Dag 2

Doe hier mee met het testspel!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Excuses , excuses. Ik heb het ook werkelijk erg druk dezer dagen. Maar ik kom zo met een post.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Mark:
Ik schets alleen wat ik denk dat de wolf gedaan of gedacht zou kunnen hebben. Wat de genezer gedaan of gedacht heeft zeg ik verder niets over.
En ik denk dat je het best begrijpt.
Overigens vond ik je voornamelijk verdacht omdat je reacties van de heks/genezer probeerde uit te lokken. Een burger doet dat niet.

Maaike,, Mark mag dan irl een lieve leuke jongen zijn, maar in WW is hij gewoon😈🥶👹👺👿. Dat weet je toch ook wel? Hij zit niet zomaar gezellig wat onhandig te brabbelen. Daar geloof ik niks van.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2

Bericht door Mark »

Edy schreef:
10 jul 2019, 21:08
Mark:
Ik schets alleen wat ik denk dat de wolf gedaan of gedacht zou kunnen hebben. Wat de genezer gedaan of gedacht heeft zeg ik verder niets over.
En ik denk dat je het best begrijpt.
Overigens vond ik je voornamelijk verdacht omdat je reacties van de heks/genezer probeerde uit te lokken. Een burger doet dat niet.

Maaike,, Mark mag dan irl een lieve leuke jongen zijn, maar in WW is hij gewoon😈🥶👹👺👿. Dat weet je toch ook wel? Hij zit niet zomaar gezellig wat onhandig te brabbelen. Daar geloof ik niks van.
@edy
dan ken je me denk ik nog niet goed genoeg want in levend weerwolven ben ik misschien goed maar online is toch wat anders XD

@renate
yeeh je bent er ik wacht met geduld :D
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Edy schreef:
10 jul 2019, 13:02
Renate had ik ook geen goed gevoel bij, maar dat verbleekt wat gezien Mark zijn post.
Renate is heel weinig aanwezig en als ze er is zijn de posten wat algemeen en weinig zeggend. Dit is een beetje zoals Renate doet als ze wolf is. Klinkt flauw, maar ze is echt enthousiaster als ze burger is. Dus haar hou ik nog even op de achtergrond. Ik ga er nog steeds van uit dat er maar 2 wolven zijn.
Helemaal waar, dat ik normaliter als burger veel enthousiaster post dan nu. Zoals ik zojuist al schreef: heb het dezer dagen belachelijk druk. Er zitten echter een paar goede rustige dagen aan te komen. Dan ga ik de boel hier volledig volspammen.
Ik vind Marks gedachte en redenatie dat Nick zelf de andere wolf is, niet zó waarschijnlijk. Als er inderdaad twee wolven zijn, ga je toch niet gelijk de eerste dag je eigen maatje eruit werken? Tenzij Marieke in het hol heeft aangegeven dat ze de komende tijd weinig tijd heeft ofzo. Dan zou het een briljant plan zijn: Marieke verdacht maken zonder wérkelijk ziener te claimen, zo kon hij altijd nog terug als iemand tegengas ging geven. Toen er geen tegengas kwam, zou voor hem duidelijk zijn dat er helemaal geen ziener in zat. Vannacht bewust geen slachtoffer maken, zodat iedereen denkt dat Nick is aangevallen maar is gered. Als er een heks is, denkt die dat de ziener dat gedaan heeft, als er een genezer is, denkt die dat de heks dat gedaan heeft.
Maar ik vind het wél vergezocht. Waarom ik er toch over begin? Omdat ik niet goed begrijp waarom Nick, als hij ziener is, en iemand goed gezien heeft, niet gewoon zei dat hij vannacht zo prettig gedroomd heeft over die en die. Nu loop je toch kans dat degene die als goed gezien is, stemmen krijgt. Anderzijds zou ik ook weer niet weten waarom Nick, als hij de enige overgebleven wolf is, zijn kruit droog zou houden: er is geen weerwolfmaatje meer dat hij daarmee redden kan.
Nogmaals: vergezocht, maar in theorie kan het. Ik ga Nick dus nog niet 100% vertrouwen.
Kunnen er echt geen 3 wolven inzitten? Want dan zou Edy de derde wolf kunnen zijn.
Maaike schreef:
10 jul 2019, 12:48
Renate en Lea vind ik echter beiden niet echt actief genoeg om er een mening over te vormen.
Ahum, Maaike, jij post nog veel minder dan ik. Jij nog maar 17, ik 23 berichten. Nou begrijp ik wel dat het louter parels zijn die uit jouw pc rollen, en van mij zijn het dikke ranzige steentjes, maar ik vind het toch niet helemaal eerlijk ;)
Mark schreef:
10 jul 2019, 12:15
3 mogelijkheden:
heks heeft iemand genezen en die kan nu iemand vrijpleiten tenzij zij zich zelf beschermde.

