Dag 2

Heb de tijd van je leven op Kamp Weerwolf!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Floris1987 schreef:
26 jul 2019, 12:35
Kijk, dat is goed nieuw

waar we dus redelijkerwijs( niet 100 procent) van uit mogen gaan is dat de heks vannacht is aangevallen.
natuurlijk altijd de kans van een genezer maar dat denk ik niet.
ik ken niet alle acties en gedachtes van edy maar ik ga maar eens dag 1 teruglezen.
Of de dorpsoudste is aangevallen. Er zijn meer mogelijkheden voor een 'slachtofferloze' nacht dan alleen de heks. Het feit dat het dodendrankje gebruikt, zegt ook niet dat de heks is aangevallen, want dan was dit de eerste aanval geweest en was ze pas bij de tweede aanval noodzakelijk om het drankje te gebruiken om het niet te verspillen. Dus wat mij betreft zijn er nog genoeg mogelijkheden.

Verder ga ik nu eerst nog even verder met studeren, en zal ik daarna ook teruglezen e.d.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2

Bericht door Renate »

Ik denk dat de heks vannacht is aangevallen want volgens mij heeft iemand redelijk gehint naar die rol, en als ik dat al zie, dan hebben de wolven het ook gezien. Vandaar mijn opmerking dat ik hoopte dat de heks heel zeker van zijn of haar zaak was

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2

Bericht door Matthijs »

Ah dorpsoudste die was ik alweer vergeten als mogelijkheid! Dankje Inge! Wat zouden we toch zonder onze goede burgemeester moeten ;-)

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2

Bericht door Wouter »

Wow, wat een slimme heks! Meer inzicht dan ik had gelukkig. Nu op zoek naar de andere wolven!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2

Bericht door Lola »

Matthijs schreef:
26 jul 2019, 12:39
Zou de heks eigenlijk nog steeds het nachtslachtoffer te horen krijgen (ook zonder levenselixer?)
Ja, ook als haar drankjes op zijn krijgt de heks nog iedere nacht het slachtoffer te horen.

Melanie
Cupido
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jul 2019, 21:19

Re: Dag 2

Bericht door Melanie »

Ik ga vandaag mijn best doen om het allemaal bij te houden.
Renate schreef:
26 jul 2019, 12:41
Ik denk dat de heks vannacht is aangevallen want volgens mij heeft iemand redelijk gehint naar die rol, en als ik dat al zie, dan hebben de wolven het ook gezien. Vandaar mijn opmerking dat ik hoopte dat de heks heel zeker van zijn of haar zaak was
Die hint heb ik even gemist, maar ik vind het prettig dat de heks wel de goede keuze qua wolf heeft gemaakt.

Even voor mijzelf op een rijtje. Edy verdacht het meeste Pascal, Floris, Elrike en Bert. Van Elrike weten we ondertussen dat zij een burger was. Voor Pascal heeft Edy nog gestemd als burgemeester, maar stemde wel op hem op dag 1 :? . Dat verward mij. Is Pascal/Elrike dan goed of slecht?

Wie Edy vertrouwde zijn Hugo, Nick, Wouter, Inge en Renate. Bij sommige snap ik dat goede gevoel wel. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er tussen deze mensen zeker nog een wolfje zit.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Aan de andere kant is het als wolf zeker ook een goede strategie om tegen burgers te zeggen dat je ze vertrouwt, want dat zijn ze vaak minder geneigd om jou te verdenken. (Zelf word ik er nog wel eens heel kriegelig van als iemand mij opeens vertrouwt en ik zie daar geen reden toe).
Maar de kans is inderdaad zeker aanwezig dat er een wolf tussen zit..

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2

Bericht door Inge »

Ben ik nu trouwens de enige die denkt dat Mark zijn eigen doodvonnis tekende door bij Edy in de tent te gaan liggen? ;) ;)
Ach, arme Mark, je mag wel in mijn tent erbij hoor!

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Heb de post van Edy een beetje doorgenomen. Ik ben rond 12:40 hiermee begonnen dus alle reactie daarna niet gezien.

Haar eerste reactie op dag 1 is
1 een aanval op Nick omdat hij zeg dat Mark doodging door zijn manier van spelen in Frankrijk en dat het volgens Edy geen sociale wolven zijn,
2 De aanhaak reactie van Mariska op deze post vond ze verdacht
3 hetzelfde bij wouter alleen net iets minder.
4 daarna fit ze op een persoon of 5 ( Jeska mijzelf Elrike Kim Melanie en Matthijs) omdat we op dat moment niets zeiden. (

Haar 2de reactie:
Bert valt haar op haar theorie aan dat ze het geen sociale ww vind en zij vind dat Bert overdreven hierop reageren. En probeert het letterlijk om te draaien naar Bert toe dat hij het verkeerd ziet.
Reactie 3:

Edy reageert op het Feit dat ze het raar zou vinden als ik tussen haar en Mariska zou kiezen. Dan geeft ze aan een fout te maken met te reageren op Nick reactie. En geeft aan dat ze de constatering van Nick gevaarlijk vind.

