Geschiedenis (dag 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Wouter schreef:
26 aug 2019, 18:06
Voor mij springen er nu twee redelijk verdachte personen uit:

Renate omdat ze zo stug blijft volhouden dat ze iets niet snapt dat ze moet kunnen snappen.
Gelrike omdat ik de hele redenering rond het stemmen op Pascal niet vertrouw.

Aan de andere kant zijn Edy, Lola en Sander volgens mij te vertrouwen. Ook van Mirjam denk ik nog steeds dat ze te vertrouwen is.

Daartussenin: Walter en Floris - ik denk dat Floris nog niet echt goed in het spel zit en vrij ongefundeerd vertrouwen uitspreekt. Als Gelrike slecht blijkt te zijn zou mijn vertrouwen ook in hem zakken. En ik denk dat ik weet waar Edy op doelt als ze vermoedt wat Walter's rol is, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Gelrike :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Sander schreef:
25 aug 2019, 19:58
Stemmen klassenoudste:
Ineke: Mirjam (1), Wouter (4), Pascal (8), Lola (10)
Lola: Edy (2), Marieke/Walter (3), Renate (5), Mariska (6), Ida (7), Ineke (12)
Edy: Floris (9)
Pascal: Sander (11)
Niet gestemd: Elrike/Gerry

Lola wordt klassenoudste

Nacht 1
Mariska weggepest, ze was leerlingziener


Stemming dag 1 (rekenles)
Pascal: Wouter (1), Ineke, (3), Sander (8), Lola (9)
Edy: Elrike (2)
Elrike: Ida (4), Edy (6), Mirjam (10)
Ineke: Floris (5)
Mirjam: Pascal (7), Renate (11)
Niet gestemd: Marieke/Walter

Pascal was weerwolf


Nacht 2
Ineke weggepest, zij was genezer
Mijn gevoel zegt dat Floris en Ida weerwolf zijn.
Pascal is een bewezen weerwolf.
Er is geen stemming geweest waar deze 3 personen op dezelfde persoon gestemd hebben, als je deze theorie doortrekt dan is Mirjam de 4e weerwolf
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Edy »

Is dat alleen gevoel Sander of heb je nog zwaarderwegende argumenten?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Renate schreef:
25 aug 2019, 20:11
Oké het is duidelijk dat de wolven dachten dat Ineke ziener was. Iedereen die zo goed begreep waarom Wouter en Ineke elkaar konden vertrouwen zou nu wat mij betreft even moeten reageren.
Want ik begrijp daar nog steeds geen snars van. Zeker niet nu Ineke genezer bleek te zijn.
Mijn reden om te denken waarom ze elkaar zouden vertrouwen is omdat Ineke, naar mijn idee, een balletje op gooide en dat ze de reacties hierop wilde peilen. daar kwam Wouter goed uit en juist Edy, Lola en Pascal reageerden opmerkelijk.
Excuus ik zal meerdere posten gaan maken, want anders is mijn tekst steeds weg.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Edy schreef:
26 aug 2019, 07:48
Eens even op een rijtje zetten, want in het wolvenhol zit toch minimaal 1 wolf, die de boel goed in de gaten heeft. Ik moet gaan elimineren.

Ik vertrouw Sander, Lola, Wouter
Voorlopig vertrouw ik ook Renate, ondanks dat ze even naar verdachte nr 1 sprong. Haar frustratie lijkt echt en ik geloof niet dat ze dat als wolf zo zou spelen.
Walter vertrouw ik op dit moment nog wel, maar dat kan nog veranderen.

Blijven over: Ida, Mirjam, Floris en Elrike.
Hoewel Floris en Elrike best nog wolf kunnen zijn, zie ik ze op dit moment niet als het meesterbrein dat goed weet hoe het zit. Beiden zijn teveel met andere dingen bezig heb ik het gevoel.
Laat over Ida en Mirjam die beiden goed in staat zijn om conclusies te trekken uit wat er zich afspeelde. Zij zijn dan ookmijn hoofdverdachten op dit moment. Ida staat daarbij nipt bovenaan. Dit omdat Pascal nogal op Mirjam zat de eerste dag. Maar ik ben er nog lang niet uit of ik dit geloof ja of nee.

Maar goed, Ida en/of Mirjam
En dan Floris of Elrike (niet allebei) als mogelijke 2e wolf.

