Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

“He who is deaf, blind, and silent will live a hundred years in peace.”
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Lola »

Djamila schreef:
20 jan 2021, 11:33
En Lola omdat ik het eigenlijk wel voor me zie dat de wolven haar vannacht hebben aangevallen. Is eigenlijk heel logisch: ze zat er het vorige spel lang in en misschien dachten de wolven dat het tijd was voor haar om eruit te gaan.
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel half op gerekend had dat ik vannacht het slachtoffer zou zijn :lol: maar fijn dat ik nog wat langer de tijd heb.

Tja, Floris. Hij weet zelf natuurlijk ook heel goed dat hij zichzelf hiermee érg in de kijker zet, en dat hij vaak toch wel snel verdacht wordt. Het kan ook juist zijn dat hij probeert te voorkomen dat men hem te inactief vindt, maar hij neemt hoe dan ook een risico. Ik weet alleen nog niet per se wat dit kan zeggen over zijn rol. Het is opvallend, maar vertelt mij niks over of hij goed of slecht is. Ik ga in ieder geval nog niet op hem stemmen denk ik, want hoewel ik het niet eens ben met zijn methode waardeer ik het wel dat hij zo de discussie op gang brengt.

Verder... heb ik eigenlijk nog geen enkel idee.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mark »

Renate schreef:
20 jan 2021, 16:55

Iemand gooit de sociale wolven theorie er in (dat ben ik meestal😉) of de jongerenauto, de familie theorie, de Waalreconnectie of de Apeldoorndoctrine. En de anderen roepen dan dat het allemaal onzin is en dat dat nog nooit tot een zinnige discussie heeft geleid.
@renate
je mist nog een aantal theorieën :
  • Discord theorie
  • De roze hoeden theorie
  • de WIDM weekend theorie
  • de DND theorie
  • de hall of fame theorie
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Floris1987 »

All: natuurlijk ga ik nog goed meelezen, en kan ik altijd nog wisselen wanneer ik dat nodig acht/zinnig acht.
De reactie die ik tot nu toe krijg zijn wel redelijk normaal van die personen
Edy gaat er bijv heel serieus op in en vind dat ik me hierdoor niet positief in het dag licht stel. een echt typische Edy post die mij goed gevoel geeft
Thijs gooit juist een beetje lol en sarcasme erin wat ook typisch is voor hem.
Sommige negeren het ook gewoon compleet, dan vind ik dan wel een beetje opvallend.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Renate »

Mark schreef:
20 jan 2021, 18:51
@renate
je mist nog een aantal theorieën :
  • Discord theorie
  • De roze hoeden theorie
  • de WIDM weekend theorie
  • de DND theorie
  • de hall of fame theorie
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
O Mark, die kén ik allemaal niet!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Renate »

Ik wil nog wel even op jouw actie reageren, Floris.
Die willekeurige stem op Hugo maakt namelijk inderdaad wel erg de indruk dat het je niet zoveel uitmaakt welke burger er uit gaat.
Ik denk echter dat jij je - als je wolf was - niet op deze manier in de kijker zou spelen. En ik kan me best voorstellen dat jij dit als burger zou doen. Er is immers geen enkele clue, dus stem je maar random. Daarmee leg je echter wel de verantwoordelijkheid bij alle volgende stemmers. Ik begrijp het maar het is wel een erg makkelijke oplossing.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mariska »

Een ding is zeker, de Apeldoorntheorie gaat dit keer niet op! :mrgreen:

Ik kom niet met nieuwe informatie, maar meer met wat hersenspinsels, voordat ik niet genoeg post, of God behoedt me, onder de radar doorvlieg.

Vooralsnog heb ik goede vibes bij Edy. Zit er scherp op, maar niet op een "pitbull" manier, die ik nog wel eens zie als ze wolf is. Waarbij ik nu niet zeg dat ze het niet is, maar ik moet toch ergens op afgaan.

Ook zie ik wat punten dingen met betrekking tot Renate, die haar licht in de plus zetten.

Thijs, als je voorgaande spellen er bij betrekt, heb ik natuurlijk meteen een nadeel. Daar was ik zo stil, oh ja, omdat ik niet mee deed.

De actie van Floris is zogezegd vreemd. Op mij komt het over als, ik stem als eerste, dan kan ik niet beticht worden van meestemmen, plus, als het misgaat, heb ik niet het duwtje gegeven. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan het me zo voorstellen.

@all, af en toe reageer ik wat laat wellicht, maar ja, iedereen moet natuurlijk wel boodschappen kunnen doen. Ik bedoel, stel je voor dat je wcpapier voorraad van vorig jaar maart weer aangevuld moet worden ;-)
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Djamila »

Floris1987 schreef:
20 jan 2021, 20:27
All: natuurlijk ga ik nog goed meelezen, en kan ik altijd nog wisselen wanneer ik dat nodig acht/zinnig acht.
De reactie die ik tot nu toe krijg zijn wel redelijk normaal van die personen
Edy gaat er bijv heel serieus op in en vind dat ik me hierdoor niet positief in het dag licht stel. een echt typische Edy post die mij goed gevoel geeft
Thijs gooit juist een beetje lol en sarcasme erin wat ook typisch is voor hem.
Sommige negeren het ook gewoon compleet, dan vind ik dan wel een beetje opvallend.
Ja? :P Ik vind dat er bar weinig te zeggen valt over je vroege stem, behalve dat het een beetje edgy is.

Maar, puntje bij paaltje, stemt iedereen toch morgen weer op het laatste moment. Dus wellicht heb je een goede keuze gemaakt. Geen idee.
Ik zelf kan ook niks uit de beul-stemming halen.

Al die theorieën die Mark noemt zeggen me ook niks...

Zelf ga ik nog even nadenken over de theorie dat Lola het slachtoffer kon zijn geweest vannacht en wie haar, op basis van het vorige spel, uit zouden willen hebben (of is dit ook te ver gezocht, Edy?).

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Renate »

Wat ik ook nog wilde zeggen: Edy, Floris Mark en Djamila hebben op mij gestemd en daardoor heb ik neiging om hen wat meer te vertrouwen dan de anderen. Natuurlijk kan een of meer van hen wel degelijk een wolf zijn en gedacht hebben: ach dan eten we haar toch gewoon een van de eerste nachten op. Maar dat hebben ze dan deze nacht in elk geval niet gedaan. Ik denk tenminste niet dat ik door de genezer of de heks beschermd ben. De heks zou haar krachten toch sparen voor zichzelf of voor iemand bij wie ze speciale gaven vermoedt, en de genezer beschermt de eerste nacht meestal zichzelf.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Renate »

Mariska schreef:
20 jan 2021, 22:40
Een ding is zeker, de Apeldoorntheorie gaat dit keer niet op! :mrgreen:
Help me even, Mariska: jij en Thijs komen toch allebei uit die buurt? Dus wat bedoel je?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1: Once upon a time... at the Vesuvius

Bericht door Mariska »

Ik heb geen idee waar Thijs vandaan komt. Dus ik meen dat ik de enige uit Apeldoorn was, aangezien Sander, Bert en Pascal niet meedoen.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gesloten

Terug naar “Spel 15 - Omerta”