genezer heeft goed gekozen dan zou genezer iemand kunnen vrijpleiten of net als de heks was zij het zelf.
of de wolf heeft niet gekozen en dan is de vraag aan @Hugo
mogen de wolven niet stemmen ?
Ja Mark, ik moet het met Edy eens zijn, zo’n oproep aan heks en genezer…mwaaah….dat zou voor de wolven vooral erg jammer zijn.
Béter pleit Nick iemand vrij, als hij echt ziener is. Die heeft niks meer te verliezen.
Mark schreef:
10 jul 2019, 12:15
@renate
hoor ik te weinig van, de laatste 3 berichten van renate waren op maandag, en die gingen over de duidelijkheid van mij en over hoe je dingen met het typen kan doen. daarnaast vind ik het heel simpel van haar dat zij gewoon even snel zegt dat ze het met edy eens is over nick als ziener, en daarom ook gewoon stemt op marieke....
Naaaah…ik had een hele theorie over Marieke. Er is de eerste nacht denk ik bewust een rustige burger uitgehaald, omdat het spel met drukke spelers veel leuker is. Dus, was mijn redenering, moeten de wolven (althans minstens één ervan) zelf waarschijnlijk wel heel aanwezig zijn. En daarom verdacht ik Edy en Marieke. En door Nicks bewering helde ik over naar Marieke. Was Marieke geen wolf geweest, dan was Nick wat mij betreft de dag erop gelyncht.
Dus om nou te zeggen dat ik maar snel iets zei, nee, dat vind ik niet terecht.
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Ik vind het wel verrassend, want dit lijkt te betekenen dat de wolf mij als slachtoffer heeft gekozen.
Als wolf had ik, om het risico van de genezer te ontlopen, sowieso iemand anders vermoord.
Ik denk dat ik in dit stadium de burgemeester had vermoord. Risico is dan uiteraard wel dat Lea vervolgens mij BM maakte, maar dan zou de wolf mij de volgende nacht alsnog kunnen bijten.
Ik vind deze redenering niet erg logisch. Als ik wolf was, zou ik toch liever een zekere ziener eruit halen dan iemand die misschien wel genezer zou kunnen zijn, of heks, terwijl je überhaupt niet weet of die rollen erin zitten.
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39


Lea vindt Mark verdacht, omdat hij BM wilde worden. Maar als wolf zou ik in het begin nog geen BM willen worden. Ik zou een burger lekker BM laten worden (scheelt ook weer een verspilde nacht van de ziener - als die de BM checkt) en rond nacht 2/3 de BM doden.
Dit ben ik met Nick eens. Dit is overigens de klassieke BM-theorie. Ik houd van klassieke theorieën.
Op Maaikes opmerking, dat zij hoopt dat Nick haar bij haar uiteindelijke keuze kan helpen, zegt Nick:
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39

Je legt hiermee wel flinke druk op mijn schouders!
Hoezo? Je hebt toch iemand goed gezien?
Of zou Nick in het volgende bericht heel subtiel posten dat hij Mark gezien heeft?
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Mark schreef:
10 jul 2019, 12:15
kan het mogelijk zijn dat nick andere wolf is en gewoon ziener speelt en hij er achter is gekomen dat er geen ziener in het spel zit ?
En hoe ben ik daar precies achter gekomen dan?
Laten we het er maar op houden dat je heel hard zoekende bent, maar verder niets weet ;)

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Ik merk wel dat ik vooral focus op Nick, Edy en Mark, omdat die het meest aanwezig zijn. Ik vind het heel lastig iets zinnigs over Maaike en Lea te zeggen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Ik zie trouwens dat Marieke in het café heeft gepost:
MMarieke schreef:
09 jul 2019, 21:35
Eigenlijk wel oké dat ik uit het spel ben, kan ik me weer gaan focussen op de vierdaagse 😬
Die vergezochte theorie zou dus wél kunnen!

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Renate,
Het is me eigenlijk niet duidelijk waarom ik nu op je verdachtenlijst sta. Kan je dat meer toelichten?
Als het klopt dat Hugo er een berekening op loslaat, dan kan een derde wolf niet nee.

Ik begrijp de theorie over Nick wel, maar ik zie het op dit moment toch vooral als wantrouwen creëren. Voorlopig vertrouw ik. Hem wel. Renate, juist de opmerking van Marieke in het café zegt mij dat ze het eerst vervelend vond dat ze zo duidelijk als wolf aangewezen werd, hoewel je opmerkingen in het café eigenlijk niet bij het spel moet betrekken. In het spel zelf was Marieke licht geïrriteerd had ik het gevoel. Als het echt een gezamenlijke actie was, dan had ze denk ik meer moeite in haar verdediging gestopt. Ook staat mij nog de opmerking van Nick bij dat het maar een testspelletje was dat hij sneller wilde laten verlopen. Reden om maar meteen de deur in te trappen.
In mijn beleving heeft Nick wel degelijk een hint gegeven wie hij gezien heeft. En dat is niet Mark volgens mij. Maar...ik kan dat best fout hebben.

Mijn lijstje:
Goed zijn Nick, Maaike en Lea volgens mij. En ikzelf natuurlijk.
Nick is duidelijk;
Maaike omdat die gelijk met mij op Marieke stemde.
Lea omdat ik meen iets gelezen te hebben.

Dat laat Mark en Renate over, waarbij Mark ruim aan top staat.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2

Bericht door Mark »

@edy

lees jij mijn berichten goed :)
want ik snap waarom ik op nummer 1 voor jouw sta maar ik wil van je vragen of je het misschien kan herdenken met alles wat ik zeg. ;)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Ik heb je posten goed gelezen Mark maar ik kan er nietmveel anders uithalen. Wat zou ik dan moeten herbedenken?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Edy schreef:
10 jul 2019, 22:30
Renate,
Het is me eigenlijk niet duidelijk waarom ik nu op je verdachtenlijst sta. Kan je dat meer toelichten?
Ik verdenk je alleen bij de theorie-van-de-derde-wolf. En die lijkt inderdaad erg onwaarschijnlijk.

Gesloten

Terug naar “Testspel”