Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Wie is de braafste in de klas?
Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

Eerst even wat reacties…

Gefeliciteerd Sander :mrgreen:

En jammer dat je niet mee kunt spelen, Marieke! Maar wel goed dat je hebt besloten om je dan maar te laten vervangen :)
Edy schreef:
21 aug 2019, 16:16
3. Hoewel ik begrijp dat de wolven de vervloekte nog moeten vinden, vind ik het niet aannemelijk dat zij dit openbaar in de dag gaan doen. Daarom vind ik Pascal ook niet verdacht daarvoor. Ik vind het wel vreemd dat Ineke dat suggereert terwijl ze zelf degene is die met de vervloekte begon.
Het cruciale verschil is dat ik zei dat de wolven misschien dachten dat Mariska naar Vervloekte hintte, nadat er vast was komen te staan dat ze geen Vervloekte was (omdat ze is gestorven). Pascal daarentegen spreekt zijn vermoedens over Wouter de Vervloekte uit, terwijl Wouter nog leeft. Als Wouter inderdaad de Vervloekte is, dan presenteert hij daarmee de Vervloekte op een presenteerblaadje voor de wolven. Ik geloof niet dat Pascal dat zo als burger zou doen.
Edy schreef:
21 aug 2019, 19:44
Beetje jammer dat je nog niet quote Ida, want ik heb geen idee wat je nu bedoeld🙄🙄😬😬
Ik vind het inderdaad ook moeilijk te volgen. Kun je nog wat toelichting geven, Ida?

Pascal schreef:
22 aug 2019, 00:06
En ik snap ook niet waar in dit stuk worden Floris en Sander voor de 2e keer aan elkaar gekoppeld?
De eerste keer legde Renate een verband tussen Floris en Sander, omdat Sander een BM-stem op Floris zou proberen te voorkomen. De tweede keer was omdat Floris minstens één van de Apeldoorners zou beschermen (20 Aug 2019, 13:08)

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

Gedachtespinsel over de rollen... Aangezien Mark de spelleider is, ben ik ervan overtuigd dat de Dronkenlap meespeelt. In de rolbeschrijving staat dat de Dronkenlap ofwel de derde nacht zijn rol krijgt, ofwel zijn rol al vanaf het begin weet, maar ‘m pas de derde nacht mag gebruiken. Met welke variant spelen we Mark? (ik zal voor de zekerheid ook een PM sturen voor als je dit niet leest). Ik denk dat deze rol ook wel met een bepaalde speelstijl gepaard gaat... Als de Dronkenlap erin zit, betekent dat waarschijnlijk dat óf de Vervloekte óf Cupido erin zit (dus niet allebei).

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

Dan verder… Ik vind het een beetje lastig worden… Er zijn absoluut redenen voor mijn ‘vreemde’ gedrag. Ik voel echter niet echt de behoefte om het uit te spellen, want dat vind ik niet leuk. Daardoor wordt het echter wel lastig om mezelf te verdedigen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat m’n verdenkingen niet altijd even goed te volgen zijn. Maarja, afhankelijk van wie er gelyncht wordt, lost dit probleem zich vanzelf wel op, dus laat ik het maar zo :)

Ik vind Pascal nog steeds verdacht. Hij wijst erop dat hij wel vaker dezelfde theorieën heeft als ik. Dat herinner ik me uit eerdere spellen inderdaad ook, maar dit spel is dat absoluut niet het geval. Sterker nog; we lijken lijnrecht tegenover elkaar te staan. In die andere spellen las Pascal wel goed. Dit spel leest hij erg slecht of doet hij alsof hij slecht leest. Ik denk dat tweede. Ik geloof niet dat hij oprecht speelt. Ik vind hem ook veel te lief en positief richting de mensen die hij niet verdenkt. Pascal is een kanshebber voor mijn stem, maar in de hoop dat ik later vandaag nog in de gelegenheid zal zijn om de discussie verder te volgen, wacht ik nog even met stemmen.

