Dag 2

Doe hier mee met het testspel!
Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 2

Bericht door Lea »

Dat Mark het niet eens zou zijn met mijn verdenking richting Edy had ik verwacht, aangezien Mark zichzelf ook kandidaat stelde en volgens die redenatie ook verdachter zou zijn. Aangezien in nu ook Maaike, die ik wel vertrouw, het niet logisch vind, begin ik toch wel een beetje te twijfelen aan mijn redenatie.
Maaike schreef:
10 jul 2019, 12:48
Ik vind het wel heel opvallend dat Lea Edy nog verdenkt.

Ik had al aangegeven dat ik mijn verdenkingen op basis van de BM verkiezing niet sterk vind, en er komt nu zeker wat anders op de tafel. Ik vind Mark's post van net namelijk echt heel vreemd. Het is heel duidelijk dat Nick is gered op een of andere manier. De mogelijke heks of genezer zou hier dus geen extra info door krijgen over andere spelers in het spel, en dus niet de aandacht op zichzelf willen bevestigen door dit te melden. De theorie dat Nick een wolf zou kunnen zijn zou inderdaad kunnen, maar hoe zou Nick er dan in hemelsnaam achter zijn gekomen dat er geen ziener in zou zitten? Dit lijkt me dus gewoon op vinger wijzen en zorgen dat de aandacht niet bij je zelf komt... Verdacht hoor.

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 2

Bericht door Lea »

En excuses voor mijn afwezigheid dit weekend. Ik had het erg druk en probeer wat actiever te zijn nu.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Edy schreef:
10 jul 2019, 11:25
Zo’n verrassing toch niet Nick?
Ik vind het wel verrassend, want dit lijkt te betekenen dat de wolf mij als slachtoffer heeft gekozen.
Als wolf had ik, om het risico van de genezer te ontlopen, sowieso iemand anders vermoord.
Ik denk dat ik in dit stadium de burgemeester had vermoord. Risico is dan uiteraard wel dat Lea vervolgens mij BM maakte, maar dan zou de wolf mij de volgende nacht alsnog kunnen bijten.

Lea vindt Mark verdacht, omdat hij BM wilde worden. Maar als wolf zou ik in het begin nog geen BM willen worden. Ik zou een burger lekker BM laten worden (scheelt ook weer een verspilde nacht van de ziener - als die de BM checkt) en rond nacht 2/3 de BM doden. Daarnaast vindt Lea Edy verdacht, omdat ze met mij mee ging. Dat vind ik niet verdacht, maar volkomen te begrijpen ;) Je merkt vaker dat iemand met veel charisma snel wordt gevolgd (met name door vrouwen van middelbare leeftijd).
Maaike schreef:
10 jul 2019, 12:48
maar ik hoop eigenlijk dat Nick me hierbij nog een beetje kan helpen...
Je legt hiermee wel flinke druk op mijn schouders!
Mark schreef:
10 jul 2019, 12:15
kan het mogelijk zijn dat nick andere wolf is en gewoon ziener speelt en hij er achter is gekomen dat er geen ziener in het spel zit ?
En hoe ben ik daar precies achtergekomen dan?
Laten we het er maar op houden dat je heel hard zoekende bent, maar verder niets weet ;)

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2

Bericht door Mark »

Nu in stad maar als ik terug ben heb ik weer wat te zeggen XD. Want wat sommige nu zeggen slaat nergens op.
Burger for life :mrgreen:

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 2

Bericht door Lea »

Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Edy schreef:
10 jul 2019, 11:25
Zo’n verrassing toch niet Nick?
Daarnaast vindt Lea Edy verdacht, omdat ze met mij mee ging. Dat vind ik niet verdacht, maar volkomen te begrijpen ;) Je merkt vaker dat iemand met veel charisma snel wordt gevolgd (met name door vrouwen van middelbare leeftijd).
Ok, de serieuze discussie dwaalt erg af. Heb je hier wat nuttigs op te zeggen Nick??
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Maaike schreef:
10 jul 2019, 12:48
maar ik hoop eigenlijk dat Nick me hierbij nog een beetje kan helpen...
Je legt hiermee wel flinke druk op mijn schouders!
Dat lijkt me logisch. Aangezien jij hint naar welke rol je zou kunnen zijn en deze info bleek te kloppen bij de vorige stemming, zo het vanzelfspreken zijn dat je nu ook info hebt over een persoon. Waarom ben je hier zo terughoudend in? Lijkt me erg belangrijk voor de discussie die we hier voeren.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2

