Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Wie is de braafste in de klas?
Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Tijdens het posten zijn er twee nieuwe posts bijgekomen waar ik nog even op wil reageren.
Pascal schreef:
20 aug 2019, 22:07

Ik dacht net als Ineke dat Wouter had gehint naar de rol van vervloekte.

Mirjam lijkt uitdrukkelijk op zoek te zijn naar fouten van spelers. Ze wijst mij op een klein leesfoutje over de bmverkiezing, Ida wijst ze ook op een foutje in haar post 18-08 21:04, dat Ida een post onjuist toebedeeld aan Edy terwijl deze van Wouter is.
Wat ze dan weer niet ziet, of althans hem er niet op wijst, is dat Wouter in zijn post bij de bm verkiezing, 18 Aug 2019, 11:28 totaal voorbijgaat aan het feit dat ik me ook kandidatuur heb gesteld voor bm.
Vind ik ook wel een essentieel iets, en vind het gek dat Mirjam dus wel het foutje van Ida en mij ziet maar niet die van Wouter, die in mijn optiek kleiner is dan het "foutje" van Ida is.
Nee hoor Pascal, helemaal niet. Het was nog niet eens dag 1 en ik wilde toch proberen inhoudelijk te posten en te reageren en dit viel me gewoonweg op. Het viel me inderdaad niet op dat Wouter jouw kandidatuurschap over het hoofd heeft gezien. En fouten maken is helemaal niet erg en ook geen verwijt. Ik vind niemand verdacht als ze dergelijke fouten maken. Pas als het iets groots is en de situatie eromheen grimmig is, dan ga ik het verdacht vinden en kan het tegen iemand werken. Nu niet.
Maar nu we toch bezig zijn over foutjes: Ineke dacht juist dat Wouter wolf was en dacht dat Ineke vervloekte was, niet andersom!
Hear me roar

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Mirjamm schreef:
20 aug 2019, 22:16
Ik denk alleen niet dat er op basis van een uitgekauwde theorie wordt gekozen in het hol (ik bedoel dan 'Ik ben goede maatjes met Mariska dus ik wil haar er als grapje gelijk uit hebben' of 'ik ben familie van Ida en wil haar er zo snel mogelijk uit hebben want ze heeft me altijd door', etc.), maar dat mensen die een link hebben met de theorie en het slachtoffer net zo goed wolf kunnen zijn.
Ik weet niet helemaal of je dit nou als weerlegging of aanvulling op mijn post bedoelde, maar dit is ongeveer wat ik ook bedoelde. We moeten mensen zeker niet uitsluiten op basis van irl-theorieën, maar het lijkt me ook niet productief om er zware verdenkingen op te gaan baseren. Vandaar dat ik zeg, laten we er niet te veel aandacht aan besteden.

Ik ben het met Mirjam eens over Elrike. Het pleit haar zeker nog niet vrij, en een inhoudelijke post zou inderdaad wenselijk zijn!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Renate »

Lola schreef:
20 aug 2019, 22:12
Renate schreef:
20 aug 2019, 21:35
Maar ook ik dacht onmiddellijk, net als Edy : en wat als Ineke hiermee juist zeer nadrukkelijk naar de wolven hint? Net iets voor haar om dit in het hol helemaal bekokstoofd te hebben.
Als Ineke in het wolvenhol zit, hoeft ze toch niet hier naar de wolven te gaan zitten hinten? Ze kan dan gewoon daar ronduit haar theorieën kwijt.
Oei dat is inderdaad niet slim van mij gedacht. Nou dan heeft Ineke dit gewoon in haar eentje zitten bedenken

