Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Matthijs schreef:
26 jul 2019, 13:57
Wat voornamelijk nu een beetje bij mij knaagt voor jou @Renate: was deze heks dan ook de persoon X van in het begin? Of wil je daar liever geen uitspraken over doen? ;-)
Nee Matthijs, dat is iemand anders.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Inge schreef:
26 jul 2019, 14:16
Ik heb overigens wat emotioneel nieuws gekregen, dus ben nu nog net iets meer een emotioneel wrak dan ik al was, dan weten jullie dat. (jullie mogen overigens me nog steeds gewoon aanvallen enzo natuurlijk hè)
Heel veel sterkte Inge!
Ik verdenk jou helaas nog steeds.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Renate schreef:
26 jul 2019, 14:20
Inge schreef:
26 jul 2019, 14:16
Ik heb overigens wat emotioneel nieuws gekregen, dus ben nu nog net iets meer een emotioneel wrak dan ik al was, dan weten jullie dat. (jullie mogen overigens me nog steeds gewoon aanvallen enzo natuurlijk hè)
Heel veel sterkte Inge!
Ik verdenk jou helaas nog steeds.
Dat mag. Kan ik daar verder nog iets aan veranderen? Wil je nog meer toelichting op dingen?

Gebruikersavatar
Gerry
Wolvenjong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2019, 00:24

Re: Dag 2

Bericht door Gerry »

Sterkte Inge!

Ik heb niet veel tijd om te reageren en wil ook alles nog een keer teruglezen, maar wil wel even hier op reageren
Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 13:28
2 Nick en Gerry stemmen makkelijk mee op Pascal terwijl er op dat moment nog geen andere echte kandidaat is ( ik en Elrike hebben 2 stemmen) dit geeft ze een klein minnetje als meestemmende wolven op een burger ( als Pascal een burger blijkt, wat ik wel denk) Edy gaat niet als 4 een derde stem uitbrengen op een mede wolf. Dat kan ik me niet voorstellen.

Minnetje
Nick en Gerry
Als pascal slecht lbijkt te zijn vliegen Mariek/inge en KIm spontaan naar de top van verdachtheid maar dt verwacht ik niet.

Ik moet nu werken en heb dus geen tijd verder nu, hoop vanavond of morgen verder te kunnen.
@Floris: Als je iets verder had teruggelezen dan Dag 1 (namelijk ook Nacht 1), zie je dat Pascal vanwege zijn aanval op mij al vanaf het begin voor mij verdacht was en dat mijn stem dus zeker geen meestemmen is. Het was vanaf het begin al duidelijk dat ik (zonder betere kandidaten) op Pascal ging stemmen.

Vanavond meer.
You've no idea how wonderful toilet paper is until it's taken away from you by an unfeeling universe. I think it's the defining characteristic of human civilization, the ability to manufacture something decent to wipe your ass on.
- Peter F. Hamilton

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Gerry. Ga ik terugzoeken. Vanavond.

Zoals ik al zei dit is echt van dag 1.
Wat is trouwens jouw reden om dan pas als 10de( en 5 op pascal) te stemmen.

Nick heb jij een geheime opdracht om mij te pleasen.
😉

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2

Bericht door Hugo »

Zo, da's lekker wakker worden :)

Burn in Hell Edy <3

/terzijde
Inge, goed dat je het aangeeft <3 Zowel van de posts als van de persoonlijke omstandigheden :)
/terzijde
Renate schreef:
26 jul 2019, 10:30
Ik hoop dat de heks wat zekerder is over de wolven dan ik en er gelijk een uitschakelt.
Dat voorspellende gevoel van Renate is in elk geval typisch..

Om te beginnen met de olifant in de kamer: de Heks heeft een Vergif gebruikt (was het GHB? Opiaten? Good ol' diazepam?); gezien de rollen en de plotse dood van Edy is er geen andere mogelijkheid. Daarnaast is er ook geen slachtoffer gevallen. De opties daarvoor zijn al eerder uitgezet, maar ik zal ze ook even neerzetten hier:
1. De Heks heeft zowel het Levenselixer als het Vergif gebruikt in ééń nacht.
2. De Genezer heeft goed beschermd; de Heks heeft geen slachtoffer gehoord en besloten Edy uit te schakelen.
3. De Dorpsoudste is aangevallen; de Heks heeft geen slachtoffer gehoord en besloten Edy uit te schakelen.
4. De Wolven zijn het niet eens geworden of een Wolf heeft een deadline gemist; de Heks heeft geen slachtoffer gehoord en besloten Edy uit te schakelen.

