Geschiedenis (dag 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

ik stem op Floris
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Wouter zit mij helemaal niet lekker. Ik merk dat hij door ongeveer iedereen heilig is verklaard en ik zou wel eens willen weten waarom.

Na nacht 1 waren Ineke en Wouter ineens heel zeker van elkaars goedheid.
Ik heb toen al gevraagd: hoe kan dit? Er zit geen rol in die dat mogelijk maakt.
Natuurlijk: Ineke kon ziener zijn en Wouter als goed gezien hebben. Maar Wouter wist dan natuurlijk nog niets van haar.
De genezer en de heks hebben Mariska niet beschermd dus die kunnen ook niets meer weten dan anderen.
De dronkenlap had zijn rol nog niet.
Het nachtslachtoffer was niet de Prins, en nu er een slachtoffer was, was er dus ook geen Bink aangevallen.
Als Wouter Vervloekte was, of Cupido, of Onruststoker, of Jager of Lycantroop, zou Ineke dat niet kunnen weten. En Ineke was geen stelletje met Wouter en zat ook niet samen met hem in het wolvenhol.
Dus blijft de vraag: hoe konden Wouter en Ineke OVER EN WEER ineens zo zeker van elkaar zijn? Toen Ineke dood ging en genezer bleek te zijn, stiet Wouter uit: “Ineke, ik wist dat je goed was, maar niet welke rol je had!”. Nou, lijkt me duidelijk naar welke rol Wouter hint, en dit spreek ik maar gewoon zo uit, want Edy en Wouter hebben inmiddels zo vaak vermeld dat de wolven extreem slim zijn en alles door hebben, en dáárom door hadden dat ze Ineke moesten hebben, dat ik denk dat ook de wolven echt niet over deze hint heen gelezen hebben hoor.
Maar op mij komt het over als enorme bluf. Waarin in elk geval Edy enorm meegaat. Bij beide lig ik door mijn vraag enorm onder vuur (Edy komt daar later op terug, maar Wouter blijft volharden).
Wouter blijft er maar op hameren dat de relatie tussen hem en Ineke voor een ervaren speler helemaal niet zo ingewikkeld is, verwijst vervolgens naar “het vorige spel” als uitleg, waar ik helemaal niks mee kan. En benadrukt dat de slimme wolven dit allemaal heel goed hebben begrepen en daarom wisten dat ze Ineke moesten hebben. En nu ik dus niet begrijp wat de slimme wolven wél begrijpen, maar ik niet, ben ik dus extreem dom of ik speel dat maar en ben zelf een wolf.

Het valt me op dat inmiddels meerdere spelers aangegeven hebben dat zij geen idee hebben waar Wouter het over heeft, maar vervolgens allemaal hun vertrouwen in Wouter uitspreken. Waarom dan toch? Natuurlijk, hij heeft op Pascal gestemd. Dat is een sterk punt in zijn voordeel. Maar zeg dát dan.
Ik word graag overtuigd hoor. Ik wil gewoon enigszins begrijpen waarom Wouter zo boven elke verdenking staat.
De gretigheid van Edy om mij voor de leeuwen te gooien, heeft me ook aan het denken gezet. Misschien moest ik mijn pijlen maar eens op Edy gaan richten.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Sander schreef:
26 aug 2019, 21:06
(Aangezien we op school zitten mag deze puberachtige opmerking best)

Ida, dan moet je ook kleren aantrekken tijdens het weerwolven :mrgreen:
Sánder! Ga in de hoek staan!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Ik heb altijd de neiging om - als Floris mij vertrouwt omdat ik normaal speel - Floris ook te vertrouwen, maar daar moet ik wel mee uitkijken.
Ik vind - net als Sander - Floris' vertrouwen in Elrike wel erg over de top en krijg toch een beetje het idee dat daar een connectie zit. Dát, gecombineerd met het feit dat Floris geen BM wilde worden - houd ik maar even in mijn achterhoofd.

Ik vind Walters posten heel scherp en ik heb vooralsnog wel een goed gevoel bij hem, hij komt erg zoekend over.
Maar dat dacht ik van Edy eerst ook, hmmmm....

