Dag 2: Een onderonsje

De ruimte in, zonder aardse zorgen.
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

@bas
Eerder op dag 1 heb je zelf in eerste instantie op Belle gestemd. Nu dat je Thijs verdachter gaat vinden, mede omdat hij op Belle stemt, wat zegt dat over jouw stem op Belle op de 1e dag?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Renate »

Mij valt op dat Belle - die zelf weinig post en voorzover ik kan inschatten geen opruiende dingen heeft geroepen - door veel mensen wordt verdacht of juist wordt verdedigd. Wat is er aan de hand?

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

Renate schreef:
09 nov 2020, 23:14
Mij valt op dat Belle - die zelf weinig post en voorzover ik kan inschatten geen opruiende dingen heeft geroepen - door veel mensen wordt verdacht of juist wordt verdedigd. Wat is er aan de hand?
Valt volgens mij wel mee met hoeveel mensen Belle verdenken en/of verdedigen :).

@Belle, ik ben wel benieuwd naar jouw gedachtegang?
@Lola, mijn vraag blijft staan. Wat was er nou zoveel verdachter aan de manier waarop Belle je theorie aanhaalde dan wat anderen deden?
@Nynke, blijf je bij je nummertheorie?
@Emma, wat zijn je bevindingen tot zover? Is Edy Nog steeds verdacht voor je?
@Thijs, ben je bereid te wisselen?

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Djamila »

Goed, hierbij toch een langere post. Hopelijk kost het me niet de kop :-P

Even een analyse, waarbij ik een paar dingetjes in het achterhoofd houd.
Een is de videocall van Lola.
Twee is Edy die voor mijn gevoel anders speelt.
N.a.v. het vorige spel kan ik me niet zo snel voor de geest halen of iemand wraak zou willen nemen op Hugo… Bas maakte toen bijvoorbeeld toch echt zelf frappante keuzes. Ik ga dus gewoon focussen op hoe het nu gespeeld wordt.

Opvallende dingen Dag 1:

Thijs: De 6dubbele posts over verliefdheid… Probeert dit te verbloemen door te zeggen dat het provocatie betreft
Edy en Renate hadden dit gezien en beiden waren er erg snel bij
Hij noemt al dat zij dan ook geen reguliere burgers zijn.
Zowel Edy en Renate reageren hier dan ook weer vrij snel na elkaar op (dit valt Thijs ook op) en kaatsen de verdachtmaking terug. Edy noemt Thijs’ actie een zoektocht naar een makkelijke lynch

Lola noemt de videocall theorie.
Van Emma bijvoorbeeld krijg ik helemaal geen hoogte, dus geen idee
Kayan zegt dat ze juist niet voor Hugo zou gaan (but what if…)
Dan: zou Lola dit zelf plaatsen als ze ww was? Daarvoor moet ik even verder lezen

Renate: ‘Naar aanleiding van Lola‘s opmerking: Het lijkt me dan heel aannemelijk dat Lola, Kayan, Mark of Emma in het wolvenhol zit. Dat Lola daar nu mee komt pleit haar zeker niet vrij. Maar ja, er zitten ook nog een paar anderen in het hol. Heeft iemand enig idee hoeveel wolven er kunnen zijn?’
Dit is de kriebeligheid waar ik eerder op doelde. Ook inhakend op Lola’s opmerking + de vraag of iemand weet hoeveel wolven er zijn…

Ida noemt dat Lola’s aanwijzing een pré is voor haar.

Nynke’s theorie over de cijfers vind ik een vrij lege toevoeging.

Edy ‘bijt’ weer op Thijs’ opmerkingen.

Bas noemt Edy en Renate expliciet minder verdacht om hun reactie jegens Thijs. Vind ik opvallend.
Belle noemt Mark als een van de eerste, n.a.v. Lola’s theorie, ook met betrekking op het frequentiegepraat van Mark
Oók Renate noemt dan Mark, een paar uur naar Belle’s post. Het is opvallend dat zij beide niet iemand anders van de call aanwijzgen.

Edy noemt nog even dat : ‘Ik ben het wel eens met Kayan. Niet iedereen heeft zijn frequentie moeten wijzigen. Nu durf ik daar niet meteen een conclusie aan te verbinden dat iedereen die dat wel heeft moeten doen, ook slecht is. Maar gezien mijn eigen rol hou ik daar wel rekening mee. Mark denkt misschien dat iedereen zo’n wissel heeft gehad?
Echter vind ik het nu nog niet verdacht genoeg om als tweede ook op Mark te stemmen. Ik denk nog even na.’

Vooral dat ‘gezien mijn eigen rol hou ik daar wel rekening mee’
Wat bedoel je daarmee Edy?
Hierna zegt ze nog even na te denken, maar stemt dan vrij snel op Nynke, vanwege herhalingen van anderen.

Wat me hier ook erg opvalt is het taalgebruik: ‘ik moet wat’
Dit is exact hetzelfde wat Renate ook elders heeft gezegd m.b.t. haar stem

Thijs’ stem is erg ongefundeerd, maar dat zijn er meerdere zo op de eerste dag.

