Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

@Floris1987, tenzij je als heks het zeker genoeg weet dat iemand wolf is, lijkt het mij iig niet verstandig om het dodendrankje in te zetten in nacht 2. Zeker als je dus daarna nog een hele dag en nacht te gaan hebt waarin je meer zekerheid kan vinden. Dus vandaar nogmaals kudos naar de heks! Nu nog hopen dat dat levenselixerrecept nog ergens ligt voor een oneindige voorraad ;-)

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

En wat natuurlijk ook nog een belangrijke vraag is: waren Wouter en Edy nou zomaar een olijk duo, of was daar meer aan de hand?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Naar mijn idee zit de heks nu goed en kan zich, als zij of hij kandidaat voor de lynch is, best bekend maken. Subtiel dan, want anders mag het niet van Lola . De heks heeft immers óf geen drankjes meer, en is dan voor de wolven niet aantrekkelijk meer als nacht slachtoffer, of de heks heeft haar of zijn levensdrankje nog en is dan ook geen aantrekkelijk nacht slachtoffer (de heks moet dít natuurlijk voor zich houden).
Ik denk dat een van mijn eerdere verdachten de heks is, dus zal daar niet op stemmen.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

Wat voornamelijk nu een beetje bij mij knaagt voor jou @Renate: was deze heks dan ook de persoon X van in het begin? Of wil je daar liever geen uitspraken over doen? ;-)

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Goed, na het teruglezen, kom ik tot het volgende:

Jeska kwam met een aanval richting Edy:
Dan nu; mijn persoonlijke toevoeging aan het geheel. Omdat er uiterlijk woensdag gestemd moet worden heb ik gekeken naar dingen die voor mij opvallend waren. Met name in de posts van Edy en Renate valt het me op dat er eigenlijk naar alles en iedereen gewezen wordt. De argumenten die daarbij gebruikt worden vind ik onvoldoende om echt in mee te kunnen komen. Het lijkt er op dat er vooral reuring moet komen en er dingen opgeworpen worden zodat men vooral de aandacht op een ander dan wordt gevestigd? Geen spel zonder discussie, porren en vragen stellen - dus laat kritische uitingen je vooral niet tegenhouden, ik deel slechts wat mij opvalt.
Dit was redelijk vroeg op de dag, en Edy was nog niet echt verdacht ofzo, dus ik vind dit denk ik voor Jeska pleiten. Ik vind het een wat snel moment om meteen je medewolf aan te vallen, en weet ook niet per se of dat iets is wat Jeska zou doen, daar ken ik haar niet goed genoeg voor. Zeg maar, ik snap dat een aanval richting Edy iemand niet per se vrijpleit, net als dat een verdediging je niet automatisch wolf maakt. Maar ik vond het van Jeska oprecht overkomen denk ik.

Het viel me ook op dat Edy's vertrouwenslijstje eerst bestond uit Renate, Hugo, Nick en Wouter, en dat ik daar daarna opeens bijstond, zonder toelichting. Maar toevallig wel na een post van mij waarin ik positief ben over Edy (ik zei dat ze goed meedeed en kritische vragen stelde en me dat was opgevallen).

En verder, het linkje tussen Wouter en Edy inderdaad. Wouter die het meteen eens is met dat inactiviteit bij Elrike wolf is/zou kunnen zijn:
Sommige mensen [red. Elrike] zijn wel heel stil zoals Edy ook opmerkt. En haar observatie over die stilte deel ik: het zou zomaar kunnen dat ze vooral in het wolvennest aan het kletsen is.
En dat ze dus allebei op elkaars vertrouwenslijstje staan.
Edy - Weet eigenlijk niet waarom, maar ze wekt vertrouwen. En ik kan me grotendeels vinden in haar analyses
Weet niet of ik dit vind duiden op wolvenmaatjes. Het is in ieder geval ook wel heel opzichtig gebeurd.

Vlak voor de stemming (in het laatste chaosuur) zegt Edy:
Renate, als je nu eens loslaat dat ik wolf ben (weet ook niet waar je het vandaan haalt) en op Pascal stemt, dan gaat er m.i. in het gunstigste geval een wolf uit en in het ongunstige geval een burger die niet meer vervangen hoeft te worden.
Stem je Elrike eruit, dan hetzelfde gunstige geval natuurlijk ( want ze stond toch ook op mijn lijstje) en in ongunstig geval een burger, maar als dan Pascal niet vervangen kan worden, dan missen we twee spelers.

Keuze is aan jou.
Ik weet niet hoe Edy is in het erbij naaien van haar maatjes. Maar dit zou een poging kunnen zijn om op het laatste moment medewolf Pascal eruit te krijgen en zo goodwill te kweken. Of ze moet gedacht hebben dat Pascal een speciale rol had, en daarom liever hem eruit willen. Maar zou niet weten waar ze dat vandaan zou hebben. En anders weet ik niet goed waarom ze zich zo in the picture zou spelen op het laatste moment (wat denk ik ook een van de redenen is waarom ze vannacht vermoord is)

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 13:39
Nog 1 ding dan.
Inge ben het niet met je eens als de heks deze ronde aan word gevallen zal deze in mijn ogen ook meteen doden
Daarover verschillen dan de meningen. Maar dat mag ook. Iedereen kan heks op zijn eigen manier spelen.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Ik snap dat een aanval kan leiden tot het gebruik van het dodendrankje. Ik geef alleen aan dat de heks ook gewoon gekozen kan hebben voor het gebruik van het drankje zonder zelf te zijn aangevallen.

Gebruikersavatar
Nick
Lycantroop
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jul 2019, 08:45

Re: Dag 2

Bericht door Nick »

Korte reactie: Goed dat er een wolf uit is!

Floris, zonder goed naar de inhoud te hebben gekeken: complimenten voor je uitgebreide post!

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Ik heb overigens wat emotioneel nieuws gekregen, dus ben nu nog net iets meer een emotioneel wrak dan ik al was, dan weten jullie dat. (jullie mogen overigens me nog steeds gewoon aanvallen enzo natuurlijk hè)

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Nick schreef:
26 jul 2019, 14:14
Korte reactie: Goed dat er een wolf uit is!

Floris, zonder goed naar de inhoud te hebben gekeken: complimenten voor je uitgebreide post!
Mee eens!

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”