Ondanks dat ik me niet geheel kan vinden in Renate haar verdachtenlijstje, vind ik het wel een goede post. Stiekem merk ik dat mijn mening over Renate ook wel beïnvloed wordt door Floris die haar niet verdenkt :P

Ik kan me niet vinden in Edy haar posts. Ik vind haar echter wel redelijk oprecht overkomen, maar dat vind ik bij Edy eigenlijk altijd wel. Ik denk echter niet dat Edy én Pascal slecht zijn, dus zal ik voor nu maar berusten in het feit dat we anders over bepaalde zaken denken :P

Van Mirjam en Lola zou ik ondertussen ook wel concrete verdenkingen willen horen. In eerste instantie vond ik ze enthousiast (en scherp) meedoen, maar inmiddels hebben we wel een punt bereikt waarin je in principe niet weg kunt komen met overwegend speltechnische beschouwingen (en reacties op anderen).

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Elve »

Zo mijn laatste pos voor dit weekend en de lange verhalen van jullie maakt het er niet makkelijk op.
Komend weekend kom ik online onder de naam Gerry.

Ik heb 2 festivals achter elkaar, waardoor ik minder aktief begin en dit was de enige manier dat ik wel mee kan doen, maandag ben ik pas weer online.

Tja ik lijk nu heel weinig verdacht, want nu begin ik op dezelfde manier als het vorige potje waar ik 2 keer een gewone burger was, en ik zie dat dit ook door anderen nu opgemerkt wordt.
Natuurlijk ben ik daar blij mee, maar het kan ook een vriendjesmaakpoging zijn en daarom stem ik op iemand die mij niet verdacht vind en dat opvallend aan de kaak stelt.

Ik heb gewoon geen enkele andere houvast en ga dit een keertje zien als wolf probeert burger te paaien.

Als ik het mis heb sorry, maar ik ga mijn stem op Edy uitbrengen.

Voordat ik deze theorie bedacht had wilde ik op Floris stemmen, met de reden, dat er het vorige potje een wolf in verweggistan zat, dus wie weet is dat nu ook weer het geval.
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Elve »

Ik stem op Edy
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Lola schreef:
22 aug 2019, 12:02
Sander schreef:
22 aug 2019, 10:20
Ze had best even kunnen zeggen welke spelers er lang in bleven vorig potje. Nu oppert ze iets maar moet iedereen zelf terug kijken. Een luie burgemeester..... :mrgreen:
Ik opper helemaal niks en ik zeg nergens dat mensen zelf maar terug moeten kijken - ik zeg dat dat kan, en dat die informatie daardoor juist niks betekent. Ik heb niet genoemd wie er lang in hebben gezeten omdat ik denk, zoals ik meerdere keren heb gezegd, dat die info helemaal niet nuttig is in dit spel. Als jij daar anders over denkt, mag je de details inderdaad zelf bovenhalen. Heeft niks met luiheid te maken, want dat kost hooguit een paar minuten, maar ik ga geen 'moeite' doen voor iets waar ik het nut totaal niet van inzie.
Volgens mij was het geen hard verwijt maar meer een grapje, Lola.
Ineke schreef:
22 aug 2019, 12:26
Als de Dronkenlap erin zit, betekent dat waarschijnlijk dat óf de Vervloekte óf Cupido erin zit (dus niet allebei).
Ik denk ook dat de dronkenlap er in zit, maar dan komt niet omdat Mark spelleider is, maar door hoe een aantal mensen hier spelen. Ik heb de rol inmiddels al aan twee mensen toegedicht, haha. Maar Ineke, hoe kom je erbij dat de vervloekte en cupido er niet allebei in kunnen zitten? Ik had met 13 man ook niet verwacht dat er een leerlingziener in zou zitten, maar dat zat er wel. Ik denk daardoor dat Mark er veel sterke (zowel goede als slechte) rollen in heeft zitten. Aangezien de leerlingziener goed is, denk ik dat er of veel wolven inzitten, een vervloekte of een stelletje. Misschien wel allemaal.
Ineke schreef:
22 aug 2019, 13:07
Dan verder… Ik vind het een beetje lastig worden… Er zijn absoluut redenen voor mijn ‘vreemde’ gedrag. Ik voel echter niet echt de behoefte om het uit te spellen, want dat vind ik niet leuk. Daardoor wordt het echter wel lastig om mezelf te verdedigen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat m’n verdenkingen niet altijd even goed te volgen zijn. Maarja, afhankelijk van wie er gelyncht wordt, lost dit probleem zich vanzelf wel op, dus laat ik het maar zo :)
Haha, jaja, neenee. Ik ben sinds Frankrijk een beetje huiverig voor je geworden en ik hoop ook een stuk minder naïef. Ik ga niet weer klakkeloos je plannetjes volgen en vind dit ook wel makkelijk gezegd. De tijd zal het leren..
Ineke schreef:
22 aug 2019, 13:07

