Dag 1.5 A score to settle

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Thijs »

Floris1987 schreef:
21 jan 2021, 21:45
Thijs : Het klopt dat je gefundeerd een stem wilt maken, mijn gevoel zij dat Mark meer kans heeft om goed te zijn dan Mathijs. En daarnaast had de zondebok erin kunnen zitten. Waren we die ook zomaar kwijt kunnen zijn. gelijkspel was op dat moment in mijn ogen slechter dan Mathijs laten doodgaan.
Dan vind ik het alsnog raar dat je gelijk stemt en hem geen kans geeft. Ik geef dat nog aan... Matthijs kom met een post. Jij stemt klakkeloos. Ik krijg nu het gevoel dat ik een goede reden uit je moet trekken. En ook op het moment dat je weet dat de zondebok er niet inzit post je alsnog gelijk je stem en wacht je niet af. Floris ik heb gevoel dat je niet slecht bent maar je speelt enorm raar. Waarschijnlijk vandaar dat gevoel als BG had je nooit zoveel risico genomen echter ik vind je argumentatie echt RUK
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Edy »

We moeten nu kiezen uit Matthijs of Mark, en ik denk in ieder geval dat Mark niet slecht is. En ben het ook wel een beetje met hem eens dat het slimmer is om Matthijs dan te kiezen. Sowieso vond ik Matthijs verdacht en Mark eigenlijk niet. Begrijp ook niet waar die hetze zo vandaan komt.
Maar bij de Mark stemmers zitten zeker wolven. Ik denk zelf Matthijs en Hugo. Lola en Djamila denk ik minder.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Edy »

Ik stem op Matthijs

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Mariska »

Voordat ik een stem uitbreng, wacht ik op de verdediging van Matthijs. Voor mijn gevoel zijn namelijk beide heren niet slecht ( niet dat mijn gevoel nou altijd zo goed is).
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Djamila »

Mark schreef:
21 jan 2021, 21:30
enige wat we hebben gekregen is meer tijd om te praten.
ja Matthijs of ik moet er uit maar we hebben wel meer praattijd voor dat het nacht wordt.

maar het is nu vooral slimmer om Matthijs uit te stemmen dan ik, maakt niet uit wat zijn rol is.
(als hij wolf is ja dan nog beter) (maar zelf als hij goed is, is het slimmer dat hij er uit gaat dan ik)
Lol hoe kan je dit nu weten :lol:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Djamila »

Ik ga sowieso even kijken straks wie er zo eager was om zowel op de Mark- als de Matthijsbandwagon te springen. Sowieso interessant.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Renate »

Djamila schreef:
22 jan 2021, 09:41
Mark schreef:
21 jan 2021, 21:30
enige wat we hebben gekregen is meer tijd om te praten.
ja Matthijs of ik moet er uit maar we hebben wel meer praattijd voor dat het nacht wordt.

maar het is nu vooral slimmer om Matthijs uit te stemmen dan ik, maakt niet uit wat zijn rol is.
(als hij wolf is ja dan nog beter) (maar zelf als hij goed is, is het slimmer dat hij er uit gaat dan ik)
Lol hoe kan je dit nu weten :lol:
Precies dit! En als Mark wolf is, bluft hij wel vaker zo ontzettend. Waardoor ik nu naar Mark neig, al zou ik liever op geen van beiden stemmen.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Matthijs »

Allereerst wilde ik even zeggen: dankjulliewel (sommigen dan) dat ik in elk geval nog een kans krijg om mijzelf te verdedigen. Ik zou het enorm unfair vinden als ik niet eens de kans krijg om mijzelf te verdedigen, puur en alleen omdat ik eens een keer besluit mij op mijn werk te storten in plaats van dit forum. Dat gezegd hebbende, ik had nog zo beloofd niet met essays te komen. Ik heb gister er al twee moeten schrijven, maar blijkbaar stevende dat voort op een derde (mini-)essay. Veel leesplezier iedereen :|

