Dag 3 - Deck The Halls

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Wouter »

<offtopic>
En, omdat het in moeilijke tijden altijd helpt om muziek te maken (en de titel van het topic daar ook aanleiding voor geeft) deze muzikale omlijsting, samen met mijn collega Ralph.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1LAAZj ... e=youtu.be

[Opgenomen voor de online kerstborrel van ons werk.
</offtopic>
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Edy »

Off topic
A man of many talents ben je Wouter! :disco: :disco: geen wonder dat je druk was. Je moest oefenen natuurlijk🎄

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Maaike »

Hoi allemaal, ik ben ook weer terug van weggeweest. Ik ben (vrij halsoverkop) aan het verhuizen - vandaag dat mijn activiteit een beetje met vlagen komt.
Ten eerste RIP Wouter, Inge en Bas, en meteen ook weer welkom terug Wouter! Fijn dat je meteen wat actiever bent, maar ik ben nu ook wel heel benieuwd naar wie jij verdacht vind.
Het lijkt er inderdaad op dat Bas de verkeerde keuze heeft gemaakt en een Weerwolf of Bewaker heeft aangewezen. Fijn, dan is er waarschijnlijk geen burger geconverteerd naar de criminelen (al zijn er meer mogelijke doodsoorzaken voor Bas, dus ook geen garantie dat er niemand geconverteerd is natuurlijk). Ik weet niet of er duidelijke hints te vinden zijn in Bas posts over wie hij heeft aangewezen, maar het kan wel een indicatie geven over wie er mogelijk ook criminelen zijn. Ik ga dus in ieder geval (als ik de tijd vind) ook nog even graven in zijn posts.

Ik lees vandaag terug vanaf Matthijs post op 18 december 14.56. Ik voel me niet geneigd hier in detail op te reageren want dan wordt dit een beetje een oneindig heen en weertje waar voor mijn gevoel niks nieuws meer uit komt op dit moment.

Ik vertrouw Matthijs nog steeds echt niet (zelfde reden, defensieve houding en minder zoekende blik), maar ik krijg wel meer het gevoel dat als hij een slechte rol heeft, dat misschien eerder een criminelenrol is dan een wolvenrol. Waar dat gevoel op gebaseerd is kan ik niet echt goed onder woorden brengen, maar heeft misschien te maken met een deel van Matthijs frustratie die toch vrij oprecht overkwam en misschien nog wel meer met dat rare verhaal over een plan dat hij ging uitvoeren. Waarom Ida opeens denkt Matthijs en Kayan (voorzichtig) te kunnen vertrouwen, dat heb ik niet kunnen ontdekken en wat voor plan Matthijs heeft, daar snap ik ook helemaal niks van. Maar goed. Ik denk dat het vandaag beter is om op zoek te gaan naar een wolf, en neig er dus naar dan misschien niet op Matthijs te stemmen.

Teruglezend vind ik bepaalde stemmen op Wouter wel heel makkelijk gaan (heeft iemand een overzichtje bijgehouden toevallig?). Ik had, gezien het verloop van de discussie veel meer spreiding verwacht tussen Matthijs, Bert en Wouter. Dat geeft Matthijs en Bert een extra minnetje in mijn ogen - als er echt geen BG tussen die 3 zat, had ik eigenlijk een iets verdeeldere stemming verwacht, omdat het dan voor de andere BG's ook niet uitmaakt op wie van de 3 ze stemmen.
Met name de stemmen van Edy en ook Lola lijken erg makkelijk. Maar goed, iedereen kan liegen over zijn stem en de timing daarvan, vooral in die tweede stemming die de Spion niet te zien krijgt, dus ik weet niet hoeveel waarde ik aan de benoemde stemmen moet hechten.

Aangezien we het opeens over Mark hebben: Ik kreeg gisteren zelf de indruk dat hij misschien de Koopman zou zijn, maar die is er nu al uit. Maar ik zie ook niet in waarom Mark als BG niet gewoon zou doen wat de groep van hem verwacht en een stem (leugen dan wel waarheid) bekend zou maken. Ik zie Marks mysterieuze gedrag dus niet per se als iets negatiefs :shrug: (wel als iets licht vervelends, voor de rest van de spelers die proberen dezelfde puzzel rond te krijgen :-p :-p dat er mensen gelogen hebben, weten we allemaal, anders had Edy niet op het schavot gestaan)

Mark, ik snap ook niet helemaal waarom je Lola meer vertrouwd aan de hand van de stemming? Is dat puur omdat je denkt dat zij niet gelogen heeft over haar stem? Want wolven en criminelen hoeven uiteraard ook niet te liegen...

