Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mark »

@all

Even over de theorieën die ik schreef.
bepaalde mensen kunnen dit begrijpen maar dat is gewoon meer een joke buiten het spel om. omdat we altijd zoveel theorieën hebben. dacht maak er nog een paar bij die mogelijk zijn.

(als mensen echt uitleg willen hebben over de theorieën kan ik dat altijd geven. 8-) ;-) )
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

Renate, prima dat je mij wat verdacht vindt. Ik stel alleen een theorie aan de kaak die jij uiteenzet. Ik benader hem van de andere kant. Tuurlijk hebben we meer kans om een burger eruit te werken. Maar anderzijds is het niet het geval dat er als wij nu een burger mochten kiezen er 2 burgers uit zijn. Kortom we liggen in de strafschoppen serie gunstiger ten opzichte van de wolven. En dat is een vooralsnog vrolijke gedachte.

Renate schreef:
20 jan 2021, 23:59
Wat ik ook nog wilde zeggen: Edy, Floris Mark en Djamila hebben op mij gestemd en daardoor heb ik neiging om hen wat meer te vertrouwen dan de anderen. Natuurlijk kan een of meer van hen wel degelijk een wolf zijn en gedacht hebben: ach dan eten we haar toch gewoon een van de eerste nachten op. Maar dat hebben ze dan deze nacht in elk geval niet gedaan. Ik denk tenminste niet dat ik door de genezer of de heks beschermd ben. De heks zou haar krachten toch sparen voor zichzelf of voor iemand bij wie ze speciale gaven vermoedt, en de genezer beschermt de eerste nacht meestal zichzelf.
Maar bovenstaande theorie vind ik gevaarlijk. Omdat mensen op jou hebben gestemd als Beul zijn ze voorlopig iets meer te vertrouwen althans heb jij daartoe de neiging. Ik zou uitkijken Renate... echt... als ik wolf zou zijn, zou ik altijd meestemmen. Het zou zomaar kunnen dat er tussen deze 4 een wolf zit.

@ Mariska ik hoop dat je met 1 keer op en neer naar de supermarkt jouw voorraad hebt aangevuld.

Daarnaast woon ik in Breukelen en dat is niet gek ver van Zeist. Apeldoorn.... nee daar ben ik niet te vinden.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Thijs »

@ Mariska

Ik beoordeel je echt niet afgaande op mijn vorige twee spellen. Maar op het moment dat ik die post schreef heb ik mijn ervaringen daarin wel meegenomen. Mijn ervaring was heel simpel. Ik heb me kapot geïrriteerd aan spelers die 1 post postte en 1 uur voor deadline stemde, op alleen stemde en dan niet meer terugkomen. Ik heb vooraf bedacht dat deze spelers of spelers die zo spelen op dag 1 bij twijfel de voorkeur krijgen op mijn stem. Ik ben dus blij om te zien dat je er bij bent en ook post. Al hoop ik wel dat je geen diarree krijgt anders moet je weer naar de supermarkt
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Hugo »

Interessante ontwikkelingen toch maar weer. Floris krijgt in elk geval discussie los, zullen we maar zeggen. Als dat de enige reden voor de stem is, kan ik er enigszins bijkomen. Edy noemt (terecht, volgens mij) enkele nadelen op van het vroege 'gokken' met je stem. Ik weet niet helemaal wat dit over Floris zegt - het past ergens wel in de trend van voorgaande spellen, maar als Wolf is dit natuurlijk wel een manier om de aandacht alvast te positioneren zoals jij dat wilt, en het is een makkelijke stem.
Lola schreef:
20 jan 2021, 15:23
Hugo schreef:
20 jan 2021, 12:47
Dus ietsjes minder Hugo dan normaal
Eindelijk
Gelukkig is er iemand blij mee, zullen we maar zeggen.

@ All

Ik vind de aanname van sommigen, met name Djamila, dat Lola het slachtoffer zal zijn geweest wel wat voorbarig. Ja, Lola zou, denk ik, als Wolf op mijn lijstje staan als mogelijk 'sociaal' slachtoffer, maar dat wil absoluut niet zeggen dat we er nu al vanuit kunnen gaan dat zij dus wel gebeten zal zijn, en, zoals Djamila suggereert, we zelfs daaruit conclusies kunnen gaan trekken met betrekking tot wie haar dan zou hebben willen uitschakelen. Dat gaat wel heel snel, en voelt wel wat gezocht.