Eerlijk gezegd lijkt 3 wolven me het max toch? Met misschien nog een dronkelap die wolf kan worden?
Lekker makkelijk gedacht Edy. Eerst zit je Wouter/Ineke op de hielen, snap je het allemaal niet, ga je samen met Pascal helemaal op in de vervloekten theorie en nu het onschuldige haasje uithangen. Nu Ineke eruit vliegt, is het je plots allemaal duidelijk en keer je de zaak lekker om. En beschuldig je notabene mij van meesterbrein zijn, omdat volgens jou de wolven dit allemaal zo hebben uitgedokterd. Daarbij val je eerst Renate aan met haar ziener-theorie en dan ga je ermee aan de haal zonder die ziener theorie te gebruiken. Terwijl je handig omzeilt, wat de wolven dan uitgedokterd hebben en waarom ze dan Ineke kiezen.
Ik vind het hoogst merkwaardig. Of Renate en Edy zitten dit samen te bekokstoven, maar dat geloof ik ergens niet helemaal, of Edy is naarstig op zoek naar een argument om verdachten aan te wijzen en de aandacht van haar zelf af te leiden.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Ik zit vol op Floris :mrgreen:

Edit: vol is misschien niet het beste woord. Hij staat wel met stip bovenaan
Laatst gewijzigd door Sander op 26 aug 2019, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

Dag 1

Floris stemt op Ineke, omdat Ineke anders zou spelen dan hij van haar gewend is.
Volgens mij speelt Ineke zoals ze altijd speelt: scherp, theorie-rijk en heerlijk reacties uitlokkend.
Voor niemand een reden om op haar te stemmen, behalve voor Floris. Achteraf gezien had iedereen het goed, iedereen behalve Floris.

Floris vindt Edy verdacht, omdat Edy Elrike verdacht vindt. Floris vindt Elrike niet verdacht omdat ze de klassenoudste verkiezing heeft gemist.
Hele logische redenatie....

Floris denkt dat niet alle rollen er in zitten. Dit is een kwestie van slecht lezen (of niet kunnen tellen), want met 13 spelers kunnen er nooit rollen inzitten...

Het enige waar Floris gelijk in heeft (denk ik), is dat Renate goed is :mrgreen:



Dag 2
Floris vertrouwd Mirjam niet omdat Mirjam Floris niet vertrouwd.
Met als argumentatie dat Mirjam Elrike niet vertrouwd, en Floris er heilig van overtuigd is dat zijn theorie over Elrike volledig klopt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

stik weer een dikke post weg.... grrr Ik denk dat de poes een toets heeft aangeraakt..

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Sander »

(Aangezien we op school zitten mag deze puberachtige opmerking best)

Ida, dan moet je ook kleren aantrekken tijdens het weerwolven :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Ida »

Lola schreef:
26 aug 2019, 12:04

Ida, dat iemand anders zegt dat de discussie voorbij is betekent niet dat je er onderuit komt om eindelijk jezelf eens toe te lichten. Dat zou wel erg makkelijk zijn. Sterker nog, doordat je de kwestie wéér zo opzichtig vermijdt, hoef ik die hele uitleg eigenlijk niet eens meer. Je hebt het onheilspellende gevoel dat ik al bij je had effectief gecementeerd.

Dan nog even: ja, ik ben hard. Ik ben fel. En als ik geïrriteerd ben nadat ik iets meerdere keren netjes gevraagd heb zonder effect, mogen jullie dat van mij best merken. Maar ik vind niet dat ik onbeschoft ben. Als ik echt over de schreef ga, zal Mark mij terugfluiten - daar heb ik het ook nog even met hem over gehad, namelijk. Ik ben echt niet de beroerdste en zal waar nodig zeker mijn excuses aanbieden, maar ik vind niet dat ik tot zover echt iets verkeerds heb gezegd.

En dan nu weer alleen maar liefde ❤🧡💛💚💙💜

Ik weet al vrij zeker op wie ik ga stemmen, maar de dag is nog jong dus ik wacht nog even met het uitbrengen van mijn stem. Dan heeft Ida ook nog de kans zich te verdedigen, mocht ze dat wensen.
Lola voor de allerlaatste keer: Edy heeft het kort samengevat: ik vond jou reactie heftig ( ook die van Pascal en Edy). Daarbij begreep ik niet dat je zolang doorging op het niet begrijpen van het samenspel Ineke/Wouter. Je wilde feiten en dat vond ik raar om dag 1 al feiten en zekerheden te hebben. Dat zijn mijn gevoelens en daar kan ik je geen bewijzen van leveren. Vlak voor de stemming begreep je het gelukkig plotseling wel.
Als je om deze reden op mij wilt stemmen, ga dan vooral je gang, maar jammer vind ik het wel. Ik heb na de poging van Edy inderdaad niet nog een keer inhoudelijk gereageerd, want dat had ik naar mij idee al 2x gedaan en ik vond dat Edy het goed had verwoord en wilde de impasse wel doorbreken, want we kwamen samen niet veel verder.

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”