Verder ben ik zelf ondertussen een beetje het overzicht kwijt, ik ben er nog niet echt uit op wie ik wil stemmen vandaag. Vooral over de hele strijd tussen Bert en Matthijs ben ik nogal in de war. Kayan lijkt er van overtuigd te zijn dat Bert crimineel is, maar ik heb niet helemaal in de gaten waar dat precies op gebaseerd is. Ik vind Bert zelf juist wel zoekend overkomen, alhoewel ik het soms niet eens ben met zijn gedachtekronkels. Ik denk dat ik nog maar een keer goed naar Berts posts moet gaan kijken en moet kijken waarom Kayan en Matthijs hem nou precies zo verdacht vinden.
@ Matthijs, denk jij dat Bert wolf is, of crimineel?

Ik ben ook erg benieuwd naar wat Djamila (mijn hoofdverdachte van dag 2) te vertellen heeft. Ik neig er op dit moment naar misschien weer op haar te stemmen.

Ook zijn er een aantal anderen waar ik voor mijn gevoel nog niet genoeg van gelezen heb om echt een duidelijk beeld te vormen, die nog redelijk op neutraal staan voor mij maar waarvan ik zeer benieuwd ben wat ze vandaag in te brengen hebben (Floris, Nynke, Belle, Mark, Nick/Wouter, in mindere mate Lola)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Ida »

Wouter 🎼🎄🥂👍🏼
En nu aan de slag om die wolven te vangen :D

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Kayan »

Wouter schreef:
20 dec 2020, 22:02
<offtopic>
En, omdat het in moeilijke tijden altijd helpt om muziek te maken (en de titel van het topic daar ook aanleiding voor geeft) deze muzikale omlijsting, samen met mijn collega Ralph.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1LAAZj ... e=youtu.be

[Opgenomen voor de online kerstborrel van ons werk.
</offtopic>
Echt gaaf! :D

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Floris1987 »

Goede nacht. Rip Inge/wouter/bas. En welkom terug wouter2.
Er zijn al veel dingen gezegd over wat ik na het nalezen ook wil zeggen en zal mogelijk een beetje in herhaling vallen.

Edy bedankt voor de punten in jouw post van 20 Dec 2020, 17:45.
Mijn eigen mening is dat Inge ( of protegé) is opgegeten door de wolven en Bas zichzelf om zeep heeft geholpen.

De vraag is ,is Inge of de protegé aangevallen. We gaan er even vanuit dat de wolven degene zijn die liegen over stemmen , ook de criminelen zullen dit mogelijk doen maar dat lijkt me minder logisch, Dat houd in dat zij gelogen kunnen hebben en op de protegé hebben gestemd en zodoende inge op het schavot kwam. Met een spion erin lijkt mij dit minder slim, dus ik ga er nu van uit dat belle de protegé is of er toevallig 2 verdwaalde stemmen op Inge zijn geweest.
de wolven weten dus dan mogelijk wie de protegé van Inge is, Dit hoeft natuurlijk niet maar wel iets om in gedachte te houden.

Wat me wel opvalt aan Inge vermoord is, dat in mijn ogen begin nacht 3 ook zomaar Edy de beschermengel had kunnen zijn. ( dat 1 van de 2 dit was ,was redelijk duidelijk) Hebben de wolven gewoon goed gegokt, hebben ze de protege gepakt of is Edy een wolf en daarom wisten ze dat Inge de beschermengel was. Er zijn zoveel wat/if en twijfels in dit spel echt lastig.
Mijn conclusie voor nu is dat Inge ( of belle) is aangevallen omdat de wolven ervan uit gingen dat Inge de beschermengel was, dat geeft Edy een klein minnetjes.
( edy,s voorkomen komt voor mij eerlijk over en ik twijfel dus heel erg maar dit is het eerste kleine puntje dat ik voor een mogelijke wolf heb)

