Dag 1 - Onder ons

First contact
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Jazeker zei ik vrij stellig, dat dát wel de reden zal zijn geweest waarom Bas het slachtoffer was.
De keren dat ik zelf wolf was, werd er in het wolvenhol ofwel graag op inactieve spelers gestemd, omdat actieve spelers het spel veel leuker maken, of er werd juist op voor de wolven gevaarlijke spelers gestemd.

De suggestie van Edy dat ik een wolf ben en hiermee mijn drijfveren verklap, alsmede de suggestie van Hugo dat ik het over de wolven heb als leuke spelers omdat ik er zelf een zou zijn, vind ik lachwekkend en ik kan me niet voorstellen dat jullie dat zelf geloofwaardig vinden.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Willemijn »

Ik vind het moeilijk om te beredeneren waarom Bas het slachtoffer is geweest. Actieve aliëns, achteroverleunende aliëns? Ik zou het niet weten.

@ Ida, je schrijft dat Elrike hetzelfde speelt als altijd. Wat versta jij onder hetzelfde? Kun je daar alsjeblieft nog even op reageren?

Mij valt op dat Hugo en Wouter meer dan eens vaak posten vlak na elkaar. Dit gebeurde in nacht 1 ook met regelmaat en ook nu bij dag 1 zie ik het ook voorbij komen. Frappant en apart vind ik.

Verder vraag ik mij af waarom Hugo nú pas reageert op Edy haar 'ongeduldigheid'.
Verder viel me op dat Edy (en Renate in mindere mate) érg ongeduldig was; maar dat is nou niet per se een teken van wolfsheid.

by Hugo » 28 Mar 2020, 11:06

Edy wrote: ↑28 Mar 2020, 08:53
Iemand die mogelijk contact heeft/kan leggen met onze spelleider? Ik vind het op zich best bijzonder dat in deze tijden van thuisblijven en beperkte activiteiten er nog zoveel mensen zo druk zijn elders! :?
Of ze zijn ziek, dat kan ook, en dat is veel vervelender natuurlijk. Voor hen wel te verstaan :)
Lola is nog even bezig achter de schermen, maar ons zeker niet vergeten Edy


Je las namelijk wel mee in het forum, gezien jouw reactie van 28 maart 11.06
Dus: waarom nu pas zeggen dat het jou 'opviel' dat Edy erg ongeduldig was? Je had je visie toen erover gesproken werd toen toch ook kenbaar kunnen maken?

Verder houden Mark, Djamila en Marieke zich behoorlijk op de achtergrond, om nog maar niet te spreken van Ineke en Elrike. Hoop echt dat er vanuit hun kant meer respons komt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Ida »

RIP Bas en welkom. Ik hoop dat je dan nu je rol speelt als Bas, die we kennen.
als je geen tijd hebt, bespreek dat dan met Lola, want Maaike had vanaf vanfaaf (meen ik) ook weer tijd om mee te doen.

Ik ben het met Edy eens over waarom de aliens mogelijk Bas hebben gekozen.

Wouter valt mij raar op: ten eerste omdat hij zegt Bas niet te kennen en Bas wel degelijk enkele van de laatste potjes heeft mee gedaan. ten tweede om de reden die hij op geeft om mij een min puntje te geven. Wouter geeft dat min minpuntje omdat hij zegt, dat ik dus geen burger kan zijn omdat ik dat geen leuke rol zou vinden. Wouter hoe kom je daarbij? We hebben 2 potjes geleden beide in het hol gezeten en ik heb daar niet onder stoelen of banken gestoken, dat ik wolf zijn haat. Dus beetje typisch dat jij daar nu mee komt. tenderde omdat Wouter als wolf veelal post met opmerkingen over het thema vh spel en niet inhoudelijk op zoek naar de aliens.

Willemijn: ik vind dat Elrike vaak op de vlakte blijft met haar gedachten en daarom verdenk ik haar dan ook vaak, maar ze doet dat ook als burger. dus ik vind het lastig om iets uit haar gedachten te halen.

Is het eigenlijk bekend, wat voor spel we spelen? ik bedoel met wat voor rollen?

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Ineke »

Jaahoeeee!! :D Het spel gaat toch nog door! Ik was al een klein beetje erg depressief geworden :P

Ik ga maar weer eens een ouderwets lijstje maken voor het overzicht :mrgreen:

Mark – Kruipt vooralsnog inderdaad vooral in de slachtofferrol. Ik verwacht wel een meer inhoudelijkere bijdrage van hem.

