Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Ik stem op Matthijs

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 2

Bericht door Gerry »

Zo, eindelijk alles teruggelezen. Ik heb gekeken wie Edy verdacht en door wie zij verdacht werd, naast het op een rij zetten van de stemmers op Pascal/Elrike (waarvan ik er nog steeds niet van overtuigd ben dat hij/zij geen wolf is) en Elrike.

Hiermee, plus mijn eerdere verdenkingen, hoop ik tot een goede onderbouwing van mijn verdachten (en dus mijn stem) te kunnen komen. Hierbij ga ik uit van twee scenario's, namelijk dat Pascal/Elrike ofwel wolf, ofwel burger is. Het is alleen jammer dat hij/zij zo weinig online is waardoor ik niet heel veel meer heb om van uit te gaan.

Om te beginnen Edy:
Edy heeft expliciet (een of meerdere keren) haar wantrouwen uitgesproken naar Floris, Pascal, Elrike en Bert en in mindere mate Nick, Wouter en Mariska.
Edy werd wantrouwt door Floris, Bert, Inge en Renate
Marieke vindt Edy juist ok en weigert op haar te stemmen.
Matthijs en Wouter zeggen Edy te vertrouwen

Verder heb ik ook nog gekeken naar de stemmers van Dag 1. De stemmers op zowel Elrike als Pascal (hoewel ik er nog niet van overtuigd ben dat hij een wolf is) hebben bij mij een minnetje (en ja, daar sta ik ook bij)

Dus dan kom ik op het volgende lijstje

Positief:
Nick, Mariska

Neutraal:
Inge, Renate, Bert, Floris

Gematigd negatief:
Pascal/Elrike*, Hugo

Negatief:
Marieke, Matthijs, Jeska, Kim, Wouter*, Melanie*

*Mocht Pascal toch een wolf blijken te zijn, dan stijgen Wouter en Melanie naar neutraal.

Vooralsnog heb ik nu de sterkste verdenkingen tegen Marieke omdat ze en opvallend vaak het eens was met Edy, meerdere keren haar zegt te vertrouwen en op Elrike heeft gestemd.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Melanie, je hebt het steeds over:
....Pascal omdat ik echt denk/dacht dat hij slecht is/was vanwege zijn aanvallen op Gerry en Renate in de BM verkiezing"

Waarop doel je precies? Ik kan mij geen aanval van Pascal herinneren!

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 2

Bericht door Melanie »

Renate schreef:
27 jul 2019, 11:41
Melanie, je hebt het steeds over:
....Pascal omdat ik echt denk/dacht dat hij slecht is/was vanwege zijn aanvallen op Gerry en Renate in de BM verkiezing"

Waarop doel je precies? Ik kan mij geen aanval van Pascal herinneren!
Hij viel de mensen aan die geen BM wilde worden en ik herinner mij dat jij dat ook was. En daarin ook aangaf dat jij de BM rol niet leuk vond. Pascal bleef daar in mijn ogen op door gaan. Als ik dat verkeerd heb geïnterpreteerd moet je dat zeggen. Zo is in ieder geval hoe ik het zag.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

Hee allemaal. Even een snel berichtje tussendoor vanaf het feestje van mijn nichtje die 1 is geworden! Ik zie dat ik steeds vaker in de zin word genoemd van het vertrouwen van Edy. Ik wilde daar allereerst even iets structureels over kwijt: er is wel een echt verschil tussen de mensen die en de mensen wie Edy vertrouwde(n). Ik ben iemand die Edy vertrouwde (was ik eigenlijk alweer vergeten maar ik had dat blijkbaar wel uitgesproken) en dat is voornamelijk omdat ik haar vond spelen als ik gewend ben. Het kan daarnaast ook nog helpen dat ze me een paar keer had verdedigd in de shitstorm rondom mijn stilte en vage posts. Ik heb wat dat betreft gewoon een stomme manier van schrijven omdat als ik niet precies weet wat ik moet schrijven, ik er omheen ga praten. Een beetje zoals dit dus.

Maar goed, ik zal niet ontkennen dat ik Edy heb vertrouwd. Alleen dat kan (net als bij de andere Edy-vertrouwers) liggen aan een dom inzicht. Ik zou zelf eerder achter de mensen aangaan wie Edy vertrouwde. Deze mensen zaten in haar vertrouwenscirkel dus dan zou het minder gek zijn als ze daarmee het eens zou zijn overdag tijdens de stemming en dat is voor een wolf makkelijk een wolf of iemand die door iedereen vertrouwd wordt. Wat mij dan voornamelijk opvalt is dat zij als één van de weinige Hugo in het vertrouwenslijstje heeft staan.(@Gerry, jouw info was dus foutief) Dus tja daar is mogelijk ook wat aan de hand. Onderhand probeert Bert nog steeds met zijn "redenen" mensen te overtuigen op mij (of marieke) te gaan en heeft intussen dus ook al Nick onder zijn hoede. Zelf heb ik nu Bert ook met een zeer hoog aantal minnetjes in mijn lijstje, maar dat verbaast niemand meer denk ik. Hugo is nu ook afgezakt naar een minnetje wegens de hierboven gegeven reden.