Dan het eruit gaan van Bas. Bas heeft verkeerd gekozen,dat is voor mij de enige logische keuze. Hij mocht dit in nacht 3 doen en dan doet bas dat ook. Helaas is bas slecht in gokken (sorry Bas) dat zagen we in de vorige spellen ook( als burger de wolven telkens vrijpleiten door stemwissels)
Mijn vermoeden ( dat zou ik doen) heeft bas ergens proberen aan zijn mede criminelen aan te geven wie hij zou aanvallen ( zodat de andere criminelen weten dat dit een wolf of bewaker is). het enige wat ik hier uit kan halen dat hij Mark heeft geprobeerd met zijn kracht.

van Bas:
Oké, ten eerste vind ik het wel opvallend dat iedereen er vanuit gaat dat er twee burgers op het schavot staan. De kans op een wolf is natuurlijk enorm klein, maar een eventuele criminele rol, is volgens mij wel een mogelijkheid.

Kijkend naar de rollen zitten er niet heel veel rollen in die ik echt nutteloos zou noemen, waardoor ik het raar vind dat Lola zich zo makkelijk laat lynchen?

Al met al weet ik niet zo goed wat ik nu met Lola en Ida aan moet. Ik vind beide niet zo zeer verdacht en vind dat beide een aparte strategie gekozen hebben nu ze op het schavot staan
[/quote]

Al met al terugkijkend is een wolf of een crimineel eigenlijk ongeveer even groot om op het schavot te staan,in die fase,en is zijn mening dus apart.
het lijkt erop dat hij hier Lola verdedigd en meteen een tickje geeft van hallo doe een andere tactiek om je zelf te beschermen
Lola kan in mijn ogen dus heel goed een crimineel zijn.
van Bas:
Oké, voor de tweede keer had ik een verkeerde deadline in mijn hoofd. En dus, voor de tweede keer, moet ik op een wat snellere manier gaan stemmen.
Ik heb een lijstje gemaakt van de stemmen die tot nu toe bekend zijn en het staat nu:
4 voor Wouter
2 voor Belle, Bert en Matthijs
1 voor Nynke

Er zijn twee redenen waarom ik niet op een van de mensen met twee stemmen ga stemmen. 1. Ik vind het eigenlijk juist interessant om te zien we er op het schavot gaat staan juist las ik niet op een van hen stem. Omdat het wat zegt over de 5 stemmen die nog niet bekend zijn.
En twee, ik heb te weinig tijd om al hun posts door te lezen en echt te gaan kijken wie het verdachts is.

Ik heb besloten om op FLORIS te stemmen.
Waarom? Omdat hij zich nu voor de tweede keer buiten de, bekende, stemming geeft. En dat is een makkelijke positie om over je stem te liegen. Daarbij is het een beetje een gevoelsstem, iets waar ik meteen kriebels van mezelf bij krijg, want die hebben het vaak fout. Maar ik moet momenteel iets en dit is het beste wat ik heb. (Lees: ik heb eigenlijk niks concreets.)
Nog een interessante post van Bas. Helaas weten we niet wie op wie heeft gestemd. je kunt hier heel veel mogelijk denkwijzes uithalen maar mogelijk is dit gebeurd.
1: Ik ga er vanuit dat Lola slecht is en echt op belle heeft gestemd, dan heeft bas dat hier waarschijnlijk ook gedaan en dan was Belle de protege en geen crimineel
2: ik ga er vanuit dat Lola slecht is en niet op belle heeft gestemd, dan heeft bas dat hier waarschijnlijk ook niet gedaan en dan zou belle zomaar Crimineel kunnen zijn.

Er zijn zoveel twijfel zaken dat je niet echt conclusies kan trekken helaas maar ik blijf bij het feit dat ik denk dat Lola crimineel is. Helaas wil ik nu liever wolven hebben

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Floris1987 »

dan ben ik nog gaan kijken en vraag ik me af wat ik van Mark moet denken.
hij reageert apart, lijkt niet echt goed te lezen en roept aparte dingen, Dit kan zomaar omgekeerde psychologie zijn maar ik weet het niet.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Maaike »

Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 04:19

Edy bedankt voor de punten in jouw post van 20 Dec 2020, 17:45.
Mijn eigen mening is dat Inge ( of protegé) is opgegeten door de wolven en Bas zichzelf om zeep heeft geholpen.