Bericht door Edy »

Ik vind het wel verrassend, want dit lijkt te betekenen dat de wolf mij als slachtoffer heeft gekozen.
Als wolf had ik, om het risico van de genezer te ontlopen, sowieso iemand anders vermoord.
Ik denk dat ik in dit stadium de burgemeester had vermoord. Risico is dan uiteraard wel dat Lea vervolgens mij BM maakte, maar dan zou de wolf mij de volgende nacht alsnog kunnen bijten.
Nick, je had ook kunnen zeggen dat je me gelijk gaf. Ditzelfde heb ik ook in mijn post gezegd!
Maar he, hier heb ik ook wel weer een theorie over hoor! Ik denk dat de wolf een dubbel bluf kan hebben gedaan. En dan verdenk ik weer Mark.
Mark heeft er de nadruk op gelegd dat hij maar hoopte dat de genezer/heks zijn werk zou doen (of zij, maar dat wordt wat vermoeiend, steeds allebei noemen). Als het dan een genezer is, dan zou de genezer misschien denken dat het niet handig is om jou te beschermen, aannemende dat de wolf nu niet op jou ging stemmen. Dan gaat er misschien wel een burger uit, maar heeft de genezer de volgende nacht wel kans om jou te beschermen. De wolf (Mark) gokt daar dan op en stemt alsnog op jou. Gebeurt dat niet, zoals het lijkt, dan heeft hij de volgende nacht alsnog de kans. Allemaal aannemde dat de genezer in het spel zit.
Je merkt vaker dat iemand met veel charisma snel wordt gevolgd (met name door vrouwen van middelbare leeftijd).
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Als motten naar een vuurtje komen we daar op af! :D

Lea
Wolvenjong
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 jul 2019, 10:03

Re: Dag 2

Bericht door Lea »

Wow ik had over dubbelbluf helemaal niet nagedacht. Maar is het logisch dat er geen heks in zit maar wel een genezer? Gaat het dan goed met de spelbalans enzo? Deze theorie zou wel verklaren waarom Mark af en toe zo gek bezig is.. mmm.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Lea schreef:
10 jul 2019, 14:17
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Edy schreef:
10 jul 2019, 11:25
Zo’n verrassing toch niet Nick?
Daarnaast vindt Lea Edy verdacht, omdat ze met mij mee ging. Dat vind ik niet verdacht, maar volkomen te begrijpen ;) Je merkt vaker dat iemand met veel charisma snel wordt gevolgd (met name door vrouwen van middelbare leeftijd).
Ok, de serieuze discussie dwaalt erg af. Heb je hier wat nuttigs op te zeggen Nick??
Een kwinkslag op het eind betekent niet dat de rest van de post niet nuttig is ;) De reden die jij gebruikt om Edy te verdenken is voor mij vreemd, want ik vind het niet verdacht...
Lea schreef:
10 jul 2019, 14:17
Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Maaike schreef:
10 jul 2019, 12:48
maar ik hoop eigenlijk dat Nick me hierbij nog een beetje kan helpen...
Je legt hiermee wel flinke druk op mijn schouders!
Dat lijkt me logisch. Aangezien jij hint naar welke rol je zou kunnen zijn en deze info bleek te kloppen bij de vorige stemming, zo het vanzelfspreken zijn dat je nu ook info hebt over een persoon. Waarom ben je hier zo terughoudend in? Lijkt me erg belangrijk voor de discussie die we hier voeren.
Het hele spel dient niet te draaien over wat ik al dan niet weet. Een ieder kan prima voor zichzelf uitmaken wie er verdacht is. En dat geeft ons weer meer informatie...
Ik kan alleen zeggen dat ik vannacht geen nachtmerrie had, maar een hele fijne droom.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2

