Dag 1 : Welkom in Versailles.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Kayan »

Ik weet niet zo goed waar we hierin moeten beginnen. Gelukkig onze medespelers wel, want anders was er wel een slachtoffer gevallen. OOOFFF iemand was niet online/te laat, maar denk niet dat dat het geval is...

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Edy »

@Djamila
Overigens, het is geen stemmakerij, ik zeg alleen wat me opvalt, voordat de discussie weer 484894 pagina's over het feit gaat dat ik aan stemmakerij doe/steken onder water geef/prikjes uitdeel en die hele reutemeteut :lol:
Nou, ik ging al bijna denken! :lol: :lol: Maar nee, het is gewoon wat je opvalt. Maar dat je dat weer zo expliciet moet zeggen, tja, dat is dan weer...... :lol:
Ik vind de vergelijk met de beul niet helemaal hetzelfde. De beul vind ik echt een heel andere rol, waarbij je als enige vanaf het begin meer weet dan een ander. De BM rol kan zeker in het begin minder relevant zijn, of je bent gewoon de pineut (b.v. als iedereen maar 1 stem heeft en dan kom jij met je dubbele stem die je dan niet wilt op dat moment! :cry: ). Of je bent al sneller een target voor de wolven. Later in het spel als je echt wat zekerder van je verdachten bent (of denkt te zijn :lol: :lol: :lol: ) dan wel.
Maar, dat gezegd hebbende, is het idd wel wat nonchalant van Bas. Een beetje gemaakt lijkt het dan wel. Maar goed, dat vind ik dus bij Renate ook. Bij haar weet ik dat ze nooit BM wil worden (alleen maar beul), maar ze zegt het hier wel nogal slapjes. Niet zo overtuigend als normaal. Dus dat vond ik ook een beetje raar.

Nou, nu heb ik toch wel weer heel veel woorden gebruikt om eigenlijk niet zo heel veel te zeggen. Maar anders is het zo stil moet je maar denken.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Kayan »

Wel lekker makkelijk dit weer, dames. Die Bas doet wel vaker dit soort gekke dingen. Ik ben er zelf niet mega van onder de indruk. Wel vind ik jullie één-tweetje weer interessant, Djamila en Edy. Dat grap op BM verkiezingsdag en nu ook weer... I got tingling sensation all over 👀👀👀

Ook vond ik het raar dat Renate zei dat ze het me het meest gunde om BM te worden en vervolgens op Edy stemde (niet dat ik mega geef om BMschap, maar het voelde wel even aan als een wit voetje halen. Dank nog voor het compliment over leiden BTW XD).

Edy die Dan weer extra benadrukt dat ik direct op Bas had gestemd, niet opdat het verdacht is, maar wel geen positieve vibes. Je moet wel een beetje met ons mee oven, Edy!!!!

En dan de stemwissel van Thijs. Thijs waarom wilde je nou precies niet dat Edy BM werd???

En tot slot, wat wordt er veel aan het lot overgelaten met muntjes en dobbelstenen 👀

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Djamila »

@ Edy
Ik snap ook wel dat het niet hetzelfde is, ik zeg alleen dat Bas wel zo’n gelijksoortige functie graag op zich nam.
Kayan schreef:
15 feb 2021, 09:26
Wel lekker makkelijk dit weer, dames. Die Bas doet wel vaker dit soort gekke dingen. Ik ben er zelf niet mega van onder de indruk. Wel vind ik jullie één-tweetje weer interessant, Djamila en Edy. Dat grap op BM verkiezingsdag en nu ook weer... I got tingling sensation all over 👀👀👀

Ook vond ik het raar dat Renate zei dat ze het me het meest gunde om BM te worden en vervolgens op Edy stemde (niet dat ik mega geef om BMschap, maar het voelde wel even aan als een wit voetje halen. Dank nog voor het compliment over leiden BTW XD).

Edy die Dan weer extra benadrukt dat ik direct op Bas had gestemd, niet opdat het verdacht is, maar wel geen positieve vibes. Je moet wel een beetje met ons mee oven, Edy!!!!