Ida stemt op Edy, met de reden die hierboven ook zo’n beetje beschreven staat.

Nynke stemt op Kayan aan de hand van de ongeluksgetal-theorie én als consequentie van het vorige spel

Kayan valt op dat Bas, ondanks dat hij het over Nynke en Mark heeft, op Belle stemt.
Toen stond het 2/2 tussen Belle en Edy, en dan wisselt hij naar Mark… inderdaad erg vreemd

Nacht 2:

@ Lola
Waar zie jij dat Kayan Belle verdedigt?

@ Nynke en Belle
Moet je nagaan hoe vaak mijn naam wel niet verkeerd gespeld is… :-P
Ronduit verdacht!

@ Emma
Grappig dat je noemt, misschien een geval van daughter knows best? Ik vind het opvallend dat ze noemt dat Edy IRL boos/geïrriteerd geworden is, waarna Edy de behoefte voelt om extra duidelijk te maken dat Emma ‘slordig’ is geweest, ze niet goed kijkt en maar wat doet (waar heb ik dit eerder gezien....?). Je kan het zo noemen. Het valt me iig op.

Thijs benadrukt nog eens dat hij expres korte provocerende posts maakt. Ik blijf het iig dan raar vinden dat het 6x is gepost + snel weer verwijderd. Waarom niet laten staan als je wil provoceren? Of is dat weer onderdeel van je provocatie? ;-)

Dag 2:
Geen slachtoffer!
Top, maar ook verwarrend. Ik zal de mogelijkheden voor het gemak dit keer niet op een rijtje zetten.

Bas krijg ik én geen hoogte van, én hij heeft op een rare manier naar Mark gewisseld.
@ Bas je zei nog op nacht 1:
‘Ik hoop niet dat ik weer verkeerd gewisseld heb..’
Hoe bedoel je dit? Mark was al dood?

Thijs Thijs Thijs… Ik dacht eerst aan een troll rol, maar volgens mij zit die er helemaal niet in (een rol waarbij je juist gelyncht wil worden, uit mijn hoofd is dat de leerlooier, maar daar spelen we niet mee). Dorpsgek misschien?
Ik kan me iig niet herinneren van Hyves dat je zó speelde. Ik weet niet zo goed of ik het verdacht moet vinden.

@ Renate
Njaa, zij was de eerste die de jacht op Mark zette. Is dat dan zo gek? Ik lees zelf alleen niet zo goed waar mensen haar verdedigen per se.

@ Wouter
Je hebt nog steeds niet verteld op wie je had gestemd als je mocht stemmen.

@ Kayan
Er staat letterlijk in zijn post dat 'Mocht ik tot nieuwe inzichten komen dan wissel ik hem wel.'
Wil je graag dat hij wisselt?

Goed, ik ben heel benieuwd naar antwoorden op mijn vragen.

Als ik nu zou moeten stemmen, zou mijn stem naar Bas of Edy gaan.

Goed gevoel tot nu toe: Lola, Ida
Neutraal: Thijs, Wouter, Nynke, Floris, Emma, Kayan
Richting verdacht: Bas, Edy, Renate, Belle

Edit: even wat dingen dikgedrukt

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Kayan »

@Djamila de 6 posts waren verwijderd door de spelleider ivm dubbelheid ;)

En nee, van mij hoeft het niet, maar ik ben benieuwd naar zijn bereidheid (in alle vroegte over het zinnetje 'mocht ik tot nieuwe inzichten komen' heen gelezen

Gebruikersavatar
Thijs
Auraziener
Berichten: 206
Lid geworden op: 27 okt 2020, 15:28
Favoriete Weerwolfrol: Ziener

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Thijs »

Kayan ik ben zeker bereid tot switchen. En sluit dit ook niet uit. Ik blijf Belle haar stemgedrag en het en het moment waarop enorm verdacht vinden. Ze stemt ook niet met de reden om zichzelf veilig te stemmen. Ik vind vervolgens de manier waarop Bas meen ik Belle haar stem niet veroordeeld ook verdacht.
Poedels zijn ook maar homofiele mini lama's

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Emmiee »

Sorry dat ik steeds niks zeg! School neemt veel van mijn tijd in en heb daardoor de tijd en energie niet gehad om te reageren. Ik kan vandaag pas om 16:00 er goed voor zitten en alles zorgvuldig lezen, dus dat men weet dat ik niet dood ben!! :tooth: :peace:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Wouter »

Djamila schreef:
10 nov 2020, 08:45
@ Wouter
Je hebt nog steeds niet verteld op wie je had gestemd als je mocht stemmen.
Nog steeds niet? Kan me niet herinneren dat beloofd te hebben. In elk geval zat ik er die dag zo slecht in dat ik nog geen keus had gemaakt. En om achteraf met alle kennis te gaan zeggen op wie ik gestemd zou hebben lijkt me niet fair. Ik zou daarmee behoorlijk kunnen manipuleren en iemand juist wel of minder verdacht proberen te maken. Dus: ik weet het niet.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Edy »

@Djamila
Edy noemt nog even dat : ‘Ik ben het wel eens met Kayan. Niet iedereen heeft zijn frequentie moeten wijzigen. Nu durf ik daar niet meteen een conclusie aan te verbinden dat iedereen die dat wel heeft moeten doen, ook slecht is. Maar gezien mijn eigen rol hou ik daar wel rekening mee. Mark denkt misschien dat iedereen zo’n wissel heeft gehad?
Echter vind ik het nu nog niet verdacht genoeg om als tweede ook op Mark te stemmen. Ik denk nog even na.’