Voor nu ga ik weer even sociaal acceptabel gedrag vertonen hier en mijn telefoon wegleggen. Ik wilde ook alvast even aangeven dat de komende dagen (voor ongeveer een week lang) ik druk ben met andere zaken (waaronder een vakantie met vrienden) dus dan kan ik minder goed reageren, dus denk niet opeens "oh hij is stiller dat is verdacht ", ik heb het nu alvast aangegeven. Ik had bij voorbaat niet verwacht dat er zo lang tussen dagen en nachten zaten dus vandaar dat ik het nu kom vertellen. Ik zou het wel zonde vinden als ik dan nu ook hierdoor stemmen krijg net als dat Pascal die kreeg. Als er mensen nog vragen hebben over mijn wan-/vertrouwen van mensen dan ga ik daar met liefde op in. Ik kom wss nog wel terug op de langere posts die zijn getypt zoals van Renate. Oh en mijn reden van op floris stemmen was inderdaad zeer zwak. Bij nader inzien had ik beter op Bert kunnen stemmen dus voor nu gaat mijn stem dan ook naar hem uit, tenzij hij mij met goede argumenten kan overtuigen het niet te doen ;-)

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2

Bericht door Bert »

Mijn hoofdverdachten zijn nog steeds dezelfden als in mijn post van gisteren. Marieke ontkent haar 'vertrouwensband' met Edy, terwijl de feiten haar tegenspreken. Iedereen kan teruglezen dat zij Edy vertrouwd heeft. Dit gewoonweg ontkennen is erg verdacht en ook erg onverstandig.

Wouter heeft inmiddels ook uitgebreid gepost. Hem vertrouw ik nog steeds niet erg, maar hij geeft zijn 'linkje' met Edy tenminste ruiterlijk toe. Daarnaast heeft hij wel een punt wanneer hij zegt dat ze wel èrg openlijk een duo vormden en dat dat niet verstandig is als je allebei wolf bent. Wellicht heeft hij dus gewoon de pech als burger dat een wolf een connectie met hem opgezocht heeft en had hij niet door dat Edy slecht was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Edy ook nog niet helemaal ontmaskerd had, al had ik al wel een paar keer opgemerkt dat ze een aantal keren heel defensief reageerde en dat vond ik opvallend.

Matthijs heeft aan het begin van deze dag het een en ander gepost, maar weinig gezegd over verdenkingen, op één opmerking na: wel grappig dat hij nu ineens ook begint over het olijk duo Wouter/Edy (mijn theorie!). Hij leest dus kennelijk wel goed. Maar eerder was hij het nooit/nergens met mij eens. Nu ineens wel. Zou dat dan misschien betekenen dat Matthijs (samen met Marieke in het weerwolvenhol) nu probeert Wouter onder de bus te gooien, in de hoop dat hij en Marieke nog een ronde vrijuit gaan? Na/Op mijn vorige post, waarin ik Marieke, Matthijs en Wouter aan de tand voel (pun intended) heeft hij niet meer gereageerd. Ik ben dus benieuwd naar zijn inhoudelijke reactie. Ik ga ofwel stemmen op Marieke, om hierboven genoemde reden, of op Matthijs. Ik wil hem eerst nog wel de kans geven een verdediging te voeren, maar die moet ie dan wel aangrijpen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Melanie schreef:
27 jul 2019, 11:57
Renate schreef:
27 jul 2019, 11:41
Melanie, je hebt het steeds over:
....Pascal omdat ik echt denk/dacht dat hij slecht is/was vanwege zijn aanvallen op Gerry en Renate in de BM verkiezing"

Waarop doel je precies? Ik kan mij geen aanval van Pascal herinneren!
Hij viel de mensen aan die geen BM wilde worden en ik herinner mij dat jij dat ook was. En daarin ook aangaf dat jij de BM rol niet leuk vond. Pascal bleef daar in mijn ogen op door gaan. Als ik dat verkeerd heb geïnterpreteerd moet je dat zeggen. Zo is in ieder geval hoe ik het zag.
O, dát, ja, dat klopt wel. Ik zag dat zelf niet zo zeer als een aanval.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

Oke nog een berichtje dan.
Bert wil je alsjeblieft eerst lezen van wie de berichten zijn die binnen zijn gekomen voordat je op submit drukt voor de 2e keer? Dit is niet de eerste keer dat je reactie van mij verwacht in een post vlak nadat ik juist die reactie geef..

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2

Bericht door Bert »

@ Matthijs: onze posts hebben elkaar gekruist net. Ik had jouw post niet gelezen voor ik de mijne plaatste. In reactie: je zegt dat je zelf achter de mensen aan zou gaan wie Edy vertrouwde. Volgens mij behoor ik niet tot die categorie, dus dan is het raar/inconsequent als je vervolgens op mij stemt. En eigenlijk verbaast het mij wel dat ik een heel aantal minnetjes heb bij jou. De enige reden die ik kan bedenken, is dat ik jou verdacht maak. Maar ik ben benieuwd naar de andere, feitelijke redenen die je kunt aandragen?
Hopelijk reageer je ook nog inhoudelijk op mijn post van zojuist. En ja Mattthijs, ik heb nu gezien dat je al gepost hebt voordat ik op submit gedrukt heb, maar je hebt inhoudelijk nog niet op mijn post gereageerd volgens mij. :)

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Goede moge

Ik zie steeds meer mensen bij te naar Bert en Mathijs
Mijn mening over Mathijs is voor nu nog neutraal en wil ik verder onderzoeken

Bert daarentegen blijft bij mij in de positieve hoek hangen. De eerste 6 pagina.s dag 2 zijn hij en edy in een klein conflict beland en gooien verwijten en beschuldigen heen en weer. Mijn mening is dat je als 2 wolven dit gewoonweg niet doet omdat je dan zomaar geloofd kan worden en hop je mede wolf eruit ligt ( even de kans dat Bert in een stelletje je zit weggelaten) ik zal dan ook niet op Bert stemmen of er moet een echt goede reden/bewijs komen.

Vanavond meer.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”