Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Matthijs »

Het verbaast me om eerlijk te zijn hoeveel mensen op mij willen/wilden stemmen dat ik op het schavot ben beland. Gelukkig is de keuzeruimte nu groot genoeg dat ik mij persoonlijk geen zorgen maak. Dit spel heb ik mijzelf voor genomen mij niet al te druk te maken om wat andere mensen denken en vinden, met name verdenkingen. Blijkbaar vindt men dit verdacht (of mijn "lack of explanations") alleen ik kan er momenteel niet meer van maken dan ik doe :shrug: Omdat het voor mij nou eenmaal makkelijker is om te reageren op wat andere mensen direct over mij zeggen, ga ik dat toch nog eenmaal doen.

Ik hoop dat mezelf verdedigen en reageren op statements richting mij mag op dag x-2, en anders dan hoor ik dat wel, of zie ik mijn bericht wel verwijderd worden.

Deze post bevat twee delen: de reacties op de berichten over mij sinds mijn vorige bericht, en mijn huidige gedachten ten opzichte van de rest van de geschavotteerde mensen.

De reacties van dag 2-1 en dag 2-2 na vanochtend 9:00 ish tot nu
@Bert op dag 2-1 om 9:25:
Dan kom ik nu ook bij mijn stem. Ik ga stemmen op Matthijs. Dat is zeker niet omdat Inge dat zojuist ook voor mij deed, maar vooral door de reactie van Matthijs daarna. Het lijkt mij dat Matthijs vooral dingen post wanneer hij door iemand anders (in negatieve zin) genoemd wordt. Dat komt heel defensief op me over, dat is één. Daarnaast draagt hij daarmee weinig bij aan het hele gesprek, want hij is vooral zichzelf aan het verdedigen, niet andere observaties aan het delen. In de eerste regel van zijn post heeft hij het wel over 'weinig tijd om redeneringen toe te lichten', maar vervolgens heeft hij wel veel woorden om zichzelf 'vrij te pleiten' en weinig nieuws in te brengen. Sterker nog, hij gaat niet eens in op wie hij stemt/gaat stemmen? Vergeet je nu de deadline van 12:00 uur Matthijs (je noemt de tijd wel in je post), of vergeet je (onbewust?) te noemen op wie je stemt? Is dat laatste misschien omdat je het al in het wolvenhol genoemd hebt aan je harige vriendjes en je daar al lang en breed afgesproken hebt op wie jullie zullen stemmen, dat je het hier vergeet te melden?
En nog eentje op dag 2-1 om 10:39 van Bert:
Desalniettemin blijf ik bij mijn observaties: Matthijs noemt dan wel Nick bij naam, maar hij komt eigenlijk met geen inhoudelijk argument, onder het mom van 'geen tijd hebben'. Ik blijf erbij: als je tijd hebt om jezelf uitgebreid te verdedigen, heb je ook wel tijd om je stem op iemand anders inhoudelijk toe te lichten.
Hier is al het een en ander over gezegd door anderen. Je zegt zelf al dat ik heel "defensief" post. Ik noem het "makkelijk". Puur uit het aspect dat ik reageren met minder moeite kan doen dan zelf met ideeën komen. Daarnaast spreek jij terecht uit dat ik zelf zeg "weinig tijd" te hebben. Ik probeerde in mijn originele post al aan te kaarten dat ik een lange dag voor de boeg had, maar ik wilde jullie niet zonder mijn gedachtes laten. Zoals jij in elk geval van mij gewend zou moeten zijn, Bert, kan ik zeer snel een lang verhaal typen, zonder er veel bij te hoeven nadenken. Mijn wollige schrijfstijl helpt daarbij een kort verhaal lang te maken. :peace: Daarnaast maak ik mijn posts vaak op chronologische volgorde (dus zonder enorm te herschrijven) waardoor ik mezelf kan tegenspreken in mijn bericht. Vooral omdat ik dus vanochtend nog even mijn stem wilde noemen tijdens mijn ontbijt, had ik nog gepost. Anders had ik namelijk helemaal niks meer gezegd. Dat jij trouwens meteen ervanuit gaat dat ik dan bij de harige vriendjes hoor, vind ik wel heel closeminded. Mijn focus ligt daar namelijk op dit moment niet zozeer om goudeerlijk te zijn.

@Ida op dag 2-1 om 10:06:
Matthijs: vanuit oude én nieuwe rol heb ik dat geschreven.
Dankjewel voor je toelichting. Het lost voor mij nog niet het raadsel op waarom je dan zegt dat ik je altijd verdenk. Ik verdenk je namelijk niet altijd, ik zit gewoon niet (altijd) op één lijn met jou. Wij hebben gewoon twee verschillende gedachtengangen, maar dat zegt volgens mij niks over onze rollen.

@Lola op dag 2-1 om 10:19:
Ik vind dit ook wel een beetje te makkelijk gedacht. Op iemand stemmen omdat die inactief is is één ding (ook flauw, maar ik kan niet ontkennen dat ik het toch ook een klein beetje laat meespelen), maar juist dat iemand zich wil laten vervangen is hoopvol dat er nog iemand voor in de plaats kan komen die wel actief is.
Begrijp ik volledig! Alleen is het wel zo dat ik voornamelijk om die reden op hem had gestemd. Niet dat hij het schavot heeft bereikt, dus mijn plan kan ik niet werking stellen. Mijn plan kan ik bijstellen door vandaag op Bert te gaan, maar ik zoek dat net wat minder. Ik laat mijn plannen ook nog even in het midden; aan de ene kant omdat ik geen info wil vrijgeven over mijzelf, maar ook omdat ik niet wil dat badguys hiermee aan de haal kunnen gaan en zo mij zwartmaken. Het kan nog wel eens enorm zonde zijn als ik door zo'n vaag kutplan het stof moet delven...

