Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2

Bericht door Hugo »

Ik heb trouwens een heel druk weekend, dus ik kom slechts in mijn normale, doordeweekse dosering online (verwacht 1-2 posts/dag).

Zoals ik hoopte roept mijn lijstje wat vragen en discussiepunten op, dus daar ga ik even als eerste op in:

@ Melanie

Ik had nog niet tussendoor wat gezegd, dus dat ik 'nog steeds' er niet op inging is wel wat sterk geformuleerd :P
Ik weet niet precies waardoor ik de kriebels krijg. Het moeilijke van kriebels is dat ze niet heel goed te definiëren zijn (maar soms wel kloppen). Een groter probleem daarbij is dat ik nog nooit met jou online heb gespeeld (en jij nog nooit online hebt gespeeld), en het dus überhaupt moeilijk te zeggen is of ik je op basis van je posts kan vertrouwen. Dus vandaar sta je bij Neutraal; ik heb nog geen hardere bewijzen tegen je.
Je stem op Pascal vond ik overigens matig onderbouwd, dus dat draagt ook wat bij - ik vind het vreemd dat je iemand het verdachtst kunt vinden die 5 woorden heeft gezegd.

@ Inge
Inge schreef:
26 jul 2019, 18:43
@ Hugo
Er bekruipt me wel af en toe een gevoel dat het niet helemaal klopt; maar ik ga er voorlopig vanuit dat Inge goed is.
Probeer je jezelf alvast in te dekken in het geval dat ik opeens wel slecht blijk? ;) ;)
Overigens, kan je vertellen waar dat gevoel vandaan komt?
Oh, zeker, 100% indekken ;) Het is met name dat mijn brein dat onderbewust aan het doen is? Dat ik denk 'Inge is echt wel goed, lees dan' en er een stemmetje zegt 'maar wat nou als ze niet goed is, dat zou best dom van me zijn als ik dat niet doorhad' en ik daarom ga twijfelen :P

@ Wouter

Fijn dat je mijn hele post herkauwd, maar wat zeg je nou precies zelf?
Het is niet alleen de link met Edy, maar ook posts (zoals je laatste) waarin je veel zegt maar weinig zegt... Ik begin je eigenlijk steeds verdachter te vinden. Ik zou graag eigenlijk zelf van je zo'n lijstje zien, in plaats van die van mij helemaal over te nemen in je eigen post (PS. Ik dacht dat plagiaat niet zo senang was in de wetenschap?)

@ All

Dan nog even over de Heks:

@ Floris (en Wouter)
Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 16:11
Over jouw heks theorie hugo.
Nooit bij stil gestaan dat wij niet hadden geweten dat de heks wat heeft gedaan als edy burger is .

(of het word in het verhaal benoemt. )
Toch blijf ik zelf hierdoor bij mijn theorie heks heeft beidde gedaan en de heks is dus iemand die dit niet doorhad.
Het punt is ook dat in elk van de vier geschetste scenario's de Heks het risico liep dat wij geen kennis hadden over de (slachtofferloze vanaf de Weerwolven bezien) nacht.
MMarieke schreef:
26 jul 2019, 16:32
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51

Ik vraag me overigens ten zeerste af of Renate de juiste Heks in gedachten heeft, maar dat terzijde.
Wat wil je hiermee bereiken? Dat Renate even en plein public gaat delen wie ze verwacht dat de heks is?
Nee; dat Renate even goed gaat nadenken ;)

En nog wat andere dingen:
@ Nick

Wat een opvallende stem, zonder al te veel onderbouwing. Ik heb überhaupt sinds de nacht weinig van je gezien (het kan natuurlijk dat je het druk hebt, maar hé :) )
Je zegt in de nacht 'een naar gevoel' te krijgen van enkele opmerkingen vlak voor de stemdeadline, maar gaat daar later niet op in (en stemt blijkbaar ook niet op basis van die opmerkingen; Matthijs was niet online op dat moment).
Je hebt wel eerder wat wantrouwen jegens Matthijs uitgesproken, maar ook dat nog niet met veel onderbouwd.

