Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2

Bericht door Wouter »

Bedenk me nu pas ... lekker snel ... Dat Edy’s stem op Pascal/Elrike hem natuurlijk grotendeels vrij pleit.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Over mijn vermoeden dat de heks beide drankjes zou gaan gebruiken: iemand heeft helemaal aan het begin iets gehint waardoor ik dacht dat diegene de jager was. Later in het spel heeft diegene richting Edy aangegeven dat voor haar/hem e.e.a. steeds duidelijker werd hoe het zat. Dát is degene waarvan ik toen dacht dat het de heks wel zou zijn. Ik vermoed dat de wolven dat ook zo hebben gelezen en diegene daarom 's nachts aangevallen hebben. En omdat de heks inderdaad (vrij) zeker van zijn/haar zaak was, sneuvelde Edy.
Ik denk dat ik dit inderdaad wel zo kan opschrijven, omdat de heks nu voor de wolven geen aantrekkelijk nachtslachtoffer meer is: ofwel zij/hij is alle drankjes kwijt (dat weten de wolven, want die weten wie ze aangevallen heeft) en dan kunnen de wolven 's nachts beter proberen de ziener oid eruit te krijgen. Of zij/hij heeft - zoals sommigen als mogelijkheid zien - nog een levenddrankje. Ook dan willen de wolven de heks er natuurlijk liever overdag uit krijgen.
En als de brandstapel dreigt, kan de heks dus wel gaan hinten.

Nu over die andere hint die ik aan het begin meende te hebben opgevangen. Het was een dunne hint, maar ik dacht aan de ziener. Die ziener had inmiddels echter al minstens 2 mensen met grote overtuiging kunnen vrijpleiten of beschuldigen. Maar wat zie ik: de beoogde ziener spreekt geen expliciete verdenkingen uit en geen expliciet vertrouwen. In niemand. Ik zie wel allemaal mensen die er wel 3 vertrouwen, of 6 verdenken, maar dat doe je als ziener dus niet, omdat je woorden later op een goudschaaltje gewogen gaan worden.
Kortom: "mijn" ziener is waarschijnlijk de ziener niet.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Wouter schreef:
27 jul 2019, 09:00
Bedenk me nu pas ... lekker snel ... Dat Edy’s stem op Pascal/Elrike hem natuurlijk grotendeels vrij pleit.
Precies Wouter, want als Pascal een wolf was geweest, was Edy - toen een gelijkspel dreigde en er een soort laatste oproep kwam van Bert om nog van stem te wisselen - echt wel overgestapt op Elrike. En omdat ik denk dat Edy niet de enige wolf was die op Pascal stemde, zijn de andere Pascalstemmers - Wouter, Melanie, Nick en Gerry - daardoor ook verdacht.

De Elrikestemmers (Jeska, Marieke, Inge, Kim en ik) zijn natuurlijk ook verdacht, want dat is een gebleken burger. Ik denk dat het voor iedereen duidelijk was dat ik geen keus had: ik wilde ook niet de zondebok treffen.
Matthijs, Mariska, Hugo, Bert, Floris: de laatstemmers onder hen (weet iemand wie dat waren?) zijn dan misschien wat minder verdacht, omdat het toen natuurlijk heel makkelijk was om nog even mee te stemmen op een burger.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Renate:
Dan overzicht stemmers:
Elrike 6x (Jeska (5), Marieke (9), Inge* (11), Kim (13) en Renate (16))
Pascal 5x (Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8) en Gerry (10))
Floris 2x (Matthijs (6) en Mariska (7))
Marieke 1x (Hugo (1))
Matthijs 1x (Bert (12))
Melanie 1x (Floris (14))
Bert 1x (Elrike (15))


Hoe hoger het getal achter de naam hoe later deze persoon heeft gestemd :)
Zoals ik zelf al aangaf renate ben ik het eens met het feit dat pascal stemmers verdacht zijn, maar wouter en Melanie waren hierin zo vroeg dat ik dit eerder wil schuiven op dat ze echt dachten dat pascal slecht was inplaats van meeloop weerwolf stem ( al maakte het voor Nick en Gerry als ze wolf zouden zijn natuurlijk ook niet uit of Elrike 1 of pascal(Elrike 2) eruit ging)

Wouter en Hugo: ik hint niet speciaal naar een rol hoor.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

En Renate iemand die later heeft gestemd op iemand die nog geen stem had is niet meteen minder verdacht.
Als hij wolf is kan hij ook denken. Mooi een gevecht tussen 2 burgers laat ik stemmen op een mede wolf dan kan ik later altijd claimen he ik heb op een wolf gestemd

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Ja, da's ook wel weer zo, Floris.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

En dank voor je uitleg, Floris, ik dacht dat dat nummer achter de naam het nummer op de spelerslijst was... :oops: :oops: :oops:

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 2

Bericht door Melanie »

Floris1987 schreef:
27 jul 2019, 09:29
Renate:
Dan overzicht stemmers:
Elrike 6x (Jeska (5), Marieke (9), Inge* (11), Kim (13) en Renate (16))
Pascal 5x (Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8) en Gerry (10))
Floris 2x (Matthijs (6) en Mariska (7))
Marieke 1x (Hugo (1))
Matthijs 1x (Bert (12))
Melanie 1x (Floris (14))
Bert 1x (Elrike (15))


Hoe hoger het getal achter de naam hoe later deze persoon heeft gestemd :)
Zoals ik zelf al aangaf renate ben ik het eens met het feit dat pascal stemmers verdacht zijn, maar wouter en Melanie waren hierin zo vroeg dat ik dit eerder wil schuiven op dat ze echt dachten dat pascal slecht was inplaats van meeloop weerwolf stem ( al maakte het voor Nick en Gerry als ze wolf zouden zijn natuurlijk ook niet uit of Elrike 1 of pascal(Elrike 2) eruit ging)

Wouter en Hugo: ik hint niet speciaal naar een rol hoor.

Zoals ik eerder al heb aangegeven ging mijn stem puur naar Pascal omdat ik echt denk/dacht dat hij slecht is/was vanwege zijn aanvallen op Gerry en Renate in de BM verkiezing en het feit dat ik verder geen verdachten op mijn lijstje had staan. Ondertussen is mijn lijstje al wat langer.

Want net zoals Jeska vind ik het heel vreemd dat Floris zijn stem als het ware weggooide door op mij te stemmen, omdat hij bang was om te stemmen. Dat vind ik een beetje vreemd. Stem dan helemaal niet...

@Hugo, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom je de kriebels krijgt bij mijn post

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Melanie: het is voor mij simpel. ik zat er de vorige dag volledig niet in.
ik wilde niet een beslissing maken ( pascal of elrike) zonder goede onderbouwing.
En niet stemmen was voor mij ( en is) not done.


Zodoende.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Ik weet niet of ik voor de deadline nog online kan zijn, dus ik gooi de knuppel in het hoenderhok.

Pascal/Elrike-2 is voor mij minder verdacht, door de stem van Edy. Het zou nog kunnen zijn dat Edy dacht dat Pascal in het stelletje zat en hem er daarvoor uit wilde, dus hij is nog niet helemaal vrijgepleit.

Mijn stem gaat naar Matthijs. Naast de reeds gegeven redenen vond ik zijn stem op Floris vrij zwak en is er een connectie met Edy.

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”