Dan nu de berichten van vandaag.
Inge schreef:
17 dec 2020, 15:10
Ik zie ook dat Inge heeft gezegd op mij te stemmen. Interessante keuze, zeker waar! Ik ben alleen wel benieuwd naar waar je mij verdacht noemde? Ja je kon mij niet peilen op dag 1, maar voor zover ik zag is dat niet meteen gelijk aan een minpuntje :lol: Of is het echt kiezen tussen twee goeden? (Ipv kwaden :mayor: )
En nog even een reactie op Matthijs:
Nee, ik heb je niet in die mate verdacht genoemd. Het is ook niet dat ik je per se echt verdacht vind. Als ik iemand echt verdacht vond, dan was stemmen een stuk makkelijker geweest. Wat ik wel gezegd heb is dat hoe Bert reageerde op mijn verwarring ik oprecht vond overkomen (als zijnde geen wolf, crimineel laat ik even in het midden) en dat ik dat bij jou onduidelijker vond. Ik snap dat ik niet in die woorden heb gezegd dat ik je verdacht vond, maar het is meer het gevoel dat bij mij is bijgebleven, van zowel dat moment waarop ik je al noemde als algeheel.
Dus ik heb het meer op gevoel gedaan dan dat ik harde versprekingen of wat dan ook heb gezien. Meestal als jij je een beetje raar/verdacht gedraagt in de ogen van mensen, dan voelt het voor mij als 'oh, dat is gewoon Matthijs' en nu vind ik het anders voelen. Maar snap dat dat misschien niet echt argumenten zijn waar je echt iets tegen in kan brengen.

Maar goed, ik wil dus eigenlijk graag bij mijn stem op Matthijs blijven. Maar ik ben sowieso ook benieuwd om nog van hem en de andere mensen die op het schavot staan te horen. En daar komt bij dat ik zelf ook op het schavot sta, dus sowieso graag even afwacht voor ik mijn definitieve stem uitbreng.
Nee oké bedankt dat je het hebt toegelicht. Fijn dat mijn intuïtie klopte dat het meer gevoel was dan een onderbouwing. Niet dat daar iets mis mee is! Maar afhankelijk van je rol zou ik toch even je pijlen naar iemand anders richten. Ik vind die laatste zin wel een klein beetje grappig omdat ik al had gezegd pas laat weer online te zullen zijn maar oké, hier ben ik dan :lol:

En tenslotte nog een Idaatje:
Ida schreef:
17 dec 2020, 18:25
Ik wil alvast laten weten dat ik de tweede keer ook op Wouter wil stemmen, maar ik wil ook wel op Matthijs want daar heb ik ook behoorlijk twijfels over. Gewoon om hoe hij bezig is en eigenlijk heeft Maaike al verwoord wat ik ook vind.
"Behoorlijke twijfels" en "hoe hij bezig is" zijn volgens mij onze standaard woorden tegenover elkaar geworden. Ik probeer dus best wel van dit stigma af te komen dat wij twee niet om onze persoonlijkheid elkaar verdenken, dus hopelijk kunnen wij nog de rust bewaren.

Dat concludeert deel 1. Hierna komt deel 2.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Matthijs »

Mijn huidige gedachtes ten opzichte van de geschavotteerden
Zoals ik al een beetje had aangegeven: ik probeer weer een andere methode uit van spelen. Een meer nonchalante manier van spelen, en meer kat-uit-de-boom-kijkend. Schijnbaar wek ik daarmee een verdachte indruk, maar ik kan jullie ervan verzekeren dat een verlies van mij een verlies voor team Dorp is.

Ik ga nu een post maken met elke persoon op het schavot. Iedereen ga ik uitgebreid behandelen, of jullie dat nou willen of niet. Als jullie klachten hebben, verwijs ik jullie door naar Bert, die heeft gezegd meer van mijn gedachtes te willen ondanks mijn altijd al lange posts.

Speaking of the devil Bert:
In nacht 1 gaan de berichten voornamelijk over welke rol nou er in kan zitten en waarbij zou horen. Tot zover niks echts interessants.
Op dag 1-1 gaat zijn eerste bericht over het "uitpluizen van alle mogelijkheden tot geen nachtslachtoffer". Ik kan me om eerlijk te zijn niet herinneren dat jij zo'n lijstjespersoon was, dus dit schaar ik onder de categorie "opvallend".
Verder uit hij nog dat iedereen eerlijk moet zijn over zijn stem (wat ik zeker zou waarderen), waarop onder andere ik ook reageer dat dit best wel een naïeve gedachte is. "opvallend"

Dag 1-2: Hij benoemt dat we allemaal even moeten zeggen op wie we hebben gestemd want dan weet de Spion wie er liegt of niet. Nu zijn er twee dingen mis met dit punt: aan de ene kant weet de spion al van de dag 1-1 stemmen wie er gelogen zou hebben, en aan de andere kant is de spion niet een ally dus al helemaal niet te vertrouwen. Hij uit nog dat schavot 1 een mogelijke wolvencoördinatie zou hebben gehad richting Ida en Lola, wat ik richting Lola niet betwist, maar wat betreft Ida wel. De stemmen die ik op Ida had gezien (van Maaike, Mark en mijzelf) waren allemaal meer uit een "we moesten iets" perspectief. Plus, er zit altijd wel wat subjectieve randomness achter stemmen, dus dan is het net wat logischer dat deze stemmen dan niet richting Lola gingen. :heart:

Tenslotte zegt hij na "veel wikken en wegen" tóch maar op Ida te hebben gestemd omdat zij zich méér verdedigde dan Lola. Gezien de uiteindelijke rol van Ida snap ik wel waarom ze er heel graag in wilde blijven. Daarom betwijfel ik een klein beetje of er niet misschien iets meer achter zat :shrug:

Nacht 2: Hij opent met nog een uitleg van zijn 1-2 Ida stem. Hij uit dat hij al vermoedde dat zij op de kluizenaar doelde, wat het des te raarder zou maken om dan inderdaad op haar te stemmen. Dit is niet alleen mijn eigen mening, want dit is ook meerdere malen door andere mensen gezegd. Haar "uitgespeelde" rol was pas klaar als zij dood was, waar hij dus dan actief voor heeft gekozen. Kinda sus, man.
Later in de nacht reageert hij op Bas met nóg een toelichting waarom hij op niet-Lola stemde, met een soort insinuering dat wij beter moeten lezen wat haar berichten waren. Voor zover ik me herinner, is Lola niet echt van het hinten dus waar deze opmerking vandaan komt? :huh:

Dag 2-1: Hij opent de dag door zijn mening over Sanders moord te delen. Hij noemt het een "sociale" moord. Ik ben het hiermee eens, maar er waren betere alternatieven waar de wolven voor hadden kunnen kiezen, gegeven dat hij het wolven slachtoffer was. Later noemt hij nog deels mijn bericht (zonder quote :evil: ) over dat Sander berichten had gepost over de waard, en dat dit mogelijk een hint kon zijn over zijn rol. Hoewel ik Sander natuurlijk minder goed ken dan dat Bert doet, heeft Sander geen zienerrol nodig om als ziener te worden geloofd. Dus of dit dan (double-)psychology hints waren, of een gewone opmerking? :chinrub:
Verder valt hij nog een keer uit tegen Djamila, na het verkeerd te hebben geïnterpreteerd van haar bericht. Hier zijn andere mensen al voor opgekomen, dus dat ga ik niet nog een keer doen. Onthoud wel dat "slecht lezen" blijkbaar een thema is.
Hij roept richting het einde van de dag nog een excuus richting Djamila, en zegt dat Kayan ernaast zit door op hem te stemmen. Daarbij roept hij de criminelen op nu mee op de wolven te gaan. Goed plan, maar waarom ga jij dan op mij?
Zijn slotbericht van de dag heb ik hierboven al behandeld, maar hij gaat nog in op zijn stem op mij. Er zitten objectief goede punten in, maar het blijft een persoonlijke aanval met slechte onderbouwing.

Dag 2-2: Zijn enige bericht tot nu toe is dat hij afwacht. Begrijpelijk.

Conclusie Bert:
Hij is enorm aan het "wikken en wegen" op dag 1 om op Ida te gaan. Wegens, voor mij, onduidelijke redenen plaatst hij een rol bij Lola en Ida en besluit dan op Ida te gaan. Hij claimt de rol van Ida al van tevoren te weten, en zegt dat het dan beter was om deze uit het spel te halen. Tussendoor noemt hij nog dat het zijn eerste potje italiaans is, dus de rollen en strategieën nog niet hem eigen zijn. Ik neem aan dat dit als verantwoording geldt van zijn stem.
Op dag 2 besluit hij samen met Inge (en mogelijk nog meer mensen) op mij te stemmen. De hoofdreden die wordt aangehaald is dat ik "verdacht" overkom, en meer mijn eigen mening en redenering moet delen. Hopelijk ben je nu tevreden, met dit megabericht. :peace:
Zoals ik aan het begin heb gezegd, is mijn originele plan om Nick eruit te halen nu niet mogelijk, maar biedt Bert een goed alternatief om de strategie te testen. Tot nu toe heeft Bert een grote kans om mijn stem te krijgen, van de vier opties.

Edy:
Ik ben niet de enige als ik zeg dat ik Edy een aparte toevoeging vind aan het schavot. Volgens mij was er niemand die Edy verdacht vond (lijdend voorwerp) dus waar zij vandaan komt? Beschermengel (neemt stemmen over), koopman (heeft haar een extra stem gegeven) of tóch weer een geheime gecoördineerde actie? Of zou het komen door mensen die willekeurig(er) gestemd hebben? We gaan kijken of ze dit schavot veilig kan verlaten (ik neem aan van wel).

Nacht 1: Niks spannends behalve intropraatjes.

Dag 1-1: Slechts 1 bericht! Ze vraagt zich af wat Renate van haar vindt. Omdat ze "IRL lief is. Soms..." Tja. :shrug:

Dag 1-2: De eerste echte berichten van Edy zijn binnen. Allereerst uit ze haar zorgen op het mogelijke samenspel om Ida en Lola op het schavot te zetten. Daarna zegt ze liever Lola te houden in het spel dan Ida puur en alleen omdat Lola meer ervaring heeft met italiaans ww. Zelf geeft ze al toe dat dit een flinterdun argument is. Later zegt ze ook niet op Ida of Lola te hebben gestemd op dag 1-1, maar niet op wie wel. Later zegt ze puur random op Kayan te hebben gestemd. Verder uit ze zich negatief uit op mensen die nú al een verdenking richting Ida of Lola hadden. Ik ben het hier eigenlijk best wel mee eens. Ze reageert nog een keer op Wouter en Inge tussendoor maar nog niets opvallends. Ze sluit de dag af met nog een bevestiging dat ze op Ida gestemd heeft, omdat haar gedachtes onveranderd zijn gebleven sinds het begin.

