Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Djamila »

Haha ik zie nu dat ik Bas in het rijtje van goed gevoel heb geplaatst. Ik bedoel dat toen Belle eruit was ik al een goed gevoel had bij Bas, en nu is dat natuurlijk bevestigd.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Floris heeft gelijk: 3 wolven is te krap (veel te krap bij ervaren spelers) dus er is nog een 4e of lone/oerwoud.
De fluitspeler speelt natuurlijk een eigen spelletje, dus is niet in het voordeel van beide groepen.
Maar omdat er vrijwel alleen burgers dood gaan, vermoed ik dat er niet al tè veel speciale rollen in zitten.
Maar ja eerst maar nummer 2 opsporen .

Mark ik dacht dat je conclusie van nu was, mar ik begrijp det het je conclusie van dag 2 was.dan ben ik benieuwd naar je conclusie van nu (met de kennis van nu.

Edit: spelfout herhersteld

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Wouter »

Het stelt me gerust dat Bas in goed gezelschap is in de hemel. Mooie manier om te sterven. En inderdaad fijn dat de helpende rollen er nog zijn. Ik hoop daarbij wel dat ze ook echt kunnen helpen op dit moment, want ik voel me nogal blind steeds. (OK, het is waarschijnlijk zo dat in de tweede nacht een helpende rol een sterven heeft voorkomen).

Enne..
Edy schreef:
17 nov 2020, 23:14
Renate, nu is een goede tijd om weer even te posten!! :frog: :lol: :lol:
:lol: De goede coordinatie is er nog steeds. Ik zei eerder dat ik dat in de gaten hou, maar waarschijnlijk is het niks ...
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Tja, een langere analyse had ik beloofd, maar ik zit er dit spel zoveel naast dat ik bijna niet meer durf. Ik raad iedereen aan het tegenovergestelde te doen van wat ik zeg!! :lol:

Zoals al eerder gezegd in de vorige nacht heb ik Ida en Bas als verdachte losgelaten. Bas is bewezen inmiddels dat dat eindelijk een goede beslissing was bij mij, en ook Ida blijft daardoor op mijn goed lijstje staan. Zij was/is verder niet iets samen met Bas, maar ze waren het wel regelmatig met elkaar eens, dus dat geeft vertrouwen.

Lola zeg ik eerder niet goed te weten, en echt weten doe ik het ook niet, maar teruglezend bij dag 1 komt Lola toch wel positief naar voren wegens haar verdenking van Belle. Ze stemt op Belle omdat die vast blijft bijten in de observering van Lola dat Hugo in de jongeren chat gezegd heeft dat hij er nooit meteen uit ligt. Dit zou dan een aanleiding kunnen zijn voor 1 van de jongeren om Hugo te doden. Voorlopig waren Mark en Kayan goed en weten we het nog niet van Lola en Emma/Mark. Maar Lola kaart het zelf aan, dus dat zou wel een mega dubbele bluf zijn op dag 1. En op je medewolf stemmen en dit argument naar voren brengen. En hoewel het echt niet onmogelijk is, geef ik Lola toch even het voordeel van de twijfel.

Belle stemt dag 2 op Thijs en Wouter en Emma gaan hierin mee. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat alle drie wolf zijn en dan alle drie op Thijs zouden stemmen. Zeker als ze denken dat hij mogelijk de ziener is (dat werd ergens geopperd). Ziener stemmers worden vaak onder de loep genomen en dan staan ze alle drie in de picture. Niet heel logisch, tenzij ze er van uitgaan dat de anderen nooit alle drie verdacht gaan vinden. Maar, de kans dat Wouter of Emma/Mark wolf is, is in ieder geval aanwezig.
En daarbij denk ik het meest aan Wouter. En ja, ik heb wel op Emma gestemd, maar dit omdat meerdere mensen twijfelden over Emma, en ik op dat moment nog Bas en Emma aan elkaar had gekoppeld vanwege de verspreking van Bas, en ik ook Ida verdacht vond. Maar niemand zou meegaan met Ida of Bas, dus koos ik Emma. Nu Bas goed blijft te zijn, is mijn argument voor Emma/Mark als slechterik ook een stuk minder.
En Wouter vind ik toch weer behoorlijk onder de radar spelen en eigenlijk niet veelzeggend posten. Dus die staat zeker op de verdachtenlijst.

Ik mocht van Ida niet stemmen op Djamila alleen maar vanwege haar speldenprikjes richting mij (en ik luister altijd naar Ida :lol: :lol: :lol: ) dus ik heb haar even met rust gelaten, maar nu doet ze het toch weer en ik blijf toch een niet zo'n goed gevoel houden bij Djamila.
Djamila laat zich bijvoorbeeld meeslepen in een stem op Kayan. Kan gebeuren, Ida en Bas deden dat ook en die vind ik niet meer verdacht. Maar dan zegt ze in de nacht na de stemwisseling op Kayan di:
Als ik er nu zó hard ben ingeluisd dan is het wel duidelijk wie de bg's zijn... na stemwisseling op Kayan.
Maar daarna maakt ze maar niet duidelijk wie die BG's dan zijn. Wie zijn dan zo duidelijk de BG's Djamila?