Ik vind de Heks haar zet opvallend. Hoe je het ook went of keert is de tweede nacht vroeg voor een Vergif; je hebt nog slechts één dag gehad om verdenkingen op te doen (plus een BM-verkiezing, oké). Je moet het als Heks wel heel zeker weten wil je één van je wapens gebruiken. Wijst dit op een onervaren Heks of iemand die het spel al snel doorheeft en arrogant omging met drankjes?

Daarnaast is het nóg vreemder dat er geen slachtoffer valt en de Heks besluit er toch één te creëren, of dat de Heks beide drankjes in één nacht gebruikt heeft. Dit is een stukje theoretischer, maar doordat er twee doden vallen als er een Vergif gebruikt is, of geen doden bij een Levenselixer (of andere methoden) krijgen wij als Burgers meer informatie over de nachten. Stel dat Edy gewoon Burger was geweest, hadden we niet geweten dat de Heks verantwoordelijk was, en hadden we kunnen gaan graven naar wie Edy graag als Wolf had uitgeschakeld. Het is dus riskant om je drankjes allebei in één nacht te gebruiken, of hoe dan ook je Vergif in een slachtofferloze nacht in te zetten.
Ik ben het overigens dus niet met Floris eens dat het logisch is om alles in één keer te dumpen; zéker niet als je als Heks zelf aangevallen bent. In dit scenario heb je jezelf namelijk nog (minstens) één dag-nachtcyclus gegund om achter de identiteit van de Wolven te komen, alvorens je laatste wapen te gebruiken.

Ik vraag me overigens ten zeerste af of Renate de juiste Heks in gedachten heeft, maar dat terzijde.

Alle discussie over de nacht valt natuurlijk in het niet bij de keuze die we nu moeten gaan maken. Ik denk dat het tijd wordt voor een overzichtslijstje, en ik ga dat eens op mijn oude vertrouwde manier aanpakken :)

Vertrouwen
Hugo - Mr. Perfect. Zit ook goed in het spel zeg. Wauw.

Inge - Onze burgemeester, komt met analyses zoals ik van haar gewend ben. Er bekruipt me wel af en toe een gevoel dat het niet helemaal klopt; maar ik ga er voorlopig vanuit dat Inge goed is.

Renate - Na haar begin met een rookgordijn over mysterieuze personen die hints naar allerlei rollen achter hebben gelaten, beet Renate fel van haar af; eigenlijk hoe ik het gewend ben. Ik vind Renate betrouwbaar overkomen in haar posts, alhoewel ik haar 'ik wantrouwde Edy zeer' wat sterk uitgedrukt vind als ik het zo teruglees.

Floris - Floris komt steeds beter in het spel, en ik denk niet dat hij slecht is. Daar heb ik zo mijn bronnen voor ^^ (Deze info kunnen jullie ook allemaal hebben hoor..)

Bert - Bert blijft staan waar hij stond. Speelt leuk mee. Ik heb af en toe mijn twijfels (zoals bij iedereen), maar voorlopig niets wat hard te maken valt.

Jeska - Jeska stijgt met stip naar mijn vertrouwenslijstje, met name vanwege haar vroege aanval op Edy (en ik denk niet dat ze zo sluw is in haar eerste spel). Daarnaast doet ze goed mee, en dat waardeer ik :)

Neutraal
Nick - Nick stond gisteren nog in mijn vertrouwenslijstje, maar ik heb hem hier maar even een niveautje omlaag getrapt. Nick is actief en doet goed mee, maar blijft af en toe wel wat op de vlakte en lijkt meer met anderen bezig dan met zijn eigen gedachten.