Vooral dat ‘gezien mijn eigen rol hou ik daar wel rekening mee’
Wat bedoel je daarmee Edy?
Hierna zegt ze nog even na te denken, maar stemt dan vrij snel op Nynke, vanwege herhalingen van anderen.
Wat mij weer opvalt Djamila is dat je wel heel selectief leest. Het bovenstaande vind je opvallend en vraag je wat ik bedoel. In andere posten heb ik dat al lang en breed uitgelegd, maar daar lees je voor het gemak dan maar overheen?
En wat je bedoelt met dat ik op Nynke stem vanwege herhalingen van anderen??? Geen idee!

Ik heb nog niet zo'n hele waslijst aan verdenkingen in dit spel. Zit er ook niet helemaal goed in. Veel werk, moeder beslommeringen, vloer die door langzame lekkage nu overal omhoog komt... en nog een paar dingen. Dus als ik 'anders' speel, dan komt het daardoor. Gewoon iets minder tijd of minder energie om er tijd voor te maken. En iedereen hier heeft wel vaker met mij gespeeld en weet dat het slecht of goed zijn bij mij geen verschil maakt in het vaak of weinig posten. Dus een ieder die dit als argument opvoert om mij verdacht te vinden is bij voorbaat al verdacht bij mij!! Te weten dus Djamila en Ida.

Thijs wordt door zijn snelle stem op Belle nu verdacht gevonden door Bas en door Wouter. Door Bas vind ik helemaal vreemd, omdat hij zelf ook op Belle had gestemd. En Wouter loopt lekker mee. Zelf kan ik me voorlopig niet voorstellen dat Thijs als BG nu zo opvallend te werk zou gaan, maar het kan natuurlijk dubbel bluf zijn. Maar voorlopig krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel.

Renate heb ik niet zo'n sterke mening over. Wel valt het me op dat Renate en ik vanaf het begin al steeds samen genoemd worden. Nadat we allebei op Thijs gereageerd hebben in het begin zijn we een soort siamese tweeling geworden voor mensen lijkt het wel. Waarbij het ook blijkbaar verdacht is als we toevallig net na elkaar posten. Alsof we dat in een ander hol afgesproken zouden hebben? Wat een bizarre gedachte!! :shocked:
Ten eerste kwam er helemaal niet zoveel spectaculairs uit tot nu toe. Zeker geen verdachtmakingen van alletwee. En ten tweede: zouden we na de eerste keer dat dit genoemd werd niet beter opgepast hebben om niet weer net na elkaar te posten? Maar recentelijk wordt het weer als opvallend genoemd. Toch treurig, vind je niet Renate, dat mensen ons zo dom achten?

Kayan is voor haar doen ook heel anders aan het spelen. Veel stiller, en veel meer vragen stellen aan anderen (het belang van die vragen kan je over twisten) ipv zelf in de aanval. Maar, gezien mijn argumenten hierboven ga ik Kayan ook niet beschuldigden van slecht zijn omdat ze 'anders' speelt. Is wellicht aan het bijkomen van de VS verkiezingen.

Over de anderen heb ik nog niet veel te melden. Krijg er geen slechte vibes bij, maar dat zegt nog niets.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2: Een onderonsje

Bericht door Djamila »

@ Kayan
Fair enough

@ Wouter
Weet ik, maar ik wilde je aan mijn vraag herinneren. Helder.

@ Edy

Uhh..
Waar dan? Ik lees niet met gemak over andere dingen heen, dit is de enige post die ik zie m.b.t tot deze specifieke opmerking?
Met herhalingen, bedoel ik de reden dat je op Nynke heb gestemd. Namelijk, dat ze anderen herhaalde.

En om nou iedereen gelijk verdacht te vinden die jou lichtelijk verdacht vinden… tja, typisch

Daarnaast acht niemand jou en Renate dom, het valt simpelweg op. Dingen die opvallen hoeven niet direct als verdachtmakingen opgevat te worden, maar mede dankzij de andere dingen die mij opvallen, maakt dat ik daar bepaalde gevoelens bij krijg.

Het feit dat Bas zowel jou als Renate als minder verdacht bestempeld m.b.t. jullie reactie op Thijs, vind ik ook erg opmerkelijk. Ik blijf er dus bij dat mijn stem of naar jou of Bas gaat.

Ben erg benieuwd hoe de rest hierover denkt.

Gesloten

Terug naar “Spel 13 - Escaping Earth”