Geschiedenis (dag 2)

Wie is de braafste in de klas?
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Edy schreef:
25 aug 2019, 21:28
Renate, nu doe je het toch weer? :o :o
Moet je horen Edy.. Er was geen rol bij waardoor Ineke en Wouter elkaar over en weer konden vertrouwen. Dat was complete onzin. Zelfs als iemand dacht dat Ineke de ziener was, had dat nog niet verklaard waarom Wouter haar ook volledig vertrouwde.
Dus ik snapte dat verhaal gisteren niet en ik snap het verhaal nog steeds niet.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Edy »

Dat kan. Maar dat is nog geen reden om in de dag te vragen om het op te helderen. Zeker als jij denkt dat de wolven het ook klaarblijkelijk verkeerd hebben begrepen! Als we het jou uitleggen, dan leggen we het ook aan de wolven uit. En ik krijg steeds meer het gevoel dat jij of wolf een en dezelfde is.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Renate »

Dat moet jij dan maar lekker denken Edy. Het heeft geen enkele zin dat ik dit nog een keer uitleg.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Mirjamm »

Balen dat Ineke er uit is. Zowel voor het spel als voor de rol.
Ik dacht eerlijk gezegd niet dat Ineke ziener was (maar he, dat kan iedereen nu makkelijk zeggen natuurlijk) maar ik had ergens wel verwacht dat iemand uit het groepje dat sowieso vertrouwt wordt, het niet zou overleven.
Ik verdenk Wouter en Lola niet dus ik ga het zoeken bij de rest.

Persoonlijke note: Verwacht morgenavond meer van mij, ik ben nu mijn laatste vak voor mijn afstuderen aan het afronden en morgen moet ik de gevreesde rekentoets (pabo) maken, dus ik ben even druk met bronnenonderzoek in het echte leven. Ik kan geen bron meer zien, Wouter ;) ! Misschien post ik tussendoor wat kleine dingetjes, maar verwacht dus een betere post morgenavond.

Off topic: Sander, ik begrijp dat jij leraar bent? Vertel!
Hear me roar

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Wouter »

Renate schreef:
25 aug 2019, 21:34
Moet je horen Edy.. Er was geen rol bij waardoor Ineke en Wouter elkaar over en weer konden vertrouwen. Dat was complete onzin. Zelfs als iemand dacht dat Ineke de ziener was, had dat nog niet verklaard waarom Wouter haar ook volledig vertrouwde.
Dus ik snapte dat verhaal gisteren niet en ik snap het verhaal nog steeds niet.
Eerlijk geloof ik er niks van dat je het niet snapt. Als ervaren speler weet je dat er meerdere manieren zijn waarop spelers elkaar kunnen vertrouwen. Door je nu zo tegen Edy te keren, en vol te houden dat je er geen snars van begrijpt maak je jezelf wel een beetje ongeloofwaardig.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Edy »

Eens even op een rijtje zetten, want in het wolvenhol zit toch minimaal 1 wolf, die de boel goed in de gaten heeft. Ik moet gaan elimineren.

Ik vertrouw Sander, Lola, Wouter
Voorlopig vertrouw ik ook Renate, ondanks dat ze even naar verdachte nr 1 sprong. Haar frustratie lijkt echt en ik geloof niet dat ze dat als wolf zo zou spelen.
Walter vertrouw ik op dit moment nog wel, maar dat kan nog veranderen.

Blijven over: Ida, Mirjam, Floris en Elrike.
Hoewel Floris en Elrike best nog wolf kunnen zijn, zie ik ze op dit moment niet als het meesterbrein dat goed weet hoe het zit. Beiden zijn teveel met andere dingen bezig heb ik het gevoel.
Laat over Ida en Mirjam die beiden goed in staat zijn om conclusies te trekken uit wat er zich afspeelde. Zij zijn dan ookmijn hoofdverdachten op dit moment. Ida staat daarbij nipt bovenaan. Dit omdat Pascal nogal op Mirjam zat de eerste dag. Maar ik ben er nog lang niet uit of ik dit geloof ja of nee.

Maar goed, Ida en/of Mirjam
En dan Floris of Elrike (niet allebei) als mogelijke 2e wolf.