Ook mag ik dit niet te serieus nemen
Bas’ opmerking jegens Edy. Hmm ik zie t wel voor me dat Edy vanacht dan zoiets had van doeiiii Bas. On to something? Of zou dat te overduidelijk zijn?
Maar voorlopig zegt ze het weer wel. Terwijl ik Bas zijn opmerking helemaal begreep en daar ook op gereageerd heb. De speldenprikjes zijn er weer, of zijn eigenlijk niet weggeweest. Subtieler dan Floris, die zonder enige goede argumenten maar stug vol blijft houden dat ik slecht ben. Maar ze kunnen nog wel eens samen bezig zijn om een goeierik er gratis uit te krijgen overdag. Daar staat wel tegenover dat Floris iig als eerste op Belle ging stemmen, wat wel een stuk beter is dan Djamila als 4e.

Nynke vond ik in het begin wat vals overkomen en eigenlijk vind ik daar nog niet veel aan veranderd. Vervelend dat ik er niet precies de vinger op kan leggen, maar ze geeft me geen goed gevoel. Ik begrijp dat ze daar niet veel mee kan, maar dit heb ik en meer niet.

Renate blijft ook nogal onder de radar en beschuldigd eigenlijk niemand echt, noch vindt ze mensen heel verdacht. Ik heb haar wel eens uitgesprokener gezien. Maar zij geeft me dan weer geen slecht gevoel en voorlopig staat ze niet negatief bij mij. Tja, wie weet geheel ten onrechte.

Een overzicht:
positief: Ida, Lola
licht positief: Mark, Renate
licht negatief: Floris, Nynke
negatief: Wouter, Djamila

En dan nog 3 wolven wellicht als Floris en Ida gelijk hebben. Maar, er zitten niet heel veel speciale rollen in tot dusverre, dus misschien is het 1 wolfje minder? Hoe dan ook. Dit zijn mijn gedachtes tot nu toe.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Ik moet zeggen, dat ik het tamelijk eens ben met Djamila.
Nu Bas en Thijs beide dood zijn, is zij mijn enige steun en toeverlaat, lijkt het wel.

Van Renate snap ik eigenlijk niet waarom je je zo verdedigt waarom je op iemand stemt. (het verhaal: als ik als zoveelste op iemand stem is het meelopen en als ik op iemand anders stem, is het niet willen opvallen) Renate sinds wanneer is dàt een bedreiging voor jou? Volgens mij is het de bedoeling om te stemmen op iemand die je het meest verdacht of zie ik dat verkeerd?

Mark heb ik al een vraag gesteld, dat antwoord zal dan hopenlijk morgen komen

Edy: je vertrouwt Lola omdat ze op dag 1 op Belle stemt en je vertrouwt Floris niet terwijl hij als eerste op dag 3 op Belle stemde. Ik zie het verschil niet zo.

Wouter zit of heel slecht in het spel of hij leest niet alles of hij is wolf. Meer kan ik er echt niet uithalen.

Nynke: wie vertrouw jij eignelijk in dit stadium van het spel?

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Goede avond. Wat blijft dit een moeilijk spel. Gevoel/gedachte/uitingen van spelers /stemoverzichten/uitingen van rollen, er zijn veel manier waarop je info kunt verzamelen.

Er zijn er maar 2 van die punten die ( dicht) tegen zekerheden waar je van(mogelijk) van kunt uitgaan kunnen aanzitten. ( ja ik noteer het heel onzeker maar dat blijft dit ook) En dit zijn stemoverzichten en uitingen van rollen. je weet het dan zekerder dan vanuit gevoel/gedachte/uitingen van spelers. Hieronder ga ik mij zelf even alleen focussen op stemoverzichten. De conclusie zijn dan ook niet meteen dat ik deze mensen slecht of juist goed vind maar ruwe data die ik wil verwerken/ jullie ter lezing wil geven.

Ik noteer alleen de positieve punten of de heel erg opvallende punten van de levende.

Dag 1

Lola stemt op een later bekende wolf in een positie waar ze als medewolf makkelijk op iemand anders kon stemmen en belle in gevaar kon blijven.
Dit is zeker dag 1 als wolf raar. Zelfs als lonewolf. Dus positief
Na 5 stemmen heeft wolf Belle er 2 en 3 andere er 1. Dan duurt het 5 stemmen voordat iemand anders een 2de stem krijgt. Met de kennis dat we weten dat Belle wolf is, is dit raar. Van de 5 stemmers leven er nu nog 4 Ida, Floris, Djamila en Nynke. Waarop Emma/Mark wel iemand een 2de stem geeft waarna de hele boel explodeert met als aanjager een nu dode Bas en opeens Mark 1 eruit vliegt.

