Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Jeska
Cupido
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 jul 2019, 16:45

Re: Dag 2

Bericht door Jeska »

Ho sorry, ik bedoelde inderdaad de stem van Floris (thnx Inge).

@Melanie lag niet aan jou, ik zette het onduidelijk neer.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Gerry heb nacht 1 teruggelezen en Kan het niet vinden. Heb je een quote.

Marieke. Ik ben het niets eens met je verdachtmaking op Bert.

De communicatie tussen edy en Bert was op een manier dat ik heel moeilijk kan zien dat ze beide wolf zouden zijn

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Ik ben intussen heel benieuwd wat Elrike van dit alles vindt. Elrike Vertel eens wie vertrouw jij wie vertrouw jij niet.?

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 19:34

Marieke. Ik ben het niets eens met je verdachtmaking op Bert.

De communicatie tussen edy en Bert was op een manier dat ik heel moeilijk kan zien dat ze beide wolf zouden zijn
Maar het zijn allebei ervaren spelers toch? Ten minste, ik ken Bert niet persoonlijk, maar van wat ik hier zie en lees, lijkt hij me erg ervaren.
Dus de communicatie tussen hen lijkt me niet echt iets om blind op te varen.
Ik vond Edy ook goed spelen en daarom was ze bij mij nog neutraal. Daar ging ik ook mee de mist in.
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

O, en Floris, is dat de enige reden waarom je denkt dat Bert geen wolf is?
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 2

Bericht door Gerry »

Sorry, het teruglezen en alles op een rijtje zetten duurt langer dan gedacht. Ik heb intussen wel een paar verdenkingen erbij en die zal ik morgen met jullie delen als ik alles goed teruggelezen heb.
Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 19:34
Gerry heb nacht 1 teruggelezen en Kan het niet vinden. Heb je een quote.
@Floris: pagina 4, laatste post. Hier vindt Pascal het raar dat ik op Inge stemde voor het burgemeesterschap en verdenkt me ervan dat ik geen burgemeester wilde worden (terwijl ik toch al niet meer kon winnen). En mijn reactie op de volgende pagina (waar hij dan weer niet op reageert, maar wel op andere reacties daarover, zie pagina 6). Dat vind ik verdacht en dat heb ik op dag 1 ook al een paar keer aangegeven (pagina 9. pagina 13, later nog een paar keer), dus mijn stem is zeker niet uit de lucht komen vallen.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2

Bericht door Bert »

@ Marieke: Ik ga dat niet allemaal terugzoeken nu. Uit jouw eigen woordkeuze hier, "Edy is in mijn ogen ook nog steeds oké.", blijkt duidelijk dat je dat langere tijd gedacht hebt, vooral door het 'nog steeds'. Ik ben er vrij zeker van dat je het ook vaker gezegd hebt, soms wellicht meer impliciet dan expliciet.
Verder: de dag moet nog een beetje op gang komen voor mijn gevoel. Floris en Hugo hebben een uitgebreid lijstje gedeeld met goede punten erin. Ik heb ook al aangegeven (in zo waar een korte post!) wie ik verdacht vind en waarom. Ik mis nog persoonlijke lijstjes/input van Kim, Mariska, Nick, Pascal/Elrike2 en Wouter. Ik ben benieuwd naar hun overwegingen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Marieke: voor nu wel

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Dag 2

Bericht door Elve »

Nou had ik een post geschreven vergeet ik op versturen te drukken voor ik de computer uitdeed.

stom stom stom.

Dus hier even de verkorte versie.

RIP Elrike

En fijn om nu als Pascal verder te mogen.

Heel goed om te lezen dat er een heks is die haar drankje nuttig weet te gebruiken en ook al zo vroeg in het spel, een heks met uitstekende inner guts.

Aan Edy kunnen we nu best wat opmaken, Edy stemde op een vermoedelijk onschuldige burger, dat kun je nu wel stellen, op dat punt stem je niet een inactieve medewolf eruit. Als Pascal een medewolf zou zijn heb je liever Elrike eruit zodat zij een wolf kan vervangen. Er waren dan op dat punt wel meer stemmen naar Elrike gegaan.

Elrike merkte ook zeer nuttig op dat het waarschijnlijk voor de wolven niks uitmaakte of Elrike of ik, Pascal, eruit zou gaan.