Nacht 2: ze uit dat de dood van Ida nu wel wat logischer is, en ook dat de wolven hier mogelijk een handje in hebben gehad. Plus dat, als de wolven inderdaad Ida hadden gepakt én hadden bedacht dat dit door de Kluizenaar kwam, dan was het niet een enorme ramp dat de kluizenaar stierf. Ik heb hier eigenlijk wel wat op tegen. Je zegt zelf de rollen van italiaans minder goed te kennen, maar acht het wel logischer dat de wolven uitgaan van de kluizenaar dan een wonderlijk goede genezer die op nacht 1 goed kiest? Aan de ene kant begin ik te twijfelen of Ida wel het nacht-1 slachtoffer was, maar dat is nu te lang geleden.
Later schrijft ze meer op dan in volgens mij dag 1 gecombineerd, maar in elk geval is ze weer terug! Ze uit moeite met het niet verdenken van Bas (die is straks pas aan de beurt dus we zullen zien wat ik zelf denk :disco: ) en uit kriebels richting de kriebels van Maaike richting mij. Oprecht bedankt dat je het voor mij op wil/durft te nemen. Na mijn laatste vertrouwen jou van spel 9 (?) kan ik mij herinneren dat vertrouwen in jou ver komt, dus hopelijk is dat dit spel weer zo! De rest van het bericht gaat nog over kriebels richting Maaike (die nu niet op het schavot staat dus shh :bas: )
Ze reageert nog een keer op Thijs zijn "verdenkingen" richting Edy. Dat deze op een burger zijn die er liever niet uit wil. Waarschijnlijk zijn er toch hieruit stemmen op Edy gekomen, terwijl ik deze eerder op Thijs had verwacht :shrug:

Dag 2-1: Ze benadrukt nogmaals dat Thijs niet de ziener is dus zijn verdenking (als "ziener") op haar ongefundeerd was. Klein beetje open deur, want ik denk dat iedereen deze link wel had kunnen leggen. ;-)
Ze is het verder eens met Kayan over Thijs die sceptisch is op waarom Bert niet twijfel had gezaaid richting Sander omdat die mogelijk zienerberichten schreef. (poe wat veel namen..) Ik ben het eens dat dit van Bert raar zou zijn om te doen, maar ik kan het Thijs niet kwalijk nemen om het te noemen.
Tenslotte zegt ze te hebben gestemd op Belle, zonder veel te hebben om op af te gaan. Waar Belle vandaan komt, nobody knows. Waarom niet Thijs, of Maaike die al eerder minpunten bij haar hebben verdiend voorzover ik gelezen heb? Belle is niet op het schavot beland, dus dit was een lone stem, een beschermde of ze heeft gelogen (wat ze zelf later ontkent) :tooth:

Dag 2-2: Ze zegt nog verbaasd te zijn dat zowel zij als Inge zijn toegevoegd op het schavot. Ze zegt dus ook niet te hebben gelogen over haar Belle stem (maar ja, wie zegt dat dát geen leugen was?!) en dat zij en Inge waarschijnlijk twee burgers zijn. Hoewel ik dit van Edy (tot nu toe) best wil inzien, durf ik dat van Inge iets minder snel te zeggen. Misschien komt het door haar intuïtievere aanpak jegens mij, maar ik ga er straks meer op in.

Conclusie Edy:
Ze komt pas op gang op dag 1-2 waarbij ze een flinterdunne redenering gebruikt om Ida mede te elimineren. In nacht 2 uit ze dat er wellicht samenwerking is geweest om de kluizenaar weg te krijgen, wat ik zelf best vergezocht vind. Ze uit later nog wat verdenking richting (Bas,) Maaike en Thijs, om vervolgens op Belle te stemmen op dag 2-1. Dit is op zich best opvallend, maar niet opvallend genoeg om haar uit het spel te stemmen.

Inge:
Veel van haar berichten heb ik al behandeld in deze of voorgaande berichten omdat dit aanvallen op mij waren. Maar dat maakt niet uit voor deze samenvattende ronde, dus here we go!

Nacht 1: Niks bijzonders

Dag 1-1: Als eerste komt er een regelvraag met betrekking tot een nachtslachtoffer. Hoewel de regels offline op een bepaalde manier zijn, blijken deze online anders te zijn. Zowel ik als Bert reageren hier op onze eigen manier op, waarbij ik het in mijn lijstje van mogelijkheden wegschaar als onwaarschijnlijk. Dit uit spelleidersperspectief [berichtgeving van Hugo qua deadlines] en ook het niet te hebben gezien in de online regels. Na een opheldering van de almachtige leider, zegt ze haar opmerkingen terug te hebben genomen. Maar haar verdenkingen blijkbaar nog niet.. Later op de dag komt ze met nog een toelichting op mijn redenlijstje, en een opmerking over het bekend maken van je stem. Het lijkt een soort voorspellende blik te zijn geweest op het daaropvolgende schavot. Ze sluit de dag af met zeggen dat iedereen achteraf zou moeten aangeven op wie hij/zij gestemd heeft.

Dag 1-2: Ze begint met zeggen dat ze op Sander had gestemd omdat dat de inactiefste speler was tot dan toe. Ze uit hierbij een "als ik niet beter weet" strategie toe te passen, wat ik zelf zeer begrijpelijk vind. Zelf gebruik ik namelijk de 'sociale' failsafe, waarbij ik juist iemand stem die er recent en lang ingezeten heeft. Iemand die namelijk net weer meedoet vind ik namelijk wat jammer om er dan op dag 1 weer uit te halen. Ze besteed een meerendeel van haar bericht om Bas te verdenken om zijn reactie op Ida en Lola. [Merk op dat ze ook zelf zegt hier niet té veel op in te mogen gaan, omdat hij niet op het schavot staat.] Ze sluit dat bericht af door te zeggen op Ida te gaan, omdat zij "vanwege wat er gezegd is" over haar en haar rol. Als ik mij niet vergis, is dit dezelfde redenering als die Bert aangehaald heeft om op Ida te stemmen. Uiteindelijk besluit ze dan tóch op Lola te stemmen, om precies dezelfde reden. Dat Ida zo betrouwbaar overkomt. :chinrub:
Ida blijkt uiteindelijk inderdaad betrouwbaar te zijn, dus zou dit dan nog een indekkende zin zijn geweest? :shrug:

Nacht 2: 1 (belangrijke) post. Ze zegt Bert een klein pluspuntje te geven vanwege oprecht(?)heid en mijn reactie niet goed te kunnen peilen [over het hele "geen-slachtoffer-op-dag-1-gebeuren"]. Thijs zijn verdenkingen laat ze wat voor wat ze zijn, omdat de focus volgens haar meer op de wolven momenteel ligt omdat er nog bewakers inzitten tegen de criminelen. Verder geeft ze wat constructieve feedback naar mij en ze valt Bert (én Bas én Djamila én Maaike) aan op het feit dat ze zeggen dat een mogelijk aangevallen kluizenaar praktisch dood is. Ze sluit af met een wisselende mening over de voorgaande stemming, omdat deze van beide kanten kon worden beargumenteerd.

Dag 2-1: Weer 1 post. [dankjewel voor het iets bondiger maken van dit deel] Ze betwist de mogelijkheid van de huurmoordenaar om te hebben gekozen voor de ziener. Verder valt ze nógmaals over Bert zijn berichtgeving, om vervolgens te zeggen op Bas of mij te stemmen en uiteindelijk mij haar stem te geven. Ik heb hier zelf ook op gereageerd destijds, maar ik blijf het opvallend vinden dat Bas en ik als enige opties naar boven komen, om dan uiteindelijk op mij te gaan stemmen.

Dag 2-2: Nogmaals 1 post. Ze vraagt zich af of ze door "inactiviteit" op het schavot is gezet, omdat niemand verdenkingen jegen
s haar heeft uitgesproken. Ze is niet inactief geweest, dus ik heb persoonlijk geen idee. Ze reageert nogmaals op mijn berichten, en probeert uit te leggen dat ik in haar ogen dit spel een "algehele" vibe heb die zij niet goed kan plaatsen, waardoor ze op mij heeft gestemd. Ze geeft tenslotte nog een beknopte opsomming van haar gevoel richting iedereen op het schavot, met de uitspraak dat er "toch zeker wel één wolf tussen moet zitten".

Conclusie Inge:
Het komt op mij over, alsof je echt niet beter wist dan een klein gevoel volgen en daarom op mij te stemmen. Aan de andere kant val je vaker over Bert zijn berichten, terwijl je richting mij het eigenlijk alleen maar hebt over dat allereerste bericht. Ik zou het oprecht jammer vinden als jij je stem op mij zou doorzetten, zeker omdat je zelf al aangeeft op wolvenjacht te zijn. Ik heb geloof ik al wel eerder met jou online gespeeld (spel 3?) waarbij ik onleesbare teksten had, dus ik snap de verwarring, maar niet goed genoeg om dan meteen mij als slachtoffer te willen kiezen. Een simpele "kan je jezelf toelichten" was beter geweest. :cry:
Ik ga er dus meer vanuit dat je niet per se slecht bent, maar eerder mijn berichten verkeerd heb geïnterpreteerd. Ja je doet wat... betwijfelbare dingen door op mij te gaan, maar het is voor mij niet voldoende om jou als slachtoffer te kiezen.

Wouter:
Het lijkt wel alsof ik van actief -> minder actief ze heb gesorteerd maar het is echt puur toeval! Wouter fietst er voor mijn gevoel altijd een beetje tussendoor, waardoor ik hem minder goed peilen kan. Uit zijn verleden zou ik ervanuit moeten gaan dat hij wolf is (een soort universele constante ;-) ). Maar laten we eens kijken naar wat hij gezegd heeft.

Nacht 1: Niks bijzonders.

Dag 1-1: Hij opent met een leuk verhaaltje maar nog niets inhoudelijks. Hij grapt later over het hebben van unieke gaven richting Thijs. Hij geeft een (stiekeme) sneer richting Maaike(?) in zeggen dat kriebels op dag 1 "jeugdige overmoed" is, aangezien hij zelf niemand wantrouwt.

Dag 1-2: Ook hij komt met de "wolven-stemmen-samen-op-dag-1"-theorie en heeft blijkbaar slecht gelezen wat de spelleider gezegd heeft over het nachtslachtoffer. Hij denkt namelijk dat deze er níét was, waardoor hij Ida's "slachtofferrol" wantrouwt. Later komen we erachter dat hij op Thijs had gestemd, als een soort tit-for-tat. Verder uit hij nog dat mensen kunnen liegen over hun stemmen, zeker vanwege mogelijk samenspanning.

Nacht 2: Nada.

Dag 2-1: Hij gaat in op Thijs om te zeggen dat hij "helemaal niets van hem vindt". Hij zegt nog een nacht erover te slapen om zijn be"vind"ingen te "vind"en om vervolgens schijnbaar in slaap te zijn gedommeld zonder nog iets van zich te laten horen :shrug:

Conclusie Wouter:
Ik denk dat op de vraag "Is Wouter verdacht?" het enige juiste antwoord is "Nog niet genoeg informatie". Hij heeft nog vrij weinig gezegd, wat Wouter-eigen is, en wat hij heeft gezegd klinkt best logisch. Ik ver- noch wantrouw Wouter, dus mijn stem zal hij niet krijgen.