Ondanks dat ik me niet geheel kan vinden in Renate haar verdachtenlijstje, vind ik het wel een goede post. Stiekem merk ik dat mijn mening over Renate ook wel beïnvloed wordt door Floris die haar niet verdenkt :P
Heb jij Floris hoog zitten dat dat je mening over Renate beïnvloedt?

Ik heb nog helemaal geen beeld van Floris, Ida, Sander en Marieke. De posts van Floris en Ida blijven bij mij ook niet dusdanig hangen dat ik er iets van vind of er echt iets over te zeggen heb.
Verder wil ik graag nog van Edy iets horen na haar post van gister waar ik op gereageerd heb, afhankelijk van dat antwoord bepaal ik op wie ik ga stemmen.

Positief: Lola, Ineke, Wouter
Neutraal: Renate, Pascal,
Geen idee: Floris, Ida, Sander, Marieke en Elrike
Kans op mijn stem: Edy, Elrike


Ik stoor me een beetje aan het argument dat Elrike geeft om op Edy te stemmen en de posts van Elrike in het algemeen.
Elve schreef:
22 aug 2019, 13:38
Voordat ik deze theorie bedacht had wilde ik op Floris stemmen, met de reden, dat er het vorige potje een wolf in verweggistan zat, dus wie weet is dat nu ook weer het geval.
En hier ga ik niet eens op in..
Hear me roar

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

Elrike, laat je alsjeblieft vervangen als je onvoldoende tijd hebt om goed mee te doen…
Mirjamm schreef:
22 aug 2019, 14:05
Maar Ineke, hoe kom je erbij dat de vervloekte en cupido er niet allebei in kunnen zitten? Ik had met 13 man ook niet verwacht dat er een leerlingziener in zou zitten, maar dat zat er wel. Ik denk daardoor dat Mark er veel sterke (zowel goede als slechte) rollen in heeft zitten. Aangezien de leerlingziener goed is, denk ik dat er of veel wolven inzitten, een vervloekte of een stelletje. Misschien wel allemaal.
Het kan ook wel als Mark en Hugo echt helemaal los zijn gegaan met de rollen, maar dat denk ik niet. En aangezien Mark en Hugo van de gebalanceerde rolverdelingen zijn, denk dus dat er óf een cupido óf een vervloekte inzit. Voor de geïnteresseerden:

WW -6
Burger +1
Bink +3
Cupido -3
Dronkenlap -3
Genezer +3
Heks +4
Jager +3
Leerlingziener +4
Lycantroop -1
Onruststoker +2
Prins +3
Vervloekte -3
Ziener +7
Mirjamm schreef:
22 aug 2019, 14:05
Haha, jaja, neenee. Ik ben sinds Frankrijk een beetje huiverig voor je geworden en ik hoop ook een stuk minder naïef. Ik ga niet weer klakkeloos je plannetjes volgen en vind dit ook wel makkelijk gezegd. De tijd zal het leren..
Hahaha :P Ik vraag ook niemand om mee te gaan met mijn verdenkingen. Zo bedoel ik het niet. Je kunt alleen niet ontkennen dat je op z'n minst begrijpt waarom ik Pascal en Edy verdenk, of wel soms? ;)

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Floris1987 »

Sander jou post van 10.13
Ik snap dit niet echt.
Het eerste gaat over het feit dat zij zowel mijn quote als haar tekst achter elkaar gooit en dus een rare structuur heeft.