Dat zou dan inhouden omdat wolven graag stemmen verspreiden dat er best 1 wolf op Elrike gestemd heeft, 1 wolf op mij en 1 of 2 wolven op iemand anders en misschien zelfs wel op een medewolf om later te kunnen roepen zie je wel.

edit: er mistte een letter
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2

Bericht door Wouter »

Na mijn hele korte eerste reactie was ik een tijdje offline in een andere tijdzone ... Nu even de tijd gehad om alles terug te lezen. Hugo's reactie is het meest uitgebreid en er staan wat dingen over mij in waar ik op wil reageren:
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Renate schreef:
26 jul 2019, 10:30
Ik hoop dat de heks wat zekerder is over de wolven dan ik en er gelijk een uitschakelt.
Dat voorspellende gevoel van Renate is in elk geval typisch..
Inderdaad. Renate lijkt een voorgevoel te hebben over de Heks en hint dat er meteen een kan worden uitgeschakeld. Zo vroeg in het spel al zoveel kennis. Of ze is zelf de heks of ze heeft van iemand een signaal opgepikt. Daarnaas moet de Heks zich dan ook behoorlijk zeker voelen over Edy.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Om te beginnen met de olifant in de kamer: de Heks heeft een Vergif gebruikt (was het GHB? Opiaten? Good ol' diazepam?); gezien de rollen en de plotse dood van Edy is er geen andere mogelijkheid. Daarnaast is er ook geen slachtoffer gevallen. De opties daarvoor zijn al eerder uitgezet, maar ik zal ze ook even neerzetten hier:
1. De Heks heeft zowel het Levenselixer als het Vergif gebruikt in ééń nacht.
2. De Genezer heeft goed beschermd; de Heks heeft geen slachtoffer gehoord en besloten Edy uit te schakelen.
3. De Dorpsoudste is aangevallen; de Heks heeft geen slachtoffer gehoord en besloten Edy uit te schakelen.
4. De Wolven zijn het niet eens geworden of een Wolf heeft een deadline gemist; de Heks heeft geen slachtoffer gehoord en besloten Edy uit te schakelen.

Ik vind de Heks haar zet opvallend. Hoe je het ook went of keert is de tweede nacht vroeg voor een Vergif; je hebt nog slechts één dag gehad om verdenkingen op te doen (plus een BM-verkiezing, oké). Je moet het als Heks wel heel zeker weten wil je één van je wapens gebruiken. Wijst dit op een onervaren Heks of iemand die het spel al snel doorheeft en arrogant omging met drankjes?
Helemaal eens. In al deze vier mogelijkheden is het het drankje van de Heks dat Edy de kop kost. Net als Hugo zie ik daar geen andere mogelijkheid voor, anders dan een wel heel ongebruikellijke wolvensuicide. [Zou dat kunnen? de Wolven stemmen allemaal op 1 van hen die ook op zichzelf stemt? Denk het niet ... In dat geval zou het lijk van Edy er trouwens anders hebben uitgezien]
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Daarnaast is het nóg vreemder dat er geen slachtoffer valt en de Heks besluit er toch één te creëren, of dat de Heks beide drankjes in één nacht gebruikt heeft. Dit is een stukje theoretischer, maar doordat er twee doden vallen als er een Vergif gebruikt is, of geen doden bij een Levenselixer (of andere methoden) krijgen wij als Burgers meer informatie over de nachten. Stel dat Edy gewoon Burger was geweest, hadden we niet geweten dat de Heks verantwoordelijk was, en hadden we kunnen gaan graven naar wie Edy graag als Wolf had uitgeschakeld. Het is dus riskant om je drankjes allebei in één nacht te gebruiken, of hoe dan ook je Vergif in een slachtofferloze nacht in te zetten.
Ik ben het overigens dus niet met Floris eens dat het logisch is om alles in één keer te dumpen; zéker niet als je als Heks zelf aangevallen bent. In dit scenario heb je jezelf namelijk nog (minstens) één dag-nachtcyclus gegund om achter de identiteit van de Wolven te komen, alvorens je laatste wapen te gebruiken.
Dit pleit dus voor mogelijkheid 1: de heks was het wolvenslachtoffer en gebruikte meteen haar vergif. MAAR: in lijn met de eerdere gedachten van Hugo zou dit wel betekenen dat de Heks een risico nam: als Edy een burger zou zijn geweest hadden we maar weinig extra informatie geweest. Heeft ze geluk of waren er zulke sterke aanwijzingen dat ze zich erg zeker voelde? Een hint van de ziener? Een ongebruikelijke actie van Edy (is mij niet opgevallen, maar ben online ook niet zo ervaren)?
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Ik vraag me overigens ten zeerste af of Renate de juiste Heks in gedachten heeft, maar dat terzijde.
Een belangrijke terzijde ... leg eens uit?
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Vertrouwen
Hugo - Mr. Perfect. Zit ook goed in het spel zeg. Wauw.
Ha ha :lol:
Enige arrogantie is je niet vreemd. Misschien zit je wel zo goed in het spel dat je wegkomt met iets dat slecht is voor ons, burgers.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Inge - Onze burgemeester, komt met analyses zoals ik van haar gewend ben. Er bekruipt me wel af en toe een gevoel dat het niet helemaal klopt; maar ik ga er voorlopig vanuit dat Inge goed is.

