Dag 2 - Duisternis

First contact
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Wouter »

Even dagje niet online geweest ik zie dat ik het goed mis had. Renate was de ziener en Ida burger. En ik nog maar zeggen dat ze als burger nooit zou zeggen dat ze content is met haar rol. Nog erger: ook mijn (kleine) verdenking van Willemijn is op drijfzand gebouwd, omdat vrijwel zeker Renate haar had bekeken en goed gevonden.

Ik zou wel stom zijn me zo verdacht te maken. Maar een complete reset van theorieën is wel nodig.

BTW, RIP IDA, leve IDA!

Ik zie dat Jorn flink losgaat op Hugo en mij, en vreemd genoeg ook op Ida, haar nieuwe ik neem ik aan. Willemijn vindt dat laatste terecht vreemd, en ik ook.
Ida is content met haar nieuwe rol zegt ze, maar daar durf ik nu geen conclusies meer uit te trekken 😉. Het enige dat ik denk is dat ze geen wolf is. Als marieke wel wolf was geweest, en niet actief was het lastig geweest een slachtoffer aan te wijzen. Het is een hypothese natuurlijk, geen zekerheid, maar mijn verdenking gaat in eerste instantie niet naar haar uit.

KOrtom voor nu plusjes voor Willemijn en Ida. En een min voor Jorn.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Jorn »

Ja inderdaad spreek ik nu over de nieuwe rol van Ida. Hiervoor leek ze namelijk nog weinig over/tegen me te zeggen.

Dat gepaard met jou en Hugo die ook verdenkingen op mij loslaten, diezelfde verdenkingen die jullie op Renate gooiden, vind ik erg verdacht.

Verder is het voor Ida juist de makkelijkste manier om mensen van haar af te gooien door te zeggen dat ze content is met haar nieuwe rol, aangezien mensen weten dat ze niet graag een wolf speelt, dat is althans wat ik zou doen in haar situatie.

Ook geef jij nu Ida ineens een plusje, gebaseerd op het feit dat ze zegt dat ze content is met haar rol? Ik vind dit een zwak argument.

Maar ik hoor graag van andere mensen hoe en wat ze hier over denken, maar mijn top 3 blijven (nieuwe) Ida, Wouter en Hugo.

Ook voel je vrij mij dingen te vragen en zal alles proberen (tot zover ik weet en mogelijk is) in waarheid te vertellen of verklaren. Het belangrijkste is gewoonweg dat we ons ruimteschip beschermen van de aliens onze lieve dames en heren!
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

Oh, ik dacht dat gisteravond de nacht zou eindigen🤭 maar we zitten al een dag in de dag😄😄
Rip Ida en hallo Ida😂
Zelf begin ik grote twijfels bij Mark te krijgen. Hij zegt werkelijk niets van waarde in zijn posten, komt niet met verdenkingen of theorieën en ik krijg sterk de indruk dat hij zo neutraal mogelijk overal tussendoor wil laveren.
Krijg ik de kriebels van.
Maar, later meer. Moet nu tuinmeubels gaan schoonmaken. 🤨🤨

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Willemijn »

@ Wouter
Ik vind vreemd dat Jorn uitspreekt dat de rol van Marieke verloren is, terwijl deze rol gewoon nog in het spel zit. Deze wordt nu alleen ingevuld door Ida. Jij verdraait hetgeen wat ik feitelijk vind, en DAT vind ik opmerkelijk. Dat ik het, net als jij terecht vreemd zou vinden dat Jorn losgaat op de nieuwe Ida (rol Marieke) klopt niet. Ik heb me daarover niet uitgesproken. Je lijkt het nu wel zo te doen voorkomen. Vraag is waarom?
Wouter schreef:
03 apr 2020, 23:50
Ik zie dat Jorn flink losgaat op Hugo en mij, en vreemd genoeg ook op Ida, haar nieuwe ik neem ik aan. Willemijn vindt dat laatste terecht vreemd, en ik ook.
@Edy
Voor iemand die eerder in het spel precies de deadlines wist te vertellen, vind ik dit opmerkelijk.
Edy schreef:
04 apr 2020, 09:36
Oh, ik dacht dat gisteravond de nacht zou eindigen🤭 maar we zitten al een dag in de dag😄😄
🤨🤨

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Mark »

