Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

En Ida, ik zie het als een positieve actie van Lola dat ze het jongeren argument heeft genoemd, maar het irritant of verdacht vindt van Belle dat zij hier over door blijft gaan. Daarom stemt ze op Belle en dat vind ik positief.
Floris stemt onverwacht op Belle zonder voor mij duidelijke reden. Maar als je goed leest zie ik dat bij Floris als een positief iets en dat hij daarom niet heel negatief staat maar licht negatief. De actie maakt hem dus iets minder verdacht.
Misschien wel goed om mijn posten duidelijk te lezen? Ik heb het gevoel dat ik alles moet herhalen.

Op wie ga jij dan stemmen Ida? Je weet het zo goed lijkt het?

Gebruikersavatar
NynkeB
Dronkenlap
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 mei 2020, 09:36
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door NynkeB »

Jeetje, R.I.P. Bas...

Matthijs schreef in de intro van Nacht 1 (‘een onverwachte landing’): “Er zullen meerdere deadlines zijn: de eerste deadline, vanavond 23.00, is voor cupido en dief, de tweede deadline, morgen 13.00, is voor de wolven en genezer en de derde deadline, morgen 23.00 voor alle overige rollen. Schroom niet om eerder keuzes door te geven trouwens. ;-)
At the moment zijn we nog met 9 personen. (Wouter, Ida, Renate, Mark 2.0, Nynke, Edy, Lola, Djamila en Floris)
In hoeverre mogen we ervan uitgaan dat er dus nog een cupido, dief en genezer inzit? In het geval van de genezer vraag ik me ook af of we wel een heks hebben (hoewel het nu ook goed kan zijn dat ik dingen over het hoofd zie). De genezer kan ook nog een verklaring zijn voor het niet-bestaan van een slachtoffer vanuit de tweede nacht. In het geval dat Matthijs hier gewoon leuk aangeeft dat er een cupido inzit(als het dus klopt wat hij suggereert in zijn verhaal), zit er nog wel een stelletje in; wat de hele boel weer een tandje ingewikkelder maakt. AHH!
(Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik zit er dit spel totaal niet lekker in :S )

Goed, door naar de orde van de dag.
@Djamila.
Djamila schreef:
18 nov 2020, 13:37
Vond Nynke’s reactie:
Whoop whoop!!! :banana:
Wat fijn dit zeg, even weer een beetje hoop in het spel!

Ook niet erg oprecht overkomen. Ben nog steeds van mening dat ze zich op de achtergrond heeft gehouden in alle stemmingen tot nu toe. Ze was afgelopen dag ook zeker een kandidaat voor mijn stem.
Sorry, maar dit is wel heel slap. “Ook niet echt oprecht overkomen.” -> pardon? Ik gaf aan vrij vast te zitten in het spel en niet meer wist wie nou de BG’s zouden kunnen zijn. Dus ja, gezien we nog geen enkele BG uit was; had ik de hoop wel lichtelijk verloren. Ik vind het vrij gek dat je aangeeft de zin niet oprecht over te vinden komen.
Of ik me op de achtergrond heb gehouden met de stemming valt nog een leuke discussie over te voeren. Mijn geplaatste stemmen (op dag 1 en 2) waren zeker op de achtergrond (doordat het stemmen waren op mensen zonder stemmen), maar zette mij juíst daarom in de voorgrond. Ik had net zo goed een meeloop-stemmer kunnen zijn, maar dat heb ik niet gedaan. Op het dus te schakelen onder ‘achtergrond’, ik weet het niet.
Edy schreef:
18 nov 2020, 16:56
Nynke vond ik in het begin wat vals overkomen en eigenlijk vind ik daar nog niet veel aan veranderd. Vervelend dat ik er niet precies de vinger op kan leggen, maar ze geeft me geen goed gevoel. Ik begrijp dat ze daar niet veel mee kan, maar dit heb ik en meer niet.
Ook dit. I mean, ik weet echt dat opmerkingen in dit spel niet gelijk persoonlijk opgevat moeten worden. Maar toch, het feit dat best een aantal mensen ‘slechte vibes’ bij mij hebben (of mij zelfs ‘vals’ vinden overkomen 8-| ), maar niet zo precies weten waar dat aan ligt; knaagt toch wel een beetje. Blijkbaar heb ik gewoon een slechte aura; ja nee, love it. Is zeer goed voor je zelfvertrouwen (grapje moet kunnen) 😉.

