Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Wie is de braafste in de klas?
Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Edy schreef:
21 aug 2019, 16:16
Wel apart hoe e.e.a. nu opeens een draai krijgt. Ineke komt terug op haar vervloekte theorie en zegt dat het maar onzin was. Vervolgens vindt ze mij en Pascal moeilijk te peilen omdat wij op het onderwerp vervloekte zijn doorgegaan. Apart is hoe zonder slag of stoot Mirjam en Wouter hierin meegaan en dan ook opeens mijzelf en Pascal verdacht vinden omdat wij het onderwerp vervloekte nog aanspreken. Van Wouter begrijp ik het nog. Die is blij dat de vervloekte even van de baan is. Dat hij mij dan verdacht vindt is dan weer niet zo begrijpelijk. Mirjam loopt echt gewoon mee met Ineke en dat is wel lekker makkelijk. Bovendien vindt ze dat Renate niet echt een mening geeft (zou kunnen, zou niet kunnen), maar zelf doet ze vooral haar best om mensen ervan te weerhouden een uitgesproken mening te vormen. Dat vindt ze gevaarlijk, en kort door de bocht enz. enz. Zie quote:
Ik vind twee dingen spannend die gebeuren:
1. Het op dag 1 elkaar toedichten van rollen die nu nog niet eens heel boeiend zijn voor het spel. Vind ik gevaarlijk want dan sluit je onbewust al rollen en mensen uit.
2. Het koppelen van mensen aan elkaar of juist niet elkaar en dan kijken wie er in welk 'kamp' hoort. Ineke zei het ook al, heel kort door de bocht om dit ook nu al te doen!
Vind het raar dat er zo snel conclusies worden getrokken die op weinig zijn gebaseerd. Nu wordt er vast gezegd dat je ergens moet beginnen en dat alles een risico is als er nog zo weinig bekend is, maar probeer zo open mogelijk te blijven kijken.
Een wat overtrokken reactie. Niemand (behalve misschien Renate een beetje) trekt al definitieve conclusies. Ik heb ze niet gezien in ieder geval. Maar een beetje speculeren over wie wat kan zijn hoort erbij. Het is raar dat Mirjam dat wil voorkomen.
Edy, huh? Waar precies vind ik je verdacht? En waar precies vind ik Pascal verdacht? Ik heb dit nergens gezegd en ik denk dat jij nu degene bent die er een eigen draai aan gaat geven. Ik heb gezegd dat ik de theorie van Ineke over Wouter onzin vind en dat ik het er niet mee eens ben. Daarnaast loop ik niet mee met Ineke maar ben ik het op met een aantal punten wel met haar eens. Net als dat ik het met Lola eens ben, maar dat noem je dan niet? Er zitten 12 mensen in het spel dus dan komt het wel eens voor dat je dezelfde mening hebt op een paar punten..

Ten tweede weerhoud ik niemand van een mening ontwikkelen, ik vind het zelfs fijn dat er op dag 1 al zoveel te zeggen en te doen is! Ik wil echter waarschuwen om niet op dag 1 al oogkleppen op te doen en mensen nu al rollen toe te eigenen, kampten toe te bedelen of mensen uit te sluiten. Dát vind ik gevaarlijk, niet dat je een mening gaat vormen! Maar uitspraken als 'Ik pleit huppel vrij' vind ik heel gevaarlijk op dag 1.

Renate schreef:
21 aug 2019, 19:55

Elrike: in het vorige spel was Elrike nooit aanwezig, stemde steeds niet, en ik zie nu weer een herhaling van zetten. Ik denk oprecht dat als zij wél in het hol aanwezig was en op Mariska heeft kunnen stemmen, haar maatjes haar echt wel tot de orde hadden geroepen. Die weten ook dat de kans dat er op je gestemd wordt bij inactiviteit, heel groot is. Dus nee, ik denk vooralsnog dat Elrike onschuldig is.
Dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel. Iemand 'vrijpleiten' die nog precies geen één inhoudelijke post heeft gemaakt. Gevaarlijk en op bijna niks (alleen inactiviteit) gebaseerd. Je kan als (inactieve) wolf heel makkelijk meestemmen in het hol en daarna weer verder gaan met je echte leven.