En dan de stemwissel van Thijs. Thijs waarom wilde je nou precies niet dat Edy BM werd???

En tot slot, wat wordt er veel aan het lot overgelaten met muntjes en dobbelstenen 👀
Haha dit is nou ook wel weer grappig, Kayan. Jij zegt dat ik een één-tweetje doe met Edy (snap niet echt waarom trouwens), maar jij neemt Bas nu best wel in bescherming :lol:
En Bas doet wel vaker gekke sprongen maken wat betreft namen etc. Dit is toch wel van een ander kaliber, en ook niet per se gek. Dat maak jij er nu van ;)
Welke grap bij de bm verkiezing bedoel je precies?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Lola »

Jemig, het hoeveelste spel achter elkaar is dit dat er geen slachtoffer in de eerste nacht valt? :madness2:

Ik deel het gevoel van Edy over Renate een beetje, maar meer dan een gevoel is het momenteel niet.

Verder ben ik benieuwd:
wat Thijs zo op Edy tegen heeft,
en waarom Matthijs zegt dat hij juist wél naar Edy gewisseld zou hebben als er nog gelijkspel was geweest.

Ik was er dit weekend even niet omdat ik zaterdag verhuisd ben, maar vanaf nu hebben jullie weer mijn overdeelde aandacht!

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Thijs »

Thijs en Edy ... gewoon ik zie dat Edy er makkelijk door heen laveert al een aantal spellen. Zeker op de dag ligt ze weinig onder vuur. Dat vind ik gevaarlijk.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Kayan »

Thijs schreef:
15 feb 2021, 11:42
Thijs en Edy ... gewoon ik zie dat Edy er makkelijk door heen laveert al een aantal spellen. Zeker op de dag ligt ze weinig onder vuur. Dat vind ik gevaarlijk.
Da's alleen gevaarlijk als ze ook daadwerkelijk slecht is, en de spellen waar jij het over hebt, was ze dat niet. Dus die conclusie trekking volg ik niet helemaal.

@djamila, wel weer duidelijk dat ik afgeleid was. Wat slecht Nederlands van mij weer. Anyhoe, ik doelde op de grap over jouw speech en dat dat weleens een high ervaring kon zijn als je BM zou worden 😂.

Echt in bescherming nemen doe ik trouwens niet. Ik zeg alleen dat het niet algeheel onbekend gedrag is van Bas.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Thijs »

Ik zeg ook niet dat Edy slecht is, echter het valt me op en ik stel dat graag aan de kaak.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Renate »

Dat krijg je dus, als er geen slachtoffer is. Dan gaan we hele minimale dingen aangrijpen om mensen verdacht te vinden. In mijn geval: de rare stem van Thijs; zijn wens om Djamila koste wat kost BM te laten worden.
En in Edy's geval (en Lola heeft daar ook gevoelens bij): het feit dat ik minder hard dan anders riep dat ik geen BM wilde zijn.
Die zal ik dus maar even uitleggen:

Ik stel me nooit verkiesbaar als BM, omdat ik het een vervelende rol vind: het duurt altijd zo lang voor het spel kan beginnen en de BM heeft maar af en toe echt invloed.
Doordat ik mij in het vorige spel echter wél heb aangeboden voor de rol van Beul, voelt dat voor mij zelf wel een beetje als een stijlbreuk. Weliswaar gaat het hier over een rol die ik wél leuk vind en is de invloed van de Beul veel groter, en wist ik dat daardoor het spel voor mij veel aangenamer zou zijn (geen van de anderen kon ik immers vertrouwen) maar het blijft een rol die maakt dat het spel nog weer later gaat beginnen. Het leek me daarom niet zo gepast om nu net als bij voorgaande spellen weer zo van leer te trekken tegen het fenomeen burgemeester. Dus heb ik mijn gebrek aan enthousiasme voor die rol dit keer inderdaad wat zijdelings gemeld.

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1 : Welkom in Versailles.

Bericht door Thijs »

Renate
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gesloten

Terug naar “Spel 16 - Tijdreizen voor beginners”