@ Gerry

Krijgen we nog iets meer onderbouwing van je lijstje? Je zegt dit:
Gerry schreef:
27 jul 2019, 11:30
Edy heeft expliciet (een of meerdere keren) haar wantrouwen uitgesproken naar Floris, Pascal, Elrike en Bert en in mindere mate Nick, Wouter en Mariska.
Maar vervolgens staan Nick en Mariska op je vertrouwenslijstje? Zonder dat je daar verdere redenen voor geeft. Hoe kom je op specifiek die twee, en waarom vertrouw je Floris, Pascal/Elrike en Bert niet meer?
Later zeg je dat stemmers op Elrike en Pascal verdacht zijn, maar daar staan de bovengenoemde mensen niet tussen... Hoe kom je dan toch bij Nick en Mariska als meest vertrouwde personen (Nick stemde nota bene op Pascal)?

@ Renate
Renate schreef:
27 jul 2019, 09:18
De Elrikestemmers (Jeska, Marieke, Inge, Kim en ik) zijn natuurlijk ook verdacht, want dat is een gebleken burger. Ik denk dat het voor iedereen duidelijk was dat ik geen keus had: ik wilde ook niet de zondebok treffen.
Matthijs, Mariska, Hugo, Bert, Floris: de laatstemmers onder hen (weet iemand wie dat waren?) zijn dan misschien wat minder verdacht, omdat het toen natuurlijk heel makkelijk was om nog even mee te stemmen op een burger.
Ik ben het niet geheel met deze analyse eens. Ik denk dat het voor Matthijs en Mariska (die na elkaar stemden op Floris, stand op dat moment 3-1-1) zeker nog een optie was om Floris te lynchen, die met twee stemmen zeker om de hoofdprijs meedeed. Hun stemmen pleiten zich zeker niet vrij. Bert, Elrike en Floris hielden zich (al dan niet bewust) buiten de stemming; makkelijk om niet in het oog te lopen. Overigens had Elrike op Pascal kunnen stemmen om zo een gelijkspel af te dwingen (6-6), maar deed dat niet.

@ Matthijs (en Bert)

Knuffels <3 Het is maar een spelletje.

Eigenlijk verbaast het me wel dat je Bert verdacht vindt Matthijs. In hoeverre is dat het talioprincipe, en in hoeverre is het een andere reden? Ik heb je sinds dag 1 Bert een 'minnetje' zien geven, maar eigenlijk nooit echt een onderbouwing waarom (behalve nu net: hij probeert mensen te overtuigen om op jou te stemmen, maar dat kan natuurlijk ook een Burger zijn die fout zit). Waarom denk je bij Bert niet aan een Burger die fout zit, maar aan een Wolf?
Verder was volgens mij Edy niet de enige die mij positief had ingeschat, maar je hebt inderdaad gelijk dat zij dat deed. Kan ik vrij weinig aan doen :) Ze was bang voor mijn giftige aanvallen als ze het niet deed denk ik ;)

@ Floris

Mooi overzichtje van mij hè :) Zie je hem lekker vaak herposten :P
Laatst gewijzigd door Hugo op 28 jul 2019, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wederom test
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Even terugkomend op de bm verkiezing.
Edy stemt als 9 ( als ik goed tel) met 5 stemmen op Inge en 3 op 2 andere. En dan stemt ze opeens op pascal

Als wolf is het toch makkelijk om gewoon mee te gaan met de meute of op iemand te stemmen die al een stem heeft.

Iemdand die kan bedenken wat de rede zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Ik ben ook weinig beschikbaar dit weekend, maar ik hoop vanavond of morgenochtend nog met een uitgebreide post te kunnen komen.