Reactie 4 en 5.
Een korte chit chat tussen haar en Mariska waarbij ze aangeeft de post gigantisch hard te vinden gaan.

Reactie 6
reactie op Bert ( dat mark niets mag zeggen)

Reactie 7
vraagt waarom Mathijs Renate een plus geeft en Bert een min.

Reactie8.
2 hele alinea’s waarom we moeite met online zouden hebben na zoveel tijd.

Reactie 9 en 10
grapjes over genoeg tijd hebben.

Reactie 11
Reageert op Jeska dat ze alle kanten op zou wijzen en maakt dan op het einde nog even elrike Verdacht.

Reactie 12:
geeft aan een slechte gevoel te hebben over pascal en over mij omdat ze zo stil zijn.
( ongeveer 18 uur na begin dag)

Reactie 13:
vind Nick alleen vragen niets inbrengen.

Reactie 14:
Ze reageert op Nick met een reactie dat ze met hem eens is de afwezigheid van pascal te delen ( terwijl ze dit 1 uur eerder zelf al had geopperd) en een lijstje met mogelijk vertrouwelingen
Renate
Hugo
Nick
Wouter

Reactie 15:
beetje grappige reactie op Bert.
Tussen reactie pascal: pascal wandelt even binnen en maakt Bert en Edy verdacht.

Reactie 16
( 3 minuten na reactie pascal en dus niet gezien gok ik) een hele post over Matthijs en zijn theorie over stiller en niet stiller zijn van mensen etc.
Tussen reactie: MMarieke gaat op een stille stemmen en zeker niet op Edy/Bert.

Reactie 17:
Inge reageert op edy dat ze haar achteraan loopt met mogelijke stem op Elrike en ze zegt dit niet gezien te hebben

Reactie 18
Ze is teleurgesteld in Renate dat ze haar slecht vind,
wilt graag een stop op de stille niet stille discussie.
Zegt tegen Jeska dat ze snapt dat Jeska niet alles begrijpt van onze 10 jaar eerdere spellen.

Reactie 19 en 20 een grapje en jammer pascal dat je stopte reactie.

Reactie 21: er gaan opeens een aantal mensen stemmen. Uiteindelijk is Edy stemmer nummer 3 op Pascal terwijl alleen Marieke daarnaast nog een stem heeft.

1x Marieke - Hugo (1)
4x Pascal - Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8)
1x Elrike - Jeska (5)
2x Floris - Matthijs (6), Mariska (7)

En daarna

Pascal 5x (Wouter (2), Melanie (3), Edy (4), Nick (8) en Gerry (10))
Elrike 5x (Jeska (5), Marieke (9), Inge* (11) en Kim (13))
Floris 2x (Matthijs (6) en Mariska (7))
Marieke 1x (Hugo (1))
Matthijs 1x (Bert (12))
Melanie 1x (Floris (14))
Bert 1x (Elrike (15))

Edy reageert nog in kleine post maar niet echte bijzonder meer.

Nu het lastige van alles kunnen wij conclusies/info hieruit halen.
Ten eerste zeg ik dat ik niet alle post heb doorgelezen met wat iedereen van edy vind/ Dit duurde al 45 minuten ☹.
Op basis van Edy is wolf en de reactie van iedereen het volgende
1: Edy stemt als 3 mee op Pascal. Als wolf een best veilig zet o een burger .
2 Nick en Gerry stemmen makkelijk mee op Pascal terwijl er op dat moment nog geen andere echte kandidaat is ( ik en Elrike hebben 2 stemmen) dit geeft ze een klein minnetje als meestemmende wolven op een burger ( als Pascal een burger blijkt, wat ik wel denk) Edy gaat niet als 4 een derde stem uitbrengen op een mede wolf. Dat kan ik me niet voorstellen.
3 Ik blijf in de Theorie dat Pascal een burger is. Elrike is zeker een (dode) burger het zou dus voor Inge en Pascal niet uitmaken op wie van de 2 ze stemmen als wolf. Geen plusje en geen minnetje.
4 Bert is een best redelijk discussie aangegaan met Edy en denk dat hij dit als mede wolf niet zou doen.

Mijn lijstje voor nu ( nog heel bewerkelijk en als andere nieuwe info geven kan deze veranderen)
Op basis van Edy dood Als wolf

Plusje op dit moment
Pascal en Bert

Neutraal
Marieke Inge en Kim

Minnetje
Nick en Gerry
Als pascal slecht lbijkt te zijn vliegen Mariek/inge en KIm spontaan naar de top van verdachtheid maar dt verwacht ik niet.

Ik moet nu werken en heb dus geen tijd verder nu, hoop vanavond of morgen verder te kunnen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 2

Bericht door Floris1987 »

Nog 1 ding dan.
Inge ben het niet met je eens als de heks deze ronde aan word gevallen zal deze in mijn ogen ook meteen doden

Gesloten

Terug naar “Spel 1 - Zomerkamp”