Eerlijk gezegd lijkt 3 wolven me het max toch? Met misschien nog een dronkelap die wolf kan worden?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Floris1987 »

Goede morgen.
Mijn laatste dag op kreta.
Mogelijk kom ik vanmiddag nog met iets maar de kans is dat ik dinsdag rond 12.00 weer pas terug ben. Dan weren jullie dat.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Floris1987 »

Nou ik lig heerlijk in de zon ,tijd voor een post

Rip Ineke. Je kan helaas niet meer antwoorden maar nu begrijp ik nog minder van jouw actie als genezer je zo in de spotlights plaatsen. Als er net als ik 1 of 2 anders hadden gedacht dan de je er zo overdag uitgelegen
.
Hierbij lijkt het me ook wel dat Wouter lola en Sander op het moment van stemmen ook wel goed waren. Op deze manier een wolf eruit gooien terwijl je een alternatief hebt ( in mijn ogen burger elrike/gerry) zou heel raar zijn

Renate en Elrike/gerry hou ik vanwege de eerdere door mij genoemde punten ook nog bij goed/positief.

Dan hebben we nog ida/Mirjam/Edy/Walter
Van Walter krijg ik niet echt hoogte hij zou nog zowel goed als slecht kunnen zijn.

Mirjam blijft al een tijd roepen dat ze mij niet vertrouwd maar ik vertrouw haar niet een beetje wijzen naar andere. Stemmen op Elrike terwijl het (in mijn mening ) redelijk duidelijk is dat ze goed is. Ik weet het niet met haar

Ida blijft op de vlakte en spreekt soms wat. Ida is hier naar mijn ervaring heel sterk in en kan zomaar onder de radar een wolf zijn. Haar gedachtes zijn verder niet echt verdacht. Daarnaast een Elrike stemmer.

Tja Edy. Ik vond haar aan het begin goed overkomen maar dit gevoel is helaas helemaal weggezakt.
Ten eerste sta ik in haar lijstje verdachten. Ten tweede blijft ze Elrike verdacht vinden . Ten derde komt ze in mijn ogen niet oprecht over.

Dat was het ,verwacht van mij niet echt een antwoord tot woensdag morgen. Mischien snel tussendoor.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Lola »

Zoals al een aantal keer genoemd is was Ineke een vrij logische keuze van de pestkoppen, maar jammer is het wel. Zeker nu ze dan genezer blijkt te zijn... 🙁

Dank voor je hertaalde post Walter! En dat uur dat je nodig had, had je netjes ingeschat. ;)
Ik heb er wel nog wat op aan te merken.
Walter schreef:
24 aug 2019, 15:55
Teneerste, Ineke en haar theorie: Zij vergeet/laat weg dat zijzelf begon met de opmerking blonde haren, blauwe ogen, dus zij kan ook de vervloekte zijn (wij noemen zo iemand de gezegende, want die persoon kan veranderen als dat nodig is om te overleven.
Dit is niet waar; ik zou zelfs durven stellen dat Inekes theorie (deels) gebaseerd is op haar eigen opmerking, en de reacties erop:
Ineke schreef:
20 aug 2019, 13:43
In mijn BM-speech maakte ik een opmerking over mijn blonde haartjes en blauwe ogen die mij een geschikte kandidaat zouden maken. Dit was gewoon als grapje bedoeld, maar ik snap de reacties van mensen die deze opmerking wat raar vonden overkomen. Ik kan me zelfs voorstellen dat het als een hint naar Vervloekte kan worden gezien, omdat het ideaal is om als Vervloekte BM te worden, eventueel door de ziener als ''goed'' te worden gezien, en daarna te veranderen in een wolf.
Dat is nu niet echt meer relevant, zeker niet nu Ineke ook uit het spel ligt. Maar het viel me op, dus ik wilde het toch even noemen. Dat er zich niet postuum nog allemaal onwaarheden over Ineke de rondte doen. 😂 Love you Ineke
Wouter schreef:
25 aug 2019, 20:25
Er is nog een andere mogelijkheid Renate, eentje die in het vorige spel ook is overwogen. Ik ben bang dat de pestkoppen/wolven dingen goed doorhebben.
Ik heb het spel echt goed bijgehouden, maar ik herinner me niks van deze soort. Ik heb overwogen om terug te gaan lezen, en heb even door wat dagen gescrold, maar uiteindelijk was het toch niet echt een realistisch plan. 😂
Ik verwacht hier nu niet echt uitleg over of zo (na het spel natuurlijk wel), maar ik wil iig even zeggen dat Renate niet de enige is die hier in het duister tast. Een ervaren speler zijn wil niet zeggen dat je direct maar alles begrijpt en doorhebt. Dat zou wel heel saai zijn. Ervaren ≠ helder (hier spreek ik voor mezelf). Ik ben nog altijd een chaotisch ADD-kind.
Floris1987 schreef:
26 aug 2019, 11:01
Stemmen op Elrike terwijl het (in mijn mening ) redelijk duidelijk is dat ze goed is.
Volgens mij baseer jij je vertrouwen in Elrike alleen op het feit dat ze een stemming miste (of mis ik iets?), en dat komt voor mij niet eens in de buurt bij 'duidelijk dat ze goed is'. Dat jij al jouw verdenkingen baseert op of de persoon in kwestie Elrike verdenkt, vind ik dan ook op zijn zachtst gezegd typisch.