Finale:
Oké, nog even volhouden. Reminder dat ik dit liever niet gedaan had, maar ik werd hier praktisch toe opgedragen. Ik zet nu mijn verdachten op volgorde van verdenking neer, plus samenvattende reden.
  1. Bert: Hij uit tegenstrijdige strategieën die (naar mijn mening) zelfs voor een nieuw iemand in Italiaans niet al te slim zijn. Dit is niet hoe ik Bert gewend ben. Wat ik wel gewend ben is dat hij ad-hominem speelt op mij. Van spel 1. Toen hij wolf was. Ditmaal heeft hij niet gezegd dat hij mij verdenkt om mij "te stimuleren meer te reageren" waardoor ik het eigenlijk extra verdacht vind. Waarschijnlijk helpt de huidige heisa op de scholen je inschattingsvermogen niet mee, maar momenteel sta jij bovenaan mijn lijstje van dit schavot.
  2. Inge: Ondanks dat ik oprecht je niet spel-verdacht vind, merk ik toch wel iets aparts in jouw redenen om mij te verdenken. Je vastberadenheid om bij mij te blijven, ondanks dat het eigenlijk allemaal op niet zoveel is gebaseerd, verbaast me. Ik geef je het voordeel van de twijfel, omdat ik weet dat er verbetering mogelijk is tussen onze verdenkingen.
  3. Edy: Ze is ietwat stiller dan ik gewend ben, maar het opvallendere is haar wisselende stemgedrag. Ze uit bijvoorbeeld kriebels jegens Maaike om vervolgens op Belle te stemmen. Voor mij komt dit meer over als een soort "zo verdacht vond ik het niet" dan een (badguys') slordigheidje.
  4. Wouter: Ik heb simpelweg niet genoeg informatie om hem te vertrouwen of wantrouwen, dus staat onderaan.
  5. Matthijs: Hé, ik zou mezelf bijna vergeten! Ik heb mezelf natuurlijk al voldoende verdedigd, maar ik wil benadrukken dat ik natuurlijk nog even wil blijven leven. Als je nou niemand anders verdachter vind gooi ik het op een emotioneler argument: ik doe eindelijk weer een keer mee na een langere absentie, dus ik zou graag nog even willen blijven leven.
Mijn stem zal hoogstwaarschijnlijk dus gaan naar Bert. Er zijn nog ongeveer 24 uur te gaan voor de deadline, maar ik wil het maar vast gezegd hebben. Ik kan nog van gedachte veranderen tussen nu en 18 uur, maar daarna ben ik weer absent waarschijnlijk.

Edit: het genummerde lijstje genummerd gemaakt. :shrug:
Laatst gewijzigd door Matthijs op 17 dec 2020, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Matthijs »

En natuurlijk heeft Maaike weer gepost tijdens mijn schrijfsessie :cursing: :cursing: :cursing:
Ik ga maar weer even lezen en kijken of ik moet reageren :disco:
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Matthijs »

Maaike schreef:
17 dec 2020, 22:10
Bij Matthijs heb ik (zoals eerder toegelicht) geen goed gevoel en ik kan me vrij goed vinden in de redenatie die Inge erop plakt, dat het anders voelt dan Matthijs normaal, en ook in wat Bert zegt, dat Matthijs' spel meer defensief overkomt dan zoekend.
Wouter heeft in ronde 1 (waarschijnlijk) de meeste stemmen gekregen. Ik vroeg me even af of de wolven daar misschien een rol in zouden hebben gespeeld, maar aan de andere kant... als de wolven het wilden organiseren om één specifiek persoon op het schavot te krijgen, dan was dat waarschijnlijk wel een actiever en daarmee 'gevaarlijker' persoon dan Wouter geworden, en de wolven kunnen natuurlijk liegen en kunnen dit grapje dus net zo goed bij een van de andere 4 mensen op het schavot hebben uitgehaald.
Een aantal mensen hebben gezegd dat Wouter actiever speelt dan normaal, en ik weet niet of ik dan een post over het hoofd gezien heb, maar ik heb nog niet veel inhoudelijke bijdrage van Wouter terug kunnen vinden. Dat maakt het lastig om een duidelijke mening te vormen, maar doet me tegelijkertijd wel denken aan spellen waarin Wouter inderdaad BG was.

Wouter en Matthijs zijn voor mij ongeveer even verdacht op dit moment. Omdat Matthijs wat actiever is, zal mijn stem naar Wouter gaan. Ik had graag nog een post van Wouter afgewacht, maar met een deadline zo midden op de werkdag, wil ik toch eigenlijk wel heel graag nu vast stemmen, voor het morgen weer zo last minute wordt als vandaag :$
Zo te zien heb ik dit eigenlijk al behandeld in mijn reactie-sectie op Bert en Inge. Defensief spelen is voor mij dus makkelijker dan zoekend spelen. Zeker op dag 1 en 2, maar al helemaal als ik het druk heb (wat ik het tijdens vorige spellen minder had). Een lange tekst (zoals hiervoor gepost) is voor mij makkelijk te typen; het vloeit er nou eenmaal uit. Ik heb zo'n 2 à 3 uur besteed aan dit meesterwerk van hierboven, en ongeveer een kwartier aan mijn bericht van vanochtend. (En dat was zelfs op mijn telefoon) Tenslotte denk ik dat je bedoelt dat de dag 2-1 deadline midden op de dag was, ipv die van 2-2? Want die van morgen ligt dus op 22:00 (alhoewel ik ook snap dat dit moeilijk te halen zal zijn voor ons :peace: )
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Mark »

en bedankt matthijs ik ga zo lezen en op alles reageren wat mensen willen XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Kayan »

Damn... Heftig dit. En fijn dat er een paar mensen de trend volgde en duidelijk zijn/haar stem dikdrukte. Jammer dat niet iedereen dat heeft gedaan. Kunnen jullie dat nog toelichten idd?
Thijs schreef:
17 dec 2020, 12:51
Dit is interessant, ik heb gewijzigd naar wouter en daarmee dus blijkbaar Bert in leven gehouden vooralsnog.