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Lola schreef:
20 aug 2019, 22:29
Mirjamm schreef:
20 aug 2019, 22:16
Ik denk alleen niet dat er op basis van een uitgekauwde theorie wordt gekozen in het hol (ik bedoel dan 'Ik ben goede maatjes met Mariska dus ik wil haar er als grapje gelijk uit hebben' of 'ik ben familie van Ida en wil haar er zo snel mogelijk uit hebben want ze heeft me altijd door', etc.), maar dat mensen die een link hebben met de theorie en het slachtoffer net zo goed wolf kunnen zijn.
Ik weet niet helemaal of je dit nou als weerlegging of aanvulling op mijn post bedoelde, maar dit is ongeveer wat ik ook bedoelde. We moeten mensen zeker niet uitsluiten op basis van irl-theorieën, maar het lijkt me ook niet productief om er zware verdenkingen op te gaan baseren. Vandaar dat ik zeg, laten we er niet te veel aandacht aan besteden.

Ik ben het met Mirjam eens over Elrike. Het pleit haar zeker nog niet vrij, en een inhoudelijke post zou inderdaad wenselijk zijn!
Aanvulling want ik ben het met je eens.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Renate »

Ik ben verbaasd dat mensen denken dat de wolven niet gelijk op zoek gaan naar de vervloekte in dit stadium. Juist die eerste nacht maakt het hen niet uit welke burger ze opeten en als ze dan toevallig de vervloekte te pakken hebben, is dat wel heel dikke mazzel. As ik wolf was zou ik het zo doen.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Mirjamm schreef:
20 aug 2019, 22:32
Aanvulling want ik ben het met je eens.
Ah ja, top, dan begrijpen we elkaar! 👍🏻

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Mirjamm »

Renate schreef:
20 aug 2019, 22:34
Ik ben verbaasd dat mensen denken dat de wolven niet gelijk op zoek gaan naar de vervloekte in dit stadium. Juist die eerste nacht maakt het hen niet uit welke burger ze opeten en als ze dan toevallig de vervloekte te pakken hebben, is dat wel heel dikke mazzel. As ik wolf was zou ik het zo doen.
Ik denk dat wolven kijken naar welke rollen prioriteit hebben om er zo snel mogelijk te gaan, zoals een ziener, heks, leerlingziener en genezer en dat ze daar dan spelers aan gaan koppelen. Ik denk zeker niet dat het random gaat omdat het in de eerste nacht toch niet uitmaakt.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Lola »

Renate schreef:
20 aug 2019, 22:34
Ik ben verbaasd dat mensen denken dat de wolven niet gelijk op zoek gaan naar de vervloekte in dit stadium. Juist die eerste nacht maakt het hen niet uit welke burger ze opeten en als ze dan toevallig de vervloekte te pakken hebben, is dat wel heel dikke mazzel. As ik wolf was zou ik het zo doen.
Je zegt 'niet' in je eerste zin, maar je bedoelt het, als ik de rest van je post lees, volgens mij andersom. En daar ben ik het dan volledig mee eens, maar dat is op zich ook wel te lezen in mijn eerdere posts. 🙂
Mirjamm schreef:
20 aug 2019, 22:38
Ik denk dat wolven kijken naar welke rollen prioriteit hebben om er zo snel mogelijk te gaan, zoals een ziener, heks, leerlingziener en genezer en dat ze daar dan spelers aan gaan koppelen. Ik denk zeker niet dat het random gaat omdat het in de eerste nacht toch niet uitmaakt.
Random inderdaad misschien niet, maar de Vervloekte is een vreemde rol om dan nu al naar op zoek te zijn; zeker als je zoals jij zegt ook naar bijvoorbeeld de Ziener kunt zoeken.

Pascal
Cupido
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jul 2019, 15:46

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Pascal »

Lola schreef:
20 aug 2019, 22:19
Huh, Ineke zegt het juist precies andersom, zij denkt dat Wouter op zoek was/is naar de Vervloekte. Hoe heeft Wouter volgens jou gehint naar die rol?
En serieus, waarom zou je als wolf meteen de Vervloekte bijten? Als je denkt te weten wie het is kun je het ook nog best een nachtje uitstellen. Volgens mij is dat tactisch echt veel slimmer, maar goed.
@ Lola, en ook Mirjam, jullie hebben gelijk Ineke bedoelde het inderdaad andersom. Ik zal eerlijk zeggen, ik ben geen fan van lange posts (en die van Ineke viel voor mij al onder die categorie) ik ga dan scannen. In de scan pikte ik Wouter en vervloekte op. En laat ik daar nou net zelf een enthousiaste theorie over hebben, dus ik heb de aanname gedaan dat Ineke, aangezien we wel vaker een zelfde theorie gehad hebben, dezelfde conclusies had getrokken als ik. Dat was dus niet zo.