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 2

Bericht door Melanie »

Hugo excuses voor mijn ‘aanval’ op het feit dat je nog niet gereageerd had. Door de bomen zie ik soms het bos niet meer en dacht daarom dat je tussendoor nog had gereageerd. Ik ben gewoon een heel ongeduldig mens dat graag antwoorden wil. Zeker als het om mijzelf gaat 😇😇😇
Floris1987 schreef:
27 jul 2019, 12:31
Even terugkomend op de bm verkiezing.
Edy stemt als 9 ( als ik goed tel) met 5 stemmen op Inge en 3 op 2 andere. En dan stemt ze opeens op pascal

Als wolf is het toch makkelijk om gewoon mee te gaan met de meute of op iemand te stemmen die al een stem heeft.

Iemdand die kan bedenken wat de rede zou kunnen zijn.
Vreemd inderdaad. En nog vreemder vind ik dan haar stem bij de eerste dag om Pascal te lynchen. Hoe zo eerst iemand vertrouwen en vervolgens deze persoon er meteen weer uit willen hebben. Ondanks dat ze zei dat het was zodat Lola geen vervanging hoefde te regelen. Ik vertrouw dat niet helemaal.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

Een reactie op Bert z’n aantijgingen over mijn zogenaamde vertrouwensband met Edy. Ik heb, in tegenstelling tot hemzelf, wél even alle berichten van mij teruggezocht en gekeken waar ik dat dan uitspreek. De ‘feiten volgens Bert’ op een rijtje:

21-7 9.32u: ik geef aan dat ik het met Edy eens ben dat Floris raar doet over zijn rol.

23-7 9.33u: ik zeg dat Edy in mijn ogen nog steeds oké is
(Let wel, dit is dag 1 en we weten eigenlijk nog niks)

23-7 13.25u: Ik zeg dat ik niet zoals Edy op Pascal of Bert ga stemmen maar op elrike ivm inactiviteit.

24-7 9.43: ik geef in mijn lijstje aan dat Edy neutraal is voor mij.

Deze vier regels zijn de enige regels die ik heb geschreven over Edy. Dus ik weet niet waar Bert die vertrouwrnsband vandaan haalt.
En dat hij ook nog durft te zeggen dat hij het op feiten baseert en iedereen die feiten kan nakijken.
Ik heb dat dus bij deze gedaan en hoop dat ik hiermee deze aanval (voor de andere spelers) toch enigszins heb kunnen afwenden.

Verder vind ik het opvallend dat gerry erg makkelijk met Bert mee lijkt te gaan op mij. Terwijl ik naar mijn weten eerder niet echt in the picture was bij Gerry.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

Ik ben nu weer even terug van het feestje voor een snelle post. Ik wil hier wel een paar dingen in behandelen dus "buckle up". Korte sidenote: ik heb vannacht echt zeer slecht geslapen dus het kan zijn dat ik nu weer dingen tegenspreek van eerst of dat het nog vager is dan normaal, dus be prepared en lees vooral goed en vraag het aan me als je toelichting wilt ipv conclusies trekken zomaar ofzo.

Eerst even kort @Renate over deel zijn van de niet Pascal/Elrike stemmers: ik was als één van de eerste dus om te stemmen (nummer 6 dus) en mijn redenering was toch wel dat ik Floris vrij weinig had horen spreken voordat ik ging stemmen en ook dat zijn "ervaringsbronnen" niet heel erg aanlokkelijk klonken voor mij om te vertrouwen. Dus vandaar mijn stem toen op hem. Nu praat hij meer maar om eerlijk te zijn heb ik nog steeds niet (goed genoeg) gelezen om hem te vertrouwen maar ook niet meer om hem echt te verdenken, dus hij stijgt weer naar een neutrale positie (sounds familiar, doesn't it?)

Goed, dan @Nick: ik wist niet dat ik nog steeds op jouw 50/50 lijstje of dus nu 100/0 lijstje stond, maar oké blijkbaar dus wel. Wat is precies "mijn connectie met Edy" als ik vragen mag? En ja ik geef toe dus dat mijn stem op Floris vrij zwak was, maar ik had ook al in eerdere posts aangegeven dat ik geen enorme verdenkingen had, maar geen behoefte had om op Elrike te stemmen (en Pascal was voor mij ook wel out of the picture vanaf het begin). Dus toen besloot ik Floris te stemmen terwijl ik nu dus tot inzicht ben gekomen dat ik liever Bert eruit wilde stemmen. Daarop kom ik nog even op terug.