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Sander schreef:
26 aug 2019, 18:33

Mijn gevoel zegt dat Floris en Ida weerwolf zijn.
Pascal is een bewezen weerwolf.
Er is geen stemming geweest waar deze 3 personen op dezelfde persoon gestemd hebben, als je deze theorie doortrekt dan is Mirjam de 4e weerwolf
Ten eerste vind ik dat jij Sander, een rare theorie bedacht hebt, ik volg jou optel/aftrek sommetje niet. Ten tweede hoe weet jij zo stellig dat er 4 wolven zijn? Mij lijkt het een beetje overdreven veel, omdat het best aanemelijk is, dat er enkele rollen in het spel zitten, die voor verwarring kunnen zorgen. Ik geef je nog het voordeel van de twijfel, omdat jij op Pascal stemde, maar ik ken jou als een speler, die zijn wolvenmaatje er met gemak uitkiepert om daarna zelf zogenaamd schone handen te hebben.
Echte gegronde argumenten heb ik van jou nog niet gezien. Deze post zegt niks over wat ik van Floris en Mirjam vind, dat komt nog in mijn algemene post. Maar ik ga eerst eten.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Renate schreef:
26 aug 2019, 21:32
Wouter zit mij helemaal niet lekker. Ik merk dat hij door ongeveer iedereen heilig is verklaard en ik zou wel eens willen weten waarom.

Na nacht 1 waren Ineke en Wouter ineens heel zeker van elkaars goedheid.
Ik heb toen al gevraagd: hoe kan dit? Er zit geen rol in die dat mogelijk maakt.
Natuurlijk: Ineke kon ziener zijn en Wouter als goed gezien hebben. Maar Wouter wist dan natuurlijk nog niets van haar.
De genezer en de heks hebben Mariska niet beschermd dus die kunnen ook niets meer weten dan anderen.
De dronkenlap had zijn rol nog niet.
Het nachtslachtoffer was niet de Prins, en nu er een slachtoffer was, was er dus ook geen Bink aangevallen.
Als Wouter Vervloekte was, of Cupido, of Onruststoker, of Jager of Lycantroop, zou Ineke dat niet kunnen weten. En Ineke was geen stelletje met Wouter en zat ook niet samen met hem in het wolvenhol.
Dus blijft de vraag: hoe konden Wouter en Ineke OVER EN WEER ineens zo zeker van elkaar zijn? Toen Ineke dood ging en genezer bleek te zijn, stiet Wouter uit: “Ineke, ik wist dat je goed was, maar niet welke rol je had!”. Nou, lijkt me duidelijk naar welke rol Wouter hint, en dit spreek ik maar gewoon zo uit, want Edy en Wouter hebben inmiddels zo vaak vermeld dat de wolven extreem slim zijn en alles door hebben, en dáárom door hadden dat ze Ineke moesten hebben, dat ik denk dat ook de wolven echt niet over deze hint heen gelezen hebben hoor.
Maar op mij komt het over als enorme bluf. Waarin in elk geval Edy enorm meegaat. Bij beide lig ik door mijn vraag enorm onder vuur (Edy komt daar later op terug, maar Wouter blijft volharden).
Wouter blijft er maar op hameren dat de relatie tussen hem en Ineke voor een ervaren speler helemaal niet zo ingewikkeld is, verwijst vervolgens naar “het vorige spel” als uitleg, waar ik helemaal niks mee kan. En benadrukt dat de slimme wolven dit allemaal heel goed hebben begrepen en daarom wisten dat ze Ineke moesten hebben. En nu ik dus niet begrijp wat de slimme wolven wél begrijpen, maar ik niet, ben ik dus extreem dom of ik speel dat maar en ben zelf een wolf.

Het valt me op dat inmiddels meerdere spelers aangegeven hebben dat zij geen idee hebben waar Wouter het over heeft, maar vervolgens allemaal hun vertrouwen in Wouter uitspreken. Waarom dan toch? Natuurlijk, hij heeft op Pascal gestemd. Dat is een sterk punt in zijn voordeel. Maar zeg dát dan.
Ik word graag overtuigd hoor. Ik wil gewoon enigszins begrijpen waarom Wouter zo boven elke verdenking staat.
De gretigheid van Edy om mij voor de leeuwen te gooien, heeft me ook aan het denken gezet. Misschien moest ik mijn pijlen maar eens op Edy gaan richten.
Wouter stemde als eerste op Pascal, dat geeft hem een enorm grote plus.
Ik verklaar hem niet heilig, maar ik denk (want zeker weten doe ik het niet) wel dat hij goed is.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Ida schreef:
26 aug 2019, 21:39
Sander schreef:
26 aug 2019, 18:33