De vraag is ,is Inge of de protegé aangevallen. We gaan er even vanuit dat de wolven degene zijn die liegen over stemmen , ook de criminelen zullen dit mogelijk doen maar dat lijkt me minder logisch, Dat houd in dat zij gelogen kunnen hebben en op de protegé hebben gestemd en zodoende inge op het schavot kwam. Met een spion erin lijkt mij dit minder slim, dus ik ga er nu van uit dat belle de protegé is of er toevallig 2 verdwaalde stemmen op Inge zijn geweest.
de wolven weten dus dan mogelijk wie de protegé van Inge is, Dit hoeft natuurlijk niet maar wel iets om in gedachte te houden.

Wat me wel opvalt aan Inge vermoord is, dat in mijn ogen begin nacht 3 ook zomaar Edy de beschermengel had kunnen zijn. ( dat 1 van de 2 dit was ,was redelijk duidelijk) Hebben de wolven gewoon goed gegokt, hebben ze de protege gepakt of is Edy een wolf en daarom wisten ze dat Inge de beschermengel was. Er zijn zoveel wat/if en twijfels in dit spel echt lastig.
Mijn conclusie voor nu is dat Inge ( of belle) is aangevallen omdat de wolven ervan uit gingen dat Inge de beschermengel was, dat geeft Edy een klein minnetjes.
( edy,s voorkomen komt voor mij eerlijk over en ik twijfel dus heel erg maar dit is het eerste kleine puntje dat ik voor een mogelijke wolf heb)
Floris; je mist hier volgens mij een scenario. Je zegt dat de wolven waarschijnlijk gelogen hebben over hun stem. Dat zou betekenen dat het wolven kunnen zijn geweest, die Edy op het schavot gezet hebben, toch? Dan hebben ze daaruit kunnen afleiden dat Inge dan de beschermengel was, en niet Edy. En dat mogelijke scenario zou Edy een plusje geven, en geen minnetje... Ik ging er zelf inderdaad ook vanuit dat Belle waarschijnlijk de protegé was, aangezien Belle (zogenaamd) 2 stemmen zou hebben gekregen en niet op het schavot stond. Belle had ik ook een redelijk logische keuze gevonden voor Inge. Aan de andere kant, weten we echt niks zeker, want Edy of Lola kan ook gelogen hebben over hun stem op Belle, en dan kan het iemand anders met 2 stemmen zijn geweest.

Ik denk dat Bas zei dat de kans groter was dat er een crimineel tussen Ida en Lola zat dan een wolf, omdat de wolven een hol hebben en dus hun stemgedrag zo kunnen aanpassen dat er geen wolf op het schavot komt, terwijl de criminelen (denk ik?) geen hol hebben. Ik vond Bas z'n opmerking daar dus eigenlijk juist heel logisch, en het lijkt mij juist niet dat hij dit had gezegd als Lola crimineel was. Ik vind jouw redenatie om Lola hier aan te stempelen als crimineel vrij kort door de bocht en vind het heel raar dat jij jezelf meteen zo van je gelijk hebt overtuigd, zonder fatsoenlijke onderbouwing.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Bert »

Edy schreef:
20 dec 2020, 17:45
RIP Inge!
Inge de beschermengel. Ik moet even hardop denken hier wat de opties zijn:
1) de wolven hebben Inge opgegeten;
2) de wolven hebben de protegé van Inge opgegeten en nu sterft Inge in zijn/haar plaats.


Bas is dood. Rip Bas (een beetje dan, je was tenslotte slecht). Wat zijn de opties:
1)Er zijn alternatieve bewakers die in deze 3e nacht Bas gekozen hebben. Aangezien hij crimineel is, sterft hij.
2)De wolven hebben Bas opgegeten
3) Bas heeft een BG gekozen in zijn 3e nacht en sterft daarom.

