Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Buon Natale!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Floris1987 »

Daarnaast ben ik ook verbaasd over Edy en Inge

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Ida »

Interressant, nu valt er tenminste wat te puzzelen

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Belle »

Huh, dit is maf.
Als ik de regels goed begrijp hadden 4 mensen dezelfde hoeveelheid stemmen en had maar één (of twee?) persoon (Wouter?) er meer dan dit. Maar waar Edy en Inge vandaan komen, snap ik ook niet. Ik heb zoals aangekondigd op Bert gestemd.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Inge »

Even een korte reactie vanuit mij tussendoor. Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat ik op het schavot sta, aangezien ik niemand hoorde over op mij stemmen. Of echte verdachtmakingen eigenlijk. Dus ik ben wel heel benieuwd wie er op mij gestemd hebben en waarom. Want ik weet dat ik voor mijn doen misschien iets minder actief ben, maar ik doe wel echt mijn best en had niet het idee dat het een probleem was? Het komt echt heel erg uit het niets voor mij in ieder geval.
Ik zie ook dat Inge heeft gezegd op mij te stemmen. Interessante keuze, zeker waar! Ik ben alleen wel benieuwd naar waar je mij verdacht noemde? Ja je kon mij niet peilen op dag 1, maar voor zover ik zag is dat niet meteen gelijk aan een minpuntje :lol: Of is het echt kiezen tussen twee goeden? (Ipv kwaden :mayor: )
En nog even een reactie op Matthijs:
Nee, ik heb je niet in die mate verdacht genoemd. Het is ook niet dat ik je per se echt verdacht vind. Als ik iemand echt verdacht vond, dan was stemmen een stuk makkelijker geweest. Wat ik wel gezegd heb is dat hoe Bert reageerde op mijn verwarring ik oprecht vond overkomen (als zijnde geen wolf, crimineel laat ik even in het midden) en dat ik dat bij jou onduidelijker vond. Ik snap dat ik niet in die woorden heb gezegd dat ik je verdacht vond, maar het is meer het gevoel dat bij mij is bijgebleven, van zowel dat moment waarop ik je al noemde als algeheel.
Dus ik heb het meer op gevoel gedaan dan dat ik harde versprekingen of wat dan ook heb gezien. Meestal als jij je een beetje raar/verdacht gedraagt in de ogen van mensen, dan voelt het voor mij als 'oh, dat is gewoon Matthijs' en nu vind ik het anders voelen. Maar snap dat dat misschien niet echt argumenten zijn waar je echt iets tegen in kan brengen.

Verder over de andere mensen op het schavot:
- Bert heeft gevoelsmatig voor mij nog steeds dat plusje (op geen wolf zijn). En eerlijk is eerlijk, criminelen zijn nu nog niet de prioriteit, én er staan zo veel mensen op het schavot dat er toch haast wel een wolf tussen moet zitten?! Of we zijn allemaal echt super incapabel, maar ik heb er graag vertrouwen in dat er mensen zijn die weten wat ze doen.
- Edy: ik weet ook niet precies waar Edy vandaan komt, behalve dat Thijs natuurlijk wel geroepen had dat Edy slecht was. Misschien dat een aantal mensen (wolven?) dacht dat Edy wel stemmen zou krijgen?
- Wouter: heb ik nog niet echt een idee van. Ik vind het fijn dat hij wel enigszins aanwezig is (had begrepen dat dat afgelopen spellen wat minder was). Mijn laatste spel met Wouter waren we samen wolf, en toen vond ik wel echt dat hij verdachte dingen deed, maar nu is me dat nog niet zo zeer opgevallen. Maar goed, als je zelf ook wolf bent is het makkelijker om raar gedrag te spotten bij je medewolven. Anyway. Iets in me denkt ook 'hoe belachelijk veel spelllen kan Wouter achter elkaar wolf zijn??' Maar geen idee nog over Wouter dus eigenlijk.

Maar goed, ik wil dus eigenlijk graag bij mijn stem op Matthijs blijven. Maar ik ben sowieso ook benieuwd om nog van hem en de andere mensen die op het schavot staan te horen. En daar komt bij dat ik zelf ook op het schavot sta, dus sowieso graag even afwacht voor ik mijn definitieve stem uitbreng.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Bas »

5 mensen op het schavot :-o
Edy en Inge zijn hierbij de meest opvallende twee, gezien het feit dat beide geen openbare stemmen hebben gekregen.

Er zijn verschillende mogelijkheden, maar het lijkt me het meest logisch dat Wouter 3 of 4 stemmen heeft gekregen en de rest 2 of 3.
Als Wouter 3/4 en de rest 2, zou dat inhouden dat Edy of Lola gelogen heeft over haar stem op Belle. Óf dat Belle Rosamunde is en daardoor niet op het schavot staat, of dat Belle door de beschermengel gered is en een van de 4 de beschermengel van Belle is. (Of mis ik nog wat?)
In totaal kom je dan op 8+3/4=11 of 12 stemmen uit. Iets wat met een koopman/beschermengel op zich mogelijk is, zonder dat anderen over hun stem gelogen hebben, hoewel dit wel onwaarschijnlijk is.

Als we uitgaan dat Wouter 3/4 en de rest 3 stemmen heeft, komen we uit op 3/4+12=16/17 stemmen uit. Gezien het feit dat er 16 verschillende mensen gestemd hebben is het, zelfs met koopman en beschermengel, vrij aannemelijk dat meerdere mensen gelogen hebben over wie ze gestemd hebben.