Mijn gevoel zegt dat Floris en Ida weerwolf zijn.
Pascal is een bewezen weerwolf.
Er is geen stemming geweest waar deze 3 personen op dezelfde persoon gestemd hebben, als je deze theorie doortrekt dan is Mirjam de 4e weerwolf
Ten eerste vind ik dat jij Sander, een rare theorie bedacht hebt, ik volg jou optel/aftrek sommetje niet. Ten tweede hoe weet jij zo stellig dat er 4 wolven zijn? Mij lijkt het een beetje overdreven veel, omdat het best aanemelijk is, dat er enkele rollen in het spel zitten, die voor verwarring kunnen zorgen. Ik geef je nog het voordeel van de twijfel, omdat jij op Pascal stemde, maar ik ken jou als een speler, die zijn wolvenmaatje er met gemak uitkiepert om daarna zelf zogenaamd schone handen te hebben.
Echte gegronde argumenten heb ik van jou nog niet gezien. Deze post zegt niks over wat ik van Floris en Mirjam vind, dat komt nog in mijn algemene post. Maar ik ga eerst eten.
Ik weet niet of er 3 of 4 wolven inzetten, ik denk het alleen maar. Jij weet wel hoeveel er inzetten toch? Hoef je alleen maar in je holletje te kijken..

En ik zou zeker Mn maatje eruit knikkeren, maar in dit spel met mijn rol kan dat niet :mrgreen:

Eet smakelijk!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Edy »

[quoteDus blijft de vraag: hoe konden Wouter en Ineke OVER EN WEER ineens zo zeker van elkaar zijn? Toen Ineke dood ging en genezer bleek te zijn, stiet Wouter uit: “Ineke, ik wist dat je goed was, maar niet welke rol je had!”. Nou, lijkt me duidelijk naar welke rol Wouter hint, en dit spreek ik maar gewoon zo uit, want Edy en Wouter hebben inmiddels zo vaak vermeld dat de wolven extreem slim zijn en alles door hebben, en dáárom door hadden dat ze Ineke moesten hebben, dat ik denk dat ook de wolven echt niet over deze hint heen gelezen hebben hoor.][/quote]

Renate, als je dit zelf al naar voren brengt, waarom begrijp je dan niet waarom mensen denken Wouter te kunnen vertrouwen? Wouter geeft deze 'hint' (volgens jou) overigens NA de nacht, dus het slachtoffer was al gekozen.
De gretigheid van Edy om mij voor de leeuwen te gooien, heeft me ook aan het denken gezet. Misschien moest ik mijn pijlen maar eens op Edy gaan richten.
Ik heb al eerder gezegd dat ik achteraf bezien geloof dat je oprecht niet begrijpt wat er zich mogelijk heeft afgespeeld en dat je daarom denk ik geen wolf bent. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar toch wil ik niet mijn eigen ideeën erover niet letterlijk uitspreken.
Ik vind wel dat je er een beetje in blijft hangen en daardoor minder op zoek gaat naar de wolven. Je pijlen op mij richten vind ik op zich niet erg, alleen je vangt er geen wolf mee.

Ida schrijft:
Ik geef je nog het voordeel van de twijfel, omdat jij op Pascal stemde, maar ik ken jou als een speler, die zijn wolvenmaatje er met gemak uitkiepert om daarna zelf zogenaamd schone handen te hebben.
Vreemd. Aan het begin van het spel vond ze het volstrekt onaannemelijk dat Sander als wolf op Mariska zou stemmen. Zo kende ze hem niet. Maar ze denkt nu opeens dat Sander wel zijn andere maatje zou naaien in dag 1??
Lekker makkelijk gedacht Edy. Eerst zit je Wouter/Ineke op de hielen, snap je het allemaal niet, ga je samen met Pascal helemaal op in de vervloekten theorie en nu het onschuldige haasje uithangen. Nu Ineke eruit vliegt, is het je plots allemaal duidelijk en keer je de zaak lekker om. En beschuldig je notabene mij van meesterbrein zijn, omdat volgens jou de wolven dit allemaal zo hebben uitgedokterd. Daarbij val je eerst Renate aan met haar ziener-theorie en dan ga je ermee aan de haal zonder die ziener theorie te gebruiken. Terwijl je handig omzeilt, wat de wolven dan uitgedokterd hebben en waarom ze dan Ineke kiezen.
Ik vind het hoogst merkwaardig. Of Renate en Edy zitten dit samen te bekokstoven, maar dat geloof ik ergens niet helemaal, of Edy is naarstig op zoek naar een argument om verdachten aan te wijzen en de aandacht van haar zelf af te leiden.
De zin dat ik aan de haal ga zonder de ziener theorie begrijp ik niet helemaal. Maar dat geeft verder niet. Ida doet alsof het uitermate verdacht is dat iemand op basis van de spelvorderingen een nieuw inzicht krijgt. Het is juist te hopen dat mensen meer inzicht krijgen lijkt me ;) Maar dat inzicht komt Ida niet zo goed uit, want dat brengt haar als verdachte wolf steeds meer in de picture. En heel wolfs gaat ze nu een beetje om zich heen slaan. Ze houdt zich van de domme wat Wouter/Ineke betreft (terwijl Ida meestal als eerste de theorieºn door heeft) en ze probeert zelfs nog twijfel te zaaien bij Sander.

