Geschiedenis (dag 2)

Wie is de braafste in de klas?
Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Edy, het lijkt een beetje te wringen met elkaar, dat wegstem gedrag van Sander. Het klopt dat ik aanvankelijk niet had gedacht dat Sander meteen Mariska zou wegstemmen, maar je weet de discussie en de argumenten in het hol niet. En nu Sander er mischien voordeel uit zou kunnen halen, kanhet weer wel. Sander geeft het zelf toe! Pas toen ik dat las van die 4 wolven, gingen bij mij de alarmbellen rinkelen om hem in de gaten te houden. Het leek op een verspreking.
Verder ben ik het redelijk met jou gedachten eens.

Ik snap ook helemaal niks van Renate. Mischien zoekt ze veel te ver of ze zit samen met Floris het één en ander te bekokstoven. Want een beetje raar is wel het ik vertouw jou en dus vertrouw ik jou ook. Daarbij opgeteld haar onwil om het Wouter verhaal niet gewoon te accepteren. Ik vind aan de ene kant dat Renate oprecht doet, maar het kan ook gespeeld zijn, daar ben ik nl al eens ingestonken bij haar. Verder schiet ze met haar verdachten alle kanten op en dat kan op zich goed zijn om alle opties open te houden, maar kan ook helemaal anders zitten.
Sander en Renate zijn niet mijn hoofdverdachten.

van Mirjam weet ik niet wat ik moet denken, ik moet haar gezicht erbij zien. Ze lijkt wel goed op zoek, maar ik weet dat ze druk is met de laatste studie loodjes. In ieder geval denk ik niet dat Renate en Mirjam samen in een hol zitten.

Lola doet een beetje denken aan een burger, die burger ruzies aan het maken is. Eerst Wouter, nu mij, Ik hoop van harte dat ze op het laatst nippertje de juiste inzichten krijgt. Ze heeft ws geen bijzondere info en tast daarom in het duister.

Dan de rol van Walter: ik plak er een paar opties op, maar dat zijn in beide gevallen geen 'zekere' goede rollen. vandaag lijkt me dat hij goed is, maar dat kan best veranderen.

Met Floris ben ik het vanaf het begin vh spel oneens, zijn vertrouwen in Renate en Elrike komt op mij slijmerig over, om vertrouwen terug te krijgen. En het lijkt nog te werken ook. Verder snap ik helemaal niet waar het gevoel vandaan komt, dat Floris en ik aan elkaar worden gelinkt, ik las alleen dat we beide in het buitenland zitten en dus daarom samen in een holletje onder de grond zouden zijn. Dit noem ik een flut argument. Sterker nog, ik kan je vertellen, dat Floris deze week in het Ida Gebergte is geweest, dàt vind ik dan wel weer grappig, maar het heeft niks met het spel te maken.

Elrike, speelt nog steeds undercover, het lijkt wel leuk, dat Gerry haar heeft vervangen, maar tegelijkertijd mocht Gerry ook geen standpunten innemen, dus al met al weten we vanaf het begin vh spel van nog heleaam niks en waarom mocht Gerry niks inhoudelijks posten om de dekmantel van Elrike nog vast te houden? Stel dat Elrike even snel in het hol heeft gestemd en de rest moest wel mee gaan? Ik vind het steeds meer wolf gedrag.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Ik ga maar meteen stemmen, want ik blijf zoeken naar de mogelijke combi’s . Misschien zijn het er wel gewoon nog 2 wolven en een rol die van gedaante kan verwisselen. Dan ben ik er wel uit.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

ik stem op Floris

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Lola »