@Ida, om jouw vraag tot slot nog te beantwoorden:
Ida schreef:
18 nov 2020, 18:24
Nynke: wie vertrouw jij eignelijk in dit stadium van het spel?
-Momenteel vertrouw ik Ida nog steeds.
-Floris verdenk ik niet, maar om te zeggen dat ik hem vertrouw… (ik vind het wel lief dat Floris zichzelf in zijn eigen post bij ‘Normaal positief’ heeft gezet, haha)
-Van Lola zou ik het niet weten, maar ik nijg naar neutraal. @Lola, zou jij ons ook kunnen laten weten waar je staat?
-Van Wouter vind ik het toch gek dat hij maar blijft beginnen over de Edy-Renate situatie (met het vaak achter elkaar iets posten). Ook al geeft hij telkens aan dat het een grap is, wellicht wil hij gewoon heel graag meedoen :lol: . Anyhoe, verder blijft Wouter voor mij een vraagteken. Dus ook aan jou Wouter, vertel; waar sta je nu?
-Djamila verschuift steeds meer naar een groener licht.
-Dan blijven Renate, Mark (2.0) en Edy over; hier weet ik het niet meer van. Morgen hoop ik alles nog een keer door te lezen, in de hoop een beter beeld te kunnen schetsen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Edy schreef:
18 nov 2020, 16:56

Ik mocht van Ida niet stemmen op Djamila alleen maar vanwege haar speldenprikjes richting mij (en ik luister altijd naar Ida :lol: :lol: :lol: ) dus ik heb haar even met rust gelaten, maar nu doet ze het toch weer en ik blijf toch een niet zo'n goed gevoel houden bij Djamila.
Djamila laat zich bijvoorbeeld meeslepen in een stem op Kayan. Kan gebeuren, Ida en Bas deden dat ook en die vind ik niet meer verdacht. Maar dan zegt ze in de nacht na de stemwisseling op Kayan di:
Als ik er nu zó hard ben ingeluisd dan is het wel duidelijk wie de bg's zijn... na stemwisseling op Kayan.
Maar daarna maakt ze maar niet duidelijk wie die BG's dan zijn. Wie zijn dan zo duidelijk de BG's Djamila?

Ook mag ik dit niet te serieus nemen
Bas’ opmerking jegens Edy. Hmm ik zie t wel voor me dat Edy vanacht dan zoiets had van doeiiii Bas. On to something? Of zou dat te overduidelijk zijn?
Maar voorlopig zegt ze het weer wel. Terwijl ik Bas zijn opmerking helemaal begreep en daar ook op gereageerd heb. De speldenprikjes zijn er weer, of zijn eigenlijk niet weggeweest. Subtieler dan Floris, die zonder enige goede argumenten maar stug vol blijft houden dat ik slecht ben. Maar ze kunnen nog wel eens samen bezig zijn om een goeierik er gratis uit te krijgen overdag. Daar staat wel tegenover dat Floris iig als eerste op Belle ging stemmen, wat wel een stuk beter is dan Djamila als 4e.
Ik had een vermoeden dat ik zo'n post terug zou krijgen :lol:

Edy, het lijkt me duidelijk dat ik niet meer op die stemming op Kayan ben teruggekomen, omdat er voornamelijk burgers bezig waren en op het verkeerde pad zaten.

Verder: van alle dingen die er zijn gebeurd tijdens de afgelopen stemming, is me jou stem + reden blijven hangen in mijn hoofd, vandaar dat ik dat zo even neer heb gezet.

Hoezo vindt je Floris, die jou echt expliciet slecht heeft genoemd zonder duidelijke reden, niet verdacht dan Edy?

Ida schreef:
18 nov 2020, 18:24
Ik moet zeggen, dat ik het tamelijk eens ben met Djamila.
Nu Bas en Thijs beide dood zijn, is zij mijn enige steun en toeverlaat, lijkt het wel.

Van Renate snap ik eigenlijk niet waarom je je zo verdedigt waarom je op iemand stemt. (het verhaal: als ik als zoveelste op iemand stem is het meelopen en als ik op iemand anders stem, is het niet willen opvallen) Renate sinds wanneer is dàt een bedreiging voor jou? Volgens mij is het de bedoeling om te stemmen op iemand die je het meest verdacht of zie ik dat verkeerd?

Mark heb ik al een vraag gesteld, dat antwoord zal dan hopenlijk morgen komen

Edy: je vertrouwt Lola omdat ze op dag 1 op Belle stemt en je vertrouwt Floris niet terwijl hij als eerste op dag 3 op Belle stemde. Ik zie het verschil niet zo.