@Gerry dan nu: om eerlijk te zijn was ik zelf helemaal vergeten dat ik Edy vertrouwde, totdat ik er weer aan werd herinnerd hier. Slecht excuus, ik weet het, maar ik zal niet ontkennen dat ik haar vertrouwd heb in het begin. Ik zal even een korte handleiding schrijven over hoe vertrouwen bij mij werkt. Als je mij gaat lopen aanvallen, dan ben je in mijn boekje niet in hetzelfde team als ik, of er is iets niet helemaal goed met hoe de berichten worden gelezen. Daardoor verdien je bij mij minnetjes. Andersom als je mij verdedigd in mijn argumentatie of anderzijds dan krijg je bij mij plusjes. Ja ik weet dat dit superslechte motieven zijn om mensen te vertrouwen maar ik ben slechts een simpel persoon. Om nog even een beetje mijn link met Edy te doorbreken overigens: ze heeft mij op dag 1 nog daadwerkelijk aangevallen door vgm op Nick in te haken over het "acteren" met D&D gerelateerde dingen. Dat zou toch ook raar zijn in het zeer hypothetische geval dat ik ook wolf zou zijn?

Dan nu onze grote lieve vriend @Bert...
Hoewel ik het inderdaad even jouw verwoording gebruikte van het "olijke duo" was ik ook wel vergeten dat het van jou kwam. Dat ik lees mag hopelijk niet als een verrassing komen, en ik hoop dat sommige mensen daar ook wat van zullen leren. En dat ik opeens 1 keertje het met jou eens bent betekent niet dat ik het voor altijd met jou eens zal zijn of die rare theorie over "Wouter onder de bus gooien"? Ik ga zo nog even een algemenere statement maken die nog op het einde van deze post slaat, dus dat komt nog.

En over mijn inconsequentie: ik heb geen zin om de hele tijd ruzie met jou te lopen voeren over mijn onschuld, dus daarom zou ik graag of op jou stemmen in de lynch, of willen dat we het ergens over eens worden. En nee, ik ga het niet eens zijn over dat ik mijzelf verdacht zou kunnen vinden. En zoals eerder gezegd heb jij inderdaad voornamelijk minnetjes gekregen omdat jij mij zo expliciet verdacht maakt, terwijl ik jou daarvoor niets heb aangedaan. Daarnaast wil ik voorop stellen dat alleen zien dat ik iets heb gepost en dat constateren niet hetzelfde is als daar dan ook op ingaan, wat is waar ik het in mijn vorige post over had...

Dan even kort @Floris: (mijn naam is met twee t's !) maar verder is het fijn dat je me op z'n minst nog op neutraal hebt staan. Onafhankelijk onderzoek is belangrijk in dit dorp, blijkt maar weer van de heks.

Nu @Hugo: ik wist niet dat je zo diep zou gaan graven als wanneer mensen online zouden zijn, maar goed. Ik heb zelf al moeite met soms de juiste post van iemand vinden binnen een topic :shock: Dan over mijn verdenking jegens Bert. Ik vind het onderhand een beetje vervelend dat je steeds dure woorden gebruikt want dan moet ik vaker dingen opzoeken en dat kost tijd. Maar talioprincipe: ja dat klopt best wel aardig denk ik. En ja ik wil best Bert het voordeel van de zeer grote twijfel geven, als hij dat ook eens een keer bij mij zou willen doen... Dus totdat ik in zijn ogen geen wolf ben, is hij dat ook niet in de mijne.