Waarom stemmen alle 4 op iemand die nog geen stem heeft terwijl een mede wolf er al 2 heeft. Oké het zijn stem6/7/8/9 terwijl er in totaal 14 stemmen komen maar kun je dan niet beter wachten op iemand die een 2de stem geeft.
Dit geeft voor deze dag deze 4 personen in mijn ogen een plusje. Emma/Mark stemt juist de 2 de stem. De explosie naar mark 1 kon niet verwacht worden maar dit geeft Emma/Mark in mijn ogen een minnetje.

Dag2

Geen van de levende stemde op Belle, Belle stemde voor een 2de keer op een later bewezen burger (Thijs)
Ida, Djamila en Renate haalden de stemming van burger Bas af ( die op dat moment de meeste stemmen heeft) naar burger Kayan, in mijn ogen blijft deze reden heel raar maar met de wetenschap dat Bas een burger is waarom zou een wolf deze actie willen uitvoeren. Ida,Djamila en Renate krijgen dus een plusje Ook lola stemt op Kayan maar door hoe ze het brengt en wanneer vind ik niet dat ze valt onder het kopje” halen stemming van Bas naar Kayan ‘ Valt

Er stemmen naast Belle 2 andere mensen op Thijs. Zoals Edy ook al aangaf lijkt me het niet logisch dat er 3 wolven met zijn 3en op dezelfde zullen stemmen. Voor nu geen echte info uit te halen als in de toekomst Wouter of Mark slecht blijkt, wel.

Dag 3

De eerste wolf gaat er uit. Wolf belle stemt zelf op Nynke. Op dat moment is het een klein beetje maar nog niet 100 procent duidelijk dat zij zou sterven. Haar stem op Nynke ga ik dan ook geen mening over geven ( of Nynke goed of slecht is)

De stemming op Belle. De eerste 3 stemmers krijgen een positief (van stemmer 3 weten wij dat deze goed is) de 4de zit op een kantelpunt ( het was redelijk duidelijk op dat punt dat belle meer stemmen ging krijgen en dat de Emma/Mark stemmers zouden wisselen) maar de 5 en 6 en 7 zouden zomaar mee stemde wolven kunnen zijn en krijgen dus geen positief van mij voor deze stemmming.

Conclusie stemming.
Nu het lastige proberen hier een conclusie uit te halen, Als je alleen kijkt naar het stemmen komt er bij mij uit
Extra Positief: Ida
Normaal positief: Floris Lola Nynke Djamila Renate
Neutraal: Edy en Wouter
Negatief: Emma/Mark

Dit zegt nog niets over naar wie mijn stem gaat, ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Laatst gewijzigd door Floris1987 op 18 nov 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Ik hoop geen tik of naam fouten gemaakt te hebben. 2 keer doorgelezen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Floris1987 »

Dan mijn mening met alle info ook de net verzamelde info toegevoegd.

Ida ,Lola en Djammila staan bij mij nu in een best positief licht, ik zeg niet dat ze 100 procent goed zijn maar voor nu ga ik er zeker niet op stemmen of er moet nieuwe info komen.
Renate en Nynke heb ik niet veel eerder van gezegd en kan ik vanuit de andere dagen ook moeilijk pijlen maar door de stemmingen blijven ze nu boven neutraal,
Wouter IK zit heel erg te twijfel om hem op negatief te zetten .Ik weet het gewoon niet. Hij valt niet op in de stemmingen, hij post niet veel en niet opvallend, ik kan geen mening vormen. Voor nu neutraal.
Emma/Mark en Edy
Mijn stem zal hoogstwaarschijnlijk naar 1 van de laatste 2gaan. Edy heb ik al vaker uitgelegd en komt daarnaast in mijn stemmen post niet positief of negatief naar voren . Emma/Mark kwam in de afgelopen dagen ook niet echt actief naar voren maar komt in mijn stemming met een minnetje eruit.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Ida »

Nog een vraag aan Edy: waarom is het zo verdacht dat Djamila zich af vraagt, of ze er niet is ingeluisd over het stemmen op Kayan ten voordele van Bas/Thijs? Ik snap haar reactie wel, ook jij stelde dat je de hetze ten voordele van Bas/ Thijs met de dood van Kayan als een voorop gezet plan zag. Nu stap je daar zelf over heen en je laat Djamila om oa diezelfde reden in je verdachten bankje. Ik snap dus wel dat DJ je hiermee verdacht blijft zien, ik eigenlijk ook een beetje, want waarom blijf je dan anderen verwijten, wat ze op dag 2 dachten, terwijl je dat zelf ook vond.

Het word tijd dat de burgers één lijn volgen en stoppen om elkaar te verdenken, want dat helpt de wolven.

Floris goeie post, maar ik heb het gevoel, dat Mark/Emma èn Edy onmogelijk beide wolf kunnen zijn, gezien de stemming op dag 1. Omdat er zeker nog 2 maar vermoedelijk 3 wolven zijn...

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 4: Een verraderlijke maaltijd

Bericht door Edy »

Nee Ida, ik vind het niet verdacht dat Djamila zich erin geluisd zou voelen. Het gaat erom dat ze zegt dat het dan wel duidelijk is wie de BG zijn, maar die noemt ze vervolgens niet. Dat vind ik dan wel heel vreemd.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”