Voorlopig laat ik mijn wouter stem nog even staan.
dit snap ik dus weer niet. Hoe bedoel je dat je Bert in leven hebt gehouden? Hij staat toch ook op het schavot?

Wat Floris dus zegt. En Floris, wat denk jij dan verder? Ipv zou selectief alleen op Thijs te reageren?

@Ida, dat puzzelen was al de hele tijd toch? :P

jezus. @Bert.. Fakaaa.. ZOOO LANGE POST VAN MATTHIJS WAT DOE JE ONS AAN >.<. Ik kom hier morgen maar op terug, maar over het algemeen deel ik wel de gedachtengang en conclusies van Matthijs.

Eigenlijk wil ik ook gewoon weer op Bert stemmen, maar in alle eerlijkheid, geloof ik Inge ook wel dat er waarschijnlijk wel een wolf tussen deze 5 zitten, dus ik moet hier overduidelijk nog een nacht over slapen...

p.s. @Matthijs. NOOIT MEER POSTEN WANT JE BENT NU HET DING DAT BOOM DOET :D

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Oké, even een reactie op Matthijs' post, of in ieder geval wat hij over mij zegt.
Matthijs schreef:
17 dec 2020, 22:28
Ze sluit dat bericht af door te zeggen op Ida te gaan, omdat zij "vanwege wat er gezegd is" over haar en haar rol. Als ik mij niet vergis, is dit dezelfde redenering als die Bert aangehaald heeft om op Ida te stemmen. Uiteindelijk besluit ze dan tóch op Lola te stemmen, om precies dezelfde reden. Dat Ida zo betrouwbaar overkomt. :chinrub:
Ida blijkt uiteindelijk inderdaad betrouwbaar te zijn, dus zou dit dan nog een indekkende zin zijn geweest? :shrug:
Hier haal je écht veel context weg en presenteer je iets heel anders. Ik was echt verbaasd toen ik dit las, want ik dacht echt 'dit heb ik niet gezegd!' Wat de situatie was, was dat in het geval van twee burgers ik op Ida wilde gaan omdat Ida zelf aangaf haar stem ongeldig te willen maken om Lola dan te redden. Maar als het géén twee burgers waren, dan was Lola verdachter dan Ida. Er staat nota bene meerdere keren in die alinea dat ik nog even wilde afwachten. Daar komt bij dat ik op dat moment nog geen rol bij Ida had geplaatst. Wat aansluit bij het volgende waar ik iets op wil zeggen:
Nacht 2: 1 (belangrijke) post.
Dag 2-1: Weer 1 post. [dankjewel voor het iets bondiger maken van dit deel]
Dag 2-2: Nogmaals 1 post. Ze vraagt zich af of ze door "inactiviteit" op het schavot is gezet, omdat niemand verdenkingen jegens haar heeft uitgesproken. Ze is niet inactief geweest, dus ik heb persoonlijk geen idee.
Oké, ik vind je hier heel verwijtend en sarcastisch overkomen over mijn aantal posts. En dan ga je direct daarna zeggen dat je het onzin vind dat ik inactiviteit als reden noem. Dat vind ik echt niet chill.
Waarom ik inactiviteit noemde is omdat ik voor mijn doen ook écht inactief ben. Ik probeer een balans te vinden dus wel mee kunnen doen met het online weerwolven, maar niet er meteen spijt van hebben vanwege stress, huilen en slapeloze nachten. Dus ik ben wat minder invested dan normaal misschien. Wat ook is waarom ik niet eerst gecheckt had of er een deadline genoemd was voor de wolven voor nacht 1, ik niet de hele regels van Italiaans weerwolven voor online eerst heb doorgelezen (omdat ik ervan uitging dat ik genoeg Italiaans ww heb gespeeld om te weten hoe het werkt). En ook niet had gekeken welke rollen Ida op kon hinten.
Maar ik noemde inactiviteit als reden, omdat ik verder niets kan bedenken. En ik vind het nog steeds echt heel raar. En niemand zegt ook op mij gestemd te hebben. Dus het is heel frustrerend, want ik kan me ook niet verdedigen dan.

Verder zeg je steeds dat ik mensen verdenk en aanval. Als iemand iets zegt waar ik het niet mee eens ben, hoeft dat echt niet meteen te betekenen dat ik die persoon verdenk. Er zijn zat mensen die gewoon een compleet andere speelstijl hebben en dan dus dingen doen waar ik het niet mee eens ben. Ik kan het bijvoorbeeld ook nooit echt vinden in jouw speelstijl, omdat posts die zo lang zijn me echt laten duizelen. En dan moet ik echt moeite doen om me er toe te zetten om het überhaupt te gaan lezen.
Verder valt ze nógmaals over Bert zijn berichtgeving, om vervolgens te zeggen op Bas of mij te stemmen en uiteindelijk mij haar stem te geven. Ik heb hier zelf ook op gereageerd destijds, maar ik blijf het opvallend vinden dat Bas en ik als enige opties naar boven komen, om dan uiteindelijk op mij te gaan stemmen.
Wederom heeft dat te maken met de balans die ik probeer te vinden. Ik keek gewoon naar de lijst met spelers en de spelers die me een 'slecht' gevoel gaven. En dan blijkt dat dat akkefietje van jou aan het begin mij gewoon meer is bijgebleven dan al die andere dingen die ik genoemd heb die jij als verdenkingen geïnterpreteerd hebt.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Bert »

@ Matthijs: Oké, dank voor je poging, maar laten we duidelijk stellen: dit is niet waar ik precies om gevraagd heb. Ik vroeg gewoon om een eigen bijdrage, dat hoeft niet in zo'n extreme vorm dat je anderen daarmee ontmoedigt of duizelt.