Sorry hoor maar what the actual fuck? Ik heb niet heel goed geslapen, dus ik kan misschien wat chagrijnig overkomen, maar ik vind wat er gister gebeurde wel heel markant. Ik geef aan dat ik in de avond en middag geen tijd meer zal hebben om echt met iets te komen, dus probeer ik nog wat zinnigs op het elektronsiche papier te zetten voordat ik een stem uitbreng. Ik benadruk nog maar eens dat het dag 1 is. Ik had zelf 0,0 informatie, want de discussie tot dan toe was nou niet bepaald enorm (45 berichten ofzo). Maar toch word ik aangevallen op deze gammele logica van mijzelf (het is immers dag 1)...

Ten eerste Bas die volgens mij mijn bericht deels verkeerd heeft geïnterpreteerd. Het duo wat ik aanhaal in mijn bericht is daar Mark & Edy die "mogelijk in het hol overlegd hadden". Djamila had ik op mijn verdachtenlijstje gezet vanwege de 2e alinea, dat zij ook vorig spel verloren had dus wraak kan willen hebben genomen op het niet-slachtoffer van vannacht (via haar eigen logica). En tuurlijk snap ik dat ze zichzelf niet verdenken wil/kan, maar dat betekent niet dat ik wel diezelfde logica over kan nemen.
Je zegt ook dat wolven graag een wolven-Beul hebben, dus dat "Renate-vertrouwers-en-Mark-wantrouwers" verdacht zouden zijn? Sorry maar waar slaat dat precies op? Het is echt niet zo alsof de wolven zo dom zijn dat ze allemaal unaniem op een medewolf gaan: dat is namelijk te traceren als uiteindelijk één van die drie wolf blijkt. Dus ik zie het best gebeuren dat Mark als wolf zijnde op een Renate als burger zijnde kan stemmen. Besides, heb ik zelf volgens mij niet gezegd dat ik Renate vertrouwde, alleen dat ik haar niet wantrouwde. Dat is een heel subtiel verschil om te maken hier.

Ten tweede Edy die dus zegt dat mijn post "gekunsteld" overkomt en ik mogelijk Djamila's stem op Mark gebruikte als een reden om op Mark te gaan. Kijk, ik had inderdaad gezien dat Djamila aan het twijfelen was over Mark, maar daar bleef het ook bij: twijfel. Plus, ik mag niet eens mijn eigen theorieën opperen over iemand als iemand anders deze al twijfelde op diegene te stemmen? En ik heb zeker wel redenen gegeven waarom ik Mark verdacht genoeg vond voor mijn dag 1 stem. De Renate-inkopper, zijn absentie van reden en meest belangrijk: mijn gevoel. Want dat is waar het bij stemmingen van dag 1 meestal bij mij op neerkomt: onderbuikgevoel. En dat gevoel ging het sterkst af bij Floris, maar die negeerde ik dus voor nu omdat die dat altijd doet. En de eerstvolgende was Mark, mede door zijn gedrag tot dan toe. (Deze alinea is trouwens ook @Mark zelf. Dat mijn gevoel ook inspraak had).

Ten derde is er nog Thijs die mij vanwege "inactiviteit" eruit wil hebben. Ik vind dit wel enorm meeloperig, als je al ziet dat er 2 mensen op mij gestemd hebben, waarvan nog een derde (Mark) al aan had gegeven dit te willen doen. Daarnaast: ik heb dus wél mijn eigen insteken gegeven, meer dan sommige andere mensen, maar dat is dus blijkbaar niet opgevallen. Bovendien had ik aangegeven letterlijk geen tijd meer te hebben tot aan de avond om nog te kunnen posten. Ik trek mij hierbij officieel terug uit #TeamStichtseVecht. 8-|

Dan komen we bij de dag van vandaag.

Allereerst hebben we Floris die lekker tegenstrijdig zegt:
Floris1987 schreef:
21 jan 2021, 21:09
ik zie nergens dat we niet mogen praten.
[..] Nou dan gaan we meteen stemmen
Dit is dus best wel cru. Ik mag dus wel praten, maar ik kan mij in jouw ogen niet meer verdedigen?