Re Inge:
Toen Inge en ikzelf op het schavot stonden werd er al gesproken over de beschermengel en dat 1 van ons twee dit zou (kunnen) zijn. Als de wolven mij geloofden, zouden ze voor Inge kunnen zijn gegaan. Is dat een logische zet? Zou kunnen. Immers, als ze Inge doden, lopen ze geen kans een slachtoffer met een nog onbekende (en misschien belangrijke) rol te missen. Het lijkt mij wel een mogelijke keuze van de wolven denk ik. Bovendien kan het zijn dat de wolven een schavot slachtoffer hadden bekokstoofd en dus verrast werden door Inge (of mij uiteraard). En dus ook duidelijker vermoedden dat Inge de beschermengel was. Doordat ik het zo duidelijk ontkende. En omdat de protegë misschien een logische keuze van Inge zou zijn? Of dat de wolven dat vonden althans?

De protegé van Inge wordt opgepeuzeld en Inge sterft in zijn/haar plaats. Dit kan ook, maar is misschien minder aannemelijk op dit moment? Juist om wat ik boven al noem. Inge stond vrij onverwachts op het schavot terwijl de wolven samengespannen hadden op iemand anders. Dan is het niet slim van de wolven om diezelfde persoon dan te willen opeten als het vermoeden bestaat dat Inge de engel is van die persoon.

Ik ga dus voor optie 1. Niet dat we er iets aan hebben, maar toch.

Re Bas:
Omdat ik het bovenstaande vindt m.b.t. Inge kan optie 2 (de wolven hebben Bas opgegeten) niet meer kloppen. Blijft dus optie 1 of 3 over. Mensen gaan er een beetje van uit dat Bas zelf wel iemand heeft gekozen. Ik zie niet zo waarom dit meer kans heeft dan optie 1, maar dan moeten er natuurlijk wel alternatieve bewakers in het spel zitten.
Optie 3 is wel makkelijker om een theorie bij te verzinnen. Want als Bas nu in de 3e nacht iemand mocht kiezen gaat hij natuurlijk voor iemand die hij denkt dat goed is, zodat die persoon dan een mede crimineel kan worden. Lastige keuze, omdat die 'goede' persoon ook nog bewaker kan zijn.
De vraag is wie Bas dan goed leek. Daar heb ik niet echt hele steekhoudende theorieën over. Mijn gevoel zegt dat hij Lola wel goed vond omdat zij samen met Ida op het eerste schavot stond. Maar hetzelfde zou ik ook voor mezelf kunnen zeggen, hoewel Bas mij van nature wantrouwt en er op ons schavot 5 mensen stonden. Een moeilijkere keuze.
De overige mensen weet je het gewoon niet, behalve de andere criminelen. Bas wist wel wie die waren.
Maar ja, Lola kan dus of weerwolf zijn, of de bewaker zijn. Die laatste is dan weer goed. Arrgghhh, niet meteen een makkelijke keuze.
@ Edy: Dank voor het uiteenzetten van de opties. Ik ben het met je redenering eens, èn heb nog een aanvulling: Hugo heeft aan het begin gezegd dat we niet met alternatieven spelen, behalve voor de Boer. De alternatieve bewakers zijn dus geen optie. Het lijkt dus waarschijnlijk dat Inge door de wolven opgegeten is (of haar protegé eventueel), en dat Bas de verkeerde keuze gemaakt heeft. Wat de dood van Inge betreft: ik denk dat het het meest waarschijnlijk is dat de wolven Inge zelf aangevallen hebben. Ik weet niet of zij de rol van beschermengel ook bij Inge geplaatst hadden of niet, maar in elk geval was het duidelijk dat Inge door veel spelers als 'safe' gezien werd, en daarom is zij natuurlijk ook een geschikt nachtslachtoffer, omdat zo'n speler er overdag moeilijk uit te werken is.
Kayan schreef:
20 dec 2020, 21:09
Dank Hugo.

