Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 2

Bericht door Jeska »

Wow en het gaat maar door. Mijn laptop raakte oververhit waardoor ik nu alsnog via mijn telefoon moet reageren. Ik moet zeggen dat ik nog weinig wijzer ben geworden na het vele lezen. Echte verdachten heb ik momenteel niet... Vanavond zal ik opnieuw de boel doornemen in de hoop daar iets uit te kunnen halen. Ik ga nu naar een barbecue en zal daarna weer online komen. Morgen heb ik ook een volle dag dus ik hoop vanavond te kunnen stemmen, maar dan moet ik wel een goede aanleiding hebben gevonden... Anders heb ik mogelijk morgenavond nog een momentje, maar maandag kan ik niet stemmen - maandag is de meest hectische dag van de week op het werk - dus vanavond of uiterlijk morgenavond meer.

@Matthijs; laat je spelplezier niet ontnemen! Goed dat je aangeeft wat iets met jou doet en hoe het overkomt op jou. Maar neem van mij aan Bert (mijn broer) is altijd al fanatiek geweest, hij wil gewoon winnen. Volgens mij is hij puur aan het zoeken wat verdacht kan zijn, zodat ie discussie kan voeren waaruit mogelijk weer het een en ander te halen valt.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2

Bericht door Mariska »

Ik leef nog ( in real life bedoel ik voornamelijk!) Ik weet dat ik de laatste dagen een beetje zoek was. De reden hiervoor was dat ik volle dagen werkte en daarna enigszins verkoeling zocht in de tuin van mijn ouders, waar net de Wi-Fi niet komt en ik door mijn bundel heem ben.

Nu ben ik thuis, waar ik zo ongeveer smelt van de hitte, want 35 graden binnen. Nou zou je zeggen, doe de deuren en ramen open, maar ik heb vlak bij die deuren en ramen dus een hornaarsnest in muur zitten, dus dat is ook geen optie.

Vandaar dat ik even een beetje Sjaak Afhaak was. Maar het lijkt wel alsof dat maar weinigen is opgevallen. Ik had mijzelf allang aangevallen op inactiviteit.

Ik kan me voorstellen dat het spel af en toe persoonlijk kan worden opgevat. Maar het is een spel, alles wat er wordt gezegd gaat over je rol en niet over wie je bent. Maar ik snap dat dat soms lastig te scheiden is.

Het lijkt nu een lange post te gaan worden, maar dat valt wel tegen. Hoewel ik alles net heb doorgelezen, heb ik nog niets op een rijtje staan en moet ik denk nog wel een paar keer teruglezen om weer een beeld te gaan krijgen over de verhoudingen. Dus excuus, maar ik ben er mee aan het werk!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2

Bericht door Mariska »

Oh en dan als nog een ervaringsdeskundige over het "Bert fanatisme", aangezien ik met behoorlijke regelmaat met hem spelletjes doe.

Ik zou me zorgen maken, als Bert niet op deze manier z pou spelen. Ik weet, na al die jaren, niet beter, maar ik heb dit ook een aantal keren moeten ondervinden en moet leren dat het geen persoonlijke aanvallen zijn
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 2

Bericht door Gerry »

Ik reageer mobiel, dus is het lastiger om alles te quoten. Dat doe ik dan ook niet.

@Matthijs: het was erg veel om door te lezen, dus waarschijnlijk heb ik dat gemist. Sowieso was Hugo bij mij al enigszins verdacht door zijn (en Berts) aanval op Renate, Bert was juist naar neutraal gegaan door het wantrouwen jegens Edy.

@Hugo: Nick en Mariska werden door Edy in het begin enigszins wantrouwt waardoor ze er bij mij positief uitspringen. Vertrouwen is een te groot woord, dat doe ik nog niemand.
Floris, Pascal/Elrike, Bert en jij verdacht ik al sinds de eerste dag, hooguit zijn ze wat gestegen (naar minder verdacht of neutraal) vanwege het wantrouwen van Edy of het niet stemmen op Elrike of Pascal.