Elrike - Elrike, eerder bekend als Pascal, is wat mij betreft niet verdacht. Ze heeft nog niet veel toegevoegd vanuit haar nieuwe rol, maar als ik Edy een beetje ken denk ik niet dat ze een medewolf meteen onder de bus zou pleuren, en zeker niet als ze als vierde stemt.

Mariksa - Ik krijg nog geen hoogte van Mariska. Soms vind ik haar even verdacht, dan vertrouw ik haar weer. Ze blijft hier nog even bij neutraal staan.

Kim - Kim moet echt meer gaan toevoegen voordat ik een mening over haar kan vormen.

Melanie - Om de één of andere reden krijg ik bij Melanies posts enorm de kriebels. Geen idee wat ik daarmee moet.

Matthijs - Matthijs bungelt gevaarlijk dicht op mijn verdachtenlijstje. Het half-wel half-niet mensen verdenken, soms wat vagig in de posts.. Ik heb in elk geval geen góed gevoel bij Matthijs.

Verdacht
Gerry - Gerry begin ik steeds verdachter te vinden, maar waar dat precies aan ligt is me niet geheel duidelijk. Eerder benoemde ik al zijn (in mijn ogen) wat onderkoelde reactie op Renate. De stem op Pascal vind ik niet per se voor hem spreken... Niet mijn hoofdverdachte, maar ik hou hem in de gaten.

Wouter - Ik had al een minder gevoel bij Wouter, maar nu Edy dood is, beginnen er toch wel wat alarmbellen af te gaan bij hem. Het één-tweetje met haar werd benoemd, maar dat maakt het wat mij betreft niet minder verdacht. De relatieve stilte sinds haar dood (voor de één-na-actiefste speler in dit spel) spreekt ook geen vertrouwen uit.

Marieke - Zoals gisteren al uitgelegd. Blijft wat mij betreft verdacht, alhoewel het overlijden van Edy natuurlijk ook andere opties biedt.

Nou, dat is wel weer even genoeg van mijn kant denk ik zo ;)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2

Bericht door Hugo »

Wat me zelf met name opvalt is dat ik mensen onderaan de spelerslijst opvallend vaker verdacht vind dan mensen bovenaan. Geen idee waar dat door komt, maar komisch is het wel :P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Over jouw heks theorie hugo.
Nooit bij stil gestaan dat wij niet hadden geweten dat de heks wat heeft gedaan als edy burger is .

(of het word in het verhaal benoemt. )
Toch blijf ik zelf hierdoor bij mijn theorie heks heeft beidde gedaan en de heks is dus iemand die dit niet doorhad.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 2

Bericht door MMarieke »

Yess! Eerste wolf eruit, mooi.
Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 16:11
Over jouw heks theorie hugo.
Nooit bij stil gestaan dat wij niet hadden geweten dat de heks wat heeft gedaan als edy burger is .

(of het word in het verhaal benoemt. )
Toch blijf ik zelf hierdoor bij mijn theorie heks heeft beidde gedaan en de heks is dus iemand die dit niet doorhad.
Jij bent natuurlijk ook ervaren genoeg dat je dit ook wel zou moeten snappen, om maar even met Wouters woorden te gooien 😏
Maar zoals al meerderen gezegd hebben, er zijn opties genoeg.

@Renate, ik vraag me af wat jij verdacht vindt aan Inge. Op mij komt ze zoekend en goed analyserend over. Echt zoals ik Inge en haar speelstijl ken.
Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51

Ik vraag me overigens ten zeerste af of Renate de juiste Heks in gedachten heeft, maar dat terzijde.
Wat wil je hiermee bereiken? Dat Renate even en plein public gaat delen wie ze verwacht dat de heks is?
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Hugo schreef:
26 jul 2019, 15:51

Ik vraag me overigens ten zeerste af of Renate de juiste Heks in gedachten heeft, maar dat terzijde.
Ik denk niet dat Bert of jij de heks is hoor!
En Inge vind ik vooral verdacht door het vaak samen optrekken met Edy. Natuurlijk, ze waren het op een enkel punt niet eens, daar zal straks wel weer iemand mee aan komen. Maar ik krijg de kriebels van Inge in dit spel.



(Ik heb even een per abuis te lange quote geedit)

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”