Wouter zit of heel slecht in het spel of hij leest niet alles of hij is wolf. Meer kan ik er echt niet uithalen.

Nynke: wie vertrouw jij eignelijk in dit stadium van het spel?
Ah nou, ik heb hetzelfde bij jou :angel: Dadelijk gaan mensen nog zeggen dat we een stel zijn.
Maar OWEE als je slecht blijkt... ik acht de kans klein... maar ik wil toch even melden dat ik je dat dan echt never nooit ga vergeven :lol:
Dan zou je t ook wel meesterlijk gespeeld hebben.

Dan Floris' post.
Opvallend dat hij Edy dus niet meer aanhaalt in zijn stemmingpost, maar daaronder nog wel meldt dat ze slecht is. Alweer. Zonder echt goede reden.
Schrijft nog steeds mijn naam verkeerd :@

@ Nynke
Omdat dit een overdreven blije reactie is, voor iemand die niet erg aan het zoeken is.

Goed, ik ga heel misschien later vanavond nog over de stemmingen heen en anders morgenochtend ergens.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Mijn grote stempost Djamila,s naam aangepast wil geen ruzie :).

Djamila ik haal Edy niet in de stemmingspost aan want er valt niet positief bij haar op.
Daarnaast kijkend wat we nu weten ook niet echt negatief. Ze houd zich redelijk buiten de stemming.
Ik blijf het wel jammer vinden dat je maar blijft aanhalen dat mijn reden op Edy niet logisch is
Ik begrijp dat jij mijn redenen niet duidelijk en logisch vind maar ik vind deze wel ( als je ze graag nog een keer wilt horen wil ik ze best uit de grochten der gegevens ophalen. ) zou je je zelf dan ook kunnen nuanceren . I

in plaats van zonder duidelijke redenen naar zonder in mijn ogen duidelijke reden.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Lees mijn posten Djamila, dan kan je zien wat ikvan Floris denk.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Als gezegd:
Mijn mogelijke verdachten zijn alleen nog:
Wouter
Emma/Mark 2.0
Nynke
Floris

Ik vind echter Floris' post van 18.43 uur erg positief. Hij komt hierin voor het eerst weer oprecht zoekend op mij over. Hij zet een aantal dingen op een rijtje die mij ook al waren opgevallen. Hij constateert op basis daarvan dat Ida, Lola en Djamila en ik waarschijnlijk goed zijn. Hij beargumenteert dit dusdanig, dat ik mij niet kan voorstellen dat een wolf dat zou doen. Ja, als een van ons een wolf zou zijn, natuurlijk wel. Maar van mezelf weet ik natuurlijk hoe het zit, en Ida, Lola en Djamila staan nu eenmaal ook bij mij op het positieve lijstje. Ik ben het dus met Floris eens. Voor een groot deel.
Floris1987 schreef:
18 nov 2020, 18:43
Lola stemt op een later bekende wolf in een positie waar ze als medewolf makkelijk op iemand anders kon stemmen en belle in gevaar kon blijven.
Dit is zeker dag 1 als wolf raar. Zelfs als lonewolf. Dus positief
En deze vind ik ook mooi gevonden, als ik Floris tenminste goed begrijp: Emma/Mark (die ook ik niet vertrouw) doet een rare move, waardoor de stemming van Belle naar Mark 1 verschuift:
Floris1987 schreef:
18 nov 2020, 18:43
Na 5 stemmen heeft wolf Belle er 2 en 3 andere er 1. Dan duurt het 5 stemmen voordat iemand anders een 2de stem krijgt. Met de kennis dat we weten dat Belle wolf is, is dit raar. Van de 5 stemmers leven er nu nog 4 Ida, Floris, Djamila en Nynke. Waarop Emma/Mark wel iemand een 2de stem geeft waarna de hele boel explodeert met als aanjager een nu dode Bas en opeens Mark 1 eruit vliegt.
Floris1987 schreef:
18 nov 2020, 18:43
Ida, Djamila en Renate haalden de stemming van burger Bas af ( die op dat moment de meeste stemmen heeft) naar burger Kayan, in mijn ogen blijft deze reden heel raar maar met de wetenschap dat Bas een burger is waarom zou een wolf deze actie willen uitvoeren. Ida,Djamila en Renate krijgen dus een plusje.
Precies: we hebben weliswaar een stomme keuze gemaakt, waardoor er een burger uit ging, maar als we dat niet gedaan hadden, was er een andere burger doodgegaan. Geen wolf-red-wolf actie dus.
Floris1987 schreef:
18 nov 2020, 18:43
De stemming op Belle. De eerste 3 stemmers krijgen een positief (van stemmer 3 weten wij dat deze goed is) de 4de zit op een kantelpunt ( het was redelijk duidelijk op dat punt dat belle meer stemmen ging krijgen en dat de Emma/Mark stemmers zouden wisselen) maar de 5 en 6 en 7 zouden zomaar mee stemde wolven kunnen zijn en krijgen dus geen positief van mij voor deze stemmming.
Die eerste 3 stemmers waren Floris, Ida en Bas.
Met name die stem van Floris op Belle, én het feit dat hij een aantal spelers vrijpleit, die ik ook al op mijn positieve lijstje heb staan, maken dat ik Floris nu voorzichtig op het lijstje neutraal zet.