Ida, dat iemand anders zegt dat de discussie voorbij is betekent niet dat je er onderuit komt om eindelijk jezelf eens toe te lichten. Dat zou wel erg makkelijk zijn. Sterker nog, doordat je de kwestie wéér zo opzichtig vermijdt, hoef ik die hele uitleg eigenlijk niet eens meer. Je hebt het onheilspellende gevoel dat ik al bij je had effectief gecementeerd.

Dan nog even: ja, ik ben hard. Ik ben fel. En als ik geïrriteerd ben nadat ik iets meerdere keren netjes gevraagd heb zonder effect, mogen jullie dat van mij best merken. Maar ik vind niet dat ik onbeschoft ben. Als ik echt over de schreef ga, zal Mark mij terugfluiten - daar heb ik het ook nog even met hem over gehad, namelijk. Ik ben echt niet de beroerdste en zal waar nodig zeker mijn excuses aanbieden, maar ik vind niet dat ik tot zover echt iets verkeerds heb gezegd.

En dan nu weer alleen maar liefde ❤🧡💛💚💙💜

Ik weet al vrij zeker op wie ik ga stemmen, maar de dag is nog jong dus ik wacht nog even met het uitbrengen van mijn stem. Dan heeft Ida ook nog de kans zich te verdedigen, mocht ze dat wensen.

Walter
Cupido
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jul 2019, 13:53

Re: Geschiedenis (dag 2)

Bericht door Walter »

Rust in vrede, Ineke

Hmm, hadden de wolven na mijn post ook het idee dat Ineke een vervloekte was? tbh, ik betwijfel het, maar toch, mijn excuses, als dat de reden is dat ze je hebben opgegeten. Ik zat fout :S
Alsnog, kijkend naar mijn lijstje voor de rest, Lola, Sander, Wouter, wegens stemmen eigenlijk 90% goed, vooralsnog niet verder verdacht.
Mirjamm kreeg al heel vroeg een stem van Pascal, wat me niet een actie leek van een wolf tegen wolf, dus die vertrouw ik eigenlijk ook nog wel.
Blijven over, Edy, Elrike, Floris, Ida, Renate
Uitgaande van 13 mensen, vind ik 3 wolven eigenlijk verdacht weinig, -18 punten tegen 14 ofzo voor genezer, ll ziener, ziener, + 7 burgers...
Relatief positief, daar moet nog minstens een vervloekte/dronken wolf bij zitten, en zelfs dan vind ik het Gemiddeld laag.
Edy, die rekening houd met nog 1, mogelijk 2 wolven voelt dus een beetje alsof ze dingen aan het afzwakken is.
Van de 5 verdachten, vind ik het handiger om te kijken naar wie er "bij elkaar kunnen horen". Dan denk ik persoonlijk aan Floris, Renate, en/of Edy, Ida...

Waarbij Floris die zegt Renate te vertrouwen, niet perse zegt dat als Renate goed is, Floris dat ook is, is het andersom wel zo.

Maar Edy, en Ida lijken allebei op hun eigen manier enorm wolfs te spelen... Ida, die weigert om Edy als verdacht te zien, doet me denken aan hoe zij ook altijd, als wolven elkaar wil blijven steunen, ondanks dat Edy dat niet doet met haar...

Elrike vertrouw ik ook nog niet, zeker met Gerry, die nog even wat dingen zegt als, maar als haar kaart werd omgedraaid, en het bleek goed te zijn, dan waren ze ook verdacht geweest... Maar afgezien van Floris, die het net voor haar opnam, zie ik geen directe reden om haar te wantrouwen... Ook niet om te vertrouwen, dus ik geef het nog even.

Niks nieuws, maar toch...

Renate lijkt wel "een eerlijke goede rol" te hebben trouwens, gewoon op buikgevoel, wat nikszeggend is
Always remember: it's trash can, not trash cannot! And if trash can do it, so can you! because you're better than trash

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”