@ Renate
Renate schreef:
20 jan 2021, 23:59
Wat ik ook nog wilde zeggen: Edy, Floris Mark en Djamila hebben op mij gestemd en daardoor heb ik neiging om hen wat meer te vertrouwen dan de anderen.
Een mooie tentoonspreiding van bias: ze vertrouwen mij, dus dan zullen ze wel goed zijn toch? ;-)

@ Mark

Mooie lijst met meme-theorieën, maar kunnen we ook nog inhoudelijk iets meer verwachten van je? :-) Tot nu toe fiets je er een beetje doorheen wat mij betreft.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

Wat ik interessant vind dit potje, nu al, is dat er een aantal personen zijn die bepaalde theorieën vergezocht vinden of aannames voorbarig vinden (Edy en Hugo).

Ja hèhè, maar sinds wanneer is het raar om je proberen in te leven in hoe wolven zouden denken? Ik kan me niet herinneren dat er in eerdere potjes zo’n weerklank was tegen dit soort gedachtepinsels.
Zelf vind ik het ook altijd best nuttig om de hollen terug te lezen om bepaalde gedachtegangen te ontdekken en te begrijpen.

@ Hugo
Ik zeg dus ook niet dat ‘we’ conclusies moeten trekken, >ik< ben echter op zoek naar aanknopingspunten.

Anyways. De enige overlap die ik kan vinden tussen de goedjes uit het vorige spel die een soort van wraak zouden willen nemen op Lola zijn:
- Edy
- Matthijs
- Mark
- Renate
- Floris
- Bas
- Thijs

Dit zijn dus alle mensen die meededen aan het vorige spel en geen ww waren.
Zoals eerder al aangegeven, vind ik tot nu toe, Edy, Renate en Thijs minder verdacht.

Dan blijven Matthijs, Mark, Floris en Bas over.

Wat Thijs hier zegt:
Thijs schreef:
21 jan 2021, 11:10
@ Mariska

Ik beoordeel je echt niet afgaande op mijn vorige twee spellen. Maar op het moment dat ik die post schreef heb ik mijn ervaringen daarin wel meegenomen. Mijn ervaring was heel simpel. Ik heb me kapot geïrriteerd aan spelers die 1 post postte en 1 uur voor deadline stemde, op alleen stemde en dan niet meer terugkomen. Ik heb vooraf bedacht dat deze spelers of spelers die zo spelen op dag 1 bij twijfel de voorkeur krijgen op mijn stem. Ik ben dus blij om te zien dat je er bij bent en ook post. Al hoop ik wel dat je geen diarree krijgt anders moet je weer naar de supermarkt
Heeft bij mij ook irritaties opgewekt het vorige spel. Het zorgde ervoor dat Wouter in zijn nieuwe rol onder de radar kon glippen en niemand meer opperde dat hij toch wel eens slecht kon zijn in zijn nieuwe rol. Want ja druk druk minder actief, nieuwe rol etc. Het is best vervelend dat wolven hier makkelijk weg mee kunnen komen.

Ik denk dus dat ik gewoon ga afwachten op mensen, vooral uit bovenstaand rijtje, die maar al te graag op een bandwagon willen springen.
Floris heeft zich hiervan onthouden door vroeg te stemmen. Kan slim (of sluw?) zijn. Mark heb ik al eerder genoemd, hij is voor nu een kandidaat voor mijn stem.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mariska »

@Thijs, ik werk in de supermarkt dus ik ben daar wel vaak, maar gelukkig nog geen tekenen van diarree, dus ik ben wel veilig.

Waarom denkt iedereen dat Lola het beoogde slachtoffer was? Ik bedoel, ik zeg niet dat het niet zo is, maar we spelen met 11 mensen toch?
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Matthijs »

Ik wil tussendoor nog even laten weten dat het me spijt dat ik inactief ben :$ Ik heb namelijk twee grote deadlines vandaag waar ik de afgelopen dagen druk mee bezig geweest ben. Ik heb geprobeerd wel alles door te lezen wat er gezegd is (gelukkig niet ál te veel) en ik zal nu even mijn gedachten spuien en denk ik maar meteen stemmen voordat ik het vanavond vergeet.

Allereerst merk ik, net als Mariska, dat een aantal mensen ervanuit gaan dat Lola het slachtoffer kan zijn geweest vannacht. Nu sluit ik het niet uit, maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat bijvoorbeeld een Djamila gekozen was, omdat die ook het einde van vorig spel bereikt heeft (ja, ik begin weer op jou, Djamila, het wordt traditie ;-)). Ik vind het daarom een klein (nadruk op klein) beetje raar dat Djamila zichzelf niet noemt in haar overzichtje? Want jij hebt immers dat spel ook verloren (het was echt dramatisch hoe slecht wij burgers waren :lol:). Ik snap als jij nu mij verdenkt uit het Wouter-argument en mijn eerste alinea, maar ik heb oprecht even stress van dit laatste vak. Vanaf morgen zou ik weer meer tijd moeten hebben, dus dan kan ik weer actief/-ver meedoen (maar já, ik ga wel meer vanaf de achtergrond kijken, zoals ik in het begin aangekondigd had).