Floris heeft Edy nog niet op positief staan. Die mening kan ik niet delen. Ik heb nog eens nagelezen, maar Edy heeft wel heel duidelijk de jacht op Belle geopend (13/11 om 13:12). Dat was voordat er gestemd ging worden. Weliswaar heeft Edy toen zelf anders gestemd, maar haar argumentatie waarom Belle een wolf zou moeten zijn, was erg sterk. Zou je dit als wolf doen? Ik geloof er niks van. Edy staat bij mij op het positieve lijstje.

Nynke heb jij op normaal positief staan, Floris. Ik heb geen idee waarom, want Nynke heeft echt nog niets gedaan waarbij ik positieve vibes kreeg. Ook niet per se negatieve vibes. Net als Wouter, ik kan er niks zinnigs over zeggen. Maar daardoor zet ik bij allebei toch een dikke min. Want als wolf is het slim je op de vlakte te houden en buiten discussies te blijven. Dat zie je ook wel; die twee krijgen weinig stemmen. Ze blijven lekker onder de radar.

Tja, en dan nog Mark. Dan kom ik toch weer terug op mijn eerste wantrouwen jegens Emma: makkelijk en achteloos stemmen, alsof het niet uitmaakt welke burger er uitvliegt. Edy wantrouwt haar zeer, en wie kent Emma nou beter dan haar moeder? Hij post heerlijke lijstjes, maar dat is als hij wolf is ook heel vaak zijn methode om credits te krijgen. En eerlijk gezegd heb ik bij Mark II toch nog niet echt het gevoel dat hij ervoor gaat. Hij zou zo graag eens een leuke burgerrol hebben. Maar meestal is hij wolf. En ik denk dat hij dat nu ook is.

Kortom; mijn stem zal gaan naar Mark of Wouter of Nynke.

Ida, nog even over je opmerking waarom ik mijn niet-stem op Belle zo verdedigde: nou, zoals ik op 15/11 om 11.50 uur al verzuchtte: ik zou zeker op Belle gestemd hebben, maar ik zit vast in mijn eigen theorie. Die theorie was: Thijs-heks of jager - dreigt zijn verdachten mee te nemen in de dood - wordt toch opgegeten: ergo: Thijs' verdachten waren geen wolven. Dus ik baal er ook van. Want mijn theorie klopte dus niet.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

@renate

wat jij zegt klopt helemaal niets van over mij.
je zegt dit.

Renate schreef:
18 nov 2020, 21:53

Tja, en dan nog Mark. Dan kom ik toch weer terug op mijn eerste wantrouwen jegens Emma: makkelijk en achteloos stemmen, alsof het niet uitmaakt welke burger er uitvliegt. Edy wantrouwt haar zeer, en wie kent Emma nou beter dan haar moeder? Hij post heerlijke lijstjes, maar dat is als hij wolf is ook heel vaak zijn methode om credits te krijgen. En eerlijk gezegd heb ik bij Mark II toch nog niet echt het gevoel dat hij ervoor gaat. Hij zou zo graag eens een leuke burgerrol hebben. Maar meestal is hij wolf. En ik denk dat hij dat nu ook is.


wat emma heeft gedaan op dag 1/2 kan ik natuurlijk niet met haar achterliggende gedachte op reageren.
maar Ik zou even in de archieven kijken. hoevaak ik wolf ben geweest. want das maar 2 keer. alsik het uit mijn hoofd herinner. online. ben ik vaker een burger rol dan slecht. (wat ik in levens spellen ben dat weet iedereen maar online is toch anders).
als je dat als reden gaat geven ben ik er snel klaar mee want dat is natte vinger werk.