Renate schreef:
21 aug 2019, 19:55
Mirjam vindt mij op de vlakte, te neutraal. Maar anderzijds verwijt ze me dat ik te zwart wit ben. Maar ook weer: te twijfelend. Ik kan een en ander niet rijmen. Mirjam komt bovendien zelf echt geen een keer met een originele visie. Ze praat vooral mee, post lang maar inhoudsloos.
Ik vond vooral dat je weinig te zeggen had en als je dan wat zei, was ik het er weer niet helemaal mee eens. Ik ben zelf nog niet met een theorie gekomen, dat klopt, maar volgens mij zijn er maar een paar spelers die dat op dit moment al wel gedaan hebben.
Edy en Renate verwijten mij allebei van meepraten, telt dit dan als meepraten met elkaar van jullie ;)?
Renate schreef:
21 aug 2019, 19:55
Ineke wil weten wie ik echt verdenk en wie ik vertrouw (maar van Mirjam mag ik dat eigenlijk weer niet al te stellig doen…).
Hahaha, iemand verdenken en vertrouwen klinkt al veel beter dan iemand vrijpleiten. Vrijpleiten klinkt stelliger en definitiever, iemand op dit moment vertrouwen of verdenken, vind ik van niet. Misschien is het wel een taaldingetje en woordgebruik.
Hear me roar

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Pascal »

Ineke schreef:
21 aug 2019, 10:27

Ik vind het verdacht dat hij zegt dat hij als wolf Wouter zou hebben opgegeten, omdat hij dacht dat hij de Vervloekte was. En vervolgens komt hij ook nog met een hele toelichting. Ik snap niet waarom je als goeierik de wolven zo op de persoon zou wijzen van wie jij denkt dat het de Vervloekte is??? Daarnaast vind ik de theorie echt wel ongeloofwaardiger dan die van mij :P Ik vind het niet oprecht overkomen. Ik geloof niet dat hij dit werkelijk al voor Mariska’s dood en voor mijn theorie heeft bedacht. Zo krom kan niemand denken :P
@ Ineke, ik heb dit toch echt al bedacht gedurende de nacht, blijkbaar ben ik zo'n krom iemand. :P En ja, ik heb overwogen om het niet te posten. Maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan om een discussie aan te zwengelen.

En ik snap ook niet waar in dit stuk worden Floris en Sander voor de 2e keer aan elkaar gekoppeld?
Ineke schreef:
21 aug 2019, 10:30
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Edy’s theorie over Apeldoorn vind ik normaliter niet zo ver gezocht. IRL stemmen wolven vaak als eersten degenen eruit die hen goed kennen omdat ze zich anders misschien tegenover hen verraden door stembuigingen, steelse blikken enz.
Daarom vind ik Floris’ reactie dat die Apeldoorntheorie wel vaker is gebruikt maar zo achterhaald is, oude koeien enz, echt onzin. Het komt op mij over alsof Floris minstens één Apeldoorner probeert te beschermen.
Ik heb echter wel een andere reden waarom ik niet zo in de Apeldoorntheorie geloof.
Bij mijn weten is dit voor het eerst in jaren dat Pascal, Sander en Mariska samen online spelen (weliswaar speelden Pascal en Mariska vorige keer wel samen, maar toen was Pascal feitelijk niet aanwezig, dus die hebben elkaars online speelstijl nou niet bepaald door en door leren kennen). Bovendien vroeg Sander in de aanmeldfase specifiek of Mariska mee ging doen, en toen ze dat beaamde zei hij: dan schrijf ik me ook in. Dat klinkt niet als iemand die vervolgens Mariska er als eerste uit gaat eten.
Maar: het zóu kunnen. En het zou ook prima niet zo kunnen zijn.
Hier koppel je in eerste instantie Floris aan Pascal en/of Sander. Daarna opper je een theorie waarin Pascal en Sander geen wolven zijn, omdat ze Mariska niet zouden lunchen. Ik vind het interessant dat je voor de tweede keer Sander en Floris aan elkaar koppelt. Geen idee wat ik daarvan vind...

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Pascal »

Lola schreef:
21 aug 2019, 16:48
Ik wil ook nog even kwijt dat ik me er immens aan stoor dat Pascal zo slecht leest. Als je lange posts intimiderend of moeilijk vind, neem er dan gewoon even tijd en rust voor. Je maakt geen kans in dit spel als je overal maar vlug overheen leest.
Lola, het voelt ook een beetje als een waarschuwing. Ik vind het vervelend voor je dat je je hieraan stoort, maar het blijft wel een spelletje. Gelukkig nuanceer je het later wel weer een beetje, al snap ik het stuk over het netjes je stem uitbrengen niet helemaal. Dat heeft in mijn optiek niets met slecht lezen te maken.
Maar goed, zand erover, ik kan het niet beloven maar ik zal mijn best doen wat nauwkeuriger te lezen. Akkoord? ;)

Edit: huge ass spelfout eruit gehaald

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Elve »

Zo na die wc was het sneller les dan ik dacht en rekenen bah, de les waarbij ik altijd uit het raam staarde vanwege de ettelijke herhalingen van simpelweg dezelfde sommetjes. Ik hoop het volgende lesuur op wat meer uitdaging.
De komende dagen ben ik weer op een festival, morgen vertrek ik en ik lees nog even wat bij om tot een goede stem te komen. De dagen dat ik wegben schrijft Gerry mijn huiswerk voor me op zodat ik niet achterga lopen met de essen.