@ Inge: Take it easy, maak het niet te zwaar. De reden dat ik online weerwolven er ook niet altijd bij kan hebben in mijn leven, is dat ik ook te veel ermee bezig ben/blijf dan. In mijn ogen speel je OF wel mee, OF niet mee. Er is weinig tussenvorm, voor mezelf althans. Maar ik heb ook geen zin en tijd om megalange berichten te lezen en overal op te reageren, dus dat ga ik ook niet doen nu.

@ Matthijs (2): Ik hoop dat ik je er niet meer krenk, want dat is niet mijn bedoeling. Je hebt je posts vast aardig bedoeld, maar dit is echt een brug te ver, ook voor mij. Ik ga er dus niet uitgebreid op in, ik hoop dat je dat begrijpt of tenminste accepteert. Je moet mij niet hebben, maar als je toch op mij wilt stemmen, moet je dat doen.

Ondertussen heb ik ook een nieuwe onderwerp om onze aandacht op te richten/zinnen op te (ver)zetten: Nog steeds weten we niet wie ervoor gezorgd hebben dat Edy en Inge ook op het schavot staan. Dat blijft dus uiterst curieus. Heeft er al iemand een stemoverzicht gemaakt van wie op wie gestemd ZOU hebben? Dan kunnen we daar eens naar kijken, inclusief wie er dan missen. Mijn stellingname: als we er niet uitkomen, zijn met name de personen die op iemand gestemd hebben die NIET op het schavot staat verdacht: immers, hun stem kan geenszins bewezen worden, want die persoon staat niet op het schavot. Zij liegen dus mogelijk.

Ook Mark valt in dit opzicht op. Hij zegt al een tijdje niets inhoudelijks meer, heeft na de vragen nog steeds niet gezegd op wie hij gestemd heeft op dag 2-1.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Maaike »

Matthijs schreef:
17 dec 2020, 22:35
Maaike schreef:
17 dec 2020, 22:10
Bij Matthijs heb ik (zoals eerder toegelicht) geen goed gevoel en ik kan me vrij goed vinden in de redenatie die Inge erop plakt, dat het anders voelt dan Matthijs normaal, en ook in wat Bert zegt, dat Matthijs' spel meer defensief overkomt dan zoekend.
Wouter heeft in ronde 1 (waarschijnlijk) de meeste stemmen gekregen. Ik vroeg me even af of de wolven daar misschien een rol in zouden hebben gespeeld, maar aan de andere kant... als de wolven het wilden organiseren om één specifiek persoon op het schavot te krijgen, dan was dat waarschijnlijk wel een actiever en daarmee 'gevaarlijker' persoon dan Wouter geworden, en de wolven kunnen natuurlijk liegen en kunnen dit grapje dus net zo goed bij een van de andere 4 mensen op het schavot hebben uitgehaald.
Een aantal mensen hebben gezegd dat Wouter actiever speelt dan normaal, en ik weet niet of ik dan een post over het hoofd gezien heb, maar ik heb nog niet veel inhoudelijke bijdrage van Wouter terug kunnen vinden. Dat maakt het lastig om een duidelijke mening te vormen, maar doet me tegelijkertijd wel denken aan spellen waarin Wouter inderdaad BG was.

Wouter en Matthijs zijn voor mij ongeveer even verdacht op dit moment. Omdat Matthijs wat actiever is, zal mijn stem naar Wouter gaan. Ik had graag nog een post van Wouter afgewacht, maar met een deadline zo midden op de werkdag, wil ik toch eigenlijk wel heel graag nu vast stemmen, voor het morgen weer zo last minute wordt als vandaag :$
Zo te zien heb ik dit eigenlijk al behandeld in mijn reactie-sectie op Bert en Inge. Defensief spelen is voor mij dus makkelijker dan zoekend spelen. Zeker op dag 1 en 2, maar al helemaal als ik het druk heb (wat ik het tijdens vorige spellen minder had). Een lange tekst (zoals hiervoor gepost) is voor mij makkelijk te typen; het vloeit er nou eenmaal uit. Ik heb zo'n 2 à 3 uur besteed aan dit meesterwerk van hierboven, en ongeveer een kwartier aan mijn bericht van vanochtend. (En dat was zelfs op mijn telefoon) Tenslotte denk ik dat je bedoelt dat de dag 2-1 deadline midden op de dag was, ipv die van 2-2? Want die van morgen ligt dus op 22:00 (alhoewel ik ook snap dat dit moeilijk te halen zal zijn voor ons :peace: )
Ik dacht dat de deadline vandaag 12.00 was :tooth:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Bert »

Ik heb zelf al even een overzicht gemaakt, volgens mij moet het er zo uitzien:

Bert 2x Kayan (1), Belle (8), (Thijs?)
Belle 1x Edy (2), Lola (9)
Nick 1x Matthijs (3)
Matthijs 1x Inge, (4), Bert (5)
Nynke 1x Floris (6)
Wouter 4x Ida (7), Thijs (10), Nynke (11), Djamila (12)
Floris 1x Bas (13)
Djamila 1x Maaike (14)

De stemmen van Nick, Wouter en Mark ontbreken dus. Ik ben benieuwd wat zij te zeggen hebben, wat enerzijds zijn er meerdere opties voor hen, anderzijds zijn de mogelijkheden ook beperkt. Zij kunnen bijvoorbeeld niet op Belle, Matthijs of Bert gestemd hebben, zonder dat iemand anders dan heeft gelogen.

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”