Tenslotte komen we nog bij Mark, die in de tussentijd wel heel interessante fratsen aan het uithalen is. Hij claimt dat hij belángrijker is voor het spel dan ik? Nu ben ik uit principe al best wel tegen claimen, maar daarnaast: uit jouw positie is het niet bepaald geloofwaardig als jij nog zegt "ik ben echt superbelangrijk jongens, stem niet op mij". Want jij wilt er, onafhankelijk van je rol, voor zorgen dat je het spel niet verlaat. Dus dat je er nog een schepje bovenop doet door te zeggen dat je zo enorm belangrijk bent, vind ik wel extreem. Dus laat mij dan hetzelfde doen. Ik vind dat ik belangrijker ben dat Mark voor het spel. Laat mij dan in het spel zitten, omdat ik bewezen tot nu toe meer toe heb gevoegd aan het spel. Deze hele discussie van vandaag was er niet geweest als ik mijn bericht niet had gepost.

Ter conclusie:
Er hebben gisteren heel rare praktijken plaatsgevonden. Het enige wat ik wilde, was mijn stem vast de wereld in helpen, zodat ik verder kon gaan met mijn werk. Mijn stem was op wat zwakkere dingen gebaseerd, maar hè, wat wil je op dag 1. 4 mensen vallen hierover, waardoor ik uiteindelijk op een soort schavot ben beland (godsamme niet weer hè). Mijn gestemde blijkt ook op het schavot te zijn beland. Hoewel ik de kans nog steeds accepteer dat wij beide burger kunnen zijn, vind ik Mark zijn woorden steeds gevaarlijker worden. Maak dus vooral je eigen onafhankelijke keuze, en laat je niet al te veel beïnvloeden door wat de rest zegt.


Ik voel mij overigens verplicht het volgende te zeggen. Doe ermee wat je wilt.
Er nog steeds een mogelijkheid dat er níémand hoeft uit te vliegen deze ronde. We zijn momenteel met 11 mensen. Normaal zou dat betekenen dat het een 5-6 verdeling (op zijn ergst) wordt. Echter, kan iemand (ook ikzelf) bereid zijn zijn of haar stem in te houden. Dan wordt het nogmaals gelijkspel, en gaan we de nacht in zónder lynchslachtoffer. [Ik was ook in eerste instantie van mening dat dat gebeurde bij een gelijke stemming zonder zondebok, maar daarin had ik mij vergist :shrug: ] Ik zeg trouwens niet dat we dit móéten doen, alleen dat het kan. Als voorzorgsmaatregel houd ik mijn stem in tot, laten we zeggen, 19.00 vanavond (2 uur voor de deadline). Als het dan gelijkspel is, ben ik bereid mijn stem in te houden zodat er niemand uithoeft. Já dit is een beetje spelbederf, já dit is een beetje een raar voorstel, maar rare situaties vragen om rare oplossingen.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Thijs »

@ Matthijs, Kijk naar dit soort posts ben ik opzoek. Dit maakt het voor mij moeilijker om mijn stem door te zetten. Stichtsevecht heeft daar geen kloot mee te maken. Ik ga nog even goed nadenken en mijn stem heroverwegen.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1.5 A score to settle

Bericht door Djamila »

Moet zeggen dat ik dit spel nu al heel leuk vind, puur omdat er echt uit het niets zoveel discussie is ontstaan. Dat heeft ook tot interessante statements geleid.

Zo waren er Hugo, Matthijs, Mariska én Thijs die niet goed lazen en zeiden dat er meerdere mensen die er vanuit gingen dat Lola het slachtoffer was afgelopen nacht. Terwijl alleen ik dat had geopperd. Dat zijn dus echt van die loze opmerkingen.

Mariska’s theorietje is leuk, maar gewoon niet waar. Ik snap ook niet waarom ze dacht dat Lola en ik anders zouden reageren en op basis dáárvan een stem op mij uitbracht.