De volgende vraag is, waarom Edy en Inge? Er zijn 2 mensen die hun stem niet hebben aangegeven, Wouter en Mark. Mark heeft wel aangegeven dat hij NIET op een van de 5 op het schavot heeft gestemd. Dus alleen als Wouter op Edy of Inge heeft gestemd en de koopman ook op diegene heeft gestemd én de ander van hen de beschermengel is, is het mogelijk. (Zonder leugenaars.)
Ik ga over de stemmen van Wouter verder niet speculeren totdat hij aangeeft op wie hij heeft gestemd.

Wel wil ik eventueel de optie in het spel brengen dat de Pariawolf misschien een kans zag om onopvallend de alfawolf op het schavot te zetten. En dat daarom Edy of Inge op het schavot staat. Hoewel dit verder nergens op gebaseerd is. Denk ik wel dat het een mogelijkheid is om rekening mee te houden.

Ik ga later vandaag/morgen alle berichten van de 5 op het schavot lezen en dan aangeven wie ik het verdachtst vind en waarom.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Ida »

Ik wil alvast laten weten dat ik de tweede keer ook op Wouter wil stemmen, maar ik wil ook wel op Matthijs want daar heb ik ook behoorlijk twijfels over. Gewoon om hoe hij bezig is en eigenlijk heeft Maaike al verwoord wat ik ook vind.

Inge staat bij mij in de plus en Bert ook, wel es waar ietjes lager dan Inge, maar toch. Op deze 2 stem ik sowieso niet.

Van Edy weet ik niet wat ik ervan denken moet, maar dat zij nu op het schavot staat zonder dat iemand gezegd heeft om op haar te stemmen... het levert haar bij mij juist een plusje op.

Bas: goed bezig!

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Thijs »

Als ik mijn stem op Bert had laten staan stonden er naar alle waarschijnlijkheid minder mensen op t schavot.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Edy »

Ik vind idd zowel Inge als ik op het schavot wel vreemd. Ik snap dat de bg’s op goedjes willen stemmen, maar op 2 tegel8jk is dan wel veel.

En ik lieg niet als ik zeg dat ik op Belle heb gestemd.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Maaike »

@ Maaike
Op die opmerking ben ik later teruggekomen, mocht je dat gemist hebben. Je redenatie is dus gebaseerd op iets wat niet klopt. Ik heb al aangegeven dat die stemming uitpluizen niet zoveel gaat brengen. Dus, opmerkelijke stem naar mijn mening.
Ik was inderdaad niet 100% bijgelezen op het moment dat ik moest gaan stemmen, Djamila :$ Dat heb ik ook aangegeven en dat was eigenlijk ook een van de redenen dat ik niet op iemand heb gestemd die toen al veel stemmen had. Maar nadat anderen kritiek hebben geuit terugkomen op een opmerking, zou een wolf net zo goed doen als een burger, dus eigenlijk veranderd dat mijn standpunt over jou niet echt :shrug:

Ik heb nu wel beter bij gelezen, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Inderdaad verrassend dat Inge en Edy op het schavot staan :huh: Maar Bas kan wel eens gelijk hebben over die beschermengel! Had ik zelf nog helemaal niet bij stil gestaan.
Vooral over Inge ben ik verbaasd, want die was mij zelf totaal nog niet negatief opgevallen. Ik kan me niet altijd in Edy's redenaties vinden, bijvoorbeeld over dat de kluizenaar niet belangrijk was voor de wolven om eruit te stemmen, maar dat ik haar echt verdacht vind zou ik nou ook weer niet zeggen. Hetzelfde heb ik eigenlijk bij Bert, maar hij geeft zelf aan nog nooit Italiaans gespeeld te hebben, dus misschien is hij inderdaad gewoon een beetje aan het aftasten :shrug:
Dan blijven Matthijs en Wouter over.

Bij Matthijs heb ik (zoals eerder toegelicht) geen goed gevoel en ik kan me vrij goed vinden in de redenatie die Inge erop plakt, dat het anders voelt dan Matthijs normaal, en ook in wat Bert zegt, dat Matthijs' spel meer defensief overkomt dan zoekend.
Wouter heeft in ronde 1 (waarschijnlijk) de meeste stemmen gekregen. Ik vroeg me even af of de wolven daar misschien een rol in zouden hebben gespeeld, maar aan de andere kant... als de wolven het wilden organiseren om één specifiek persoon op het schavot te krijgen, dan was dat waarschijnlijk wel een actiever en daarmee 'gevaarlijker' persoon dan Wouter geworden, en de wolven kunnen natuurlijk liegen en kunnen dit grapje dus net zo goed bij een van de andere 4 mensen op het schavot hebben uitgehaald.
Een aantal mensen hebben gezegd dat Wouter actiever speelt dan normaal, en ik weet niet of ik dan een post over het hoofd gezien heb, maar ik heb nog niet veel inhoudelijke bijdrage van Wouter terug kunnen vinden. Dat maakt het lastig om een duidelijke mening te vormen, maar doet me tegelijkertijd wel denken aan spellen waarin Wouter inderdaad BG was.

Wouter en Matthijs zijn voor mij ongeveer even verdacht op dit moment. Omdat Matthijs wat actiever is, zal mijn stem naar Wouter gaan. Ik had graag nog een post van Wouter afgewacht, maar met een deadline zo midden op de werkdag, wil ik toch eigenlijk wel heel graag nu vast stemmen, voor het morgen weer zo last minute wordt als vandaag :$

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Schavot dag 2 - Happy Xmas (War Is Beginning)

Bericht door Maaike »

Dus voor de duidelijkheid:
Wouter

Gesloten

Terug naar “Spel 14 - Italiaanse Kerst”