Edy schreef:
04 apr 2020, 09:36
Oh, ik dacht dat gisteravond de nacht zou eindigen🤭 maar we zitten al een dag in de dag😄😄
Rip Ida en hallo Ida😂
Zelf begin ik grote twijfels bij Mark te krijgen. Hij zegt werkelijk niets van waarde in zijn posten, komt niet met verdenkingen of theorieën en ik krijg sterk de indruk dat hij zo neutraal mogelijk overal tussendoor wil laveren.
Krijg ik de kriebels van.
Maar, later meer. Moet nu tuinmeubels gaan schoonmaken. 🤨🤨
@Edy
speciaal voor jouw ;)

Dit moment zijn we nog met 12 mensen over. (5 mannen en 7 vrouwen) Waarvan er min 3 wolven tussen zitten. We weten 90% zeker dat Willemijn een goede burger rol is. dus nog 11 andere waar de wolven in kunnen zitten. Wat wouter zegt over Ida 2.0 zit een punt van waarheid is. Over dat als Ida 2.0 slecht was heeft moet Marieke elke nacht wel een stem hebben gezegd in het wolven hol of Lola heeft te wolven geholpen dat zij niet hoefte te stemmen. Wat raar is.
Dus grote kans dat ook Ida 2.0 niet bij de wolven hoort (met D of T i dont know XD) maar of ze 100% burger is weten we ook niet.

Daarnaast zegt dit ook niets over dat ze in een stelletje zitten of niet.

Dan hebben we nog 10 mensen over waar de wolven volgens mij in kunnen zitten dat zijn.
Djamila, Wouter, Hugo, Edy, Jorn, Michelle, Ineke, Bas 2.0, Elrike en ikzelf (Mark)

Voor mij schrijf ik me zelf weg wat iedereen doet dus heb ik nog 9 mensen waar min 3 wolven volgens mij inzitten.
(Voor de mensen die niet berekenen :P vraag ook maar aan hugo meestal is het 1 op de 4 mensen zijn wolf, dus 15 mensen kom je op 3,75 wolf/Alien :mrgreen: )

Maar goed 9 Mensen waar van er
Wouter, Hugo, Edy, Michelle en Elrike op de ziener hebben gestemd. dat zijn er 5 van de 9. Grote kans dat daar een wolf in zit.

Zelf zit ik nu het meeste op Hugo of Wouter.

vertrouwings lijstje is daarom ook nu
Grote + : Willemijn
kleine + : Jorn, Ida 2.0
Neutraal : Djamila, Ineke, Bas 2.0
kleine - : Edy, Michelle, Elrike
grote - : Wouter, Hugo

@Edy
Hoop dat dit meer info geeft ook over mij zelf en dat je niet veel kriebels van me meer krijgt,
(als je kriebels krijgt helpt krabben ook ;) )
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Jorn »

Willemijn schreef:
04 apr 2020, 11:43
@ Wouter
Ik vind vreemd dat Jorn uitspreekt dat de rol van Marieke verloren is, terwijl deze rol gewoon nog in het spel zit. Deze wordt nu alleen ingevuld door Ida. Jij verdraait hetgeen wat ik feitelijk vind, en DAT vind ik opmerkelijk. Dat ik het, net als jij terecht vreemd zou vinden dat Jorn losgaat op de nieuwe Ida (rol Marieke) klopt niet. Ik heb me daarover niet uitgesproken. Je lijkt het nu wel zo te doen voorkomen. Vraag is waarom?
Wouter schreef:
03 apr 2020, 23:50
Ik zie dat Jorn flink losgaat op Hugo en mij, en vreemd genoeg ook op Ida, haar nieuwe ik neem ik aan. Willemijn vindt dat laatste terecht vreemd, en ik ook.
@Edy
Voor iemand die eerder in het spel precies de deadlines wist te vertellen, vind ik dit opmerkelijk.
Edy schreef:
04 apr 2020, 09:36
Oh, ik dacht dat gisteravond de nacht zou eindigen🤭 maar we zitten al een dag in de dag😄😄
🤨🤨
Nee in hoeverre ik Ida(willemijn) verdenk is nog vrij minimaal, als ik dat opzet tegen wat er tot dusver heeft afgespeeld. Al is het ietwat verdachter dan neutraal. Het is vooral Hugo en Wouter die ik absoluut niet vertrouw momenteel.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Jorn »