Ik ben voor vanavond tot pagina 2 gekomen en dat vind ik nog onvoldoende om een stem goed overdacht uit te kunnen brengen. Het viel me wel op dat mariska als pester werd gezien(propjes koffie gooien?) en juist door de echte pestkoppen in de wc geduwd is.

En nog een opvallend puntje: Vorig spel zat 1 van de wolven in een zonnig verweggistanland, wie zit er nu daar?
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Pascal »

En het is al over bedtijd in RL. Dus zo tijd om te slapen.

Ik vind Ineke, net als zij van mij vindt, ook lastig te peilen. Ze post die theorie van haar en vervolgens zegt ze dat ze er zelf niet in geloofd maar te leuk vond om niet te posten. Hmmm, kom op, ik ken je beter dan dat. Iets doen omdat het leuk is zul jij niet snel doen.

Wouter zijn gedrag vind ik op z’n minst frappant, maar dat hoeft ik niet per definitie slecht te zijn.

Floris is wat kort, maar dat kan door de vakantie komen, zou ik ook doen in zijn geval. En hij gaat wel een beetje lang door over het slecht lezen van mij. Voorlopig neutraal.

Elrike. Het spijt me Elrike, maar dit is het 2e spel waar ik van jou geringe activiteit zie. Toegegeven was ik vorig spel ook niet actief, maar toen heb ik me laten vervangen. En op zich kan je ook een keer wat minder actief meespelen, maar vaker vind ik wel jammer, temeer omdat je het niet aangeeft dat je minder actief bent. Laat dan Mark gewoon een vervanger zoeken en doe een andere keer mee als je meer tijd hebt.

Sander is ook stil, maar die is 3 weken geleden vader geworden, dus die vergeef ik dat wel ;-)

Lola, je fladdert overal op af en waait met niets mee. Daarmee krijg ik gevoel dat je aan naar het juiste aan het zoeken bent, dat is een klein plusje voor mij.

Ook Renate lijkt wel ok. Ze wordt door Mirjam heel erg aangevallen omdat ze heel erg op de vlakte is, dat vind ik eigenlijk niet. Ik zie Renate feiten benoemen, en dat vind ik niet op de vlakte, ik vind dat juist in het spel. Dus ook een plusje voor haar.

Edy. Die vind ik ook wel lekker bezig. Ze komt tenminste met zaken op de proppen. Eerst met het opperen van de Apeldoorn theorie, maar daarna het grote pluspunt, de kritische noot naar Wouter, Ineke en Mirjam in de post van 16:16u 21-8.

Ida. Nog niet zoveel van gezien. Neutraal

Mirjam. Ja die lijkt me overal op te schieten wat haar uitkomt. Op Renate, op Ida, op mij. Andere dingen ziet ze niet. Ze legt het later wel uit, van ja maar het viel me gewoon op en dat andere had ik niet gezien. Ik vond dat toch wat te makkelijk.

Marieke. Vorig spel was ze wel actiever dan, ze had beloofd dit spel korte posts te schrijven. Maar geen posts is wel heel summier. Dat kan beter.

Positief: Lola, Edy, Renate
Neutraal: Ida, Sander, Wouter, Floris
Minder positief: Ineke, Mirjam
Geen inhoudelijke mening: Marieke, Elrike

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Snel de vele bijdragen van gisteravond doorgelezen - kon zelf niet online komen. Wat me opvalt is dat Sander schittert door afwezigheid. Dat is niet verdacht of onverdacht maar wel vervelend. Elrike is wel erg afwezig en staart uit het raam zegt ze zelf. Is lastig te interpreteren. Pascal redt zich er wat mij betreft niet uit met zijn gedraai rond de weerlegde theorie van Ineke. Edy doet dat wel. Een beetje. Ik weet niet of ik vandaag nog online kan komen dus ik moet nu stemmen. Met de mogelijkheid dat ik vanavond nog switch. Ik houd het bij Pascal voor nu. Zoals al eerder: vertrouwen van mij ligt bij Ineke, Mirjam en Ida. De rest is nog steeds neutraal, ik wil geen overhaaste conclusies trekken.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Wouter »

Ik stem op Pascal
Ho ho ho :xmas:

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door MMarieke »

Lieve klasgenoten,

Ik heb gevraagd om vervanging. Ik zat vanaf het begin al totaal niet in het spel en nu heb ik er ook nog twee spoedklusjes bij gekregen waar ik maar een week de tijd voor heb.
Dus ik ga deze superleuke klas verlaten.
Succes allemaal!
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Dag allen,

gisteren een hele dag niet online geweest en dan gelijk een aantal pagina's moeten lezen. Niet erg, maar dat red ik nu niet.
Ik zal later vandaag (einde van de middag/begin van de avond) met een reactie komen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Sander »

Ik ga het anders doen. Ik begin gewoon met lezen en als ik ergens op wil reageren dan doe ik dat direct.
Er zullen dus wat meerdere kleine posts van mij komen i.p.v. 1 lange
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”