Djamila – Wow, dat is lang geleden dat ik samen met Djamila een spelletje heb gespeeld! Ik weet nog wel dat ik haar altijd verdacht vond, of in ieder geval moeilijk vond om te peilen. Dat is nu eigenlijk niet veel anders :P
Djamila schreef:???
Ida is én heel content met haar rol, en uit alvast deze rare verdachtmaking.
Hmmm.
Djamila schreef: Ik vind het echt best frappant dat er nu al discussies ontstaan over dingen die niet echt op iets gebaseerd zijn.
(…)
Wat voor inhoudelijke opmerkingen verwacht je dan precies, op dit punt van het spel?
Ik vind het vreemd dat ze eerst Ida verdenkt (als veel mensen dat doen) en daarna die opmerking eigenlijk weer tegenspreekt door te zeggen dat er nog niets is om inhoudelijk over te discussiëren (als veel mensen dat ook doen). De opmerking dat er nog niet veel te discussiëren is, vind ik sowieso een dooddoener.

Wouter – Wouter vind ik ook altijd een moeilijk geval.
Wouter schreef:
31 mar 2020, 09:43
Bas is dood, leve Bas! Tenminste als hij online komt. Een eerste dode geeft natuurlijk nog niet veel informatie, maar ik ben wel benieuwd naar mogelijke redenen voor de keuze van de wolven. Renate's theorie dat het de leuke spelers zijn zegt niet zoveel, we zijn immers allemaal leuk. Minder leuk zou de 'straf' voor inactiviteit in de eerste nacht kunnen zijn - sommige spelers zullen misschien hebben willen wachten op de eerste dag. Maar hier wreekt zich dat ik Bas niet ken. Te weinig informatie dus die ons zou kunnen helpen in de alien-hunt. Het enige dat bij mij rondzingt is dat Ida content is met haar rol. Dat zou ze niet snel zeggen als ze gewone burger was. Dus, voor aliens zou dat een reden zijn om haar als eerste aan te vallen. En dat is niet gebeurd. Geeft haar voor mij nu een min. Geen hele sterke, want wolven kunnen ook weer reden hebben om dat juist niet te doen. Maar toch.
Edy’s opmerking dat Wouter Bas wel kent vind ik scherp! Ik heb nog even teruggekeken en Wouter en Bas hebben sowieso in spel 3 en 4 en 5 samen gespeeld. Beetje slordig… Hij denkt niet verder na over het idee dat de wolven Bas kunnen hebben vermoord omdat hij stil was, omdat hij Bas niet kent. Vervolgens vraagt hij zich af waarom de wolven Ida niet hebben vermoord, omdat hij vindt dat daar wel een goede reden voor zou zijn. Wouter gaat er in heel zijn post vanuit wat hij zou doen als wolf, terwijl je als burger juist moet bedenken wat ‘zij’ zouden doen als wolf. Dat is wel typisch :P

Hugo – Komt goed over.

Ida – Komt goed over.

Edy – Edy kreeg de kriebels van Wouter en Renate, vanwege hun lovende reacties op Willemijn haar post. Vervolgens komt ze vandaag een uitgebreidere verdenking richting Renate en Wouter. Ik kan me er niet geheel in vinden, maar ik vind het wel een prima post.

Jorn – Hoi Jorn! Jou ken ik nog niet! Mijn ex heette ook Jorn. Dus helaas levert dat al een minpuntje op voor jou! Nee hoor, het was een hartstikke aardige kerel. Dat zul jij vast ook zijn! :mrgreen: Dusss...
Jorn schreef:Ja inderdaad, ga ik normaal meer inhoudelijk in op het spel. Maar om nu al de discussie zo los te laten barsten die echt letterlijk nergens op gebaseerd is vind ik vrij paranoïde om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat het counter productive is omdat mensen zich doodstaren op bepaalde scherpheid of argumenten van anderen die nu denk ik nog niets zeggen en dat mensen zich hiermee onbedoeld in de spotlight voor anderen gaan zetten. Wat in mijn optiek dan de wolven juist betere bescherming gaat bieden..
Dan ben ik nu wel zeer benieuwd naar jou bevindingen, aangezien je zelf ook flink buiten schot blijft door je op de achtergrond te begeven...

Michelle – Hoi Michelle! En ook jou ken ik nog niet! Ik vind wel dat je al heel goed meedoet! Waarom lijken Edy of Hugo je eigenlijk goede kapiteinen? Niet dat we met een kapitein spelen, maar ik ben toch benieuwd ;)

Willemijn – Ik kan me niet echt vinden in haar theorieën, maar ze lijkt wel oprecht op zoek te zijn.

Renate – Komt goed over.

Marieke – Ik zou graag ook wat meer van Marieke willen horen. Tijdens de nacht maakte ze de opmerking dat we eigenlijk nog helemaal niets weten. En nu is het dag en weten we dat Bas vermoord is en komt ze nog steeds niet met veel meer.