Ida schreef:
26 aug 2019, 21:18
Lola voor de allerlaatste keer: Edy heeft het kort samengevat: ik vond jou reactie heftig ( ook die van Pascal en Edy). Daarbij begreep ik niet dat je zolang doorging op het niet begrijpen van het samenspel Ineke/Wouter. Je wilde feiten en dat vond ik raar om dag 1 al feiten en zekerheden te hebben. Dat zijn mijn gevoelens en daar kan ik je geen bewijzen van leveren. Vlak voor de stemming begreep je het gelukkig plotseling wel.
Ik weet nog steeds niet wat je nou dan heftig vond aan mijn reactie, want ik zie het echt niet, maar oké.
Ik vraag nergens om feiten. Ik wilde wat meer onderbouwing van Wouter en Ineke, omdat ik geen touw kon vastknopen aan hun onderonsje en ze er naar mijn mening overdreven mysterieus deden. Maar dat heeft niets met feiten of zekerheden te maken.
Ook begrijp ik niet wat ik dan volgens jou ineens begreep. Ik begreep helemaal niks, en nog steeds vrij weinig. Alleen omdat ik geen hoogte van Wouter en Ineke kon krijgen besloot ik dat nog even aan te kijken.
Ida schreef:
27 aug 2019, 10:12
Lola doet een beetje denken aan een burger, die burger ruzies aan het maken is. Eerst Wouter, nu mij,
Waar maak ik 'ruzie' met Wouter?!?

Ik ben hier volop bezig op kamp, dus ik heb niet alles al helemaal goed bijgelezen en reageer later nog op andere dingen. Wel kan ik voor nu zeggen dat ik Floris ook best verdacht vind, maar Ida is ook zéker nog niet van mijn verdachtenlijstje af. Als ik wat grondiger heb bijgelezen maak ik een beslissing.

Het valt me nog op dat Elrike gezegd heeft dat ze vanaf maandag weer online zou zijn, maar we hebben nog niks van haar gehoord. (Sorry als dit al genoemd is :mrgreen:)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Lola: het is geen letterlijke ruzie in die zin van, dat het servies door de keuken slingert, maar je ongeloof bij het Wouter/Ineke verhaal. maar als 2 spelers landurig in de tegenstrijdige houding naar elkaar zijn, dan gaat het meestal om 2 burgers die elk op geheel eigen wijze op zoek zijn. Ik begreep in dat stadium ook niet alles heel precies, maar mijn gevoel zei, dat ze dat niet als 2 wolven zo in scene gezet zouden hebben. Snappie? Ergens zei je, dat je nog niet dingen zeker wist, maar dat lijkt me logisch, tenzij je dat als hint bedoelde naar iets.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Arghh... nu ben ik ook zomaar ineens een stuk tekst kwijt. Mijn vraag was: Ik moet vanavond stemmen en gezien jullie vertrouwen in hem, wilde ik graag van Wouter horen wie er in zijn ogen zeker weten onschuldig is of schuldig.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mirjamm »

Ben er weer!
Ik ga even bijlezen, nadenken en posten tussen het koken en eten door.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Mirjamm schreef:
27 aug 2019, 19:29
...tussen het koken en eten door.
Uit betrouwbare bron weet ik wie er nu aan het koken is Mirjam😈😈😈
Leuk dat Mirjam nu even klaar is met studeren zodat we weer kunnen bakkeleien bij het online weerwolven....

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mirjamm »

Ik kan nu wel zeggen dat er een paar groepen zijn ontstaan:
Je hebt de mensen die door (bijna 😉) iedereen wordt vertrouwd, ik noem een Sander, Lola en Wouter.
Dan heb je nog mensen die neutraal, dan ook wel vertrouwd worden: Walter, Edy, Renate
En dan zijn er nog mensen die over het algemeen minder worden vertrouwd: Ida, Floris, Gelrike
Waar jullie mij onder scharen, is aan jullie.

Ik ga verschillende (lange (sorry)) posts maken over spelers. Sander heeft de eer om als eerste een post te krijgen.
Ter geruststelling: ik ga dit alleen doen bij spelers die ik opvallend vind of waar ik geen goed beeld heb en waarbij teruglezen kan helpen.