Daarom zal ik alsnog met mijn theorie op de proppen komen.
Ik denk namelijk dat Wouter een kans zag om zich aan te bieden aan de wolven. Allereerst omdat Ineke een opmerking maakte over blonde haartjes, was het voor Wouter makkelijk om daar, nadat Mariska er ook al wat over had gezegd, op door te gaan met zijn Haren??? Haren??? opmerking. Haren zijn immers makkelijk in verband te brengen met wolven. In mijn theorie plaatste hij daar zijn eerste zet. Ik denk dat hij met zijn vraag aan Ineke (of ze ook 's nachts voor ons zal zorgen) de reacties wilde peilen. Na weinig respons besluit hij het over een iets andere boeg te gooien door te hinten naar verschillende kampen. Was dat om een wit voetje te halen bij Ineke, ik denk het niet. Ik denk dat het meer een mooie verpakking was van het feit was dat hij daarmee wilde laten weten dat hij van kamp kon wisselen aan de wolven?
Want zonder nog terug te komen op zijn eigen vraag of Ineke ook 's nachts benoemd hij even een aantal (maar niet alle) kandidaten kort, en stemt op Ineke. Waarom heeft hij dat toen niet toegelicht?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Lesuur 1 rekenen/wiskunde.

Bericht door Edy »

Eigenlijk vind ik Pascal zijn theorie meer hout snijden dan die van Ineke. Ik vind het aannemelijker dat Wouter de vervloekte zou zijn ipv een wolf die de vervloekte zoekt. Het lijkt mij ook, dat als de wolven op zoek waren naar de vervloekte, ze dat meer verspreid zouden doen dan alleen Wouter op de klus zetten.
Eerder heb ik aangegeven dat Ineke dit mogelijk zelf als wolf in scene zou hebben gezet. Maar dat neem ik toch terug. Als wolf is het helemaal niet logisch om dan overdag zo nadrukkelijk over de vervloekte bezig te zijn en zo duidelijk op Wouter te wijzen. Hij zou zomaar die vervloekte kunnen zijn en dan heb je er als wolf niets aan als die overdag eruit gaat.
Of Wouter nu wel of niet de vervloekte is, het pleit Ineke en Pascal allebei een beetje vrij in mijn ogen. Als wolf zouden zij niet in dit forum met deze theorie komen, maar meer in het wolvenhol bespreken.
Wouter had nog een hele vreemde opmerking over dat hij onzeker raakte in deze wiskundeklas en dat hij zich strategisch moest plaatsen voor als de vragen moeilijk werden.
Met name het strategische plaatsen zou ook een hint kunnen zijn?

Maar, zelfs als we denken dat Wouter de vervloekte is, betekent dit nog niet dat we hem eruit moeten stemmen toch? De wolven kunnen hem snachts wel opeten, maar als er dan geen slachtoffer is, kunnen we alsnog het zekere voor het onzekere nemen en hem alsnog lynchen. Aan de andere kant: zo een eerste dag heb ik in ieder geval niet echt een duidelijke andere verdachte en dan is er wel het risico dat we een belangrijke burger eruit halen ipv een toekomstige wolf.

Overigens vraag ik me af wat er gebeurt als de vervloekte nog in het spel zit als het afgelopen is. Wil hij altijd winnen met de wolven of kan hij ook winnen met de burgers als hij nog leeft?

Gesloten

Terug naar “Spel 2 - Back to School”