Willemijn schreef:
04 apr 2020, 11:43
@ Wouter
Ik vind vreemd dat Jorn uitspreekt dat de rol van Marieke verloren is, terwijl deze rol gewoon nog in het spel zit. Deze wordt nu alleen ingevuld door Ida. Jij verdraait hetgeen wat ik feitelijk vind, en DAT vind ik opmerkelijk. Dat ik het, net als jij terecht vreemd zou vinden dat Jorn losgaat op de nieuwe Ida (rol Marieke) klopt niet. Ik heb me daarover niet uitgesproken. Je lijkt het nu wel zo te doen voorkomen. Vraag is waarom?
Wouter schreef:
03 apr 2020, 23:50
Ik zie dat Jorn flink losgaat op Hugo en mij, en vreemd genoeg ook op Ida, haar nieuwe ik neem ik aan. Willemijn vindt dat laatste terecht vreemd, en ik ook.
@Edy
Voor iemand die eerder in het spel precies de deadlines wist te vertellen, vind ik dit opmerkelijk.
Edy schreef:
04 apr 2020, 09:36
Oh, ik dacht dat gisteravond de nacht zou eindigen🤭 maar we zitten al een dag in de dag😄😄
🤨🤨
Nee in hoeverre ik Ida(willemijn) verdenk is nog vrij minimaal, als ik dat opzet tegen wat er tot dusver heeft afgespeeld. Al is het ietwat verdachter dan neutraal. Het is vooral Hugo en Wouter die ik absoluut niet vertrouw momenteel.

even een edit om terug te komen op mijn vorige post; Marieke heeft echt zo goed als niets geplaatst, zeker niet iets waar we wat uit kunnen halen.

Maakt nog steeds niet dat je initiële reactie onverdacht is, Ida.
~Hertog Jorn~

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ineke »

Edy schreef: Het is overigens wel grappig (of ben ik nu eigenlijk beledigd), dat Hugo en daarna Wouter als de grote aanstichters van de hetze op Renate worden gezien door Willemijn en door Jorn, en ik redelijk ongeschonden uit de bus kom. Terwijl ik toch wel de eerste was die Renate verdacht vond en daarna consistent doorging met het verdenken van Renate. Niet iets om jezelf voor op de borst te slaan, maar ik vind het eigenlijk heel raar dat dat niet gezien wordt en vraag me af wat er aan de hand is. Het voelt dan als een opzettelijke poging om mij 'te ontzien' waardoor de andere burgers mij juist als verdacht kunnen gaan zien. Daarom zeg ik het maar even.
Dit vind ik inderdaad ook wel interessant. Dat doet me vermoeden dat er iets meer gaande is hier. Het is tijd voor een theorie!! :mrgreen:

Vooral Jorn en Mark zijn nu degene die zich volledig storten op Hugo en Wouter en deze opmerking van Edy ook geen aandacht geven. Jorn en Mark vertrouwen elkaar:
Jorn schreef:
03 apr 2020, 21:19
Mark vertrouw ik wel, vind hem kritisch denken.
Kun je dit ondebouwen?
Mark schreef:
04 apr 2020, 12:48
vertrouwings lijstje is daarom ook nu
Grote + : Willemijn
kleine + : Jorn, Ida 2.0
Neutraal : Djamila, Ineke, Bas 2.0
kleine - : Edy, Michelle, Elrike
grote - : Wouter, Hugo
Waarom heeft Jorn een kleine plus?

Dan verder... Hugo verdenkt Jorn en Mark. Hugo zei Wouter te vertrouwen. Wouter verdenkt Jorn.

Mijn vermoeden is nu dat Mark en Jorn een slecht stelletje zijn. En ik denk dat er tussen Hugo, Wouter en Ida wolven zitten die nu het stelletje eruit proberen te werken.

Waarom mag Ida ineens ook meedoen met mijn theorie? Dat zal ik ook uitleggen! Oude Ida verdacht Wouter. Nieuwe Ida zegt nog steeds oude Wouter te verdenken, maar vindt nu ook Jorn en Mark verdacht. Als Ida nu samen met Wouter wolf is, moet ze Wouter natuurlijk nog wel als verdachte noemen, want anders valt het op dat ze in haar burger-rol Wouter wel verdacht en ze dat nu ineens niet meer doet. Ida schaart Hugo en Edy onder de goeden. Verder geeft Wouter Ida en plus. Jorn geeft Ida een min. En Mark geeft Ida een plus.