Bericht door Mark »

Mark, je stijgt met stip tot nr. 1 op mijn verdachtenlijst. Je zit nu werkelijk uit te lokken dat de genezer of de heks zichzelf bekend maakt hier. Met je: die zou nu dan iemand kunnen vrijpleiten! Het is toch duidelijk wie gered is vannacht, op welke manier dan ook? Dat hoeft niemand meer te bevestigen en zeker niet aan jou, want je weet dondersgoed hoe dit spelletje werkt.
@edy
wie er vannacht is gered is helemaal niet duidelijk. want als ik wolf zou zijn zou ik zeker nick vanacht niet kiezen want die word door iedereen nu beschermd. en tuurlijk moeten ze niet duidelijk zeggen hoe en wat maar is wel interresant wat mensen zeggen nadat ik dat heb getypt. daar ging het meer om.
en als ik hierdoor meer verdacht ben stem je maar op mij.

de rede waarom ik zij over nick is meer dat we ons zelf niet in de vingers gaan snijden ik geef elke uitkomst die mogelijk is.
zegt niet dat ik hem niet vertrouw want ik heb gewoon mee gestemd om marieke door wat hij zij.

@lea
zelfde geldt voor wat jij zegt nick hoeft niet te zijn aangevallen.
en hoe kan nick er achter komen net als mij. door punten te tellen ik weet namelijk dat hugo altijd probeerd dicht bij de 0 spellen te maken. en er is genoeg kans zeker met ene kleine groep dat de ziener er juist uit word gehaald om het voor de wolven iets makkelijker te maken, want een ziener in kleine groep is erg sterk.

Nick schreef:
10 jul 2019, 13:39
Mark schreef:
10 jul 2019, 12:15
kan het mogelijk zijn dat nick andere wolf is en gewoon ziener speelt en hij er achter is gekomen dat er geen ziener in het spel zit ?
En hoe ben ik daar precies achtergekomen dan?
Laten we het er maar op houden dat je heel hard zoekende bent, maar verder niets weet ;)
@nick
lees even bij lea :P daar schrijf ik hoe jij ook kan weten dat er misschien geen ziener is.
maar wat je zegt klopt zeker :P met je laatste zin :P
Edy schreef:
10 jul 2019, 14:49

Nick, je had ook kunnen zeggen dat je me gelijk gaf. Ditzelfde heb ik ook in mijn post gezegd!
Maar he, hier heb ik ook wel weer een theorie over hoor! Ik denk dat de wolf een dubbel bluf kan hebben gedaan. En dan verdenk ik weer Mark.
Mark heeft er de nadruk op gelegd dat hij maar hoopte dat de genezer/heks zijn werk zou doen (of zij, maar dat wordt wat vermoeiend, steeds allebei noemen). Als het dan een genezer is, dan zou de genezer misschien denken dat het niet handig is om jou te beschermen, aannemende dat de wolf nu niet op jou ging stemmen. Dan gaat er misschien wel een burger uit, maar heeft de genezer de volgende nacht wel kans om jou te beschermen. De wolf (Mark) gokt daar dan op en stemt alsnog op jou. Gebeurt dat niet, zoals het lijkt, dan heeft hij de volgende nacht alsnog de kans. Allemaal aannemde dat de genezer in het spel zit.
@edy
kan jij mij nog even uitleggen hoe dit werkt want ik begrijp er niets van.
Lea schreef:
10 jul 2019, 15:06
Wow ik had over dubbelbluf helemaal niet nagedacht. Maar is het logisch dat er geen heks in zit maar wel een genezer? Gaat het dan goed met de spelbalans enzo? Deze theorie zou wel verklaren waarom Mark af en toe zo gek bezig is.. mmm.
nog 1 keer @lea
wat je zegt is zeker een mogelijkheid daarnaast moeten jullie eens goed mijn teksten lezen -_-

@nick
ben blij met je goede droom ;)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Mark, wie vind jij nu het meest verdacht?

Gesloten

Terug naar “Testspel”