Wat mij betreft is Ida echt 1 van de wolven. Ik denk wel dat het goed is dat we niet teveel verspreid stemmen. Als er b.v. stemmen zijn voor Ida of Floris dan is het misschien goed om af te spreken wie het wordt. Zelf zie ik Ida meer dan Floris als wolf (kan zeker hoor, maar ik ben minder overtuigd dan over Ida).

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Floris1987 »

We zijn weer thuis en verrek weer lekker in de zon.
Sander schreef:
26 aug 2019, 18:25
Floris1987 schreef:
26 aug 2019, 11:01
Nou ik lig heerlijk in de zon ,tijd voor een post

Rip Ineke. Je kan helaas niet meer antwoorden maar nu begrijp ik nog minder van jouw actie als genezer je zo in de spotlights plaatsen. Als er net als ik 1 of 2 anders hadden gedacht dan de je er zo overdag uitgelegen
.
Hierbij lijkt het me ook wel dat Wouter lola en Sander op het moment van stemmen ook wel goed waren. Op deze manier een wolf eruit gooien terwijl je een alternatief hebt ( in mijn ogen burger elrike/gerry) zou heel raar zijn
Hoezo op het moment van stemmen? Misschien zit de vervloekte er wel helemaal niet in he... daar al eens aan gedacht?
..
Sander ik zeg helemaal niet dat de vervloekte er inzit, ik hou de opties open voor het geval dat. Je 100 procent blind staren op het feit dat iemand een slechterik eruit stemt en dus goed is, is heel makkelijk ( daar ben ik vaak ook schuldig aan) daarom deze extra verwijzing. Vind het heel jammer dat je hier zo op duikt. En dan zie ik 1 pagina verder dat ik opeens door jouw al hoofdverdachte 1 word bestempeld en krijg ik jouw stem? Met deze argumenten
Sander schreef:
26 aug 2019, 21:00
Dag 1

Floris stemt op Ineke, omdat Ineke anders zou spelen dan hij van haar gewend is.
Volgens mij speelt Ineke zoals ze altijd speelt: scherp, theorie-rijk en heerlijk reacties uitlokkend.
Voor niemand een reden om op haar te stemmen, behalve voor Floris. Achteraf gezien had iedereen het goed, iedereen behalve Floris.
Sander ik heb al 1 a 2 keer duidlelijk aangegeven dat de manier waarop Ineke speelde op dag 1 voor mij heel erg vreemd en iet handig overkwam, Ik vind wat ze deed gewoon heel apart en daarom mijn stem. En Ja ik ben ook verbaasd dat niemand mee ging.
Dan kom je met een paar zinnen die of uit de lucht geplukt lijken zijn of hij probeert Cynisch wat neer te zetten dat kan ook. Maar ik kan er verder geen goede argumentatie halen voor de stem op mij.

Sander ik denk nog steeds dat jij goed bent door je stem op Pascal in die fase, zoals ik al eerder zei maar je moet voor wolf echt niet bij mij zijn. Daarvoor moet je zoeken tussen Edy Ida Mirjam en Walter.

Renate: Ik vind jouw nog steeds spelen zoals ik gewend ben van jouw als je burger maar het principe dat wouter als goed word gezien met je toch wel doorhebben

Een ander punt ik lees veel dat ik mensen verdacht vind omdat Elrike op de verdachte lijstje staat van die personen. Dit is een beetje kort door de bocht. Het is zeker een rede voor wantrouwen omdat Elrike/Gerry bij mij nog steeds als goed staat en dit ook niet wijzigt maar niet de enige reden waarom ze slecht zouden zijn.
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 27 aug 2019, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Floris1987 »

edit een spatie toegevoegd.

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”