@Ida, daar kunnen we het over eens zijn. Als ik Bas was, had ik ook absoluut niet voor een Lola of Edy gekozen, en eerder gegaan voor iemand die nog niet op het schavot heeft gestaan, èn makkelijk erdoorheen kan vliegen. Maargoed, aan de andere kant, als meesterbrein weet je wie je mede-criminelen zijn, dus misschien had ie ook weer niet zoveel keuze. Idk... Goed, ik heb nog steeds niet teruggezocht in z'n berichten, dus dat ga ik nog wel doen, maar dan morgen :X.
@ Kayan: Huh? Kun je dit uitleggen? Waarom zou je per se kiezen voor iemand die niet op het schavot gestaan heeft? Daarvan weet je toch helemaal niet zeker of het een burger is? Meestal is het merendeel van de spelers op het schavot burger, en aangezien je als crimineel al weet wie de andere criminelen zijn... Je weet alleen niet wie de bewakers zijn onder de burgers, dat maakt het wel lastig natuurlijk..
Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 04:19
We gaan er even vanuit dat de wolven degene zijn die liegen over stemmen , ook de criminelen zullen dit mogelijk doen maar dat lijkt me minder logisch,
@ Floris: Hoezo gaan we daar vanuit? Lijkt me niet per se waar. Sterker nog: de Spion (factie criminelen) kan de leugens in de stemmingen zien/bekijken en op die manier liegende wolven betrappen. Vergeet niet dat de criminelen de wolven uiteindelijk ook willen elimineren. De criminelen kunnen daarentegen zonder risico op betrapping van een andere factie liegen!
Floris1987 schreef:
21 dec 2020, 04:19
Het enige wat ik hier uit kan halen dat hij Mark heeft geprobeerd met zijn kracht.
@ Floris: Waar baseer je dit op? Hoe kun je deze conclusie trekken?
Maaike schreef:
21 dec 2020, 10:09
Floris; je mist hier volgens mij een scenario. Je zegt dat de wolven waarschijnlijk gelogen hebben over hun stem. Dat zou betekenen dat het wolven kunnen zijn geweest, die Edy op het schavot gezet hebben, toch? Dan hebben ze daaruit kunnen afleiden dat Inge dan de beschermengel was, en niet Edy. En dat mogelijke scenario zou Edy een plusje geven, en geen minnetje... Ik ging er zelf inderdaad ook vanuit dat Belle waarschijnlijk de protegé was, aangezien Belle (zogenaamd) 2 stemmen zou hebben gekregen en niet op het schavot stond. Belle had ik ook een redelijk logische keuze gevonden voor Inge. Aan de andere kant, weten we echt niks zeker, want Edy of Lola kan ook gelogen hebben over hun stem op Belle, en dan kan het iemand anders met 2 stemmen zijn geweest.

Ik denk dat Bas zei dat de kans groter was dat er een crimineel tussen Ida en Lola zat dan een wolf, omdat de wolven een hol hebben en dus hun stemgedrag zo kunnen aanpassen dat er geen wolf op het schavot komt, terwijl de criminelen (denk ik?) geen hol hebben. Ik vond Bas z'n opmerking daar dus eigenlijk juist heel logisch, en het lijkt mij juist niet dat hij dit had gezegd als Lola crimineel was. Ik vind jouw redenatie om Lola hier aan te stempelen als crimineel vrij kort door de bocht en vind het heel raar dat jij jezelf meteen zo van je gelijk hebt overtuigd, zonder fatsoenlijke onderbouwing.
@ Maaike: Dank voor deze waardevolle toevoeging. Edy krijgt vanuit dit oogpunt van mij ook een extra plusje. Daarnaast vond ik het opvallend dat zij al gehint had niet de beschermengel te zijn, terwijl we op dat moment dachten dat zij of Inge de beschermengel kon zijn. Als Edy slecht was, had ze die eventuele kwalificatie als beschermengel zich waarschijnlijk lekker laten aanleunen, niet waar? Het feit dat zij afstand nam van die eventuele rol, geef mij een goed gevoel, al is het natuurlijk niet zeker.
Dan wat Belle betreft: wat jullie allen schrijven over Belle als protegé kan heel goed waar zijn. Dat zegt dan helaas niets over Belles rol zelf. Ze kan alsnog een wolf of een crimineel zijn. Wat ook kan, is dat Belle Rosamunde is en dat de stemmen op haar daarom gehalveerd worden en ze om die reden niet op het schavot beland is. Dan zou ze goed zijn. Ik zeg niet dat het zo is, ik wil alleen de optie noemen.
Criminelen hebben, als ik Hugo's info goed gelezen heb, geen hol inderdaad.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Deck The Halls