Normaal zou ik zeggen "Ik vind het opvallend dat zoveel mensen zoveel plusjes hebben bij mensen" maar ik snap ook wel dat het dag 1 is dus niemand echt een aanknopingspunt heeft, dus dat elk positief gevoel helpt. Speaking of, vind ik Floris zijn actie opvallend. Niet zozeer negatief, maar ook niet per se positief. Voornamelijk omdat ik langzaam de auto-sus aan het uitzetten ben, waardoor hij tot nog toe vaak vroeg het spel heeft moeten verlaten wat mij betreft.

Verder wil ik nog even reageren op Djamila en Edy met betrekking tot Marks mysterieuze stem van (spel)gister. Ik deel inderdaad Djamila's gevoel dat Marks actie oogt op een herhaling van vorig spel waar hij spion was. En natuurlijk, er zit geen spion in dit spel, maar het gaat over de intentie. Inderdaad, Mark had gewoon weinig tijd kunnen hebben gehad, maar een berichtje met "Ja heb nu weinig tijd, licht het morgen toe. 'STEM' " zou dan best handig zijn geweest (hou nog wel van je, hoor Mark). Zeker omdat de reden de dag erna in één zin samen te vatten was. Door die wisselwerking zou ik (bijna) zeggen: hebben die twee in het hol toevallig overlegd, waarbij Mark aangaf niet zoveel tijd te hebben of wat zijn echte reden was? Aan de ene kant zie weet ik dat ze beter zijn dan dat, maar ik houd het wel een beetje in mijn achterhoofd.

Tenslotte wil ik nog tegen Thijs een paar dingen zeggen. Allereerst: wajoow! Breukelen? Dat is best wel dichtbij mij! #TeamStichtseVecht! Ten tweede: mensen die "schitteren in afwezigheid" (blijft een mooie term) zijn niet per se verdachter dan mensen die superveel posten. Als je namelijk heel veel post, beïnvloed je wel de discussie en kan jij het sturen naar waar je heen wilt. Zo kostte dat mij bijna de kop in spel 1 (ja, ben er nog steeds salty over ;-) )! Dus hoewel ik het eens ben dat stillere mensen er een beetje doorheen kunnen fietsen, ben ik het oneens dat ze per definitie verdachter zijn.

Oké, conclusietijd voordat ik weer aan de slag moet.
De mensen die ik hierboven aangesproken heb, worden mijn opties van vandaag. Dat zijn dus Djamila, Edy, Mark en Thijs. Doordat Edy in elk geval lekker actief is, wil ik haar nog in het spel houden. Djamila is ook zeer actief, dus die laat ik voor nu ook zitten. Ik ga denk ik toch op Mark. Ik heb even snel de stemming van dag 0 bekeken. Daar gaf Mark de doorslag voor de overwinning van Renate, als 3e stem. Het zou kunnen zijn dat een wolvenmaatje beul kon worden, en hij zo de winst bevestigde. Of hij wilde burger-punten verdienen als blijkt dat Renate goed is (want Beul is op zich ook wel een target van de wolven). Daarom, en dus eerder genoemde redenen, gaat mijn stem naar Mark.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Matthijs »

Ik vind dat Mark de bak in mag
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Matthijs »

Kayan schreef:
19 jan 2021, 15:03
Bij terugkomst van onze gezellige wandeling oppert Renate om iemand van ons alsnog de bak in te gooien. Immers, je weet maar nooit!
Hierbij reference ik natuurlijk naar de prachtige opmerking van onze Beul/spelleider :D
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

@ Mariska
Niet iedereen zegt dat, alleen ik opperde de suggestie en Lola bevestigde dat zij dit vermoeden ook had.
Matthijs schreef:
21 jan 2021, 13:35
Ik wil tussendoor nog even laten weten dat het me spijt dat ik inactief ben :$ Ik heb namelijk twee grote deadlines vandaag waar ik de afgelopen dagen druk mee bezig geweest ben. Ik heb geprobeerd wel alles door te lezen wat er gezegd is (gelukkig niet ál te veel) en ik zal nu even mijn gedachten spuien en denk ik maar meteen stemmen voordat ik het vanavond vergeet.