@Marieke: Al gisteravond (zie pagina 6) zei ik dat ik nieuwe verdenkingen zou hebben. Daarbij doelde ik vooral op jou omdat ik toen al de nacht en een deel van dag 1 terug gelezen had en ook naar het stemgedrag had gekeken. Daardoor krijg jij bij mij nu de meeste minnetjes. Dat anderen tot diezelfde conclusie komt kan ik niets aan doen.
Daarvoor hoorde je inderdaad niet tot mijn verdachten, maar dat is wat de ontmaskering van een weerwolf kan doen. Dan worden er naar mogelijke links gekeken.

Ik moet het doen met wat mij opvalt en dan tel ik plusjes en minnetjes bij elkaar op en daar komt dan een lijstje uit die ik dus in die vier categorieën heb opgedeeld.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 2

Bericht door Jeska »

Floris wrote:
Mijn lijstje voor nu ( nog heel bewerkelijk en als andere nieuwe info geven kan deze veranderen)
Op basis van Edy dood Als wolf

Plusje op dit moment
Pascal en Bert

Neutraal
Marieke Inge en Kim

Minnetje
Nick en Gerry
Als pascal slecht lbijkt te zijn vliegen Mariek/inge en KIm spontaan naar de top van verdachtheid maar dt verwacht ik niet.
@Floris: waar ben ik gebleven :P?

Hugo wrote:
Hugo - Mr. Perfect. Zit ook goed in het spel zeg. Wauw.
Haha ik had echt pas na twee keer lezen door dat dit mooie compliment aan jou ook door jou geschreven was :lol:

@Renate: dank voor de uitleg; ik begrijp inderdaad dat het als de heks al haar drankjes heeft benut ze minder interessant is voor de wolven. Maar als de wolven eenmaal rollen kunnen plaatsen bij de spelers, leidt dit hen automatisch ook naar de belangrijke rollen die nog in het spel zitten – ik pleit er daarom dus helemaal niet voor om openbaar overdreven te hinten en rollen te claimen – daar helpen we de burgers niet mee – we halen er geen extra informatie meer uit, maar we geven de wolven een nog kleinere groep waaronder de nuttige rollen verdeeld zitten.

@Gerry: ik vind het bijzonder dat je al een uitleg geeft over wat het betekent als blijkt dat Pascal/Elrike een wolf blijkt te zijn – haast alsof je er al vanuit gaat dat Pascal/Elrike er binnenkort uitgaat? Waarom zet je er niet gelijk bij wie naar welke plaats in jouw ranking verplaatst als elke andere een wolf blijkt te zijn?

@Nick; ik kan echt geen hoogte van jou krijgen, je bent steeds kort aanwezig - mengt je inhoudelijk niet echt (behalve commentaar op anderen), eigen bijdragen heb ik -los van jouw stem met korte uitleg- nog niet gezien.

@Kim; ik zou ook graag meer van jou horen, jij houdt je voor mijn gevoel wel heel erg op de achtergrond.

Ik heb na het opnieuw teruglezen en plussen en minnen nog niet zo'n duidelijk beeld dat ik mijn stem nu al wil uitbrengen. Als er niks verandert ben ik geneigd om te stemmen op Gerry, Nick of Kim (om bovenstaande redenen). Graag hoor ik jullie (en andere) reacties hierop.

Edit: quoten ging niet goed, heftige spelfout verbeterd.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Oké, fuck, ik ben dus net echt 1,5-2 uur met een post bezig geweest en hij heeft me in de tussentijd uitgelogd, dus nu is alles kwijt. Dus ik ga mijn best doen om het nog opnieuw te doen, maar baal wel heel erg

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Goed poging 2. (ik ben wel de hele structuur en alles vergeten ondertussen, en ben bang van alles weg te laten nu..) Maar goed.

@ Renate
En Inge vind ik vooral verdacht door het vaak samen optrekken met Edy
Ik heb mijn eigen posts teruggelezen, en om eerlijk te zijn zie ik dat zelf echt niet zo. Ik wil hier wel dieper nog op ingaan, maar heb me al wel verdedigd tegenover je, en heb het idee dat je me toch al het afgeschreven als slecht. Maar mocht dat niet zo zijn, zeg het vooral, en dan probeer ik je met alle liefde nog te overtuigen.
Heel goed gedaan heks!. Heks was dus idd zekerder over de wolven dan ik. Al wantrouwde ik Edy ook zeer.
Je wantrouwde Edy zeer? In jouw lijstje van mensen die je noemde was Edy gematigd negatief. Samen met vier anderen. En je had ook nog vier mensen die je echt verdacht vond. Ik vind je woorden hier dus wel wat overdreven en een beetje overkomen alsof je jezelf vrij wil pleiten.