Edit dikgedrukt ging fout
Oké en dan nu algemeen. Ik wil even aangeven dat ik deze vorm van weerwolven best wel persoonlijk op me neem soms en dat voornamelijk deze strijd met Bert en nu ook NIck mij geestelijk even wat zwaar valt. Ik merk ook dat met deze hitte van de afgelopen dagen en slechte nachtrust ik niet echt goed kan meedoen met het spel enzo. Ik hoop dat dit over de komende dagen bij zal trekken, maar anders dan zou ik misschien ook het spel moeten verlaten :-(

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

Gerry schreef:
27 jul 2019, 11:30

Vooralsnog heb ik nu de sterkste verdenkingen tegen Marieke omdat ze en opvallend vaak het eens was met Edy, meerdere keren haar zegt te vertrouwen en op Elrike heeft gestemd.
Hier zegt Gerry eigenlijk hetzelfde als Bert. Nogal meepraten als je het mij vraagt.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

MMarieke schreef:
27 jul 2019, 13:51
Gerry schreef:
27 jul 2019, 11:30

Vooralsnog heb ik nu de sterkste verdenkingen tegen Marieke omdat ze en opvallend vaak het eens was met Edy, meerdere keren haar zegt te vertrouwen en op Elrike heeft gestemd.
Hier zegt Gerry eigenlijk hetzelfde als Bert. Nogal meepraten als je het mij vraagt.

Edit: en ik heb al aangegeven dat ik vanwege inactiviteit op elrike heb gestemd en ik was de tweede persoon die op haar stemde. Waarbij het op dat moment echt nog niet duidelijk was dat ze er ook daadwerkelijk uit zou gaan.

Ben nu naar Eindhovem een escaperoom doen en daarna nog even borrelen dus weet niet wanneer ik weer online kan komen om te reageren.

Edit: verdorie, hier ging vanalles mis 😏
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Matthijs schreef:
27 jul 2019, 13:28
...ik deze vorm van weerwolven best wel persoonlijk op me neem soms en dat voornamelijk deze strijd met Bert en nu ook NIck mij geestelijk even wat zwaar valt. Ik merk ook dat met deze hitte van de afgelopen dagen en slechte nachtrust ik niet echt goed kan meedoen met het spel enzo. Ik hoop dat dit over de komende dagen bij zal trekken, maar anders dan zou ik misschien ook het spel moeten verlaten :-(
Nou speel ik toch al lang online weerwolven maar het gaat dit keer wel erg fel, mensen hebben daar last van, en er wordt naar mijn idee ook veel te veel en lang gepost, waardoor het er voor de net gestarte spelers ook niet echt aantrekkelijker op wordt.
Kunnen we het niet ietsje minder overweldigend doen en iets korter houden?
Ik zelf ben ook een keer in de beleving van anderen erg fel tegen Bert geweest, ik beloof plechtig dit niet meer te doen 😇😇😇

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2

Bericht door Bert »

Als ik fel overkom, dan is dat puur speltechnisch en NIET persoonlijk. Ik lees nu ook dat Matthijs zich zodanig klemgezet voelt door mij, dat zijn speelplezier er enigszins van verdwijnt. Dat kan niet de bedoeling zijn. Matthijs, ik val je echt enkel en alleen aan omdat ik je gedrag en posts verdacht vind, dat heeft niets met jou als persoon/persoonlijk te maken. Ik ken je niet eens, dus hoe zou ik je ook persoonlijk moeten aanvallen? Onthoud inderdaad dat het een spel is, niet meer dan dat.
Ik zal de discussie met jou voor nu staken, want het meeste is wel gezegd. Dat betekent overigens niet dat ik je niet meer verdacht vind, maar dat zal je snappen.
Ik ga nu ook even andere dingen doen (feestje op de hei inclusief overnachting). Ik ben voorlopig dus waarschijnlijk niet veel online en als ik post, doe ik dat via telefoon, dus kort. Ik weet dat ik ook nog moet stemmen, maar ik wil het een en ander nog even laten bezinken. Over Mariekes post/verdediging zal ik ook nog nadenken.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”