Allereerst merk ik, net als Mariska, dat een aantal mensen ervanuit gaan dat Lola het slachtoffer kan zijn geweest vannacht. Nu sluit ik het niet uit, maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat bijvoorbeeld een Djamila gekozen was, omdat die ook het einde van vorig spel bereikt heeft (ja, ik begin weer op jou, Djamila, het wordt traditie ;-)). Ik vind het daarom een klein (nadruk op klein) beetje raar dat Djamila zichzelf niet noemt in haar overzichtje? Want jij hebt immers dat spel ook verloren (het was echt dramatisch hoe slecht wij burgers waren :lol:). Ik snap als jij nu mij verdenkt uit het Wouter-argument en mijn eerste alinea, maar ik heb oprecht even stress van dit laatste vak. Vanaf morgen zou ik weer meer tijd moeten hebben, dus dan kan ik weer actief/-ver meedoen (maar já, ik ga wel meer vanaf de achtergrond kijken, zoals ik in het begin aangekondigd had).

Normaal zou ik zeggen "Ik vind het opvallend dat zoveel mensen zoveel plusjes hebben bij mensen" maar ik snap ook wel dat het dag 1 is dus niemand echt een aanknopingspunt heeft, dus dat elk positief gevoel helpt. Speaking of, vind ik Floris zijn actie opvallend. Niet zozeer negatief, maar ook niet per se positief. Voornamelijk omdat ik langzaam de auto-sus aan het uitzetten ben, waardoor hij tot nog toe vaak vroeg het spel heeft moeten verlaten wat mij betreft.

Verder wil ik nog even reageren op Djamila en Edy met betrekking tot Marks mysterieuze stem van (spel)gister. Ik deel inderdaad Djamila's gevoel dat Marks actie oogt op een herhaling van vorig spel waar hij spion was. En natuurlijk, er zit geen spion in dit spel, maar het gaat over de intentie. Inderdaad, Mark had gewoon weinig tijd kunnen hebben gehad, maar een berichtje met "Ja heb nu weinig tijd, licht het morgen toe. 'STEM' " zou dan best handig zijn geweest (hou nog wel van je, hoor Mark). Zeker omdat de reden de dag erna in één zin samen te vatten was. Door die wisselwerking zou ik (bijna) zeggen: hebben die twee in het hol toevallig overlegd, waarbij Mark aangaf niet zoveel tijd te hebben of wat zijn echte reden was? Aan de ene kant zie weet ik dat ze beter zijn dan dat, maar ik houd het wel een beetje in mijn achterhoofd.

Tenslotte wil ik nog tegen Thijs een paar dingen zeggen. Allereerst: wajoow! Breukelen? Dat is best wel dichtbij mij! #TeamStichtseVecht! Ten tweede: mensen die "schitteren in afwezigheid" (blijft een mooie term) zijn niet per se verdachter dan mensen die superveel posten. Als je namelijk heel veel post, beïnvloed je wel de discussie en kan jij het sturen naar waar je heen wilt. Zo kostte dat mij bijna de kop in spel 1 (ja, ben er nog steeds salty over ;-) )! Dus hoewel ik het eens ben dat stillere mensen er een beetje doorheen kunnen fietsen, ben ik het oneens dat ze per definitie verdachter zijn.

Oké, conclusietijd voordat ik weer aan de slag moet.
De mensen die ik hierboven aangesproken heb, worden mijn opties van vandaag. Dat zijn dus Djamila, Edy, Mark en Thijs. Doordat Edy in elk geval lekker actief is, wil ik haar nog in het spel houden. Djamila is ook zeer actief, dus die laat ik voor nu ook zitten. Ik ga denk ik toch op Mark. Ik heb even snel de stemming van dag 0 bekeken. Daar gaf Mark de doorslag voor de overwinning van Renate, als 3e stem. Het zou kunnen zijn dat een wolvenmaatje beul kon worden, en hij zo de winst bevestigde. Of hij wilde burger-punten verdienen als blijkt dat Renate goed is (want Beul is op zich ook wel een target van de wolven). Daarom, en dus eerder genoemde redenen, gaat mijn stem naar Mark.
Hahah ja denk je dat ik als wolf dit naar voren zou brengen en mezelf hierbij op de achtergrond zou laten om niet op te vallen ofzo? :lol:
Zou eerder dan gewoon daadwerkelijk op de achtergrond spelen, zoals wolven dat altijd doen.

En ik vind je verder niet verdacht om je inactiviteit hoor, het spel is ook pas net begonnen.

En hoewel ik vond dat Bas een punt had, ben ik het zeker met je eens dat het juist ook wel een slim idee kan zijn om als wolf zijnde een goedje aan te wijzen als beul.

Ook ik ben geneigd, zoals eerder aangegeven, om op Mark te stemmen, maar ik wacht nog even.

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”