Dan, ik hoor een aantal mensen over dat Pascal/Elrike wel burger moet zijn doordat Edy op hem stemde. Ben ik oprecht de enige die Edy's opmerking in het laatste uur voor de deadline (zie quote) heel raar vond als het ging om een keuze tussen twee burgers? Waarom zou ze dan zo opvallend doen? Want ik vond dit zelf best een vreemde sturende opmerking. Wat natuurlijk fantastisch is als je er zo je maatje bijnaait, en dan pleit iedereen jou vrij. Of nu is Edy dood en wordt omgekeerd Pascal vrijgepleit.
Renate, als je nu eens loslaat dat ik wolf ben (weet ook niet waar je het vandaan haalt) en op Pascal stemt, dan gaat er m.i. in het gunstigste geval een wolf uit en in het ongunstige geval een burger die niet meer vervangen hoeft te worden.
Stem je Elrike eruit, dan hetzelfde gunstige geval natuurlijk ( want ze stond toch ook op mijn lijstje) en in ongunstig geval een burger, maar als dan Pascal niet vervangen kan worden, dan missen we twee spelers.

Keuze is aan jou.
Oké, ik ben echt heel moe ondertussen, en een beetje chagrijnig dat ik dit allemaal dubbel aan het doen ben. Dus ik ga afronden. Ik wilde wel per se nu stemmen, want ik heb morgen geen tijd (iets met studeren én real life weerwolven enzo). Dus:
Gerry.
Zijn post van vandaag riep veel verwarring bij me op. Vooral doordat hij informatie leek te verdraaien en dat vind ik verdacht.
Edy heeft expliciet (een of meerdere keren) haar wantrouwen uitgesproken naar Floris, Pascal, Elrike en Bert en in mindere mate Nick, Wouter en Mariska.
^Hier noemt hij Nick en Wouter als mensen die door Edy verdacht werden gevonden, terwijl ze allebei steeds genoemd werden op Edy's lijstje van mensen die ze vertrouwde:
Ik heb een hoop ik weet het nietjes vrees ik. En sommige mensen die ik voorlopig wel vertrouw, hoewel ik daar geen keiharde bewijzen voor heb. Gewoon een gevoel:
Renate
Hugo
Nick
Wouter
En later weer:
In de categorie positief tot nu toe:
Hugo
Nick
Wouter
Inge
Renate
Daar komt bij dat ik niets snap van zijn conclusies. Zo staat Jeska bij negatief, maar het enige wat hij over haar zei was dat ze op Elrike had gestemd. Dat heb ik ook gedaan, maar ik sta op neutraal bij Gerry. Dus ik ben erg benieuwd waar dat die indeling precies vandaan komt.

En verder dat Gerry dus vragen aan hem niet direct beantwoord, en ook theorieën over hem enigszins wegwuift. Als hij daar vervolgens op gewezen wordt, dan reageert hij wel. Komt op mij over als een manier om zelf een beetje op de achtergrond te blijven.

Plus dat Gerry zei dat hij dacht dat Elrike wel de tijd had gehad om te kunnen reageren. Want voor veel mensen maakte dat Elrike extra verdacht. En tegen de tijd dat Elrike online kwam, was het eigenlijk al te laat.
En gewoon een algeheel gevoel (wat er op dag 1 dus ook al was).

Dus dat.