Het 2de is een heel ander punt

Dus vind dit een aparte reactie



Edy zou je nog op mijn post willen reageren je staat op positief in mijn vorige post maar door jou vorige post zak je bij mij wel weg en wil graag verduidelijking hierop

Ik denk trouwens niet het idee dat alle genoemde rollen erin zitten. Dronkenlap lijkt me een opvallende rol voor 13 spelers. Vervloekte zou nog kunnen maar denk het niet.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Mirjamm schreef:
22 aug 2019, 14:05
Volgens mij was het geen hard verwijt maar meer een grapje, Lola.
Grapjes zijn vaak toch deels gemeend. Het stuk waar het grapje op gebaseerd was leek wel serieus, en daar klopte gewoon helemaal niks van. En grapje of niet, zodra er iets gezegd is gaan mensen daar regelmatig mee lopen. Ik wilde die alternatieve feiten van Sander even rechtzetten voordat dat kon gebeuren.
Ineke schreef:
22 aug 2019, 13:07
Van Mirjam en Lola zou ik ondertussen ook wel concrete verdenkingen willen horen. In eerste instantie vond ik ze enthousiast (en scherp) meedoen, maar inmiddels hebben we wel een punt bereikt waarin je in principe niet weg kunt komen met overwegend speltechnische beschouwingen (en reacties op anderen).
Ik vind dit nogal kort door de bocht. Niet iedereen schudt bij de vleet theorieën uit zijn mouw. Ik ben terughoudend in mijn verdenkingen omdat ik gewoon niks weet, en ik zie het niet zitten om van alles te gaan roepen zonder daar echt een sterke onderbouwing bij te hebben. Ik heb moeite te begrijpen hoe sommigen nu al allerlei harde uitspraken (denken te) kunnen doen. En ja, ik weet ook wel dat ik binnen een aantal uur moet gaan stemmen, maar ik zal nooit met volledige zekerheid achter die stem staan.
Ineke schreef:
22 aug 2019, 15:14
Mirjamm schreef:
22 aug 2019, 14:05
Haha, jaja, neenee. Ik ben sinds Frankrijk een beetje huiverig voor je geworden en ik hoop ook een stuk minder naïef. Ik ga niet weer klakkeloos je plannetjes volgen en vind dit ook wel makkelijk gezegd. De tijd zal het leren..
Hahaha :P Ik vraag ook niemand om mee te gaan met mijn verdenkingen. Zo bedoel ik het niet. Je kunt alleen niet ontkennen dat je op z'n minst begrijpt waarom ik Pascal en Edy verdenk, of wel soms? ;)
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar ik heb in elk geval geen flauw benul waar je nu op doelt; en ik heb eigenlijk ook niet echt uit je eerdere posts kunnen opmaken dat je Edy zo verdacht vindt. Ook jouw stukje waar Mirjam in dezen op reageerde kon ik geen chocola van maken. Misschien speelt mijn knallende koppijn daarin een beetje mee, maar ik verwacht eigenlijk ook niet dat ik er met volledige helderheid wel ineens alles van begrijp. Hooguit een klein beetje meer.
Je hebt ook nog niet toegelicht waar jouw (voor mij) plotselinge vertrouwen in Wouter op berust. Ik zou dat wel graag horen, niet in de laatste plaats omdat ik overweeg op hem te stemmen. Ik heb op dit moment bij hem de meeste twijfels. Ook Pascal zit me niet helemaal lekker, maar dat kan ik wat minder goed duiden dan mijn bedenkingen bij Wouter. Daarom neig ik momenteel meer naar die laatste.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Ineke »

Mirjamm schreef:
22 aug 2019, 14:05
Heb jij Floris hoog zitten dat dat je mening over Renate beïnvloedt?
Floris heeft wel een goeie Renate-detector, dus wat dat betreft ben ik wel gevoelig voor wat hij denkt ja.

Lola schreef:
22 aug 2019, 16:15
Je hebt ook nog niet toegelicht waar jouw (voor mij) plotselinge vertrouwen in Wouter op berust. Ik zou dat wel graag horen, niet in de laatste plaats omdat ik overweeg op hem te stemmen. Ik heb op dit moment bij hem de meeste twijfels. Ook Pascal zit me niet helemaal lekker, maar dat kan ik wat minder goed duiden dan mijn bedenkingen bij Wouter. Daarom neig ik momenteel meer naar die laatste.
Hierover wil ik alleen maar kwijt dat ik Wouter vertrouw.

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”