Ik heb eens teruggelezen met bovenstaande in mijn achterhoofd en ik ben even terug gegaan naar het begin van nacht 2. Dit was het stemlijstje de dag ervoor:
Pascal: Wouter (1), Ineke, (3), Sander (8), Lola (9)
Edy: Elrike (2)
Elrike: Ida (4), Edy (6), Mirjam (10)
Ineke: Floris (5)
Mirjam: Pascal (7), Renate (11)

Door het hele vervloekte gedoe en door deze stemming worden Wouter, Ineke en Lola vertrouwd. Sander schaart zich daar ook bij.
Echter, kan ik me weinig herinneren van het aandeel van Sander in het vervloekte gedoe en stemt hij relatief laat.
Dit kan je ook op deze manier opvatten (er van uit gaande dat de andere manier is dat je als burger gewoon op je verdachte stemt):
Hij kan op Pascal hebben gestemd nadat er een grote kans was (gekeken naar de posts en de verdachten van iedereen) dat Pascal het niet zou gaan redden en dus goodwill willen kweken én in het goede rijtje van Wouter en Ineke komen te staan. Lola stemt als negende op Pascal, maar zij had een groter aandeel in zijn verdenkmaking en het vervloekte gedoe. Ik kan dit zien als een mooie zet van Sander die succesvol is gebleken, want hij wordt nu vertrouwd. Renate stemt als laatste en haar stem heeft niks meer uitgemaakt waardoor zij misschien op de vlakte wilde blijven en niet wilde opvallen.
Je weet het niet, maar dit zijn even wat gedachtes die gaan.

Hier werd op gereageerd door bijna iedereen dat de Pascal-stemmers te vertrouwen zijn.
Lola schrijft hierover:
Ik vind het wel komisch dat je jezelf niet noemt bij de mensen die nu te vertrouwen zijn, hahaha.
Ineke schrijf ook dat ze iedereen vertrouwt die op Pascal heeft gestemd.

We lezen verder. Nah, de rest van nacht 2 is inhoudsloos.
Off-topic: Klopt, ik ben leerkracht van een bovenbouwgroep 6/7/8. Tot de herfstvakantie sta ik 3 dagen voor de groep en ben ik 1 dag ambulant, na de herfstvakantie ben ik 3 dagen ambulant en sta ik 1 dag voor de groep. Ik ga mijn directrice vervangen die met zwangerschapsverlof gaat.
Wat gaaf! Ik start morgen officieel als juf! Groep 5!
Sander zei: Mirjam werd niet echt verdacht door de grote menigte en Pascal had nog alle tijd om zijn stem te kunnen wijzigen.... Ik verdenk haar door de actie van Pascal alleen maar meer ipv minder
Dit ging over het feit dat Pascal de Wolf op mij heeft gestemd. Gek genoeg snap ik dit wel, dit is een alom bekende manier van spelen bij de wolven.

Zo. Dit was de post over Sander. Hij doet geen gekke dingen, maar zijn argumentatie springt er ook niet uit. Daarbij wordt hij goed gezien omdat hij op een wolf heeft gestemd. Hoe vaak stemmen wolven niet op elkaar om vertrouwd te worden bij de rest? Heel erg vaak. Ik vind het dus best gevaarlijk om die stemming zo zwaar mee te laten wegen wat betreft Sander.
Er wordt ook nergens meer over gerept, hij krijgt geen scherpe vragen of twijfels en ik denk dat dat hem wel bevalt. De scherpte rondom Sander mist en dat vind ik eng. Misschien vinden de wolven het wel fijn dat er sowieso iemand vertrouwt wordt. Ik weet het nog niet helemaal.
Mijn volgende post zal gaan over *pampampam* Floris!
Hear me roar

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Spannend hoor, wie is de volgende die door Mirjam gefileerd wordt? Ik hoop op Edy of Ida!

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”