Oh, ik had ook nog ergens willen zeggen dat ik Jeska dus vertrouw, vanwege haar vroege aanval richting Edy, en algehele speelstijl. Wat Hugo vrij snel na mij ook al zei..
En Hugo, omdat ik van hem als wolf gewend ben dat hij heel erg alles en iedereen aan het manipuleren en sturen is, en dat idee heb ik nu nog niet. Onder andere bijvoorbeeld doordat hij op dag 1 in zijn eentje op Marieke stemde.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Ik stem op Gerry

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Pascal/Elrike: ik denk dat Pascal/Elrike goed is, met name door de stem van Edy, die ook niet last minute gewisseld heeft, wat best handig geweest zou zijn als Pascal/Elrike een wolf was geweest, omdat het er bij de stemming voor Pascal om spande. Ik denk echter dat het niet een bijzondere rol is, want noch Pascal, noch Elrike spelen erg enthousiast mee. Misschien zoiets stoms als de zondebok.
Hugo: vertrouw ik nog steeds niet vanwege het hint-incident tijdens nacht 1 en een algeheel gevoel dat er iets niet klopt en dat hij anders speelt dan anders.
Inge: vertrouw ik evenmin, ook bij haar heb ik zo’n algemeen gevoel dat er iets niet pluis is. Plus: ze was een Elrikestemmer, plus: ze was te close met Edy.
Hugo en Inge zitten bovendien enorm op één lijn, al doen ze soms even voor de bühne of ze het met elkaar oneens zijn.
Floris: het lijkt wel of Floris een gedaantewisseling heeft ondergaan. Zo, wat is hij actief ineens. Vraag me af of er iets speciaals gebeurd is. Qua rollen zitten er volgens mij alleen volle maanrollen in, dus een wolvenjong, dubbelganger o.i.d. is niet aan de orde.
Nick: voorlopig vertrouw ik hem enigszins, ondanks stem op Pascal. Hoop niet dat ik mezelf later voor mijn kop sla.
Marieke: voorlopig vertrouw ik haar nog wel. Al heeft zij wel op Elrike gestemd.
Bert: mijn wantrouwen in Bert wordt een beetje minder, omdat hij op dag 1 heeft geprobeerd last minute de stemmen nog van Elrike en Pascal af te krijgen en op iemand anders te gaan. Elrike was goed, van Pascal vermoed ik ook dat ‘ie goed is. Door deze actie schuift Bert van min naar neutraal bij mij.
Melanie: stemde op Pascal, en daarom krijgt ze een minnetje.
Kim: stemde op Elrike, en krijgt daarom ook een minnetje.
Mariska: daar kan ik niks zinnigs over zeggen, dus zij staat op neutraal.
Gerry: stemde op Pascal en sowieso heb ik een slecht gevoel bij Gerry. Wilde vorige keer ook al op hem stemmen maar moest toen op Elrike of Pascal stemmen om een gelijkspel te voorkomen.
Wouter: is verdacht want stemde op Pascal en was te close met Edy
Jeska: stemde op Elrike, toch vertrouw ik haar vooralsnog.
Matthijs: het is duidelijk dat Matthijs en Bert onmogelijk in hetzelfde kamp kunnen zitten. Blijkt één van de twee wolf, dan is de ander zeker goed.

Voorlopig denk ik dat ik morgen ga stemmen op Gerry, of anders op Hugo, Inge of Wouter.

En nou zie ik dus net - voor ik wil gaan posten - dat Inge net als ik op Gerry zit, en ook goed benoemt wat ik zo vreemd aan de situatie Gerry/Elrike vond. En omdat Inge en ik het ineens ergens over eens zijn, vind ik Inge opeens veel minder verdacht. Zo simpel zitten mensen in elkaar he!
Nou ja, hoe dan ook, ik dénk inderdaad dat het Gerry wordt.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

Ik ben momenteel ook geneigd om op Gerry te stemmen. Ik heb al eerder vandaag aangegeven dat ik vind dat hij behoorlijk van de hak op de tak springt en geen duidelijke argumenten geeft die hij goed kan onderbouwen.

Momenteel is mijn verdaxhtenlijstje als volgt:

Positief: Inge, Nick, Jeska, Matthijs
Enigszins positief: Renate, Elrike
Neutraal: Kim, Melanie (van beiden te weinig gelezen), Floris, Mariska, Wouter.
Enigszins negatief: Hugo
Negatief: Bert, Gerry

Overigens Inge, over Hugo ben ik niet helemaal zeker. Ik vond het vooral vreemd dat er ineens een aanval werd geopend op mij die zowel door Hugo als door Bert werd voortgezet. Dus ze zouden wat mij betreft ook nog best allebei in het weerwolvenhol kunnen zitten.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”