Bericht door Bert »

Ten slotte wil ik vast een opzetje maken voor wat nieuwe theorieën/discussiepunten voor dag 3:

Ik heb de posts van Bas nogmaals herlezen en zie weinig aanknopingspunten. Op grond van wat herlezen wil ik iets opmerken over Mark, Matthijs en Lola. Benieuwd wat jullie erbij denken/ervan vinden.
1. Mark: Speelt het hele spel in mijn ogen al 'raar'. Fladdert het forum op en af, antwoordt niet op vragen, deelt zijn stemmen niet of pas in tweede instantie, oppert zelf geen theorieën/concrete verdenkingen. Mark is voor mij een mogelijke slechterik, zoals ook al eerder opgemerkt. Wat wel opvallend is: in de laatste post van Bas (vlak voor zijn dood; ik kan 'm niet quoteren, want in vorige topic; 19 december om 16:30 uur) noemt Bas Mark ook verdacht. We weten nu dat Bas een crimineel was. Er zijn dan nog verschillende opties natuurlijk voor wat Mark kan zijn:
- Mark is een burger, die zich gewoon uitermate verdacht gedraagt.
- Mark is een weerwolf. Bas verdenkt Mark van weerwolf-zijn en spreekt dat uit. Hij weet dat hij de komende nacht zijn 'meesterbreingave' gaat inzetten en dat hij mogelijk sterft. Hij wil zijn verdenkingen delen met zijn medecriminelen door het hardop uit te spreken. Mogelijk heeft hij zelfs Mark gekozen als slachtoffer meesterbrein in nacht 3, zo denkt Floris in ieder geval. Ik snap nu waarom! Maar zou hij dat doen als hij Mark als mogelijke wolf ziet? Of zag hij Mark niet per se als wolf en is dit een slimme manier van Bas om Mark te kunnen 'outen' als wolf op het moment dat zijn meesterbreinaanval op Mark mislukt?!
Mark is ook een crimineel. Bas weet dat hij in de komende nacht zijn 'meesterbreingave' gaat inzetten en dat hij mogelijk zelf sterft. Hij zet Mark op deze manier op scherp omdat...? Omgedraaide psychologie? Niet waarschijnlijk, lijkt me.
Aangezien ik Mark al verdacht, neig ik naar scenario 2, waarin Mark een weerwolf is.

2. Matthijs: Wordt door Bas redelijk in bescherming genomen als je de posts zo terugleest. Zegt dat iets over de rol van Matthijs? Ik kan me nog steeds niet goed voorstellen dat er op dag 2 helemaal geen slechteriken op het schavot stonden. Van Wouter en Inge weten we nu dat ze goed waren, van mezelf weet ik het zelf in ieder geval ook. Dan blijven Matthijs en Edy over, van wie ik Edy om eerder genoemde redenen wel vertrouw. Dan blijft alleen Matthijs nog over... Ik sluit niet uit dat Bas en Matthijs allebei tot de criminelen behoren.

3. Lola: Stond op dag 1 op het schavot, eigenlijk voor iedereen uit het niets. Inmiddels is duidelijk geworden dat zij op dag 2 geen of slechts 1 stem gekregen heeft. Dat is an sich best wonderlijk. Stel dat de wolven het op dag 1 op Lola gemunt hadden, om welke reden dat ook, waarom is dat op dag 2 dan niet meer het geval? En voor wie zijn ze dan op dag 2 gegaan, en waarom? Edy dus, zoals we in elk geval vermoeden? Het is op zich denkbaar dat de wolven op dag 1 met name op Ida1 zaten, als we er vanuit gaan dat zij Ida als slachtoffer kozen in nacht 1 en de aanval mislukt was.
In dat geval moeten we dus rekening houden met het scenario dat Lola op dag 1 op het schavot een 'lucky shot' van de burgers was (en dus niet van de wolven). Het feit dat zij op dag 2 bijna geen stemmen meer krijgt, betekent dat de burgers hun focus verlegd hebben, maar de wolven ook niet geprobeerd hebben haar eruit te krijgen. Is dat laatste misschien omdat Lola zelf een wolf is?!

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”