Daarnaast vertrouwt en verdenkt Ida Elrike in één en dezelfde post. Dat vind ik ook wel opmerkelijk:
Ida schreef:
03 apr 2020, 19:32
Mark wil niet op Renate en Elrike stemmen, omdat hij denkt dat zij beide goed zijn, wat ik overigens met hem eens ben, maar dan de stemming ontlopen met een stem op iemand die nog niet een stem heeft, komt een beetje als ontlopen over, raar
(...)
Ik vind het fijn, dat Elrike nu actief is, maar een doorslaggevende stem op Renate, terwijl je niet hebt bijgelezen, dàt vind ik toch wel opvallend.
Waarom denk ik dat Mark en Jorn een stelletje zijn? Naast dat ze elkaar zonder duidelijke reden vertrouwen, maakt Mark relatief veel opmerking over potentiële andere stelletjes om zo waarschijnlijk dus de aandacht af te leiden van dat hij zelf een stelletje is:
Mark schreef: Edy en michelle vind ik meer een koppeltje. en als door dit een ziener er uit is en ze zijn een koppel ga ik er sneller van uit dat 1 van hun wolf is.
Waarom denk je dat Edy en Michelle een koppeltje zijn? Is dat nog steeds gebaseerd op de theorie van Willemijn in de eerste nacht? Ik vind het absoluut niet sterk.

En hier wijst hij er ook nog op dat anderen in een stelletje kunnen zitten:
Mark schreef:
04 apr 2020, 12:48
Dit moment zijn we nog met 12 mensen over. (5 mannen en 7 vrouwen) Waarvan er min 3 wolven tussen zitten. We weten 90% zeker dat Willemijn een goede burger rol is. dus nog 11 andere waar de wolven in kunnen zitten. Wat wouter zegt over Ida 2.0 zit een punt van waarheid is. Over dat als Ida 2.0 slecht was heeft moet Marieke elke nacht wel een stem hebben gezegd in het wolven hol of Lola heeft te wolven geholpen dat zij niet hoefte te stemmen. Wat raar is.
Dus grote kans dat ook Ida 2.0 niet bij de wolven hoort (met D of T i dont know XD) maar of ze 100% burger is weten we ook niet.

Daarnaast zegt dit ook niets over dat ze in een stelletje zitten of niet.
Waarom denk ik dat Mark en Jorn geen goed stelletje zijn? Daarvoor verwijs ik gemakshalve naar eerder genoemde argumenten waarom ik ze überhaupt verdenk. En daar voeg ik nog één argument aan toe:
Mark schreef: Leuk bedacht van jullie dat ik daarom wachten om te stemmen. Nee de enige rede waarom ik later wilde stemmen is omdat ik zat te wachten op elrike wat zij ging doen. omdat ik het raar vond omdat ze niets had gezegd. Moment dat zij dat deed heb ik ook gestemd.
Waarom wilde je wachtte op Elrike met stemmen? Je gaf namelijk aan dat je dacht dat Elrike waarschijnlijk ook goed was. Dus waaorm zou je dan specifiek op haar willen wachten? Gezien het feit dat je waarschijnlijk dacht dat ze goed was, is de reden blijkbaar niet dat je op haar wilde stemmen als ze niet zou reageren. Dus waarom dan wel?