Ook zijn er een aantal mensen die expliciet stelden de hetze op Mark niet te begrijpen. Dit zijn Bas en Edy. Ook gaat Bas er enorm vanuit dat de wolven het risico nemen om het beulschap op Dag 0 al te claimen. Want, @ Bas, zeg je nu dan ook eigenlijk dat je Renate en Mark wantrouwt? Volgens jouw eigen logica moet dat wel het geval zijn namelijk.

@ Matthijs
Ik moet zeggen dat ik nu wel vind dat je een beetje om jezelf heen draait. Zo zeg je vandaag dat Floris jouw onderbuikgevoel het meest aansprak, maar dat besloot te negeren omdat dat vaker gebeurt .Die heb je toen niet genoemd in je post overdag. Dat vind ik wel een béétje vreemd, maar niet per se verdacht.

Dan de bandwagons.
Ik uitte wat twijfels over Mark.

Daarna hadden Matthijs en Lola hun stem op Mark uitgebracht. Ik heb daar niet zoveel bijzonders over te zeggen: ik ben het immers met ze eens.

Bas is de eerste die ons vertelt de hetze niet te begrijpen en dat ‘Ik blijf er toch bij dat wolven graag een kans hebben om beul te worden, waardoor ik mensen die Renate vertrouwen maar Mark wantrouwen vreemd vindt’.
Waarom stem je dan op Matthijs en niet op Renate of Mark? :lol:

Ook Edy vindt Matthijs verdacht omdat hij na mijn opmerkingen op Mark stemt en omdat zijn post gekunsteld zou zijn. Niet helemaal mee eens.
Daarnaast zegt Edy precies hetzelfde op Bas: namelijk dat zij ook de hetze niet begrijpt.

Hugo hopte mee op Mark. Thijs mee op Matthijs.

Verder:

Deze post van Mark geeft me gewoon kriebels:
@djamila.

okee ben blij dat je dat zegt :).
Maar als je me kent ben ik altijd op dag een redelijk stil of weet ik het gewoon niet maakt niet uit of ik burger ben of wolf.
dus die reden klopt niet helemaal maar als jij dat vind kan ik dat moeilijk tegenhouden.

op wie moet je dan kijken ja op een van de andere 9 bewoners van dit kleine dorp.
(kayan woont hier ook maar ja zij kan nooit mafia zijn toch )
Hij zegt me te kijken naar anderen, maar op wie dan? Echt zo typisch.

Dan Thijs die op de Matthijs bandwagon springt en eigenlijk gewoon niet goed leest. Zoals eerder aangegeven, zeker gestegen op mijn lijstje. Haalt gewoon erg rare fratsen uit naar mijn idee.

Dan vandaag!

Floris zei op Dag 1 het volgende:
Avond. Ik vind de stemmen op Mark te makkelijk gaan, en daarnaast zou hij , als wolf, in mijn ogen niet zo spelen.
Bij Mathijs heb ik hetzelfde gevoel, mijn probleem is dat ik niet een idee heb wie er dan wel slecht zou kunnen zijn

Uhm oke, waarom stem je dan nu ineens direct op Matthijs? Verder zeg je vandaag:
Floris1987 schreef:
21 jan 2021, 21:09
ik zie nergens dat we niet mogen praten.

Echt heel jammer dit. Kayan is snap dat Thijs aan de regels moet houden maar ik ging van uit dat zijn wissel stem telde. Anders had ik naar Mathijs gewisseld. Erg jammer dit , Nou dan gaan we meteen stemmen
Je had nergens aangegeven dat je van plan was om naar Matthijs te wisselen. Ook raar dus Floris.

Ik snap ook niet dat je niet snapt dat Thijs stemwissel ongeldig was eerlijk gezegd… sorry maar je bent toch redelijk ervaren in dit spel. Dus vind dit ook een rare opmerking.

Verder bevalt Marks non-claim me voor geen meter. Dus ja. Ik blijf bij mijn stem. Ik krijg eerlijk gezegd precies hezelfde gevoel toen Mark in een ander spel ook al zo beschermd werd.

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”