ik mijzelf nog nooit gekoppeld? Zou best kunnen. Is niet dat ik daar principieel op tegen ben hoor, zoals op burgemeestersverkiezingen. De laatste keer leek het me gewoon hilarisch om twee bekvechtende spelers aan elkaar te koppelen. Maar heb ik Floris nou meerdere malen in een stelletje gezet? Ik zou het zelf niet weten hoor.
Het helpt ook wel dat de data van de spellen online staat en ik daar relatief recent nog doorheen heb zitten bladeren. Dit was toen één van de dingen die mij opviel (plus dat je stellen altijd Floris + Lola waren) maar zoals Hugo ook al zei: te kleine sample size om goede conclusies uit te kunnen trekken. (Ondanks dat in sommige landen dit soort onderzoeken misschien meteen worden aangenomen als waarheid, zijn wij toch wel wat slimmer dan dat :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Bert »

Inmiddels heb ik de beschrijvingen van de rollen goed/beter gelezen en kom ik tot de conclusie dat de laatste stellingname uit mijn vorige post gebaseerd was op een verkeerde aanname: ik ging er namelijk vanuit (toen) dat de Toneelspeler één van de drie rollen kiest EN behoudt tot het eind van het spel. In dat geval zou ik niet snappen waarom de Toneelspeler Cupido boven de Genezer of de Jager zou verkiezen (überhaupt niet), maar als hij dat dan doet, enkel wanneer Cupido plannen heeft om zichzelf aan iemand te koppelen... Nu blijkt dat de Toneelspeler alle drie die rollen één nacht speelt, vind het eigenlijk vrij logisch dat hij met Cupido begint.
Verder heb ik helaas nog weinig toe te voegen/te melden, zo op dag 1...

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Belle »

Oké, ik heb het gevoel dat ik een kleine achterstand heb, doordat ik de speltacktieken van jullie nog niet ken, haha. Ik heb dus nog geen enkel idee wie een weerwolf zou kunnen zijn, al moet ik zeggen dat ik de theorie dat Emma haar moeder zou vermoorden nog iets hebben. Al is dat misschien ook weer niet heel slim voor een wolf om te doen. Oftewel, ik heb geen idee.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ineke »

Nah, er gebeurt inderdaad niet zoveel…

Edy als slachtoffer zou inderdaad een sociale moord kunnen zijn. Ik snap ook Renate haar gedachte over Emma die misschien haar moeder wil vermoorden. Ik hou het in mijn achterhoofd, maar ik vind het niet supersterk. Wat ik ook even in m’n achterhoofd houd is dat de Berentemmer en de Vos erin kunnen zitten. Edy zat naast Michelle en Hugo… Misschien was Michelle en/of Hugo bang om betrapt te worden?

Hugo gebruikt veel knipogen. Dat kan betekenen dat hij gewoon een vriendelijke jongen is die graag knipoogt. Het kan echter ook zo’n maniakaal zenuwtrekje zijn wat dan weer duidt op kannibalisme. Dit is overigens geen grap. Ik vind knipogen verdacht.

Michelle twijfelt of de Toneelspeler erin zit, terwijl het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat de Toneelspeler er niet inzit. Ik zou oprecht teleurgesteld zijn in Mark als de Toneelspeler er niet inzit!

@Mark: vindt de actie van de Vos plaats voor of na de actie van de wolven?
Bert schreef:
23 apr 2020, 13:58
Dag allemaal,

Ik val wel direct met mijn neus in de roodgekleurde 'boter'. Zodra ik mijn weg naar het forum (her-/ge)vonden heb, tref ik direct een afgeslachte Edy aan. Jammer dat je niet echt hebt kunnen spelen, Edy!
(…)
Ik zal me ook eens goed inlezen op de rollen, want ik heb Mark al een paar rollen horen noemen waar ik nog geen spelervaring mee heb.
Kunnen we uit de flessenpost opmaken dat de Toneelspeler heeft gekozen voor Cupido? Ik dat geval ga ik er vanuit dat Cupido zichzelf als geliefde aangewezen heeft en gaat voor de winst met zijn/haar geliefde.
Ik vind deze post inderdaad ook wel een hoog kijk-mij-onschuldig-zijn-gehalte hebben.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”