Dani – Hopelijk horen we snel wat van haar vervanger :)

Elve – Ik zou ook graag wat meer van haar willen horen. Ik kan nooit zoveel met haar posts...

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Ineke »

Ida schreef:
31 mar 2020, 17:08
Is het eigenlijk bekend, wat voor spel we spelen? ik bedoel met wat voor rollen?
Jazeker!
Lola schreef: Dit wordt een UW-spel en ik hoop op lekker veel spelers. Ik heb er alvast enorm zin in!

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Lola »

En:
Lola schreef:
25 mar 2020, 00:25
Alle rollen van Ultimate Werewolf kunnen in het spel zitten.
----------------------

Vanaf nu:
Dani > Bas

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Mark »

R.I.P Bas

WELKOM BAS 2.0 leuk dat je toch nog mee kan doen. :mrgreen:

Voor wat ineke en willemijn zeggen ja was er vandaag nog niet maar ik heb vandaag KUT dag vraag maar aan michelle ;)

@willemijn
Daarnaast vind ik het grappig dat je wel namen vergeet zoals michelle die ook nog niet heeft gereageerd vandaag. (want ze was hele dag bij mij )

@ineke
een slachtoffer rol heb ik nog niet gespeeld en als je me kent snap je ook best dat ik het ook niet zo bedoel met de #tekens.
maar dat negeer ik ook gewoon.

bas als eerste dood, mmmm vind ik een keuze, hij is een top speler die meestal dingen goed door heeft en denk dat mensen dat ook weten. Wat bepaalde mensen zeggen dat ze bas niet kennen is raar want hij is er dit forum ook al best vroeg bij. dus die mensen vind ik best apart.

dit zijn wolven die sociaal en gelijk tactisch spelen. Bas heeft het einde gehaals van het laatste spel dus kunnen niet zeggen dat het niet sociaal is, voor de rest weten we nog niets.

we zijn nu met : (DIt doe ik voor me zelf :P)
1. Mark
2. Djamila
3. Wouter
4. Bas = Burger
5. Hugo
6. Ida
7. Edy
8. Jorn
9. Michelle
10. Willemijn
11. Renate
12. Ineke
13. Marieke
14. Dani/Bas 2.0
15. Elrike

wie heeft voor mij een min puntje de mensen die zeggen dat ze bas nog niet kende, maar wel al spellen met hem heeft gespeeld. daarnaast wil ik op dit moment Idy een plus punt geven hoe zij op dit moment speelt en door heeft over dat bas bekent is.

de rest redelijk neutraal.
Burger for life :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Willemijn »

@Mark
Je kunt het raar vinden dat mensen zeggen dat ze Bas niet kennen (ik ben daar namelijk ook eentje van), maar ik ken heel Bas niet en heb ook nog nooit met hem gespeeld.

@Mark
Quote:
Daarnaast vind ik het grappig dat je wel namen vergeet zoals michelle die ook nog niet heeft gereageerd vandaag. (want ze was hele dag bij mij )


Ik ben haar naam niet vergeten. Ik doelde op de mensen die tot dusver weinig tot niets van zich hadden laten horen. MIchelle hoort daar niet bij. Ik heb het woord 'vandaag' ook nooit genoemd.

@Ineke
Wat ik niet rijm is dat je enerzijds over mij stelt:
quote Ik kan me niet echt vinden in haar theorieën, maar ze lijkt wel oprecht op zoek te zijn.
en aan de andere kant stelt dat Renate goed overkomt.
Renate vond mijn "theorie" namelijk scherp gevonden.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Bas »

Okeee, ik ben dus dood. Maar toch weer niet.
De reden dat ik niet echt praatte tijdens de nacht was simpelweg dat ik de dag af wachtte en weinig nuttigs te zeggen had. Ik ben nu terug en ga nu alles doorlezen en een (hopelijk) goede post neerzetten. Dus tot zo met een inhoudelijke post.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Mark »

Willemijn schreef:
31 mar 2020, 20:52
@Mark
Je kunt het raar vinden dat mensen zeggen dat ze Bas niet kennen (ik ben daar namelijk ook eentje van), maar ik ken heel Bas niet en heb ook nog nooit met hem gespeeld.

@Mark
Quote:
Daarnaast vind ik het grappig dat je wel namen vergeet zoals michelle die ook nog niet heeft gereageerd vandaag. (want ze was hele dag bij mij )


Ik ben haar naam niet vergeten. Ik doelde op de mensen die tot dusver weinig tot niets van zich hadden laten horen. MIchelle hoort daar niet bij. Ik heb het woord 'vandaag' ook nooit genoemd.

Wat had ik moeten vertellen in nacht 1 onzin zoals de meeste ? ik wachte gewoon af tot de nacht voor bij ging, zoals de meeste en sommige praten onzin en andere zeggen weinig.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”