Renate - Na haar begin met een rookgordijn over mysterieuze personen die hints naar allerlei rollen achter hebben gelaten, beet Renate fel van haar af; eigenlijk hoe ik het gewend ben. Ik vind Renate betrouwbaar overkomen in haar posts, alhoewel ik haar 'ik wantrouwde Edy zeer' wat sterk uitgedrukt vind als ik het zo teruglees.

Floris - Floris komt steeds beter in het spel, en ik denk niet dat hij slecht is. Daar heb ik zo mijn bronnen voor ^^ (Deze info kunnen jullie ook allemaal hebben hoor..)
Bij Floris begin ik ook een idee te krijgen, op basis van dezelfde bronnen schat ik in. Daardoor is mijn vertrouwen in hem gegroeid.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Bert - Bert blijft staan waar hij stond. Speelt leuk mee. Ik heb af en toe mijn twijfels (zoals bij iedereen), maar voorlopig niets wat hard te maken valt.
Ik vond Bert wel een beetje draaien en om zich heen slaan. Wel Pascal, niet Pascal, ... Kan gewoon onzekerheid zijn of een slecht geweten. Voor mij is hij wel verdacht daardoor.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Jeska - Jeska stijgt met stip naar mijn vertrouwenslijstje, met name vanwege haar vroege aanval op Edy (en ik denk niet dat ze zo sluw is in haar eerste spel). Daarnaast doet ze goed mee, en dat waardeer ik :)

Neutraal
Nick - Nick stond gisteren nog in mijn vertrouwenslijstje, maar ik heb hem hier maar even een niveautje omlaag getrapt. Nick is actief en doet goed mee, maar blijft af en toe wel wat op de vlakte en lijkt meer met anderen bezig dan met zijn eigen gedachten.

Elrike - Elrike, eerder bekend als Pascal, is wat mij betreft niet verdacht. Ze heeft nog niet veel toegevoegd vanuit haar nieuwe rol, maar als ik Edy een beetje ken denk ik niet dat ze een medewolf meteen onder de bus zou pleuren, en zeker niet als ze als vierde stemt.
Elrike heeft nog wel wat uit te leggen over de uitlatingen van Pascal in de eerste nacht. Die zitten me nog steeds niet lekker en waren de reden dat ik op pascal stemde.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51

Mariksa - Ik krijg nog geen hoogte van Mariska. Soms vind ik haar even verdacht, dan vertrouw ik haar weer. Ze blijft hier nog even bij neutraal staan.

Kim - Kim moet echt meer gaan toevoegen voordat ik een mening over haar kan vormen.

Melanie - Om de één of andere reden krijg ik bij Melanies posts enorm de kriebels. Geen idee wat ik daarmee moet.

Matthijs - Matthijs bungelt gevaarlijk dicht op mijn verdachtenlijstje. Het half-wel half-niet mensen verdenken, soms wat vagig in de posts.. Ik heb in elk geval geen góed gevoel bij Matthijs.

Verdacht
Gerry - Gerry begin ik steeds verdachter te vinden, maar waar dat precies aan ligt is me niet geheel duidelijk. Eerder benoemde ik al zijn (in mijn ogen) wat onderkoelde reactie op Renate. De stem op Pascal vind ik niet per se voor hem spreken... Niet mijn hoofdverdachte, maar ik hou hem in de gaten.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51
Wouter - Ik had al een minder gevoel bij Wouter, maar nu Edy dood is, beginnen er toch wel wat alarmbellen af te gaan bij hem. Het één-tweetje met haar werd benoemd, maar dat maakt het wat mij betreft niet minder verdacht. De relatieve stilte sinds haar dood (voor de één-na-actiefste speler in dit spel) spreekt ook geen vertrouwen uit.
Hier moet ik natuurlijk wel op reageren. Zoals al eerder gezegd zit ik in een andere tijdzone (en type dit dus terwijl jullie op 1 oor liggen). Gisteravond (mijn tijd) had mijn gastheer een afscheidsetentje georganiseerd (ik reis nu door naar Singapore) en had ik geen tijd om te reageren, behalve die ene korte reactie.

Als Edy en ik beiden wolf zouden zijn, zouden we wel gek zijn om zo openlijk een duo te vormen. Ja ik was het een paar keer met haar eens, maar dat ben ik met jou ook. Maakt dat mij slecht als jij toevallig wolf blijkt te zijn? Met die mogelijkheid houd ik wel rekening. ZOnder je meteen sterk te verdenken overigens.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51

Marieke - Zoals gisteren al uitgelegd. Blijft wat mij betreft verdacht, alhoewel het overlijden van Edy natuurlijk ook andere opties biedt.

Nou, dat is wel weer even genoeg van mijn kant denk ik zo ;)
En voor mij ook. Moet nog even denken wie nu mijn top verdachten zijn ...
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”