Tada :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

Hallo, ben ik weer.
Ik zal nog even toelichten waarom Mark op mijn verdachtenlijst is gestegen: Mark zegt met name in dag 1 echt niets inhoudelijks. Hij maakt prachtige lijstjes, getuigt zijn begrip voor Willemijn en geeft Elrike op haar kop dat ze te weinig online is en ook niets inhoudelijks post (pot verwijt de ketel :lol: ). Hij wacht af met stemmen, zegt hij zelf, want hij weet het niet, maar geeft ook niet aan op wie hij mogelijk gaat stemmen, en op wie in ieder geval niet. Geen enkele keer geeft hij aan dat stemmen op Renate misschien niet zo'n goed idee is.
Maar, dan wordt het 22.52, 8 minuten voor de deadline en dan pas zegt hij voor het eerst dat we misschien een fout maken met Renate en dat hij op Bas gaat stemmen, die nog geen enkele stem heeft.
En dan vervolgens, als de deadline veilig voorbij is, post hij nog een paar keer dat Renate echt geen goed idee is. En vraagt dan nog eens heel schijnheilig of iemand nog kan wisselen, maar dat hij niet zeker weet of dat mag. Dat weet je dondersgoed Mark dat dat helemaal niet mag. En in deze dag zegt maar dan opeens dat hij Renate echt vond spelen als ze altijd deed als ze goed was. Terwijl ze dat naar mijn mening echt NIET deed. Maar, hoe dan ook, tijdens de vorige dag heb ik dat niet in je posten gezien Mark, terwijl het door twee mensen gezegd werd dat Renate anders was. Waarom heb je dat toen niet tegengesproken?
Echt, ik vind de valsheid hier werkelijk vanaf druipen.
En ook in je bericht vandaag voor mij Mark, zeg je weer niet echt wat. Je laat er een hele rekensom op los en dan een lijstje van goed, minder goed enz. Waarbij bijvoorbeeld Jorn opeens op dezelfde vertrouwenshoogte zit als Ida 2.0. Over Ida heeft hij nog geschreven dat de theorie van Wouter wel een punt van waarheid heeft. Over Jorn echter niets. Waarom staat Jorn dan op klein vertrouwen naast Ida en niet bij neutraal, zoals de andere niet Renate stemmers?
En dan weer even tussendoor dat Michelle en ik een stelletje zouden zijn. Toch weer even ergens aandacht op vestigen, wat eigenlijk al afgedaan was als niet relevant.

Jorn zelf heb ik toch ook behoorlijke kriebels bij. Hij gaat echt van links naar rechts, en als hij erop aangesproken wordt, zegt hij dat hij het weer anders bedoeld. Ineke heeft daar een duidelijke post over gemaakt en ik kan me daar goed in vinden. Blijft altijd dat beetje twijfel omdat ik niet eerder met Jorn heb gespeeld. Maar aan de andere kant, hij blijft dat ook wel steeds als vergoelijking voor alles opgooien, dus dat argument wordt langzamerhand een beetje dun.
En Jorn ja: Van de eerste nacht wist ik (op een gegeven moment) wanneer de deadline was geweest. En van deze had ik me even vergist. Hij was vrijdag 14.00 uur en niet vrijdag 23.59 uur. Shit happens. Waarom dat opmerkelijk zou zijn ontgaat me dan weer.

Wouter wantrouw ik ook nog steeds, hoewel ik daar minder mijn vinger op kan leggen. Hij waait ook een beetje mee en kan, zoals Ineke ook zegt, prima onderbouwingen maken als hij dat wil. En in hindsight heeft hij het ook volledig fout bij zowel Renate, Ida en Willemijn.
Maar ja, ik had het ook fout bij Renate, dus moeilijk om dat nu heel verdacht te vinden. Maar toch.....verdachte nr. 3 is hij toch wel.

Aangezien ik het best met Ineke eens ben tot nu toe (en dat gebeurt toch niet vaak) heb ik ook geen slecht gevoel bij haar. Willemijn en Ida2 ook niet. Hugo evenmin. Ook hij verwoordt een beetje wat ik ook denk.
Elrike, Djamila en Michelle nog geen idee. Djamila lijkt er een beetje uit te flappen wat ze denkt als ze wat tegenkomt, en tot nu toe komt dat niet echt verkeerd over. Michelle lijkt ook te zoeken en ook daar heb ik nog geen negatieve vibes. Elrike weet ik werkelijk nooit. Die post weinig, maakt zich altijd super verdacht door random te stemmen lijkt het, en dan blijkt ze toch goed te zijn.
Bas komt ook wel goed over, maar het kostte wel even moeite om hem de rol van Dani te geven, dus daar hou ik nog even een slag om de arm.

Nou, heb ik voor even het rijtje gehad. Ik heb nog even tijd en wacht ook nog anderen af, maar voorlopig lijkt Mark mijn stem te krijgen, gevolgd door Jorn.

Ik zie dat Ineke ook een post gemaakt heeft, maar die heb ik nog niet gelezen.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

oh Ineke, zelfde verdachten. Andere argumenten wellicht, maar toch.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”