hoe ik speel is altijd het zelfde ik vind lijstjes maken altijd fijn of ik nouw burger ben of weerwolf. doordat je daar informatie van krijgt. en in de groep gooit.
daarnaast weet je ook dat als ik wolf ben ik dat ook doe alleen de extra informatie die je als wolf weet ik dan in het hol zou zetten.
wat je hier dus schrijft is dus niets waard. want zo ben ik altijd. ja kan slecht zijn en je mag best op mij stemmen door edy en emma want dat heb ik niet in de hand. maar als je mij er uit gaat stemmen door mijn speelstijl dan vind ik heel jammer.
want je zegt zelf dat je mijn lijstjes fijn vind. dan weet ik een ding dat ik volgend spel niet meer zulke dingen doe en dan wil ik ook niet horen van oh nu doet hij het niet dus is hij wolf.....

Ben ik blij met mijn nieuwe rol.
ja want ik mag weer mee doen met het spel. vind ik het jammer voor emma tuurlijk. maar ik doe er alles aan voor haar om te winnen met het team waar ik in zit.

daarnaast wil ik graag weten van je. dat je het gevoel heb dat ik er niet ervoor gaat.
leg uit en hoe moet ik laten zien dat ik er wel voor ga. want voor mijn gevoel ben ik onwijs actief. schrijf ik veel meer dan normaal.
maar heb buiten dit spel ook een leven met werk. en verjaardag en andere dingen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Renate »

Mark, je moet je dit niet persoonlijk aantrekken hoor! Ik wil niet op mijn geweten hebben dat jouw lijstjes voorgoed verdwijnen uit dit spel :shocked: :shocked: En realiseer je: ik hád al op Emma gestemd he! En heb die stem van jou weggehaald omdat ik dat toch wel erg lullig vond, terwijl jij je als een malle aan het inlezen was. Maar het gevoel van onbehagen bij Emma, nu dus Mark II, is wel gebleven.
Bovendien: er moeten dus nog minimaal 2 wolven zijn, en ik heb nog maar 3 echte verdachten, en 1 twijfel. Dus de keuze is niet meer zo geweldig groot.
Weet je wat: mocht je eruit gaan, en ben je inderdaad geen wolf, dan mag je me helemaal verrot schelden. Maar als je wél een wolf bent, dan moet jij zeggen: "Renate, jij had gelijk. En ik had ongelijk." En dan zal ik net doen of ik je niet versta. En dan herhaal jij dat nog een paar keer.
Deal?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Renate, bedankt voor jouw reactie op mijn post
Ik kan vanuit jouw heel goed begrijpen waarom je Nynke en wouter verdacht vind. ik zelf probeer het niet verdacht te vinden als spelers stil zijn, niet positief overkomen. ik probeer de gegevens uit andere data te halen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Mark »

Renate schreef:
18 nov 2020, 22:17
Mark, je moet je dit niet persoonlijk aantrekken hoor! Ik wil niet op mijn geweten hebben dat jouw lijstjes voorgoed verdwijnen uit dit spel :shocked: :shocked: En realiseer je: ik hád al op Emma gestemd he! En heb die stem van jou weggehaald omdat ik dat toch wel erg lullig vond, terwijl jij je als een malle aan het inlezen was. Maar het gevoel van onbehagen bij Emma, nu dus Mark II, is wel gebleven.
Bovendien: er moeten dus nog minimaal 2 wolven zijn, en ik heb nog maar 3 echte verdachten, en 1 twijfel. Dus de keuze is niet meer zo geweldig groot.
Weet je wat: mocht je eruit gaan, en ben je inderdaad geen wolf, dan mag je me helemaal verrot schelden. Maar als je wél een wolf bent, dan moet jij zeggen: "Renate, jij had gelijk. En ik had ongelijk." En dan zal ik net doen of ik je niet versta. En dan herhaal jij dat nog een paar keer.
Deal?
Renate.
Dat je op mij stemt vind ik niet erg, maar de manier hoe je het schreef vond ik beetje lullig. Zo kwam het over. Natuurlijk neem ik het niet persoonlijk en vind heel aardig dat je dag 3 van stem wisselde. Maar als jij denkt dat ik wolf ben stem op mij dan wacht ik daarna op een excuus 😋😇.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”